Paljon on saatu KHL:stä, fanien kahtiajakokin. Tai pitäisi varmaan sanoa jako viiteen tai kuuteen erilaiseen ryhmään. En muista koskaan 80-luvulta alkaen, että Jokerien kannattaminen olisi näin riitaisaa ja itse joukkueen kannattaminen olisi niin sirpaloitunutta jääkiekkoon liittymättömien asioiden vuoksi kuin nyt. Edellinen iso kriisi oli vähän ennen Hjalliksen tuloa kun Jokerien talous- ja henkilöjohtaminen kilpaili ainakin pistesijasta nykyisen Bluesin johtamisen kanssa. Silloinkaan fanit eivät tapelleet keskenään. Ehkä osin siksi että nettiä ei olllut samalla tavalla kuin nyt.
Sinä se taas täällä olet yksi suurimmista vastakkainasettelijoista, ja ns. vastarintaliikkeen kenraaleista. Noh, jokainen tavallaan.
Onhan tässä fanipohjassa tapahtunut suuriakin myllerryksiä vuosien varrella. Omat muistoni näistä liittyy etenkin Areenalle siirtymiseen, JF:n ja Ultras Jokereiden väännöt 2004 (tällöin itse poistuin vakituisesta "eteläpäädyn" toiminnasta) ja tietenkin sitten herrat Ruutu ja Karalahti.
Kyllä mä sen ymmärrän jos joitain faneja KHL ei hirveästi kiinnosta. Omalla kohdallani liigan kiinnostus oli lähes nollissa tuolloin 2004-2010. Sitä mä en kuitenkaan ymmärrä, miksi sitä pitää monta vuotta täälläkin levittää omaa pahaa oloa ja valheellista propagandaa. Okei, taisin minäkin tuolloin 2004 esittää kriittisen kannanottoni sille, että hommaa alettiin muuttamaan, jokerifanit jakautuivat omiin ryhmiinsä ja yhteisöllisyys kärsi, mutta en minä sitä sentään jäänyt vuosikausiksi märehtimään.
Esitänkin siis kainon pyynnön kaikille niille keitä KHL ei kiinnosta, menkää pois, ottakaa etäisyyttä, tulkaa takaisin jos joskus taas siltä tuntuu sillä me kaikki tarvitsemme toisiamme. Älkää kuitenkaan levittäkö omaa pahaa oloanne, repikö meitä eri ryhmiin ja hajoittako sitä yhteisöllisyyttä joka meillä on. Jokereilla on vahva brändi ja etenkin lasten ja nuorten päällä näkee nykyään enemmän Jokeria kuin koskaan ennen. Uskon vahvasti siihen, että tulevaisuus on meidän. Kunhan vanhat ja nykyiset meikäläiset eivät tahallaan yritä kampittaa sitä meidän identiteettiämme, joka kaikesta huolimatta voi hyvin ja tulee vahvistumaan entisestään tulevaisuudessa.