Hartwall Arena

  • 1 213 863
  • 3 907

Kiekkomiäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Florida Panthers
Mikä on venäläisten lopullinen tavoite, jos hallia ei haluta myydä eikä ylläpitää? Entistä enemmän vaikuttaa siltä, että tilannetta halutaan vain kärjistää ja tehdä siitä jopa jonkunlainen varoittava esimerkki mitä tapahtuu, kun asiat menevät solmuun. Jonkun kohahduttavan tapahtuman avulla voitaisiin yrittää vaikuttaa suomalaisiin ja myös venäjän mediassa tällaista voitaisiin yrittää käyttää hyväksi suomalaisten mustamaalaamisessa.
Juurikin aiheuttaa vain pahennusta ja kyykyttää suomen kansaa, kuten ovat vuosisatoja tehneet. Nyt pitävät meitä ihan pelleinä, kun ei ole kasseja vallata hallia. Toki jos meidän hallitus kasvattaa joskus selkärangan ja hankkii hallin takaisin niin, sitten lähtee propagandakoneisto pyörimään ja suomalaiset alistavat venäjän kansalaisia.

Vituttaa lukea mitättömiä uutisia tästä paskaläjästä. Kokoajan taustalla tapahtuu ja kohta mennään, mutta se kohta ei koskaan saavu.
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Tällainen huutelu on aina helppoa kun ei itse ole virkavastuulla kasvattamassa nyyttejä ja käynnistämässä tai siunaamassa todennäköisesti lainvastaisia menettelyjä, joilla loukattaisiin perus- ja ihmisoikeuksien mukaista omaisuudensuojaa.

Olet varmasti oikeassa, että Suomessa "oikeus" ei varmaankaan olisi venäläisten puolella, mutta tuskin se asian ratkaisuun vaikuttaa eikä varmaan juristien erinomaisuudellakaan hirmuisesti merkitystä. Ei tosin heidän kehnouskaan ole merkitsevää, kunhan saavat asian ajoissa vireille oikeaan paikkaan.
Helppoa? Eihän se sitä ole, eikä pidäkään olla. Omaisuudensuoja ei ole absoluuttinen perusoikeus, vaan se on rikottavissa tietyin edellytyksin. Nyt on kyse siitä, ovatko nämä edellytykset käsillä ja jos eivät ole, niin miten niitä edellytyksiä pitäisi muuttaa.

Juristien merkityksestä olen samaa mieltä sillä erotuksella, että huonot eivät yleensä pärjää oikeasti hyviä vastaan hyvilläkään perusteilla.
 

Ding

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toki jos meidän hallitus kasvattaa joskus selkärangan ja hankkii hallin takaisin niin, sitten ...

Vituttaa lukea mitättömiä uutisia tästä paskaläjästä.
Ei nyt oikein avaudu mulle, miten hallituksen selkäranka liittyy tähän halliin. Avaapa hieman tuota toivettasi.
Sitten tämä toinen ulostulosi "paskaläjästä" kummastuttaa myös mieltäni. Tämä puheena oleva halli on ihan viiden upeimman hallin joukossa, mitä Suomesta löytyy, vai voitko todistaa muuta?
Nää yo kirjoittelut on nyt vissiin näitä...
 

Kiekkomiäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Florida Panthers
Ei nyt oikein avaudu mulle, miten hallituksen selkäranka liittyy tähän halliin. Avaapa hieman tuota toivettasi.
Sitten tämä toinen ulostulosi "paskaläjästä" kummastuttaa myös mieltäni. Tämä puheena oleva halli on ihan viiden upeimman hallin joukossa, mitä Suomesta löytyy, vai voitko todistaa muuta?
Nää yo kirjoittelut on nyt vissiin näitä...
Paskaläjällä tarkoitin tätä koko soppaa, jossa mietitään mitä voidaan tehdä. Tiedän, että ei ole helppoa, mutta nää on vaan mun mielipiteitä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ding

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Helppoa? Eihän se sitä ole, eikä pidäkään olla. Omaisuudensuoja ei ole absoluuttinen perusoikeus, vaan se on rikottavissa tietyin edellytyksin. Nyt on kyse siitä, ovatko nämä edellytykset käsillä ja jos eivät ole, niin miten niitä edellytyksiä pitäisi muuttaa.

Juristien merkityksestä olen samaa mieltä sillä erotuksella, että huonot eivät yleensä pärjää oikeasti hyviä vastaan hyvilläkään perusteilla.
Helppoa on vaatia toimia viranhaltijoilta, kun virkavastuu, ainakaan tässä asiassa, ei omia hartioita paina.

Omaisuudensuoja ei tosiaan ole absoluuttinen. Kuten toteat, niin se on murrettavissa, mutta siihen tarvitaan laki. Ei mitätön virkamies Helsingin kaupungin tai valtion koneistossa voi alkaa oman harkintansa tai mielipiteittensä perusteella toimimaan lainvastaisesti, siinä on nopeasti itse liemessä. Jos laki ei taivu lunastamiseen, niin silloin pitää tapahtua Arkadianmäellä, jotta se taipuu. Voi vain olla, että yksi Helsinki-halli ja sen lunastaminen ei kiinnosta eduskunnassa niin, että asialle mitään tehdään.

Viittaus juristeihin ja heidän kyvykkyyteensä liittyi siihen, että oikeutta tällaisessa lunastamisasiassa käytäisiin erittäin suurella todennäköisyydellä hallintotuomioistuinlinjassa, jossa pääsääntöisesti avustajien rooli ja kyvykkyys on huomattavasti vähempi merkityksellistä kuin esimerkiksi yleisten tuomioistuimien dispositiivisissa riita-asioissa.
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Helppoa on vaatia toimia viranhaltijoilta, kun virkavastuu, ainakaan tässä asiassa, ei omia hartioita paina.
Mitä olen itse tätä asiaa seurannut, niin perusteita lunastukselle voisi olla kaivettavissa jo olemassa olevasta lainsäädännöstä. Siihen suuntaan tätä taidetaan nyt myös edistää. Viranhaltijoiden toiminnassa monesti vedotaan virkavastuuseen ja pelätään sitä, mutta käytännössä sellaisia juttuja ajetaan huomattavan vähän eli kynnys tuomioon virkavelvollisuuden laiminlyönnistä puhumattakaan virkarikoksesta on hyvin korkealla.

Muutoin olen samaa mieltä. Eduskunnalle eli lainsäätäjälle tämän ratkaiseminen kuuluisi ja se hoituisi hyvinkin nopeasti, jos siellä olisi uskallusta ja halua toimia. Oikeasti ihmettelen, miksi ratkaisua ei sieltä tule. Kuten joku kirjoittikin tähän ketjuun, niin meillehän nauretaan Venäjällä tämän(kin) seurauksena.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mitä olen itse tätä asiaa seurannut, niin perusteita lunastukselle voisi olla kaivettavissa jo olemassa olevasta lainsäädännöstä. Siihen suuntaan tätä taidetaan nyt myös edistää. Viranhaltijoiden toiminnassa monesti vedotaan virkavastuuseen ja pelätään sitä, mutta käytännössä sellaisia juttuja ajetaan huomattavan vähän eli kynnys tuomioon virkavelvollisuuden laiminlyönnistä puhumattakaan virkarikoksesta on hyvin korkealla.
Onhan tuo nyt aika epäselvää mikä oikeudellinen tila on. Epäselväähän se on myös mitä ollaan lunastamassa, rakennusta vai osakkeita.

Tässä artikkelissa kesäkuulta sanotaan, että Helsingin kaupungilla on vahva näkemys, että ns. lunastuslaki soveltuisi, huhtikuussa oltiin vielä epävarmoja. Ensimmäisessä artikkelissa myös todetaan, että ulkoministeriö on nykylainsäädännön soveltumisesta täysin vastakkaista mieltä Stadin kanssa ja toteaa, että uutta lainsäädäntöä vaaditaan. Ministeriön kanta on muuttunut marraskuun 2023 jälkeen. Tässä syys-lokakuisessa artikkelissa todetaan taas, että hallitus haluaa asiasta erillislain. Jos tämä ja se, että lunastusluvan myöntää valtioneuvosto pitää paikkansa, niin loogista olisi, että lunastuslupaa ei heru ilman uutta lainsäädäntöä. Asia menee KHO:hon, valittajana Helsingin kaupunki?

Sillä taas kuinka paljon virkavastuuseen liittyviä juttuja ajetaan (tarkoitat ilmeisesti syytteitä) ja tuomitsemiskynnyksellä ei ole mitään yhteyttä toisiinsa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös