Harkkamatsit
Olen samoilla linjoilla, ettei tässä vielä lippuja olla repimässä. -Ainakaan ton matsin perusteella.
Itseäni vain kiinnosti se puoli, onko KJ saanut jengin iskostamaan edes jonkinasteisen pelisysteemin.
Niin kovia yksilöitä oli katsomon puolella, että se jo pelkästään nostaa pelin tasoa. Mutta jos ei ole pelisysteemiä, niin paskaa on luvassa silti. Nykykiekossa se menee niin. Kärpät ja Tappara matsit kielivät siitä, että kun se systeemi ja joukkue toimii yhdessä, niin tulosta tulee kuin KJn Kärppävuosien aikana.
Ainoa kysymysmerkkini on edelleen joukkueen koko versus kädet. HIFKn tämänkin kauden jengi on voimahyökkääjä painotteinen. Toimiiko siis KJn metodit tän muotoisessa jengissä. Uskon, että KJ halusi Granlundin juuri siksi, että tämä on hänen näköisensä pelaaja. Ja myös sen uuden veroartistin pitäisi olla sellainen Janne Pesonen tyyppinen kaveri.
Lopin peliä en arvioisi eilisen perusteella mitenkään. Niin paljon se väisteli kontaktia ja pelasi snadisti tilanteen ulkopuolella. Rehellisesti sanottuna Loppi oli eilen höntsäämässä tuntumaa. Ja juuri siksi sen olisi pitänyt tehdä se neloskentässä, eikä ykkösessä. Toivottavasti asia korjaantuu Jokerit peliin, eikä tartte kattella tuollaista 80% skrinnausta paikallisvastustajia vastaan. Tai no en itse kattele, kun duunit estää paikalle saapumisen, mutta ettei muiden tartte katella.
Itse en olisi huolissaan siitä, ettei 5 pakkia riitä. Kauden aikana tulee paljon pelejä, missä pakit joko lentävät suihkuun tai lähtevät lasarettiin kesken matsin. Noita matseja tulee. Silti nimeäisin laiturien joukosta sen poliisin, jos olisin penkin päässä. Pystyt pyörittämään peliä vallan mainiosti 11 hyökkääjällä. Ensimmäisenä nyt tulee mieleen joku Liivik, joka voisi vallan mainiosti toimia "pikkuisten" suojelijana.
Luulen, että tänä vuonna saadaan nähdä aika mielenkiintoisia YV-kokeiluja.
Miltä kuulostaisi Granlund-Ramu-Loppi-Clarke-Luttinen ja Haataja-Hirso-Wärn-Söde-Järventie?
Siinä olisi käsiä, kätisyyksiä ja maalintekovoimaa molemmissa kentissä.