Olipas matsi :) Kovasti on tullu mouhuttua miten kaikki on päin persettä eikä mikään ole muuttunut, ja ettei mua enää lätkä kiinnosta enkä varmaan eksy Nordikselle ens kaudella, mut nyt täytyy kyl myöntää että mä taas vähän innostuin kyseisestä urheilulajista ja ihastuin uudelleen IFK:hon.... Niin tässä vaan kävi että vanha suola alko janottaan ;)
Hyvin pelas Granlund. Pysy pystyssä aika hyvin vaikka sitä taklattiin melko paljon, pari kertaa tuli vähän puskan takaa taklaus kun ei poika oo ilmeisesti vielä ihan 100% ajasta hereillä. Mutta yllättävän hyvin pelas, heitti pari aika nättiä syöttöä esim. Hirsolle avoimeen paikkaan (Hirso ei saanu kunnolla haltuun että ois saanu laukausta) ja Luttiselle, joka pääsi suosikkipaikaltaan (metrin päässä maalista) vetään suoraan syötöstä verkkoon.. Sijoittumisessa oli Mikellä vielä vähän hakemista välillä mut tää oliki sen eka peli. Micke jakso myös painaa täysillä vaikka Lennun ulosajon jälkeen pelas sekä Wirtasen että Töykkälän(?) kentissä ja tuntu että se oli kentällä noin puolet kolmannesta erästä.. Tuli varmaan yli 20min peliaikaa.
IFK ylipäänsä vei kyllä alusta loppuun, Tapparalla oli ehkä 3-4 vaarallista hyökkäystä ja seki josta tuli maali oli vähän tsägäsyöttö rystyllä selän takaa toiseen aaltoon (vähän niinku se Brennanin sokkosyöttö viime kaudella), josta Koskela pääs vetään suoraan syötöstä melko helposti. Ei ollu Niemisellä hirveesti mahiksia. IFK:n ylivoima pyöri ihan hyvin, mutta hirveesti ei tullu vaarallisia vetoja etenkään pakeilta. No, Järventie ja Clarke yritti pari kertaa mutta ei ne hirveen hyviä vetoja ollu. Ahonen ja Melart pelas mun mielestä tosi hyvin, koska Melart oli ihan näkymätön about koko matsin eli hyvää peruspeliä ja Ahonen näky seki vaan sillon ku paikkas paria Kurvisen mokaa. Muuten kurvinen pelas kyl hyvin mut hyökkäyssiniviivalla tuli pari harhasyöttöä. Toinen yli viivan ulos hyökkäysalueelta ja toinen Tapparapelaajaa päin, mut molemmat ahonen paikkas hyvin.
Paketti pysy myös tosi hyvin kasassa, koko ajan viisikko näytti pelaavan tosi hyvin yhteen ja tietävän tasan mitä on tarkotus tehdä. Tää oikeesti näytti paremmalta ku moni liigapeli viime kaudella! En ois ikinä uskonu että harkkapelissä voi olla näin hyvä taso. Tosin toi pätee vaan IFK:hon, Tappara oli nimittäin ihan umpisurkea. Eli ei ehkä paras mittari, mut silti. Hymyssä suin lähdin hallilta. Hyvä tästä tulee :)
Järventiellä oli asennetta, ja pelas suurimmaks osaks tosi hyvin, mut yks paha moka tuli joka meinas johtaa läpiajoon Tapparalle. Clarke ja Söde ei nyt sinänsä vakuuttanut, enkä vieläkään oikeen tiedä onko hyvä olla kaks noin hyökkäävää puolustajaa samassa parissa, mut ei niille nyt mitään mokiakaan tullu että kai pitää vaan antaa aikaa. Pari kertaa Clarke oli hyökkäyksen kärkenä, Södekin ainaki kerran. Hyvin se toinen kuitenki aina paikkas ku toinen lähti nousemaan. Järventiekin nousi kerran maalille ihan vapaaseen paikkaan mutta ei saanu syöttöä.
Ja joka kerta ku Hirso koski kiekkoon, se omisti koko kentän. Ihme aura silläki jäbällä, ihan ku kukaan ei edes uskaltais yrittää ottaa kiekkoa pois siltä enää, Tapparan pelaajat vaan pakitti ja kyttäs sen ratkasua. Hyökkäyksiin lähdötkin oli ihan eri tasolla ku viime kauden alussa, nopea syöttö keskelle ja siitä yhdellä kosketuksella jättö tai jako laitaan ja vauhdilla yli keskikentän, ei varmaan yhtään pääty ja perään -ratkasua.
Sen sijaan huomas että jätkät on treenannu lähinnä voimaa koska ei ne hirveen kovaa luistellu, eikä etenkään mitään räjähtävää lähtöä ollu about kellään, paitsi nyt ehkä Haatajalla siinä läpiajossa. Eikä oikeen löytyny herkkyyttäkään vaan välillä jengi hukkas kiekon omiin kikkailuihinsa vaikka oli ihan hyvissä asemissa ampua, mut menkööt se treenikauden piikkiin, eiköhän se herkkyys ja nopeus löydy kauden alussa viimeistään.
Kaiken kaikkiaan hemmetin hyvä fiilis jäi, vaikka olikin vain treenimatsi. Jos oon nähny jotain tilanteita päin vittua, tai jos yliarvioin IFK:n hyvyyden, laitettakoon se kaljan piikkiin. Sitä tosin ei hallilta saanut, vaan piti turvautua omiin juomiin :/
P.S. Mun mielestä V.Nieminen ei kyllä lätkässy J.Niemistä, niinku joku väitti, vaan maalin edustalla ollutta Granlundia, ja sen takia Villen päälle kävi koko kentällinen. Oli sitten Jani tai Micke suojelun kohde, oli silti aivan vitun hienoa nähdä miten koko jengi millisekunnissa vaihto luistelusuuntaansa ja ajattelematta ollenkaan meni samantien täysillä kuittaamaan. Tuli sellanen fiilis että jumalauta, meidän Mickeen (tai Janiin) ei kosketa! Tää on mun IFK!