Tuskin tässä yksikään IFK-fani nyt aitoja kyyneleitä Jokereiden tilanteesta vuodattaa, mutta ainakin itse pyrin kyllä heittelemään itse jääkiekkoon (havaintoihin ja mielipiteisiin kenttätapahtumista) liittyviä kommentteja, ja helposti se kynä tännekin sauhuttaa, jos jotain selkeää asiaa tulee mieleen. Jostain kumman syystä Narreja tulee seurattua paljon, joten sekin vaikuttaa asiaan paljon. Uskon että aika monella muulla sama homma naapurin roolissa.
No jos tilanne olisi toisinpäin, en surisi. Mutta kyllähän se on fakta, että HIFK ja SM-liiga tarvitsee Jokereiden menestystä. Paikalliskamppailuissakin olisi moninkertainen voittamisen riemu, jos sillä voitolla saisi monta hyötyä. Voittamalla HIFK:n saisi molemmille tärkeät pisteet ja kun taistelu voitosta olisi kahden kovan joukkueen välinen kamppailu saisi plussana sen mielihyvän minkä kovan pelin voittaminen tuo + paikallisKUNINKUUS.
Pääkaupunkiseutu on kuitenkin sm-liigan markkina-alueena laaja, ja monien firmojen pääkonttorit sijaitsevat siellä, niin ei ole hyvää mainosta jos tuote ei ole kunnossa. Samaa tuotetta tässä jokainen sm-liigajoukkue edustaa kuitenkin.
Mitä Arajuureen tuleen, niin kyllä mies on ollut iso pettymys, ei mahda mitään. Odotin miehen onnistuvan vähintäänkin kohtuullisesti, mutta ei vaan onnistunut. Voisin antaa aikaa miehelle onnistua, jos pelissä olisi jotain sellaisia pieniä vivahteita, että kyllä se peli vielä sieltä tulee, kuten JYPin otteista näki ettei se paljosta puutu. Kärpät on samaten petrannut (pl viime HIFK peli ), mutta Arajuuri vaan johdattaa Jokereita syvemmälle suohon.
Pelsujen miehet varoitteli meitä, että ei Ara ollut se joka Pelsuja oikeasti johdatti. Samoiten meitä varoiteltiin Sheddenistä ja Hanlonista. En oikeastaan kenenkään uskonut epäonnistuvan pahasti, enkä varsinkaan Aran - joka nyt on pahin pettymyksistä. Joukkueen pitäisi olla riittävän hyvä sm-liigaan, ainakin parempaan kuin sijalle JUMPO, mutta jo joukkue vaikuttaa todella hengettömältä, johtuuko se jo siitä että joukkue ei halua pelata Aralle - epäluottamuksen osoitus kenties? Henkeä on tainnut pihistä vain kun TP tuuletti ensimmäistä maaliaan.
Jortikka voisi olla se mies, joka joukkueen herättäisi tasolleen. Mutta aika näyttänee sen mitä Jokereissa tapahtuu, se alkaa oleen varma että jotain tapahtuu. Jortikka saanee joukkueen vavistettuna 1-2 miehellä - itse uskon tuohon.