Hankitaanko vielä uusia pelaajia vai "mennäänkö näillä"

  • 205 305
  • 1 626

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Minua taasen kiinnostaisi kovasti tietää mistä löytyy seura joka haluaa palkata tämän Pentin kultakimpaleen Mrazekin? Asia on eri jos taasennii maksellaan pojan palkka vieraan virman väreissä.Itkuun ei ole aihetta, sillä me kannattajat olemme vain marginaalifriikkejä, joille tässä sirkusessa ei ole suurtakaan osaa. Mitäpä tässä itkemään, joukkue pyyhkii vastustalla jäätä ottelusta toiseen ja menestys sekoittaa järkevänkin kannattajan pään kaudesta toiseen. Täytyypä käydä pitkäkseen ja ottaa kissa kainaloon.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Punalippu
Minua taasen kiinnostaisi kovasti tietää mistä löytyy seura joka haluaa palkata tämän Pentin kultakimpaleen Mrazekin?

Ilmalan ratapihalla on ainakin täysi paniikki päällä, ehkä sinne voisi koittaa tarjota?

Toinen vaihtoehto voisi olla eräs pääkaupunki, mutta ei taida täksi kaudeksi onnistua. Tekihän ne Kuhastakin pelimiehen. Mikä on sinänsä aika hyvin, koska minä en saa tehtyä Kuhasta mitään, enkä kalasta yleensäkään. Eli siis kalastan, mutta en saa tehtyä kalasta mitään yleensäkään. Enintään kertakäyttöisen ruokalajin.

toimhuom: tämä oli jo sitten niin huono juttu että en jaksa ottaa edes pois...
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Carlos: Meilla alkaa olla jo riittavasti naita kundeja joiden nimissa on paljon konsonaatteja ja esittavat vaatimatonta pelailua, eli ei kiitos. Tosin jenginne toinen konsonanttihirvio kylla kelpaisi.

Etko voisi scoutata Mzrekin Keski-Euroopan puolelta johonkin jengiin ja myyda sen sitten sinne (Brysselin Buldogit, tms.) ja pyyda Pulliaselta finders fee.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti tumba17
Carlos: Meilla alkaa olla jo riittavasti naita kundeja joiden nimissa on paljon konsonaatteja ja esittavat vaatimatonta pelailua, eli ei kiitos. Tosin jenginne toinen konsonanttihirvio kylla kelpaisi.

Laine? Noo... jos annatte Hentusen vaihdossa, niin sopii.

Viestin lähetti tumba17

Etko voisi scoutata Mzrekin Keski-Euroopan puolelta johonkin jengiin ja myyda sen sitten sinne (Brysselin Buldogit, tms.) ja pyyda Pulliaselta finders fee.

Yritin jo josko Roskat olisi huolinut (Rotterdam Skaters), mutta niillä ei kuulemma ollut käyttöä sen tyyliselle pelaajalle. Kysyin myös josko Paskat olisi löytänyt käyttöä (Papendrecht Skaters), mutta he tarjosivat vaihdossa Jos Verstappenia, kuulemma helvetin nopea. Me olisimme tarvinneet nyt ensikädessä taitoa, joten kiitin tarjouksesta, mutta hylkäsin sen. Pulliainen olis tosin ottanut talliinsa, että se puoli olisi saatu kuntoon. Lupas mulle vielä hands-freen tästä löydöstä, eli aika paljon.

Viimeinen toivo on jos FC Utrecht tarvitsee kulmalippumiestä, käyn kysymässä tänään töiden jälkeen, mutta muuten on ainakin täällä Hollannissa aika hiljaista. Voisin tietysti kysellä tuolta ÄTPPOMKin Saksan osastolta, jos siellä olisi joku halukas ottaja tiedossa. Esim. Essen Moskitos saattaisi tarvita jonkun pelaajan jonka nimi muistuttaa edes hiukan hyttysen ääntä.
 

hege

Jäsen
Mun ennustus on, että Mrazek vaihdetaan Aigarssiin niin saadaan kakkosketjuun sentteri. Brandy maksaa tietysti molempien palkan ja vähän välirahaa... Onneksi pääsee pariksi viikoksi pois täältä, tosin paluu peloittaa jo valmiiksi...
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Viestin lähetti Senior
Maple leaf: keskustelua perusteluineen, jess!

Maple Leaf kirjoitti:

''HIFK:n suoritustasoon kohdistuneet odotukset ovat ylimitoitettuja. Tämä on selvää, jos katsoo kokoonpanoa...

Ja Senior vastasi:

IFKlla on nuori jengi ja kunnioitettava määrä omia kasvatteja kehissä. Olen suuri junnutyön ystävä ja arvostaja. Viime kaudella maksoimme junnujen sisäänajosta jo kovaa hintaa. Seuran itse julkaisema tavoite kuluvan kauden alussa oli kotietu pleijareihin. . Kotietua rosteri silmällä pitäen lähdettiin tavoittelemaan ja se oli realismia....

...Kun katselee pelaajien nimilistaa, en voi olla kanssasi samaa mieltä kotiedun olevan liian kovan tavoitteen verrattuna pelaajien mahdollisuuksiin, osaamiseen ja realiteetteihin. Tottahan meillä on ollut viime aikoin loukkantumisien kanssa enemmän huonoa tuuria, kuin lääkäri määrää...

Ottamatta (enää) sen enempää kantaa Suhosen sopivuuteen IFK:lle sopivana valmentajana; tyydyn vain toteamaan. Kiinnostava kokeilu, mutta karille meni...

Sen sijaan mun täytyy puolustaa Maple Leafia sen verran, että kyllä minusta, kuten myös aika monesta (IFK:n ulkopuolisesta) jääkiekon asiantuntijasta ( en laske itseäni tähän kastiin) IFK:n asetettu kotietu runkosarjan päätyttyä oli, jos ei aivan epärealistinen, niin kuitenkin ns. täysi kymppi - ja vähän päälle.

Mietitäänpä hiukan muita joukkueita kauden alettua: Jokerit, Blues, HPK, Kärpät, Tappara olivat jo syksyn alussa mun listalla hiukan meikäläisten edellä, jos pelkkiä nimilistoja tarkkaili.

Samaan kastiin kuuluivat IFK:n lisäksi TPS ja - niin uskomattomalta kuin se tuntuukin - Ilves. Ai niin, Ipalla ja Hifkillä oli muuten yksi yhteinen ongelma jo kauden alettua, nimittäin puolustus. Tuskin kukaan muuten pystyi arvaamaan, kuinka pahasti Ilves tuolla nimirosterilla tulee kauden aikana konttaamaan?

Sinänsä on tietenkin hienoa, ja oikeutettuakin, tarkastella oman joukkueen ja sen edustamien pelaajien menestymismahdollisuuksia omien värillisten taikalasien läpi. Niin tekee jokainen ihan vain siitä yksinkertaisesta syystä, että 'omia' jannuja tulee seurattua tarkemmin kuin vaikkapa Kärppien vastaavia nousevia kykyjä. Saman huomaa kun tarkastelee onnettomia pelaajavaihtoketjuja täällä jatkoajassakin. Jokaisen joukkueen fanit ovat valmiita luopumaan oman joukkueen nelosketjun kulahtaneesta prospektista vaihdossa vastustajan tähtipelaajaan, todellista fantasialätkämanagerointia siis.

Kerpele, meinasi tässä tunteen palossa hukkua se ohuen ohut pointtikin. Eli tuskin Senior kyse oli/on pelkästään junnuista ja niiden kehityksestä arvioidessa IFK:n realistista sarjasijoitusta. Itse näin jo kauden alussa - ja näen vieläkin - PALJON suurempana ongelmana meidän pakiston tason verrattuna pahimpiin kilpailijoihin (kts luettelo yläpuolella - siis sarjan alkaessa). Meidän hyökkäys ja puolustus ei ole ollut koko aikana balanssissa ja se syö meidän kokonaistehoja joukkueena; on tehnyt sitä koko kauden. Yksinkertaistettuna Kauden alussa meidän hyökkäys oli hyvinkin kotietu-tasoa, puolustus selvästi lähempänä pleijari-viivaa tai jopa hiukan sen alapuolella.

Eli mun silmiin tuo johdon esittämä IFK:n "kotietu pleijareihin", oli realismissaan vähintäänkin suhteellinen. Itse arvioin, että jos homma menee ns. putkeen, olemme sijoilla 4/5, hyvällä arvosanalla sijat 6-7 ja inhorealistisesti sijalla 8. Mielestäni me olimme juurikin tuossa vauhdissa ennen pikku-Rudyn loukkaantumista, joka oli meille ns. korvaamaton pelaaja. Ja nyt en siis puhu tyylistä, jolla me ollaan 'asemamme' saavutettu, ihan kylmästä sijoituksesta sarjataulukossa vain.

Eli mun puolesta Apen voi huoletta potkaista maata kiertävälle radalle, tai ainakin sinne mistä alunperin tulikin. Samoin tunnustan olevani äärimmäisen pettynyt siihen, kuinka meidän oma ilme on onnistuttu hukkaamaan. Se ei kuitenkaan muhun uppoa, että koko paska kaadetaan Suhosen niskaan. Enkä tarkoita, että sinä Senior olisit niin tehnyt. Aika monilla kuitenkin on tarvetta löytää se pääpiru ja syntipukki, jonka niskaan voi kaataa kaikki ongelmat. Niin ja miksikö minä en halua tätä? No ihan vaan siksi, että tällä tavoin vältymme ajattelemasta Apesta johtumattomia ongelmia nyt, ja arvatkaas mitä ensi vuonna on jälleen edessä.... Mulla on tällä hetkellä luottamus hemmetin vähissä sen suhteen, että IFK:ssa osataan kerätä ns. mestaruusjengi seuraavallakaan kaudella, oli Apea tai ei! Toivottavasti olen tämän suhteen totaalisen väärässä.
 

Shadowplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Erinomainen kirjoitus Proffalta. Minunkin suurena ihmetyksen aiheena on ollut pitkin syksyä ja talvea se, kuinka rankasti täällä yliarvioidaan IFK:n pelaajamateriaali. Kannattaisi tehdä tosiaan niitä vertailuja muihin jengeihin, ja mieluusti ilman niitä taikalaseja.

Voidaan tietysti vedota siihen, että Pentti sanoi kauden alussa tavoitteeksi kotiedun. Ihan hyvä tavoite se minunkin mielestä on, mutta realismista kovin kaukana. Kuten olen aikaisemminkin kirjoittanut, mahdollinen se olisi ollut silloin jos kaikki olisi mennyt ns. putkeen kauden alusta alkaen, ja niin käy hyvin harvoin pelissä nimeltä jääkiekko.

En millään ymmärrä, miten esimerkiksi kiekkotietäjä JHag voi väittää (taisi olla jossain toisessa ketjussa), että IFK menee paperilla Tapparan ohi? Ainoa selitys täytyy olla, että heitto on huumoria (joka menee minulta ohi). Mm. Tapparalla, Jokereilla, Bluesilla, HPK:lla ja Kärpillä on aivan varmasti IFK:ta laadukkaampi pelaajamateriaali niin tällä kuin sarjan aloittamishetkelläkin (Hpk oli tuolloin kuitenkin aika lähellä).

Pahimmat puutteet ovat tietysti puolustuksessa. Tähän liittyen huomauttaisin myös koskien tuota toista ketjua ensi kauden jengistä, että jos kuuden pelaavan pakin joukosta löytyy esimerkiksi Levokarin tai Hedbergin tapaisia nimiä niin on kyllä aika turhaa haaveilla siitä mestaruudesta...

* * *
shadowplay
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kiitos proffa ja shadowplay, nastaa että muutkin käyvät meidän hiekkalaatikolla. Minulla on samankaltainen fiilis Suhosesta kuin sinulla, Proffa. Siksi en hypikään riemusta kuullessani äijän häipyvän HIFKistä. Se on vain yksi osatekijä pieleen menneessä kaudessa. Siltikin arvotan -aika objektiivisesti- HIFKin Rudyn kera paperilla Tapparaa paremmaksi ja ennenkaikkea nälkäisemmäksi ryhmäksi.

Funtsitaanpa kerrankin näin päin, että "ketä meillä on/oli". Ei itketä niiden perään, joita ei tullut.

1) Meillä on liigan parhammistoon, varmasti top3:een mahtuva maalivahti

2) Puolustuksemme, heikko kohta, pitää kuitenkin sisällään kolme kiistatta liigan huipputason pakkia; Zeta (liigan paras edelleen), Kantor ja Söderholm. Lisäksi meillä on yksi hyvä prospekti eli H.Pikkarainen, joka ei peliaikaa saa. Meillä on/oli myös kaksi liigatasoa/keskikastia edustavaa kaveria; RPL ja Kurvinen. Lisäksi riveistämme löytyy ehkäpä liigan huonoin pakkipari Nicce - Saarinen.

Puolustuksen epäonnistumisesta lasken 50% valmennuksen/peluutuksen piikkiin seuraavin perustein: Miksi Hedbergiä ja Saarista on peluutettu itsepäisesti parina? Miksi heitä on peluutettu itsepäisesti yv-pakkeina? Miksi heitä on peluutettu ylipäätään? Miksi ei ole kokeiltu reservejä; Lostedt, Purola etc. Huonompia jätkiä ei voi löytyä kuin #6 ja #77.

3) Hyökkäyksemme on kärjeltään liigan eliittiä. Kuhta - Ruutu - Pärssinen oli parhaimmillaan liigan paras ketju. Viitaluomasta on kasvanut asiallinen liigasentteri. Kaverilla on edelleen paremmat tehot kuin yhdelläkään Jokerisentterillä. Ja Jokerien sarjasijoitus kertoo paljon. Meillä on/oli myös kelvollinen pitoketjuosasto: Holma - Luttinen - Vopat. Kakkossentteriä meillä ei ole ollenkaan, ei varsinaisesti myöskään kakkosketjua. Ykkönen, kolmonen ja nelonen löytyvät. Tästä kaikesta huolimatta HIFKin hyökkäys on tehnyt riittävän määrän maaleja. HIFKin hyökkäyskalustossa majailee toki myös neljä lähes totaalista floppia; Salminen, Häppölä, Hirso, Vihko, jolle kuitenkin aavistuksen paremmat pahvit kuin näille kolmelle muulle.

Hyökkäyksenkin horjuvuudesta syytän ensisijaisesti valmennusta/peluutusta: Miksi yv-pelimme on aivan hakusessa? Miksi kentälle ladotaan demokraattisessa järjestyksessä kaikki neljä kenttäämme ylivoiman ajaksi, mukaanlukien Hirsovitchin vitja? Miksi Saarinen ja Hedberg saavat yv-aikaa? Miksi nelosketjuamme -ketjujamme ylipäätään- ei ole roolitettu pelaamaan vastustajan ykköstä pisteettömäksi? Niinpä, kaikki hyökkää.

Edellämainittujen faktojen perusteella olen sitä mieltä, että kalustollamme olisi ollut mahdollista saavuttaa kotietu, mikäli valmennus ja peluutus olisivat olleet tasokasta. Playoffpaikan pitäisi olla vähintäänkin selviö, materiaaliin nähden meidän pitäisi olla suunnilleen siellä, missä Blues on nyt.

Ikävää syyttää Apea tästä, mutta hän se siellä penkin takana seisoo. Matikainen on -tällä kaudella- onnistunut hommassaan selvästi Alpoa paremmin, kun Matikaisen hommaksi lasketaan joukkueen kokoaminen; Stathos, Ruutu, Vopat, Pärssinen ovat onnistuneita hankintoja. Saarinen on väärä arpa, Hedberg käsittämätön alunperinkin. RPL:n ja Kurvisen loukkaantumiset ikäviä sattumia, Ruudun loukkaantumisesta nousevat katseet kohti laupiasta samarialaistamme ja pelitaapaamme. Simicek oli riskihankinta, mutta ei mikään Cipruss kuitenkaan. Mrazek pettymys. Plussan puolella Pena on kuitenkin, sillä myös Viitaluoma ja Grunn ovat kasvaneet paljon.

Katsokaa uudestaan kohdat 1-3. Ei tämä nyt jumalauta mikään toivoton kalusto ole ollut??
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag

2) Puolustuksemme, heikko kohta, pitää kuitenkin sisällään kolme kiistatta liigan huipputason pakkia; Zeta (liigan paras edelleen), Kantor ja Söderholm. Lisäksi meillä on yksi hyvä prospekti eli H.Pikkarainen, joka ei peliaikaa saa. Meillä on/oli myös kaksi liigatasoa/keskikastia edustavaa kaveria; RPL ja Kurvinen. Lisäksi riveistämme löytyy ehkäpä liigan huonoin pakkipari Nicce - Saarinen.

Puolustuksen epäonnistumisesta lasken 50% valmennuksen/peluutuksen piikkiin seuraavin perustein: Miksi Hedbergiä ja Saarista on peluutettu itsepäisesti parina? Miksi heitä on peluutettu itsepäisesti yv-pakkeina? Miksi heitä on peluutettu ylipäätään? Miksi ei ole kokeiltu reservejä; Lostedt, Purola etc. Huonompia jätkiä ei voi löytyä kuin #6 ja #77.

Otetaas selkänojaksi pakkipuutostilaan statseja kauden +/- tilastosta:

Zidlicky Marek + 7
Kantor Robert + 11
Söderholm Toni + 4
Kurvinen Mikko + 3 (17 peliä)
Pikkarainen Hannu + 1
Saarinen Pasi -10 ( 40 peliä tehoilla 1+2=3)
Hedberg Niklas -9 (38 peliä tehoilla 0+3=3)

Pelasi nyt veskarit ja puolusti hyökkääjät kuinka hyvänsä, kertovat tämä tilastot edes jotain. Nicke ja Pasi ovat sentään pelanneet paljon yv:täkin, jotka eivät juuri edes teho-sarakkeessa näy.

Tästähän on taitettu peistä pitkin kautta, mutta se olkoon yksi jengin rakentamisen heikkous tälle kaudelle, että on menty jo näinkin pitkälle ''kolmella'' pakilla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen edelleen nostamassa potilas saarista puolustajien eliittiin johtuuko tämä omasta tyhmyydestäni vai siitä orastavasta toivosta jonka joku toinen puolustuspään peluuttaja olisi saanut aikaan sekä vastuuvalmentaja jolle sopisi punaisiin kaavoihinn sopiva tyyli.???
On se helvetti sentään,kun pitää pidellä jätkiä aisoissa eikä päästää heilúmaan pitkin jäätä,oi niitä aikoja kun kavereita lenteli kun pääskysiä.
cool,cool,cool.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti VIHANNESKAAPPI
Itse olen edelleen nostamassa potilas saarista puolustajien eliittiin johtuuko tämä omasta tyhmyydestäni vai siitä orastavasta toivosta jonka joku toinen puolustuspään peluuttaja olisi saanut aikaan sekä vastuuvalmentaja jolle sopisi punaisiin kaavoihinn sopiva tyyli.???

Potilas oli junnuna jo körmy. Mihin ihmeeseen on miehen orastavat kiekkotaidotkin hävinneet? Tuossa vuoden vaihteen kieppeillä näkyi jo vilauksia pelistä ja itseluottamuksesta, kunnes taas Turussa mies oli turha länkyttäjä ja alisuorittaja. Saarisella lienee soppari myös ensi kaudeksi, joten toivoa vain sopii, että ura urkenee. IFKn oloinen hemmo, toisin kun pakkiparinsa.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Viestin lähetti Prof. Puck


Mietitäänpä hiukan muita joukkueita kauden alettua: Jokerit, Blues, HPK, Kärpät, Tappara olivat jo syksyn alussa mun listalla hiukan meikäläisten edellä, jos pelkkiä nimilistoja tarkkaili.

Mulla on tällä hetkellä luottamus hemmetin vähissä sen suhteen, että IFK:ssa osataan kerätä ns. mestaruusjengi seuraavallakaan kaudella, oli Apea tai ei! Toivottavasti olen tämän suhteen totaalisen väärässä.

Samanlaiset fiilikset oli itsellänikin ennen kautta ja uskoisin aika monen ajatelleen samoin. Uskoin IFK:n puolustuksen kuitenkin etukäteen paremmaksi ja se on ollutkin todella suuri pettymys. Vielä isompi pettymys on ollut, ettei tätä puutetta ole osattu korjata. Yksi kunnon hankinta peräpäähän heti alkukaudesta olisi voinut parantaa paljon IFK:n sijoitusta.

Ei tässä mitään mestaruuksia odotella ensi kaudesta. Toivotaan toivotaan nyt kumminkin. Penahan oppii koko ajan lisää.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Senior
Saarisella lienee soppari myös ensi kaudeksi, joten toivoa vain sopii, että ura urkenee. IFKn oloinen hemmo, toisin kun pakkiparinsa.

Trust mii, Nicce tulee vielä. Tällä hetkellä näen hänen suurimpana puutteena (yllätys, yllätys) kädettömyyden! Luistin liikkuu hienosti, hän on näyttänyt että fysiikkaakin on riittävästi pelaavaan kokoonpanoon (mahtuu ilkeydessäkin meidän pelaajien kärkipäähän heittämällä), mutta ongelma on nimenomaan käsissä ja ehkä osittain myös kyvyssä lukea peliä.

Pelinlukukyky paranee itseluottamuksen myötä, ja se mailankäyttö voidaan hiljalleen korjailla kuntoon vaikkapa tuolla Nicce-ketjussa esittämälläni kesätreenillä. Ehkä hiukan myös kaipaisi raskaamman sarjan punttia noihin käsiin.

Niccessä on ihan oikeasti kova potentiaali, ja hän on jo osoittanut elonmerkkejä ajoittain. Osaavissa käsissä, meillä on ensi kaudella tässä ihan tosissaan pakki, joka kykenee pelaamaan hyvää peliä vähintään siellä 3. pakkiparissa.

Nicce on mielestäni täysin Hifk:n näköinen hemmo, jos kokoa ei oteta huomioon. Muuten eleet on kuin Hifkin oppikirjasta.
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viestin lähetti JHag

1) Meillä on liigan parhammistoon, varmasti top3:een mahtuva maalivahti

En olisi tästä niin varma. Lehtonen on TOP1 ja Lassila ehkä jo TOP2, mutta sitten seuraakin hyvin tasainen "ylempi keskikasti" , johon toki Stathoskin kuuluu.

2) Puolustuksemme, heikko kohta, pitää kuitenkin sisällään kolme kiistatta liigan huipputason pakkia; Zeta (liigan paras edelleen), Kantor ja Söderholm.

Tämä on totta, mutta kukaan näistä ei ole huippu omassa päässä, ja asennekin taitaa kahdella tsekillä joskus (= liian usein) piiputtaa. Kolme pakkia ei sitäpaitsi riitä yhtään mihinkään.

Lisäksi meillä on yksi hyvä prospekti eli H.Pikkarainen, joka ei peliaikaa saa. Meillä on/oli myös kaksi liigatasoa/keskikastia edustavaa kaveria; RPL ja Kurvinen. Lisäksi riveistämme löytyy ehkäpä liigan huonoin pakkipari Nicce - Saarinen.

Pikkarainen ei saa peliaikaa, koska ei sitä ansaitse, sillä hän on vielä liian kevyt kaveri liigatasolle. RPL, Kurvinen, samaa mieltä. Kysymys sinulle JHag: Miten joukkue, jonka materiaali on mielestäsi liigan parhaimmistoa voi kuitenkin sisältää "liigan huonoimman pakkiparin"?

Puolustuksen epäonnistumisesta lasken 50% valmennuksen/peluutuksen piikkiin seuraavin perustein: Miksi Hedbergiä ja Saarista on peluutettu itsepäisesti parina? Miksi heitä on peluutettu itsepäisesti yv-pakkeina? Miksi heitä on peluutettu ylipäätään? Miksi ei ole kokeiltu reservejä; Lostedt, Purola etc. Huonompia jätkiä ei voi löytyä kuin #6 ja #77.

Jospa Alpo ei peluutakaan Hedbergiä ja Saarista pelkästään ilkeyttään ja kiusatakseen katsojia vaan SIKSI ETTEI PAREMPIAKAAN PELAAJIA OLE KÄYTÖSSÄ?

3) Hyökkäyksemme on kärjeltään liigan eliittiä. Kuhta - Ruutu - Pärssinen oli parhaimmillaan liigan paras ketju.

Kärki OLI kova, tämäkin on totta. Se oli samalla myös äärimmäisen kapea, kuten Truudun loukkaannuttua sokeimmatkin ovat nähneet.

Kakkossentteriä meillä ei ole ollenkaan, ei varsinaisesti myöskään kakkosketjua. Ykkönen, kolmonen ja nelonen löytyvät.

Jälleen kerran JHag: Miten joukkue, jolta puuttuu kokonaan kakkosketju voi kuulua liigan kärkipäähän?

Tästä kaikesta huolimatta HIFKin hyökkäys on tehnyt riittävän määrän maaleja. HIFKin hyökkäyskalustossa majailee toki myös neljä lähes totaalista floppia; Salminen, Häppölä, Hirso, Vihko, jolle kuitenkin aavistuksen paremmat pahvit kuin näille kolmelle muulle.

Hyökkäys on tehnyt paljon maaleja, mutta edesauttanut kovasti myös niiden päästämisessä. Rajusta/roolittamattomasta hyökkäämisestä täytyy aina maksaa hinta, mikä näkyy myös tulostaululla. Lopulta ratkaisee vain tehtyjen ja päästettyjen ero, ja IFK:lla se on noin +-0.

Hyökkäyksenkin horjuvuudesta syytän ensisijaisesti valmennusta/peluutusta: Miksi yv-pelimme on aivan hakusessa? Miksi kentälle ladotaan demokraattisessa järjestyksessä kaikki neljä kenttäämme ylivoiman ajaksi, mukaanlukien Hirsovitchin vitja? Miksi Saarinen ja Hedberg saavat yv-aikaa? Miksi nelosketjuamme -ketjujamme ylipäätään- ei ole roolitettu pelaamaan vastustajan ykköstä pisteettömäksi? Niinpä, kaikki hyökkää.

Olisiko mitenkään mahdollista, ettei noilla miehillä edes itse Scotty Bowman pystyisi saamaan ratkaisevasti parempia ylivoimatehoja? Voisiko ajatella, että juuri siksi ylivoimapeli on koko ajan hakusessa, koska sitä osaavia pelimiehiä ei ykköskentän ulkopuolelta yksinkertaisesti löydy?

Edellämainittujen faktojen perusteella olen sitä mieltä, että kalustollamme olisi ollut mahdollista saavuttaa kotietu, mikäli valmennus ja peluutus olisivat olleet tasokasta. Playoffpaikan pitäisi olla vähintäänkin selviö, materiaaliin nähden meidän pitäisi olla suunnilleen siellä, missä Blues on nyt.

Bluesilla on melko selvästi kovempi materiaali, vertaa vaikkapa kakkoskenttiä toisiinsa. Lisäksi Bluesin kolmos- neloskentän miehillä on rutiinia huomattavasti enemmän kuin IFK:n poikasilla, vaikkeivat taidollisesti niin ratkaisevasti edellä olisikaan. SM-liigan nykyisistä valmentajista vain ehkä Summanen, jos hänkään, olisi onnistunut hilaamaan IFK:n neljän parhaan joukkoon, Jortikallahan olisimme jo varmoja mestareita...

Ikävää syyttää Apea tästä, mutta hän se siellä penkin takana seisoo. Matikainen on -tällä kaudella- onnistunut hommassaan selvästi Alpoa paremmin, kun Matikaisen hommaksi lasketaan joukkueen kokoaminen; Stathos, Ruutu, Vopat, Pärssinen ovat onnistuneita hankintoja. Saarinen on väärä arpa, Hedberg käsittämätön alunperinkin. RPL:n ja Kurvisen loukkaantumiset ikäviä sattumia, Ruudun loukkaantumisesta nousevat katseet kohti laupiasta samarialaistamme ja pelitaapaamme. Simicek oli riskihankinta, mutta ei mikään Cipruss kuitenkaan. Mrazek pettymys. Plussan puolella Pena on kuitenkin, sillä myös Viitaluoma ja Grunn ovat kasvaneet paljon.

Tämä on asia, jota en käsitä lainkaan, sillä olen usein kanssasi samaa mieltä. Miten Matikainen voi muka olla plussan puolella, jos hän on liigan toiseksi suurimmalla budjetilla onnistunut kokoamaan joukkueen, joka ei ehkä yllä play-offiin? Muista, että Matikainen on palkannut myös Suhosen, eli viime kädessä tämäkin pummi menee hänen piikkinsä. Ei kai sentään ole Pentin ansioita, että Viitaluoma ja Grunn ovat kehittyneet? Annan Pentille silti yhden plussan näihin nuoriin panostamisesta; kokonaissaldo on silti pahasti pakkasella, niin pahasti ettei tuo lämpömittari enää sula koskaan.

Katsokaa uudestaan kohdat 1-3. Ei tämä nyt jumalauta mikään toivoton kalusto ole ollut??

On se ollut. Katso vielä kerran ilman punalaseja! Vieläkö näyttää samalta? Pahansuopuuttako meidät sijoitettiin muunmuassa Jatkoajan veikkauksessa juuri niille sijoille, joilla olemme koko kauden pelanneetkin. Siitä ei ole pitkä matka luiskahtaa kokonaan pois kahdeksan joukosta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
rossoblu: Nämä ovat kyllä ihan mielipideasioita. Vastailen epälukuisessa järjestyksessä kysymyksiisi:

1) Veskarit

Ethän tosissasi nosta vasta 7 matsia pelannutta (viimeisin 0-peli tuli todella helpolla, vastassa oli HIFK..) nuorta Lassilaa Stathosin ohi? Lupaava, nuori veskari, mutta Turussakin Stathos oli parempi. Olin paikalla ja näin lukuisia haamuja Davelta. Lassilalla oli helppo ilta. Katsotaan miten käy, kun pelejä tulee enemmän. Stathos kuuluu rakkaiden kilpailijoidemmekin mielestä liigan huippuihin.

2) Pakit

Mielestäni Nicessä ja Saarisessa on avainsanana nimenomaan liigan huonoin pakkiPARI. Olisin mielelläni nähnyt variaatioita tyyliin Zidlicky - Saarinen, mitä olen odotellutkin koko kauden, sekä Kantor - Hedberg. Olisikohan kavereista saatu enemmän irti? Kesällä Pasi pelasi jonkun verran Zidin parina varmistavana pakkina. H.Pikkaraisesta olen täysin eri mieltä. Kaveri on jo nyt selkeästi Nicceä parempi pakin jokaisella osa-alueella. Jos Nicce olisi joutunut yhtä julmasti penkille jokaisesta virheestään, ei hän olisi pelannut juuri lainkaan. Sama koskee Saarista. H. Pikkarainen on seuraava pakkistaramme, sano mun sanoneen :) (jos ei ole, niin älä sitten sano). Minusta Söderholm ei ole huono omalla maalilla, eivät myöskään tsekkimme kurinalaisesti pelatessaan. Jos potentiaalia ei saada riittävästi ulos, missä vika? Zidi ja Kantor pelasivat mallikkaat turnaukset Tsekin maajoukkueessakin, mutta siellä onkin eri pelisysteemi.

3) Blues ja joukkueet yleensä

Laskin etukäteen tietenkin Bluesin paremmaksi. Mielestäni Blues on jopa nyt hieman alisuorittanut, sen kuuluisi olla toisena, Jokerien perässä. Tarkoitin vain sijoitusta/pistemäärää, kun sanoin, että meidän pitäisi olla "Bluesin paikkeilla" tjsp. Itse laskin joukkueet paperilla ennen kautta seuraavasti: 1) Jokerit, 2) Blues, 3) Kärpät, 4) HPK, 5) HIFK, 6) Tappara, 7) TPS, 8) Ipa, 9) Lukko, 10) Saipa, 11) Jyp, 12) Ässät, 13) Pelicans

4) Hedbergin ja Saarisen peluutus

Tässä nähdäkseni Saarisen kohdalla ainakin painaa miehen kohtuullisen kova palkka. Pakko saada suoritusta. Hedberg otettiin projektiksi, jossa näki valoa Apen lisäksi myös Rindell. Käsi sydämelle: Eivätkö Purola, Lostedt etc. edes ansainneet mahdollisuutta? Hedberg-projekti muuten loppuu tietojeni mukaan tähän kauteen.

5) Kurvinen ja RPL

Arvostan heitä kunnossa ollessaan selväsi korkeammalle kuin sinä. Nimenomaan peruspakkeina. Mielestäni Alpon "kaikki hyökkää" -systeemi on myrkkyä juuri näille isoille ja kankeille pakeille, joilla on suuria vaikeuksia vastata vastustajien kontraamiseen. Apen systeemi vaatisi juuri nimenomaan Hedberg-tyyppisiä luistinkiitäjiä - mutta pelitaidon kera. Olen varma, että Tom Koivisto olisi nauttinut pelaamisesta tämän kauden HIFKissä. SM-liigan puolustajien taso ei kaikkiaan päätä huimaa. Varmasti RPL ja Kurvinen (kunnossa ollessan) kuuluvat vähintään luotettavaan keskikastiin.

6) Roolittamattomuus

Eli kaikki hyökkää. Tästähän olimme yhtä mieltä? Päätön hyökkäyspeli ja pitokentän poisjättäminen ovat vaatineet veronsa.

7) Yv

Tästä olen jyrkästi eri mieltä kanssasi. unohdetaan Scotty Bowman ja otetaan esimerkiksi vaikka H.Jortikka. Mitähän hän olisi saanut aikaan yv:llä? Luulen, että Hirson ja Viitaluoman ketjut eivät olisi pelanneet ollenkaan, eivät myöskään Nicce ja Pasi. Joukkueessa on kaksi liigan pelätyintä siniviivapyssyä, Zidi ja Kantor, joista Zidi nousee tarvittaessa ja Kantor menee vaikka maskimieheksi, mitä hommaa hoiti Levokari toisinaan viime kaudella. Tällä kaudella näin ensimmäisen kokeilun tästä surullisen kuuluisassa Turun matsissa lauantaina. Lisäksi meillä on Kuhta, liigan paras suomalainen maalintekijä, maajoukkueessakin yv:tä pelaava Pärä ja sentterinä Rudy, nyt Kake. Siis perkele. Näillä äijillä pitäisi tulla tulosta ja tulisikin, jos saisivat enemmän aikaa. Kakkosyv:n rooli olisi vain lepoajan antaminen ykköselle, käytännössä se pitäisi rakentaa Viitaluoman ympärille. Hirso, Vihko, Häbä, Salminen....hus pois yv-miehistä!

8) Pena / Ape

Toki Pena palkkasi Apen. Pitkä miinus. Mutta hankinnat ovat olennaisesti parempia kuin viime kauden väinöt. En ylipäätään ole koskaan vaatinutkaan Apen HIFKiltä mahdottomia. Sijoitin viidenneksi ennen kautta ja mielestäni kotietu oli sopivan optimistinen tavoite. Ei mahdoton kuitenkaan. Nielisin jopa pleijaripaikasta taistelun, jos kentällä olisi fyysinen ja väkevä HIFK. Ja miksei se ole Penan ansiota, että Viitaluoma ja Grunn ovat kehittyneet? Pena nosti heidät ylös -01 keväällä ja on antanut mahdollisuuden näyttää. Toki kunniaa myös hyvin nuorten kanssa onnistuneelle Apelle.

HIFKin kurssi on käännettävä ja siinä on uhrattava yksi Suhonen, ei voi mitään. Jalkeilla on nyt kaikkien aikojen epäuskottavin HIFK.

(typoja)
 
Viimeksi muokattu:

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Viestin lähetti JHag
Minulla on samankaltainen fiilis Suhosesta kuin sinulla, Proffa. Siksi en hypikään riemusta kuullessani äijän häipyvän HIFKistä. Se on vain yksi osatekijä pieleen menneessä kaudessa....

Edellämainittujen faktojen perusteella olen sitä mieltä, että kalustollamme olisi ollut mahdollista saavuttaa kotietu, mikäli valmennus ja peluutus olisivat olleet tasokasta. Playoffpaikan pitäisi olla vähintäänkin selviö, materiaaliin nähden meidän pitäisi olla suunnilleen siellä, missä Blues on nyt....

Ikävää syyttää Apea tästä, mutta hän se siellä penkin takana seisoo. Matikainen on -tällä kaudella- onnistunut hommassaan selvästi Alpoa paremmin, kun Matikaisen hommaksi lasketaan joukkueen kokoaminen;


Kiitoksia kommenteista JHag ja kumppanit. Ihan ensiksi todettakoon, että kyseessä on loppujen lopuksi veteen piirretty viiva sen suhteen, miten HIFKIN sijoittaa nimivertailussa muiden suhteen. Loppujen lopuksi aika samanlaisia meidänkin veikkaukset sijoituksen suhteen oli? Kyse on myös varmasti siitä, miten henkilökohtaisesti arvottaa lätkäjoukkuetta ja sen rakentamista. Itse entisenä maalivahtina lähden aina omassa fantasialätkässä rakentamaan puolustuksen kautta. Sehän ei tietenkään tarkoita samaa kuin puolustava pelityyli, mutta aattelin lisätä etten tässä(kin) tule ymmärretyksi väärin, heh Tämän vuoksi mm. Tappara oli mun papereissa meidän edellä ennen kauden alkua ja mielestäni myös he ovat pelanneet alavireisesti.

Suurin moka tapahtui jo kuitenkin ennen kauden alkua, kun lähdimme kauteen valmiiksi viidellä ulkomaalaispelaajalla. Vanha juttu, mutta on heijastunut ongelmana koko ajan. Se kenen moka oli kyseessä, on aivan sama tässä vaiheessa, kunhan ei toistu ensi vuonna.

Maalivahteja on pirun vaikea laittaa vertailuun, ainakaan alle vuoden mittaisessa tarkastelussa. Stathos _on_ pelannut hyvin, mutta mun silmissä asia punnitaan vasta pleijareissa (jos sinne pääsemme) tai pikeminkin vasta ensi syksynä jos otteet jatkuvat samanlaisina. Kaikki varmasti muistavat Vehasen viime vuoden esitykset Lukossa, mutta niin vaan on otteet kuitenkin tasoittuneet täksi vuodeksi, vaikkei huono ole ollutkaan. Samaan perustuu myös näiden Bluesin (vara)maalivahtien esitykset loukkaantumisten aikana, kun divarista/junnuista repäistiin kavereita maalille jossa he esittivät huippuotteita. Kuitenkin uskaltaisin sanoa, että jos kaverit olisivat pelanneet koko kauden, olisi homma tasoittunut, Se rutiini....

Rossublu sen jo tossa edellä sanoikin, mutta meidän todellinen ongelma on kärjen kapeus niin hyökkäyksen kuin puolustuksenkin osalta. Kakkovitja 'puuttuu' hyökkäyksestä, ja kolmella pakilla ei tässä sarjassa pärjää.

Tottakai A. Suhonen on epäonnistunut - myös peluutuksessa. Taisin sen todeta jo ekassa viestissä ja totean sen vielä varmuudeksi. Jos saamme pinnistellä toden teolla, että olemmeko runkosarjan päätyttyä sijalla 8-9 vai 10, niin perseelleenhän tämä on mennyt. Itse odotin realistisesti sijoja 5/6/7.

Carlos: Tätä jätkää täytyy ihailla. Nimittäin sitä 'punaista' optimistia meidän pelaajien suhteen löytyy sulta enemmän kuin kiitettävästi. Ja tämä ihan vilpittömästi. Esimerkiksi Kuhdan kohdalla minä korkeintaan haukottelin sun vakuutteluille alkusyksystä. Nyt voin jo myöntää, että kyllä siinä olisi meille hyvä kaveri kakkoskentälliseen ;-) Etkö myisi vaikkapa 10 prossaa tuosta optimististasi mulle? Sulla se ei tuntuisi vielä missään, mutta minun tyhjääkin tyhjempää luottamusta se helpottaisi kummasti, heh.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Rochefort

Peliätekevä sentteri meni Sveitsiin. Meillä ei luonnollisesti ole käyttöä tuontyyppisille pelaajille.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
No joo, Rochefort ei välttämättä olisi tuonut apua IFK:hon millään tasolla. Aika heikkoa oli miehen peli, ainakin niissä kamppailuissa joissa sitä onnistuin näkemään. Sen sijaan ohi lipunut Järventie ja ohi lipuva Tähtinen voisi olla ratkaisu pulmiimme, toki se puolustajantarve on akuutimpi.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Oliko heikompi kuin Simi? Muistan nimittäin jonkun tilaston, jonka mukaan Rochefort olisi ollut aikas hyvä aloittaja. Se olis kyllä kelvannu.. Mutta ei tuo nyt hirveästi masentanu.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
Potilas oli junnuna jo körmy. Mihin ihmeeseen on miehen orastavat kiekkotaidotkin hävinneet? Tuossa vuoden vaihteen kieppeillä näkyi jo vilauksia pelistä ja itseluottamuksesta, kunnes taas Turussa mies oli turha länkyttäjä ja alisuorittaja. Saarisella lienee soppari myös ensi kaudeksi, joten toivoa vain sopii, että ura urkenee. IFKn oloinen hemmo, toisin kun pakkiparinsa.

Treenipeleissähän Saarinen pelasi vielä ihan kohtuullisesti. Ei älyttömän hyvin, mutta kohtuullisesti. Sitten tuli jonkin sortin paskahalvaus ja nuppi meni ilmeisesti lukkoon. Se nuppi kun saadaan avattua, saadaan Pasista meille vielä kakkosparin kaveri uskon minä. Eli jos vaikka alettaisiin kaikki täällä kehua retostella Saarisen potentiaalilla, niin mahd. näitä lukiessaan mies saisi itseluottamuksensa takaisin ja tehot samaten.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Pärde
Oliko heikompi kuin Simi? Muistan nimittäin jonkun tilaston, jonka mukaan Rochefort olisi ollut aikas hyvä aloittaja. Se olis kyllä kelvannu.. Mutta ei tuo nyt hirveästi masentanu.

Hei ihan tosissaan, brother Pärde, tämä Rochefort oli nimenomaan pelaaja sarjassamme "turhat ylijäämäkanukit". Ei todellakaan mitään käyttöä meille, oikeasti. Yksi hyvä pakki olisi mielellään saatava, ja jos tulee joku uusi hyökkääjä, niin sen pitäisi olla sitten kotimainen, ja mielellään helvetin hyvä.

Narreista voisi koittaa kysellä muuten jotain alisuorittajaa, saattaisi irrotakin? Tosin siellä ei ole kyllä juuri ketään kenet suostuisin ottamaan, Hentusen ehkä.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Prof. Puck
Etkö myisi vaikkapa 10 prossaa tuosta optimististasi mulle? Sulla se ei tuntuisi vielä missään, mutta minun tyhjääkin tyhjempää luottamusta se helpottaisi kummasti, heh.

Prof. Puck, asiasta voidaan tietysti aina neuvotella, mitä Sinulla olisi tarjota takaisinpäin? Voisin ostaa kyllä vaikka vastaavan määrän kiinnostusta paikallispeleihin, jos sinulla olisi sitä yhtään ylimääräistä?

Mitä tähän optimismiini tulee, niin se johtunee siitä miten olen aina seurannut kiekkoa. En ole koskaan oikeastaan niin kamalasti seurannut peliä "yleisesti", vaan sen sijaan yksittäisten pelaajien suorituksia. Ensimmäinen Hifkin peli minkä kävin katsomassa natiaisena joskus vuonna 1 tai 2, heti aloin kiinnittää huomiota mm. siihen miten hyvin esim. pakkipari Lehtonen-Saarinen piti kiekkoa lavassa syötellessäänkin. Se ei karkaillut eikä pomppinut mihinkään, se oli siinä, klap-klap. Sitten vähitellen aloin rekisteröidä muita pelaajia, heidän ominaisuuksiaan, Boykoa, Tuohimaata, jne. Kai sitten vähitellen minulle on kehittynyt semmoinen silmä että "rekisteröin" aika nopeasti pelaajan ominaisuudet, semmoisetkin mitkä eivät ole niin ilmeisiä.

Joskus se "piilevä" ominaisuus on joku ihan yksittäinen liike/kikka vaikka vain kerran kymmenessä pelissä, mutta se vain sitten rekisteröityy verkkokalvolle ja jää paukuttamaan takaraivooni, ja tuumailen että oikeassa koostumuksessa noita voisi nähdä enemmänkin.

On myöskin hyvä muistaa miten häviävän pieni prosentti yleensä lajia harrastavista pääsee koskaan liigatasolle, joten kyllä jo periaatteessa jokainen joka pelaa SM-liigaa, on jollain lailla lahjakas. Ne lahjat pitää vain kaivaa esiiin.

Siihen päälle sitten vielä suuri rakkauteni lajia ja ennenkaikkea Hifkiä kohtaan, niin ei kai siinä muuta tarvita.

Ja vielä mitä Nicceen tulee, niin kannustukseni ei ole pelkkää sokean fanin kannustusta, vaan olen ihan tosissani sitä mieltä että tässä äijässä on ainesta. Sitä voi olla jopa yllättävän paljon. Toivon että JHag on väärässä, ja projektia jatketaan.
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakki ?

Kun ei kerran hommattu Nielikäistä, niin olisiko tässä vara-pasi ?

JA:n mukaan Pasi Peltonenkin voi olla lähdössä Ässistä. Olisiko tästä kaverista apua meidän peräpäähämme. Enpä ole tarkemmin seurannut miehen otteita, mutta +/- tilaston lukema -1 näyttää aika hyvältä ottaen huomioon joukkueen sijoutuksen.

Jäähyllä Pasi on istunut 71 min. Lienee enemmän kuin kellän IFK:n pelaajalla.

...vaan eipä taida meillä olla käyttöä tämän tyyliselle pelaajalle...
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Re: Pakki ?

Viestin lähetti trumppa
Kun ei kerran hommattu Nielikäistä, niin olisiko tässä vara-pasi ?

JA:n mukaan Pasi Peltonenkin voi olla lähdössä Ässistä. Olisiko tästä kaverista apua meidän peräpäähämme. Enpä ole tarkemmin seurannut miehen otteita, mutta +/- tilaston lukema -1 näyttää aika hyvältä ottaen huomioon joukkueen sijoutuksen.

Jäähyllä Pasi on istunut 71 min. Lienee enemmän kuin kellän IFK:n pelaajalla.

...vaan eipä taida meillä olla käyttöä tämän tyyliselle pelaajalle...

Olisi loistava lisä IFK:n puolustukseen... Hyvä ylivoimalla, iso, ilkeä, kokenut ja nimenomaan suomalainen!! Ehkä vähän kankea ja hidas, mut Nicce"mad dog"Hedberg vaikka pariksi, niin tasottuu sillä! Ollu mun mielestä jo monta vuotta kokeilemisen arvoinen äijä! Ollut maajoukkueessakin viime vuosina!
Viimeiset kolme kautta:
Pasi Peltonen
186cm 90kg -72
Ässät Pori SM-Liiga 00/01 - 54 2 13 15 -11 110
Ässät Pori SM-Liiga 01/02 - 52 4 13 17 -8 115
Ässät Pori SM-Liiga 02/03 - 40 7 9 16 -1 71

Ei pöllömpi! (varsinki noi jäähyt)

Josko nyt?? Onko kellään tarkempaa tietoa onko kyselty, kun on kerran myyntilistalla??
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Juu nyt Spentti hoidapa tuo Tähtinen ja Peltonen meille, arvaajassahan oli että Ruotsalaiseset ovat Tähtisen perässä mutta Ruotsiin siirtyessä Ässät eivät saisi Tähtisestä korvausta, joten jospa tuo tieto Pentin jättämästä (toivottavasti riittävästä) pitäisikin paikkansa?. Kakkoskenttähän meiltä puuttuu, nyt olis sitten kakkosentteri tuossa Tähtisessä, tai miksei ykkönenkin. En vaan jaksa uskoa että tuo Kauppila toimii Pärssinen-Kuhta välissä. Peltosessa olis Zidille kaveri ykköseen, itsekin ajattelin että Saarista voisi kokeilla ykkösessä Zidin kaverina, mutta eiköhän Pasin kannata keskittyä loppukausi treenaamaan vaan ihan perusteita. Sitten olis tuo sentteritilanne vähän kohdillaan, loput Viitaluoma, Häppölä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös