cobol: Kiitos huolenpidosta, en saanut auringonpistosta. Minulla on kiekkoilun suhteen hieman lahtelaiseen viittaavaa taustaa ja Kake Kauppila on ollut Toni Lydmanin ohella suuria suosikkejani koko uransa ajan. Olen seurannut miehen uraa HPK:ssa, teillä missä Hassinenkin oli muuten floppi, Ruotsissa ja nyt Kaaneissa ja olen todella iloinen siitä, että Kake saa nyt uuden tilaisuuden meillä. Vaikkakin vain keväällä. Ja mitä tulee Kaken "ei-sopivuuteen" HIFKiin, niin vilkaiskaapa veli Johanneksen kaikkien aikojen jäähytilastoa. Kauppila on värikäs pelaaja. Vilkaiskaa myös Johanneksen yv-pörssiä ja huomaatte, että Kake on ollut liigan eliittiä yv:n pyörittäjänä. Kyllä. Ainoastaan se, että Kake on ollut "tylsässä ja epäseksikkäässä" Pelicansissa on pitänyt häntä poissa parrasvaloista. Alan piirissä Kakea arvostetaan, myös muut joukkueet olivat hänestä kiinnostuneita. Mies nimenomaan sopii ainakin minun ajatukseeni HIFKistä; keskiverrosta poikkeava kaveri.
Nyt jos Kake floppaa näiden kehujen jälkeen, niin voi kilin vittu :)
Olen aiemminkin maininnut Treillestä, että arvostettu NHL-asiantuntijakaverini, joka seuraa Pohjois-Amerikan kiekkoa sieltä käsin, on sitä mieltä, että Treille on ns. kova luu. Ties vaikka Treille olisi otettu Noutajan hommiin? No, vitsivitsivitsi....Tehotilastoja lukiessa kannattaa tietenkin aina huomioida kaverin saama jääaika ja vastuu. Ei ole Luttisen Artunkaan pojoissa hurraamista, siltikin mies on kolmannen kierroksen NHL-varaus ja mielestäni pelaajana selvästi esimerkiksi Capoa edellä. Oma mielipiteeni siis.