Johannes kirjoitti:
Epäilen, että Petrell saa Columbukselta kahdensuunnan sopimustarjouksen. Lähteekö Lennu noutamaan allekirjoitusbonus-rahat pois on toinen juttu. Minä lähtisin, koska voi sitten käydä niin, että uutta mahdollisuutta kokeilla siipiään Pohjois-Amerikassa ei tule koskaan uudestaan. Petrell teki runkosarjassa 19 maalia, esim. enemmän kuin Martin Kariya ja saman verran kuin Kim Hirschovits. Ei yhdet pieleen menneet playoffit estä sopimustarjousta NHL:stä Petrellille, se on kyllä varma juttu.
Siitä olen samaa mieltä, että Lennulla on nyt ehkä elämänsä tilaisuus, JOS tarjous tulee. Toisaalta, miehellä on kuitenkin potentiaalia tulla vieläkin paremmaksi, jolloin ei ehkä tarvis tehdä Hauhtosmaista visiittiä rapakon taakse. Koska heikot esitykset pleijareissa vaikuttavat varmasti sopimustarjouksen sisältöön. Mutta katsotaan miten käy, jos jää Suomeen ja menee edelleen eteenpäin, olen onnellinen IFK:n puolesta, jos lähtee, toivotan vilpittömästi onnea.
Johannes kirjoitti:
THN:n Future Watch-numerossa kerrottiin, että Nashville on innoissaan Laaksosta ja haluaisi hänet jo ensi kaudeksi heidän organisaatioon. Laakso pelasi hyvät nuorten mm-kisat ja nousi HIFK:ssa top4-puolustajien ryhmään. Nämä kuulemma riittävät näytöiksi osaamisesta Nashvillelle.
Niin, Laaksosta ei mulla ole pahaa sanottavaa, ja kehitys on ollut hyvää. Ehkä ne ammattitaitoiset ihmiset näkee jotain mitä minä en (ja varmasti näin tekevät), mutta itse ajattelen, että Laaksolle tekis hyvää olla SM-Liigassa isossa roolissa vielä vuosi, ennenkuin lähtee farmiin. Siellä kun ei välttämättä ole niin suurta roolia tarjolla, jos näytöt ei heti riitä. Mutta tää on vain mun mielipide, ja Nashvillen johto ja Laaksohan sen loppujen lopuksi ratkaisee.
Johannes kirjoitti:
Murphy oli loukkaantunut playoffeissa ja Jere 3 peliä pelikiellossa. Laakso sai aivotärähdyksen viimeisessä pelissä ja Saarinen ja Turunen olivat loukkaantumisten jälkeen vailla riittävää pelituntumaa tai keskenkuntoisia. Kilpailu parhaasta HIFK:n puolustajasta playoffeissa oli tiukka taisto Laakson, Kovasen ja Korhosen välillä. Minusta Laakso oli meidän paras pakki playoffeissa, mutta saa olla eri mieltä. Kyllä Kovanenkin täytti paikkansa. Jere tulee vielä kerran takaisin ja näyttää meille osaamisensa. Kovanen-Karalahti on ihan hyvä pakkipari ensi kaudella, tulette näkemään.
Laakson ja Kovasen paremmuudesta voi olla eri mieltä, riippuu mitä osa-alueita painottaa. Molemmat pelasivat hyvin, toki parempia otteita olisi voinut odottaa. Mutta kritiikkini, joskin huonoin sanavalinnoin, kohdistui enemmänkin Kovanen-tyyppiseen 31-vuotiaaseen junantuomaan pelaajatyyppiin. Ja Saarinen nyt on lähes aina klesana, se ei ole enää ongelma, vaan olosuhde. Pitääkö sellaisen varaan niin kovasti enää edes laskea?
Murphyn tason laskun ymmärtää, ei varmaankaan olis pelannut tossa kondiksessa, jos kyseessä olis ollu runkosarja. Mutta Jerelle ei löydy ymmärrystä täältä, yleensä ottaen koko ajon haku Vihkoon nähdyllä tavalla oli mielestäni virhe, lopputulos (=polvitaklaus ja Vihko saikulle)toki vahinko. Mutta Jere pelas itse itsensä ulos, joten lasken tuon isoksi miinukseksi miehelle, jota "kiinnostaa vaan tärkeät pelit".
Viimeinen realistinen toivo, omalta osaltani, sarjan jatkumisesta kaatui Laakson loukkaantumiseen (josta olis ihan hyvin voinut nykylinjalla ja Porthenin ulosajon jälkeen heittää Moravecin pihalle, päähän "kohdistunut" taklaus).
Johannes kirjoitti:
Pikkarainen teki runkosarjassa enenmmän tehopisteitä kuin Laakkonen, vaikka Laakkonen on taitopelaaja ja Pikkarainen rouhija. Laakkonen on hyvä pelaaja, mutta katoaa välillä 5-10 peliksi ja ei ole mikään liideri tyypiltään. Antaisin kuitenkin ketjulle Pikkarainen-Murray-Laakkonen mahdollisuuden jatkaa, koska se oli hyvä kokonaisuus.
Tästä olen aivan samaa mieltä kanssasi, ja mielestäni kokonaisuus oli erittäin hyvä, vaikka joillain kahdella osalla kokonaisuudesta puutteensa ovatkin. Oma aikaisempi kommenttini oli lähinnä suunnattu sille ryhmälle kannattajista, jotka dissaavat Laakkosta periaatteesta eivätkä näe hänen peliesityksissään mitään hyvää, mutta Pikkarainen on heille "Jumala" kaikenlaisista joukkueen menestykselle hallaa tekevistä tempuista huolimatta. Molemmilla vikansa ja hyvät puolensa, molemmat pitäisin, mut Laakkonen on kai lähdössä.
Johannes kirjoitti:
Yrittäkää nyt nähdä yksittäisten pelaajien ohi edes ketjutasolle pelaajien hyödyllisyys HIFK:lle. Baxter tosin kaipaili lisää "voittajia" HIFK:hon ja silloin ilman sopimusta olevat pelaajat, kuten Laakkonen, ovat varmaan tiukoilla uuden sopimuksen kanssa HIFK:hon. Kaikkia pelaajia ei voi pitää, jos ostaa uusia, vanha viidakon sananlasku....
Kunhan ne uudet jotain voittaneet pelaajat ei ole tasoa Peter White tai jopa nykykuntoinen Vladimir Krutov. Sitä kun ei koskaan tiedä mitä saa, IFK-fanina. Guollan odottelin olevan saikulla kähes koko kauden, ja olen iloinen, että olin väärässä.
Edellinen kirjoitukseni oli tarkoituksella hiukan provosoiva, ja tuli mutkia oiottua, kun halus purkaa pettymystään.