Haluatko miljonääriksi? – visailuklassikon paluu

  • 629 516
  • 3 452

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kyllähän se niin menee, if you cant stand the heat, stay out of the kitchen.

Ihan täydellisen tietämättömyyden piikkiin. Menet tietokilpailuun ja et voi sulkea Guns N' Rosesia pois vaihtoehdoista kun kysytään suosittua lauluduoa, Gunnarsenin veljeksiä. Voi morjesta pöytään. Varsinkin kun kaikki muut oli pelkkiä huumorivastauksia, kun se oikea vastaus. Uskomatonta.
Kyllä, jos luulee, että Suomessa käytetty "Gunnarit" -lempinimi on väännetty jostain muusta kuin nimestä Guns N'Roses, niin se on yleistiedon vakavaa puutetta.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä, jos luulee, että Suomessa käytetty "Gunnarit" -lempinimi on väännetty jostain muusta kuin nimestä Guns N'Roses, niin se on yleistiedon vakavaa puutetta.
Jos luulee Suomessa tunnettuja "Gunnareita" lauluduoksi, niin se on vakavaa yleistiedon puutetta, varsinkin kun vaihtoehdoissa kaikki muut oli lauluduoja väännetyillä nimillä.
 

neks0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Juventus, HIFK, Darts
Vaikka itsekään en ollut tuosta sukunimestä kuullutkaan, niin kyllä maalaisjärjellä ja pienellä yleistiedolla tämän olisi pitänyt olla lastenleikkiä. Gunnarit voisi toki koostua Gunnar - nimisistä jäsenistä, mutta jos nyt olet reilu 25-vuotias, niin kyllä sitä olettaisi, että "setärock" olisi yhtään tiedossa. Aina sitä saa hämmästellä ihmisten tietämättömyyttä.

Noista kysymyksistä sen verran, että ei tämä peliformaatti ole millään tasolla pelaajalle kannattava. Olen joskus katsonut tuota hakulomaketta, niin siinä kysytään paljon yksityiselämään liittyviä asioita. Hakijan vastausten perusteella uskon, että "kysmysrobootti" rakentaa valmiin kysymyslistan, joka sisältää paljon kysymyksiä pelaajan osaamisalueen ulkopuolelta. Ei tuotantoyhtiö halua, että pelaaja tässä voittaa mitään suuria summia. Kysymyksessä on viihdeohjelma, ei tietovisaohjelma.

Hauskaahan sitä on kotisohvalta spekuloida näitä kysymyksiä, mutta ei tämä ohjelma ole tietovisana juurikaan mitään. Todella hidas peliformaatti, joka sisältää liikaa turhia välikeskusteluja ja spekulointeja.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Olen joskus katsonut tuota hakulomaketta, niin siinä kysytään paljon yksityiselämään liittyviä asioita. Hakijan vastausten perusteella uskon, että "kysmysrobootti" rakentaa valmiin kysymyslistan, joka sisältää paljon kysymyksiä pelaajan osaamisalueen ulkopuolelta. Ei tuotantoyhtiö halua, että pelaaja tässä voittaa mitään suuria summia. Kysymyksessä on viihdeohjelma, ei tietovisaohjelma.

Näinhän se menee, enemmän tai vähemmän. En ole itse hakulomakkeeseen tutustunut eli en tiedä miten tarkkaan siellä asioita kysellään, mutta jos siellä kertoilisi seuraavansa paljon urheilua, niin tuskinpa ko. kilpailijan kohdalla juurikaan urheiluaiheisia kysymyksiä tulisi, ainakaan isompien summien kohdalla.

Vastaavasti jos ilmoitat ammatiksesi vaikkapa lääkärin, niin turha olisi odotella kysymyksiä jotka liittyisivät esimerkiksi yleiskäyttöisiin (eli sellaisiin jotka ei-lääkärinkin voisi olettaa tietävän) lääketieteellisiin termeihin jne. Miten paljon tällaista yksilöintiä sitten tehdään, en luonnollisestikaan tiedä. Mutta ei näitä asioita turhaan noissa lomakkeissa kysellä.

Tämä on siirtynyt enemmän ja enemmän nimenomaan viihdeohjelmaksi ja ei ole onnistunut siinäkään - paitsi sen osalta, että kilpailussa on ihan liikaa viihdepainotteisia kysymyksiä.. Tempo on aivan liian hidas ja nämä lukuisat teemajaksot on ainakin mulle henkilökohtaisesti todella laimeita.
 
Kyllähän se niin menee, if you cant stand the heat, stay out of the kitchen.

Tää on tietysti miehekästä julistaa anonyymina keskustelupalstalla, kun on katsottu tubettajien visailua telkusta.

Itse en saa mitään kicksejä, jos joku joutuu noloon tilanteeseen, vaikka se olisikin omaa tietämättömyyttä. En myöskään ymmärrä niitä, jotka liekittävät omaa itsetuntoaan haukkumalla jonkun toisen tietämättömyyttä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tää on tietysti miehekästä julistaa anonyymina keskustelupalstalla, kun on katsottu tubettajien visailua telkusta.

Itse en saa mitään kicksejä, jos joku joutuu noloon tilanteeseen, vaikka se olisikin omaa tietämättömyyttä. En myöskään ymmärrä niitä, jotka liekittävät omaa itsetuntoaan haukkumalla jonkun toisen tietämättömyyttä.
Eivät nuo osallistujat ole joutuneet mihinkään noloon tilanteeseen. He ovat itse hakeutuneet television tietokilpailuun. Jos menee kansan eteen tietokilpailuun vaikka on tietämätön, niin se on silloin vain omaa tyhmyyttä.
 
Eivät nuo osallistujat ole joutuneet mihinkään noloon tilanteeseen. He ovat itse hakeutuneet television tietokilpailuun. Jos menee kansan eteen tietokilpailuun vaikka on tietämätön, niin se on silloin vain omaa tyhmyyttä.

Todella hyvä kun kerroit, että se on omaa syytä, kun juuri sanoin, etten saa mitään kicksejä toisen mokaamisesta, vaikka se olisikin omaa syytä. Kiitos tästä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Todella hyvä kun kerroit, että se on omaa syytä, kun juuri sanoin, etten saa mitään kicksejä toisen mokaamisesta, vaikka se olisikin omaa syytä. Kiitos tästä.
Hyvä. Sitten kannattaa jättää katsomatta miljonääriä. Niin minäkin teen kun en jaksa katsoa idiootteja tietokilpailussa.
 

teppana

Jäsen
Ei nämä tubettajat vaan aina yksinkertaisesti tiedä maailmasta ja sen menosta paskan vertaa, kun on kasvanut peilin ääressä tai tuijottamalla itseään kännykän näytöltä. Tiedän nuoria aikuisia ihan lähipiiristäni, ketkä eivät tiedä esim. Suomen itsenäistymisvuotta tai Ruotsin pääkaupunkia. Alkuun ihmettelin tällaista tietämättömyyttä ja Suomen peruskoulun nykytasoa, mutta en jaksa enään, koska kai tämäkin on nykypäivää...

Sitä ihmetellään peruskoulun nykytasoa vaikka et osaa kirjoittaa suomea? Ironian huippu. :D
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei tuossa nyt mitään suurempaa ihmeteltävää ole, jos nuori ihminen ei tiedä Gunnareita. En minäkään tiennyt 80-luvulla ketkä kuuluivat Metro-tyttöihin. Eihän rock-musiikkia nykyään kuuntele kuin harva alle 30-vuotias.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ei tuossa nyt mitään suurempaa ihmeteltävää ole, jos nuori ihminen ei tiedä Gunnareita. En minäkään tiennyt 80-luvulla ketkä kuuluivat Metro-tyttöihin. Eihän rock-musiikkia nykyään kuuntele kuin harva alle 30-vuotias.

Gunnarit on kuitenkin yksi historian isoimpia bändejä, re-unionin ansiosta edelleen relevantti ja Suomessakin yli 50 000 katsojaa vetänyt orkesteri. Kyllä tuollainen pitäisi tietää, mutta nyt ei tiedetty.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tää on tietysti miehekästä julistaa anonyymina keskustelupalstalla, kun on katsottu tubettajien visailua telkusta.

Itse en saa mitään kicksejä, jos joku joutuu noloon tilanteeseen, vaikka se olisikin omaa tietämättömyyttä. En myöskään ymmärrä niitä, jotka liekittävät omaa itsetuntoaan haukkumalla jonkun toisen tietämättömyyttä.
Minä en todellakaan näe mitään syytä haukkua tietämättömiä, mutta tietämättömyydestä huvittuminen on kyllä hauskaa.
Esimerkiksi Onnenpyörä-ohjelma tunnetaan meidän perheessä nimellä "Ääliöiden klubi". Sekin on pilattu ilmoittamalla kilpailijoille, kun vokaaleita ei enää ole.
Never give a sucker an even break! - W.C. Fields
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Fiksu ihminenhän valehtelisi harrastuksissaan ja kiinnostuksien kohteissaan hakulomakkeelle, niin voisi saada kysymyksiä omista kiinnostuksen kohteistaan.
Tuntuu, että alussa tulee kysymys tai pari, jotka osuvat ns. omaan aihepiiriin. Myöhemmin taas päinvastoin, potentiaalisille tietäjille tulee myöhemmässä vaiheessa viihdekysymyksiä, joihin palaa oljenkorsia. Bimboille taas alussa tulee tällaisia "Mikä seuraavista on Antti Tuiskun biisi?" -tason kysymyksiä.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tästä Gunnari-kysymyksestä tulee väkisin mieleen se meemikuva mustalaisyhtyeestä, jonka alla on otsikko "Gunnarit". Ei löytynyt pikaisella googletuksella. Jos gunnarit pitää olla ehdottomasti tiedossa mutta Ed Sheeran on täysin nevöhööd niin skoraa hyvät setämies-pointsit. Onhan jälkimmäinen myynyt näistä kahdesta enemmän levyjä.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuossa Gunnari-kysymyksessä nyt ei olisi edes tarvinnut tietää Guns'N'Rosesin jäseniä tai tämän norjalaisduon jäseniä. Riittää kun päättelisi, mikä ei kuulu joukkoon:

Guns'N'Roses
Matti'N'Teppo
Ville'N'Galle
Marcus ja Martinus

Ihan tuosta kirjoitusasusta pitäisi pystyä päättelemään oikea vastaus kun kyseessä on 100e kysymys. Mikäli viimeinen vaihtoehto olisi ollut Marcus'N'Martinus, niin kysymys olisi ollut jo huomattavasti haastavampi.

Ja joo, helppo huudella kotisohvalta. Studiossa analyyttinen päättely voi olla hivenen hankalampaa. Mutta silti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Olisko tubettaja tipahtanut pahasti siihen ikäryhmään, joka on aivan liian nuori Gunnareihin, ja just sen verran vanha että niihin norjalaispoikasiin on suhtaunut tarkoituksellisen välinpitämättömästi. Olisi tuo silti pitänyt tietää, esim yläpuolisen viestin päättelyllä, mutta nyt kävi näin.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Jos gunnarit pitää olla ehdottomasti tiedossa mutta Ed Sheeran on täysin nevöhööd niin skoraa hyvät setämies-pointsit. Onhan jälkimmäinen myynyt näistä kahdesta enemmän levyjä.
Pointsit tänne! Tosin tiedän nimen Ed Sheeran, mutta en tunnistaisi jos kuulisin musiikkiaan. Sama koskee artisteja Avicii tai Billie Eilish.
Pinttynyt baletin ja oopperan ystävä voisi sanoa, että kaikki jalkapallo- ja jääkiekko-ottelut ovat ihan samanlaisia, eikä osaa nimetä yhtään urheiluseuraa saati pelaajaa.
Vannoutunut futis- ja/tai lätkäfani voisi sanoa ihan samaa baletista ja oopperasta. Siellä ne hyppii ja kiekuu omituisen musiikin tahdissa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olisko tubettaja tipahtanut pahasti siihen ikäryhmään, joka on aivan liian nuori Gunnareihin
Missä kohtaa menee raja että on "aivan liian nuori Gunnareihin" ? Uutisten mukaan tuo tubettaja on 27-vuotias eli syntynyt joko vuonna 1992 tai 1993. Esimerkiksi minua siis 2-3 vuotta nuorempi ja tiedän paljon tuota nuorempiakin joille Gunnarit ei kyllä ole mitenkään vieras asia. Eli ei tuo kyllä iän piikkiin mene sitten millään.

Toki Gunnareilta sitä uutta musiikkia on tullut melko vähän verrattuna muihin aikalaisiin, mutta ei tässä nyt silti puhuta mistään pikkubändistä vaan yhtyeestä joka esim. Suomessakin on vasta myynyt yli 50 000 lippua omalle keikalleen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Missä kohtaa menee raja että on "aivan liian nuori Gunnareihin" ? Uutisten mukaan tuo tubettaja on 27-vuotias eli syntynyt joko vuonna 1992 tai 1993. Esimerkiksi minua siis 2-3 vuotta nuorempi ja tiedän paljon tuota nuorempiakin joille Gunnarit ei kyllä ole mitenkään vieras asia. Eli ei tuo kyllä iän piikkiin mene sitten millään.

Toki Gunnareilta sitä uutta musiikkia on tullut melko vähän verrattuna muihin aikalaisiin, mutta ei tässä nyt silti puhuta mistään pikkubändistä vaan yhtyeestä joka esim. Suomessakin on vasta myynyt yli 50 000 lippua omalle keikalleen.
Itse olen kymmenen vuotta vanhempi kuin tubettaja, ja olen itsekin liian nuori. Gunnarit on kasariyhtye, minä olen ysärin lapsi. 00-luvun lapsi on sitten jo aivan liian nuori. Tottakai silti on monia nuoria tai vaikka lapsia joille Gunnarit on tuttu, mutta ei tuo 90-luvulle syntyneelle enää mikään sukupolvikokemus ole, ja jos yhtyeen edustama musiikki on yhdentekevää niin on aivan ymmärettävää että bändi on tuttu vain nimeltä. Kaksi jäsentä osaisin itse sanoa, kummankaan oikeasta sukunimestä ei mitään hajua.
 

axe

Jäsen
Täällä puolustellaan yleissivistymättömyyttä sillä että kun ei vaan tiedä eikä kiinnostakaan tietää, niin ei myös tarvikaan tietää. Se on totta, aika harvaa asiaa tosiaan todella tarvitsee tietää. Mutta se ihmisistä juuri tekee yleissivistymättömiä moukkia kun "ei kiinnosta". Ja tällaisessa pelissä missä saa vielä vaihtoehtoja, niin asioiden ei yleensä edes tarvikaan kiinnostaa niin paljoa että olisi joku superlevel-tietäjä juuri siinä kysymyksen asiassa, mutta että edes otsikko- ja nimitasolla tietäisi edes suunnilleen mistä asioissa ja ihmisissä puhutaan. Ei tarvi muistaa ulkoa Elviksen managerin nimeä, Orleansin neitsyttä tai kuka edusti Suomea Euroviisuissa 2015 kappaleella Aina mun pitää, mutta toivottavasti vaihtoehdot nähdessään heti kello kilisee, että toihan se oli. Ja jos ei ole, toivottavasti sitten sillä jonkinlaisella tietämyksen tasollaan pystyy vaihtoehdoista heittelemään pois, että Darude tekee kappaleensa englanniksi, Mona Lisa taisi olla joku taulu, ja Michael Jordan on koripalloilija eikä viihdemanageri

Sen takia mua myös vituttaa sinänsä fiksut ihmiset, jotka omahyväisyydessään julistavat kuinka eivät lue iltapäivälehtiä tai katso telkkarista typerää viihdepaskaa. Pysykööt he yhtä lailla sivistymättömät moukat omassa kuplassaan ja ihmetelkööt, miten edes voisi tietää kuka on Roni Back tai Ed Sheeran kun ei ulkoa opetellussa vuonna 1981 painetussa Facta-tietosanakirjasarjassa puhuta heistä mitään.
 

Byvajet

Jäsen
Itse en saa mitään kicksejä, jos joku joutuu noloon tilanteeseen, vaikka se olisikin omaa tietämättömyyttä. En myöskään ymmärrä niitä, jotka liekittävät omaa itsetuntoaan haukkumalla jonkun toisen tietämättömyyttä.

Kyllähän se narsististen persoonallisuuspiirteiden ja pienimunaisuuden yhdistelmästä kertoo, jos kokee tarvetta ilkkua tietämättömille kilpailijoille. Nämä ilkkujat tuskin ilkkuvat itselleen, kun eivät tiedä vastausta kysymykseen, joka jollekin kilpailijalle on helppo.

Olen ihmetellyt, miksi TV on täynnä kilpailuja ja ohjelmia, joihin liittyy ilkeys ja kieroilu. Perusidealtaan mukavat ohjelmat tökkäävät itselläni siihen, että niihin on ympätty mukaan sosiaalinen juonittelu. Siitä tulee vain paha mieli, joten ohjelmat jäävät kokeilun jälkeen katsomatta.

Ilkeyttä kaipaavia lienee kuitenkin niin paljon, että ohjelmille riittää katsojia. Pohjimmiltaan kysymys on perinteisestä koulukiusaamisasenteesta. Vaikka joku ei olisi tehnyt kenellekään mitään pahaa, niin kyllä hänen kiusaamisekseen silti syy keksitään, kun halutaan kiusata. Lasten tapauksessa tällaisen kanalaumameiningin voi kypsymättömyyden vuoksi vielä jotenkin ymmärtää, mutta ilmeisesti suuri osa ihmisistä ei koskaan pääse yläkouluasenteesta eteenpäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös