Se on vaan semmonen juttu, että nää kuvataan kausi kerrallaan putkeen, ja sitten mediayhtiön studiossa ammattilaiset leikkaa tarvittavat, yleensä parhaimmat palat loppullliseen TV-julkaisuun yltävään jaksotukseen. Nyt tässä ei oikeestaan voi kuin hävetä tätä kommentointia palstalla, missä suurin osa ei taida oikeasti erottaa lokkia kotkasta, mutta kehuu silti itseään kuinka neidille osui helpot kysymykset, mm. tämä lintu-kysymys oli liian helppo... ei jessus...
No kyllä minä nyt sen tiedän, kuinka näitä jaksoja kuvataan ja työstetään studiossa. Enemmänkin tarkoitin sitä, että tuo olisi voinut olla joku loppukevennykseksi tarkoitettu tuotantoryhmän sisäpiirivitsi, joka olisi sitten leikkaamossa päätetty laittaa televisioon menevään osioon, mikäli se olisi sopivasti siihen sopinut. Mutta ei se sitä ollut, tähän tarkoitukseen olivat nuo Jaajon esittelemät kauden parhaat palat.
Kuhankeittäjä-kysymys on melko helppo niille, jotka seuraavat luontoa, tai ovat edes lukeneet luontokirjoja - sen verran eksoottisen näköinen lintu on kyseessä, ja linnun erikoinen nimikin jää helposti mieleen. Noin pitkällä kun oltiin, niin minusta tuo oli suhteellisen helppo kysymys, mutta ei kuitenkaan mikään sellainen, jonka jokaisen vastaantulijan olettaisi tietävän.
No, tämä vain minun mielipiteenäni. Minä tosin erotan lokit kotkista, ja kuhankeittäjänkin olen nähnyt kerran - vuonna 1991. Jäi pikkupojan mieleen, komea lintu...