Puhutaas taas. Olen aina ollut vankka kannattaja Jokereiden KHL-projektin takana, mutta nyt alkaa itseä mietityttään koko tilanne.
Minulle KHL:ssä pelaaminen ei tuota ongelmia.
Nautin siitä, että Jokereissa on urheilullisuus kunnossa, pelaajat saavat hyvää palkkaa ja nimenomaan joukkue pärjää. Toivoisin, että Jokerit saisi rakennettua hyvän polun junnuista edariin, yhteistyöjoukkueita Liigasta jne. Monille hyvä kuvio.
Mutta nyt alkaa tuntua siltä, että alkava kausi on viimeinen KHL:ssä. Ja ehkä parempi niin olisi kaikesta huolimatta.
Ihan vain siksi, että koko KHL-projektin ajan veli Venäjä on ollut enemmän tai vähemmän sekaisin, ja omalla toiminnallaan vaikeuttanut Jokereiden toimia oli kyse sitten rahasta tai mistä tahansa. Nyt kuvioon astui korona ja Valko-Venäjän kriisi.
Jokereita ei ole pelillisesti syrjitty missään vaiheessa sarjaa (yksittäisiä hetkiä lukuunottamatta) ja aina pudotuspelisarjoista parempi on mennyt jatkoon. Itse pelaamisessa ei ole ollut ongelmaa, mutta kaikessa taustahälinässä on. Eikä se ole tullut edes Suomesta.
Eli nyt voimme miettiä kuinka hyvä tilanne Jokereilla voisikaan olla, JOS Venäjä ei sekoilisi yms. mutta sitä on turha jossitella.
Ummistan silmäni politiikalta. En jaksa päätäni asioilla vaivata. Olen seurannut Jokereita läheltä, vaikka tiedän kupletin juonen. Monille se on ongelma, että "Kurri on bulvaani", minua se ei henkilökohtaisesti kiinnosta. Olkoot ihan rauhassa. Saa olla urheilujohtaja ilman tulosvastuuta kasvattiseurassa hyvällä palkalla ilman mitään paineita, joten mikäs siinä.
Jääkiekkoahan tässä pelataan venäläisten mieliksi, kuten kuuluukin ja ollaan sen kuuluisan soft-powerin väline. Niin kauan, kun se ei peleihin vaikuta, kaikki on mulle ollut fine, MUTTA minua itseäni risoo tämä hemmetin riitely ja taistelu.
Ja eniten siinä risoo se, että "oikeat ja väärät fanit" taistelee keskenään. Kaikilla on kuitenkin sama intohimo ja kannustama jengi. Toinen puoli on kuten minä, toiset välimaastoa ja toinen puoli sitä, ketkä puhuu kuinka seura on hylännyt jne. ja nyt ymmärrän taas paremmin heitäkin.
Kaiken paras olisi, jos tämä KHL-kausi päätettäisiin mestaruuteen ja sitten Liigaan takaisin, koska eihän Liigasta "EI" Jokereille sanota, jos sinne takaisin halutaan.