Periaate on tosiaan hyvä, mutta tähän tilanteeseen se ei millään tavoin sovi koska tässä ei ole mitään epätavallisia väitteitä ole esitetty. Selvää on että optimaalinen yhteisövero ei ole maksimaalisen verokertymän kannsalta nolla (tai 1%) eikä 100% (eikä 99%), vaan jotain siltä väliltä. Ei ole mitään tiedossa olevaa kaavaa, jolla voitaisiin laskea että onko se 20 vai 24,5 eikä tuo raja todennäköisesti ole edes mikään vakio vaan riippuu naapurimaiden verotuksesta ja monesta muusta tekijästä.Sitä mukaa kun todisteet toiseen suuntaan kasvavat, niin vaatimukset todisteille toiseen suuntaan luonnollisesti kasvavat myös. "Extraordinary claims require extraordinary evidence". Nyt ei tietenkään olla lähellekään tuota tilannetta, eli tässä vaiheessa asiasta on lähinnä heitetty kevyitä heittoja molempiin suuntiin. (Tai muuta en itse ainakaan ole nähnyt)
Minusta näkökulman kääntäminen oli perusteltua todisteiden esittämisen ja punnitsemisen jälkeen.Todistustaakan perustelematon siirto omaa mielipidettä vastustavien puolelle ja kaksoistandardeista höpiseminen samaan aikaan on vähän mälsää henkilöltä, joka noin yleisesti ottaen vaikuttaisi kykenevältä analyyttiseen ja loogiseen ajatteluun. Harrasta sitä mielummin jonkun sellaisen kanssa, joka on vielä kiinnostunut pippelimiekkailusta. Yritä myös olla liikaa rakastumatta omiin mielipiteisiisi. Joskus sitä on kuitenkin väärässä, vaikka sitä sattuisikin keskivertoa harvemmin.
Minä en muistaakseni mitenkään kampanjoinut yhteisöveron laskemisen puolesta etukäteen, jolloin olisi perusteltua sanoa että kyseessä olisi minun mielipiteeni. Minä olen suotautunut asiaan varsin avoimesta, jolloin minulla on ollut mahdollisuus katsoa lopputulosta ja tehdä vasta siitä johtopäätöksiä. Mikään fakta se ei ole, että tämän vuoden odotettava kuuden miljardin verokertymä olisi seurausta siitä, että maamme on yrityksille kilpailukykyisempi vaihtoehto, mutta jos vastakkaiseen suuntaan viittavia todisteita ei ole edes teorian asteeelle (en spagettihirviötä siksi laske), niin minusta Occamin partakoneen testi ei tässä tapauksessa ole mitään avaruustiedettä. Toki tulos voi väärä olla, mutta näin tiede toimii että tiedon lisääntyessä vallitsevaa käsitystä muutetaan.
Minusta sinun puoleltasi hyvä kysymys olisi ollut, että miksi yhteisöveron laskun myötä ei ole seurannut bruttokansantuotteessa mitattavaa taloudellisen toimeliaisuuden kasvua ja siihen minä en olisi osannut vastata. Siihen voi joku järkevä selitys olla, mutta minä en ala itseltäni sellaisia kysymyksiä kyselemään, joihin vastaaminen vaatisi mahdollisesti täyspäiväistä tutkimusta.