Tässä 12 hakemuksen täyttämisestä tullee hauska kokonaisuus. Hakeahan voi kaiketi mitä hommia vain, kunhan saa tuon määrän täyteen?
On muuten tyhmin idea taas hetkeen.
Tässä 12 hakemuksen täyttämisestä tullee hauska kokonaisuus. Hakeahan voi kaiketi mitä hommia vain, kunhan saa tuon määrän täyteen?
On muuten tyhmin idea taas hetkeen.
En sano että hakemusten määrä on oikea tapa, 40 litraa marjoja kesässä viranomaisille olisi parempi.
On toi koomista, kun niille työttömille ei mitään keppiä saa antaa, heti se on kiusaamista.
Ammattisuoja pitäisi tuhota, siinä konkreettinen toimenpide, jos ei marjojen poiminta teille kelpaa aktivoinniksi.
Alueellisesti on toki hurjia eroja työmarkkinoissa, mutta aika Spede on ellei esim pk-seudulla työllisty. Toki sekin onnistuu, jos esim pitää verestävillä sormilla ammattisuojaan vedoten kiinni arvokkuudestaan. Ammattisuoja pitäisi tuhota, siinä konkreettinen toimenpide, jos ei marjojen poiminta teille kelpaa aktivoinniksi.
Sinulla on kyllä ainutlaatuisen hieno kombinaatio norsunluutornimaista besserwisseriyttä suhteessa kykyyn ehdottaa mitään konkreettista tilalle.Että torpparius takasin modernisoituna, a vot. Oletin, ettei hölmöläisten peiton kutomista kykene järjettömyydessään alittamaan kukaan eikä mikään, vaan väärässä olin, tämä "hallitus" kykenee siis asettamaan uuden paalun tyhmyydelle.
Sinulla on kyllä ainutlaatuisen hieno kombinaatio norsunluutornimaista besserwisseriyttä suhteessa kykyyn ehdottaa mitään konkreettista tilalle.
kaikki varmasti ovat samaa mieltä että nykyinen järjestelmä on toimimaton. Se passivoi ja rakenteelliset jäykkyydet haittaavat työllistymistä. Kerro nyt kerrankin oma ehdotuksesi että miten saisit työttömyystilannetta parannettua. Jos et tähän kykene niin siitä ei voi muuta johtopäätöstä tehdä kuin ettet joko osaa, joka vie kritiikiltä pohjaa tai että pidät nykyjärjestelmää optimaalisena, joka sekin vie pohjaa kritiikiltäsi.
Jos ihminen on kykenemätön, niin hän on kykenemätön. Demokratiassa kykenemättömilläkin on oikeuksia, esim äänioikeus.Ymmärrän teesisi niin, että jos kansalainen kykene suit sait vetelemään ratkaisuja ongelmaan, on hän siis kykenemätön ja oikeudeton tunarointia paskaksi toteamaan ja tämän myötä mukamas ilmaisee hyväksymisensä osaamattomille koheloille? Ei kai sentään.
Kuten edellisessä kappaleessa vihjaisin, niin suomessa on tosiaan sellainen järjestelmä kuin demokratia. Ihmiset - siis sekä kykenevät ja kykenemättömät saavat äänestää ketkä säätäjinä toimivat. Jos jollain on hyviä ideoita ja hän osaa ne perustella, niin miksei hänet tai joku toinen ajatusta ajava äänestettäisi lainsäätäjäksi. Tietenkin jos lähtökohta on että valitaan sinne ketä tahansa, niin he ovat puuppeleita, niin se kertoo enemmän sanojasta kuin näistä päättäjistä. Ja tällaista asennetta että kaikki päättäjät ovat typerämpiä kuin itse voidaan varsin turvallisesti kutsua norsunluutorni-besserwissereinniksi.Yhden huomion voin kyllä laitella tänne laajemmin pohdittavaksi ( huomioi siis myös se, että vaikka julkaisisinkin tällä palstalla joka suuntaan pitävästi toimenpiteet, jolla asiat kuntoon tulisi, tai monta luokkaa paremmiksi ainakin, mikä hyöty siitä olisi? Joukko puuppeloita säätäisi joka tapauksessa mitä sattuisi mieleen juolahtamaan, korulauseiden kera).
Meillä on esimerkkejä kummastakin. Somaliassa ei ole julkista sektoria ja Pohjois-Koreassa ei ole yrittäjiä. Tuosta tietenkin melko hyvin näkee, että kumpikaan vaihtoehto ei ole kovin houkutteleva, mutta jos niistä nyt sitten pitäisi valita, niin olisiko se Pohjois-Korea kuitenkin parempi? Ehkä julkinen sektori tosiaan toimisi ilman yrittjiä paremmin kuin toisinpäin.Miettikää ensin, kumpi voi toimia toista ilman tuottavammin : julkinen sektori ilman yrittäiä, vai yrittäjät ilman julkista sektoria. Minä väitän, että yhteiskunta ja niin muodoin bisnes romahtaa, jos sitä tukeva rakenne romuttuu ja lakkaa toimimasta. Sen sijaan, jos yhteiskunnan infra toimii se väistämättä synnyttää yrittäjyyttä, kun sillä on jotakin, johon tukeutua, vähän niinkuin köynnös, joka tukiensa avulla kiipeilee.
Tämä nakkikioski-terminologia ei täysin aukea, mutta sitävastoin siitä on tieteellistä näyttöä, että mitä enemmän päättäjissä on julkisen puolen työntekijöitä sitä enemmän julkisen puolen menot kasvavat. Sen faktan perusteella olisin valmis jääväämään kuntien työntekijät kunnallisvaltuustoista. Kansanedustajan tehtävä on onneksi päätoiminen ammatti,Tässä on se pihvi, miksi syntyy ongelma, kun valtio on nakkikioski miehet pääsee liian määräävään asemaan päätöksenteossa. Väärästä lähtökohdista ja väärin suurein saa jokaisesta yhtälöstä väärän tuloksen. Siksi ongelma on nykyaikana siinä, että päättäjien kyky on saada tulokseksi laskusta 2+2 noin 42 ja perään sori siitä.
Periaate on hieno ja toimiva, mutta tässä on avainsanana JOS.Niinpä, jos ei muuta kykene keksimään, vanha tietokoneen renkkaajan johtolause pätee tähänkin, älä sorki jos funkkaa.
Entäs jos perustaksi otetaan, että ihmisillä on kovasti erilaisia tarpeita ja tilanteita.Helppo olisi esim. johtotähtenään päätännässä ymmärtää kaiken perusta, jolle koko paletti rakentuu, eli, voisiko olla järkevää, että yhteiskunnan panos tuotos osaltaan muodostuisi siitä, että niiden turvaverkkojen periaate lähtisi pyrkimyksestä ponnauttaa mahdollisimman moni takaisin trapetsille, sen sijaan että harvojen tuloksen vuoksi rapautetut turvaverkot eivät palauta ketään, sinne vajonnutta yhteiskuntaan tuottavaksi osaseksi, vaan lisäävät vähenevän joukon kustannuksiksi lisää ja lisää pudokkaita.
Sinulla on varmaan jotain näyttöä tämän väitteen taakse. Jos tuollainen kausaliteetti olisi olemassa, niin loogista olisi se toimisi myös käänteisesti. Eli byrokratian lisääminen vähentäisi sitä. Tähänkään en usko.Monesti on jäänyt epäuskoisena naureskelemaan, että miksi joka - ikinen yritelmä byrokratian kitkemiseksi vain kasvattaa sitä
Huomaan ja epäilen ihan samoin.Huomannet, etten anna mitään lopullista ratkaisua, jota kauniisti pyydät, vaan joukon palloja ajateltavaksi, sillä minun vastauksillani et luultavasti viisastuisi millinkään vertaa.
No kuinka montaa kiinnostaa lähteä niihin matalapalkka töihin.
Kun puhutaan työttömyydestä, olisi ihan oikeasti järkevää purkaa luku osiin.
Jos ihminen on kykenemätön, niin hän on kykenemätön. Demokratiassa kykenemättömilläkin on oikeuksia, esim äänioikeus.
Entäs jos perustaksi otetaan, että ihmisillä on kovasti erilaisia tarpeita ja tilanteita.
Osa työttömistä haluaisi kovasti työllistyä, osa lusmuilee kotonaan mielellään.
Osalle aktivoimistoimenpiteet ovat nöyryyttäviä ja tarpeettomia kun taas osa on kykenemättömiä omatoimisesti hoitamaan asioitaan.
Mitä enemmän on erilaisia tukia, sitä enemmän on kannustinloukkoja,
Sinulla on varmaan jotain näyttöä tämän väitteen taakse. Jos tuollainen kausaliteetti olisi olemassa, niin loogista olisi se toimisi myös käänteisesti. Eli byrokratian lisääminen vähentäisi sitä. Tähänkään en usko.
Ei ole todennäköisesti mitään sellaista työllistämiskeinoa, joka parantaisi joidenkin tilannetta ilman että se vastaavasti heikentäisi jonkun toisen tilannetta.
Mistä sinä tuon repäisit ettei ihmisillä olisi oikeutta ajatella? totta helvetissä on. Kaikki mielipiteet eivät kuitenkaan ole samanarvoisia. Hyvin perustellut mielipiteet ovat parempia kuin perustelemattomat.Lähdetäänpä nyt vaikka tästä. Mielestäsi siis kansalaisella on oikeus äänestää, ei ajatella. Kun paljastuu, ettei ne äänestetyt touhuakaan ihan sitä mitä lupasivat, niin suut kiinni, olet äänestänyt.
Olen useaan kertaan tällä palstalla kertonut, että minun puolestani voitaisiin siirtyä kansalaispalkkaan. Kaikille maksetaan sama palkka opiskeli, oli työtön tai eläkeläinen (tosin viimeisimmässä tapauksessa on ihmisellä ollut mahdollisuus säästää päälle lisäeläkettä). Ei olisi erillisiä asumistukia ja julkisen sektorin ansiosidonnaisista luovutaan (jokainen saa yksityisesti vakuuttaa tai sijoittaa työttömyyttään varten miten haluaa). Kuitenkaan tämä kansalaispalkka ei saa tai voi olla samaa tasoa kuin pienimmät palkat. Progressio pidetään asteikon alapäässä sen verran matalana ja tasaisena ettei tuloloukkuja synny (päivähoitojen maksut tosin on yksi ratkaistava ongelma)Kenellekään ei kuitenkaan tuota mielihyvää ja osallisuuden tunnetta se, että lähtökohtana toimintafilosofiaan on kontrolli ja epäily huijariksi, niinkuin nykyään asia lähes kaikessa valtiokontrollissa on. Nuo pelottavat kannustinloukut on historiaa siinä vaiheessa, kun ihmistä aletaan ymmärtää kokonaisuutena, eikä langanpätkänä, jota työnnellään erilaisten neulansilmien läpi muiden päätöksellä ja sanktioiden uhkaamana, eli pakolla. Pakko on kaikista huonoin kannustin.
Persuilla on "näin ne asiat koetaan" ja sinulla on sama eli mutu.Kun on empiriaa takana ja monesta eri sektorista +60v kehtaa sanoa niinkuin asiat ovat.
Hallituksen esitys ei ole vielä valmis, joten on ennenaikaista ottaa siihen kantaa. Lindström sanoi uutisissa, että esitys on keskeneräinen ja pyysi malttia asiassa. Luin rivien välistä että tämä 12 hakemusta tulisi siitä poistumaan. Olen tässä ketjussa kertonut omana mielipiteenäni etten kannata tuollaisia hakemusvelvoitteita. Pitää keskittyä ratkaistemaan ongelman oikea syy eli miksi suomalainen työ ei mene kaupaksi nykyisellä hinnalla eikä keskittyä oireisiin.Mutta kerrohan viisas, mikä tässä hallituksen esityksessä saa sinut ajattelemaan, että siinä on jotain järkeä? Huomaan viimeisestä lauseestasi sinun luulevan olevan viisas, joten tässä on paikka laittaa todistaen.
Ei pidä paikkaansa, nyt et ymmärtänyt pointtia. Jos nyt lähdetään siitä, että lause alkaa sanoilla "ei todennäköisesti ole", niin kyse ei ole faktasta. Tämän luulisi olevan peruskauraa.Sori, tämä jäi uupumaan edellisessä. Todistelehan tämä ajatuksen tonava faktoilla, sillä väittämäsi johtaa ajatelmaan, että kansantalous on suureena vakio, jossa on mahdollisuus vain sisäiseen painopisteen siirtoihin, jolloin todellakin, toiselle annettu on toiselta pois, mutta eihän tämä oikeassa elämässä päde, edes huonona vitsinä.
Jotkut elää viä viimevuosituhatta näjemmä.
Miehet ja naiset arvottavat yhteiskunnallisessa päätöksenteossa asioita eri painotuksilla. Miehiä ja naisia on yhteiskunnassa n. 50/50 joten päätöksenteon olisi onnistuakseen koko kansaa hyödyttävänä kompromissina pitää sisällään tasapuolisesti näitä näkemyksiä.
Ehdotettu uudistus on itsessään tietysti täysin järjetön: meillä ei todellakaan vallitse työvoimapula vaan pula töistä, eivätkä työt lisäänny sillä, että niitä hakee (laajalti täysin näennäisesti) yhä suurempi joukko. Mutta jos mietimme ajatusta halpatyöyhteiskunnasta, mikä on selkeästi tähtäimessä osalla poliittista ja taloudellista eliittiä niin tälläinenkin patistaminen ajaa edes jonkinlaista roolia.
Se että meillä on toimiva koulujärjestelmä sekä lukio suojaa ennen kaikkea maatamme idiokratialta ja Laura Huhtasaarelta presidenttinämme.
Sinun vertailusi on sama kuin vertaisi sähkösuunnittelijan osaamista asentajan osaamiseen ja toteaisi, että asentajat ovat valtavasti sähkösuunnittelussa pätevämpiä koska ovat parempia käytännön sähköasennuksessa.