On kyllä aika käsittämätön tuo yleisömäärä viime kauden hopeajoukkueelta. Se kyllä kielii siitä, ettei Bluesin fanikatras juuri kasva, vaan Hifki ja Jokerit vie edelleen nuoret kannattajat täältä espoosta. Markkinointi kusee, mutta toisaalta - onko tuotekaan niin hyvä, että se myy ja houkuttelee luokseen uusia kannattajia?
"Omat pojat" tuntuu olevan synonyymi joukkueelle ilman tähtiä, ja onko sellaista joukkuetta nuoren hienoa lähteä seuraamaan? Itse ainakin kaipasin nuorena idoleita, ja kieltämättä naapurista niitä löytyy enemmän. Bluesilla on mielestäni hyvä omista pelaajista kasattu runko kasassa, mutta todelliset tähdet puuttuu... Pelaajat joita voi fanittaa, ja joiden pelipaitaa voi ylpeänä kantaa. Jonkun tähtipelaajan avulla joukkuetta on myös paljon helpompi markkinoida.
Poikani alkavat tulla siihen ikään, että voin alkaa tyrkyttää heille Bluussia oikein kunnolla. Pelkään vaan, että naapurin tähdet houkuttelevat niitä enemmän puoleensä kuin kapteeni Kähkönen, joka taitaa parhaillaan olla Bluesin kasvot.
Itse kannustin nuorena teininä Hifkiä, ja Darren Boyko, Valeri Krykov, Sakari Lindfors ja Simo Saarinen olivat iso syy miksi jaksoin joukkuetta niin tiiviisti fanittaa. Jos sitä Kelleriä ei saada sieltä ulkomailta (ja onko laiturille edes tilaa), niin kannattaisiko sijoittaa oikeasti johonkin "Mark Leehin" ja pitää häntä espoossa väkisin, jotta alkaisimme oikeasti saada taas myymisen arvoisia fanipaitoja? Kotimaan kaukaloista haravoidut pelaajat (Kuusela, Huhtala, Ramstedt) eivät muuntaudu omiksi seuraikoneiksi niin sujuvasti kun ulkomailta hankitut löydöt, ja niitä Blues nyt kaipaisi.
Tämä on vain mun mielipide, mutta parhaillaan en pidä Bluesin rosteria kovinkaan mielenkiintoisena tai värikkäänä.