Haaste: 100 punnerrusta 6 viikon treenillä!

  • 107 019
  • 466

Kempula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Liverpool, Leijonat, Team Jatkis
Tein tuossa äsken aloitustestin ja tuloksena oli 33. Viikonloppuna olis kahdet tuparit, joten maanantaina voisi sitten aloittaa treenaamisen. Uskon pääseväni tavoitteeseen, koska olen aika ruipelo, eli ylävartalossa ei ole paljon massaa, mutta voimaa ja kestävyyttä on raksoilla työskentelemisen myötä kertynyt jonkun verran.

Osaako joku muuten sanoa, miten kannattaisi jatkaa sen jälkeen, jos/kun 100:n punnerruksen tavoite täyttyy? Ei varmaan kannata heittää hyvää pohjatyötä hukkaan vaan jatkaa punnerruksia viikoittain niin pysyy ainakin kunnossa. Mutta olisiko parasta jatkaa säännöllisesti kuudennen viikon ohjelmalla vai kenties jonkun kevyemmän viikon mukaan?
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
W1D2 tehty, 12+12+10+10+22

Vähän tuntui tuossa viimeisessä eilinen kahvakuulien kanssa leikkiminen, mutta suunta hyvä.
 

Aces

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Sharks sekä 90-luvun Bruins ja Cam Neely
Tartun haasteeseen. Yllättävän helposti meni 32 punnerrusta alkutestissä, vaikkakin punnerrusten jälkeeen kädet alkoivat hieman tärisemään. On varmaan puoli vuotta edellisestä kuntosalikäynnistä, joten tämä tuleekin hyvään rakoon niin voi syksyllä taas aloittaa salilla käynnin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Piti aloitta jo eilen, mutten muistanut, kuin vasta suihkun jälkeen. No tänään aloitin 10+10+8+6+just se vaadittu 7. Kyllä mulla onkin pirun hyvä kunto. Tuntuu, ettei mitään senssiä suoriutua päivästä kaksi, sen verran lujille otti.
 

Sic

Jäsen
24 punnerrusta alkutestissä ja kolmostasolle päästiin. Tästä sitten lähdetään suorittamaan reenejä, varmaankin lauantaina tai sunnuntaina homma jatkuu.

Pitää vielä selventää, eli kun olen level-kolmosessa nyt, niin pitääkö mun tehdä ekan päivän punnerrukset näin:

10+10+8+6+max. mitä saa (väh. 7)
ja tuo kolmeen kertaan vai?
 
Viimeksi muokattu:

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Yllättävän tiukasti meni toinen päivä eli setti 12+12+10+10+max. Kyllähän ne sieltä tuli, mutta suoritukseen lähtiessä oli jo rinta kipeä joka heikensi suoritusta. Oli pakko äsken vähän venytellä ettei paikat ole ihan hajalla huomenna. Saas nähä miten launtaina toimii päivä kolmosen ohjelma.
 

Kaljurotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puhdistunut, Aholasta vapaa Ässät
Mä olen mukana kuin peräpukama. Eilen meni alkutestissä 24 punnerrusta. 25 olis voinu mennä jos olisin muistanu ottaa aamulla anaboliset steroidini. Maanantaina 25.09. alkaa eka harjoitusviikko, sitä ennen teen mielikuvaharjoitteita Karhun avulla ja laadin itselleni 7 kohtaisen ohjelman punnerrustavoitteen toteuttamiseksi. Ensimmäiset 4 kohtaa voisi mennä suunnilleen näin:

1. Kaljurotan urheilullisesta ja valmennuksellisesta linjauksesta tehdään kokonaissuunnitelma

2. Kaljurotan fyysinen kuntoharjoittelu rakennetaan uudelle pohjalle tavoitteena urheilullisuuden nostaminen uudelle tasolle.

3. Kaljurotan työskentely organisoidaan uudelleen ja hänen toimintaa kehitetään ammattimaisemmaksi

4. Yleisön sekä yhteistyökumppanien tuki pyritään säilyttämään (Mitä vittua?!?)
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pitää vielä selventää, eli kun olen level-kolmosessa nyt, niin pitääkö mun tehdä ekan päivän punnerrukset näin:

10+10+8+6+max. mitä saa (väh. 7)
ja tuo kolmeen kertaan vai?

Levelit ovat vain omaa seurantaa varten. Eli voit tarkastaa kuuden viikon päästä katsoa, paljonko kuntosi on noussut, jos et saa 100 punnerrusta täyteen.

Ensimmäinen sarja on kaikille 10-xxx punnerrusta vetäneille sama, eli 10+10+8+6+max.(väh. 7)

Alkuun saattaa tuntua helpolta, mutta eiköhän se siitä pikku hiljaa ala kiristymään. 5 viikon 1 sarja 40+32+30+25+max(väh. 40), yhteensä siis 167 punnerrusta neljällä minuutin tauolla, tuntuu aika pahalta ainakin tässä vaiheessa, mutta eiköhän sekin siitä mene kun se aika kohtaa.
 

Milanista

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
Pakkohan tähän on lähteä mukaan. 10 lämmittelyksi ja sitten testissä 24, vedin sitten viela sen 10+10+8+6+7 päälle + salibandytreenit illemmalla. Hyvin nukutti.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Testi: 33
Viikko: 1
Päivä: 1

10+10+8+6+25
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Testissä 9
Viikko 1 päivä 3
10 + 8 + 8 + 5 + 10

Kokemuksista vähän sen verran että meikäläisen kunnolla varustettua miestä ottaa tämän kaltainen treeni ihan vitusti kunnon päälle. Päätä särkee ja hengästyttää... kylven nyt hiessä ja keskiviikon kokemuksesta viisastuneena otin t-paidan pois ennenkuin rupesin tekemään punnerruksia. Ihan kivasti ku sunnuntaina meni 9 punnerrusta ja tänään meni kaksi kertaa kymmennen punnerrusta.

- Tinke-80
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
w3d3 takana ja nyt teki jo kyllä oikeasti pahaa.
Voi olla että pitää ensi viikolla tehdä kolmosviikko uusiksi. Nelosviikkoa katsomatta veikkaisin, että se on jo liian kova allekirjoittaneelle.
 

fani#x

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tähän on ryhdyttävä. Ajattelin ruveta tekemään samaa ohjelmaa myös leuanvedossa, jossa on ainakin haastetta riittävästi :D
 
Mukana!

Menossa siis 1. viikko ja 2. päivä. Tää kolmen treenin viikkotahti tuntuu oikein sopivalta. 100 kuulostaa paljolta, mutta ei sen tarvitse olla mikään ehdoton tavoite. Mulle riittää, että noudattaa ohjelmaa ja tekee niin pitkälle kuin kyvyt sallii. Ja samalla on kiva huomata miten maksimitaso on kasvanut siitä alkutestistä.
 

Reinomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Manchester United, Montreal Canadiens
Menossa siis 1. viikko ja 2. päivä. Tää kolmen treenin viikkotahti tuntuu oikein sopivalta. 100 kuulostaa paljolta, mutta ei sen tarvitse olla mikään ehdoton tavoite. Mulle riittää, että noudattaa ohjelmaa ja tekee niin pitkälle kuin kyvyt sallii. Ja samalla on kiva huomata miten maksimitaso on kasvanut siitä alkutestistä.
Nimenomaan, itsellä alkutaso oli 6 tehtyä, en oikein odota että muutamassa viikossa tai kuukaudessa 100 menisi, joten selkeä nousu ainut tavoite. W1d2 oli jo sinällään hieno että pystyin, 9+8+6+5+7. Ei mulla ranne kestä tällasta liikettä, joten teen vaihtoehtoisella tavalla, "Knuckle" push ups. Onko siinä mitään eroa normaaliin, onko kevyempi vai raskaampi tapa, ei mitään tietoa. Tärkeintä että kehitystä tapahtuisi.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mukana ollaan ainakin toistaiseksi.

Tein keskiviikkona ketjun luettuani tuon alkutestin. Tulokseksi tuli 29 ja varaa jäi vielä ainakin muutamalle, mutta ajattelin, että vittuakos tässä nyt itseään hengiltä rehkimään. Useimmat samoissa lukemissa pyörineet näköjään nakkasivat itsensä kolmenkympin paremmalle puolelle.

Peruskunto ja lihaskunto noin ylipäätään on itselläni melko heikko. Kaikkein huonoin juttu tässä on kuitenkin se, että nyt kolme päivää tuon testin jälkeen varsinkin rintalihaksen yläosasa on kyllä yhä melkoisen kipeänä. Ei tykännyt tuosta punnertamisesta sitten yhtään, vaikka lihaksia lämmittelin ja käsiä pyörittelin ihan kohtalaisen paljon ennen suoritusta.

Tarkoitus olisi maanantaina aloittaa ma-ke-pe treeni jos vain kroppa antaa myöden.

Onkos muilla tällainen ongelma iskenyt näiden punnerrusten kanssa ja onko jotain erityistä keinoa millä tämän voisi välttää jatkossa?
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Peruskunto ja lihaskunto noin ylipäätään on itselläni melko heikko. Kaikkein huonoin juttu tässä on kuitenkin se, että nyt kolme päivää tuon testin jälkeen varsinkin rintalihaksen yläosasa on kyllä yhä melkoisen kipeänä. Ei tykännyt tuosta punnertamisesta sitten yhtään, vaikka lihaksia lämmittelin ja käsiä pyörittelin ihan kohtalaisen paljon ennen suoritusta.

Onkos muilla tällainen ongelma iskenyt näiden punnerrusten kanssa ja onko jotain erityistä keinoa millä tämän voisi välttää jatkossa?

Venyttelitkö käsiäsi treenin jälkeen? Ravistelitko?

Nuo auttaisi vähän, mutta kyllä mulla on ainakin aina tauon jälkeen paikat kipeänä - venyttelin ennen ja jälkeen kuinka paljon tahansa. Tässäkin pätee melkeinpä sama kuin krapulassa, eli lähtee sillä millä on tullutkin. Heti kun kroppa tottuu treeniin, ei paikat tule enää niin kipeäksi.
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Kaikkein huonoin juttu tässä on kuitenkin se, että nyt kolme päivää tuon testin jälkeen varsinkin rintalihaksen yläosasa on kyllä yhä melkoisen kipeänä.

Tuota ei voi välttää millään. Kuten pokki sanoi , kun lihas tottuu treeniin ongelma poistuu. Itse en ole havainnut venyttelyn vaikuttaneen mitenkään.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eihän sitä ehtinyt kuin ensimmäisen päivän tehdä, kun jo pukkasi kuumeen ja räkätaudin. Eipä paljon tee juuri nyt mieli punnertaa... Noh kun tauti on selätetty, alkaa taisto alusta ja toivottavasti paremmalla onnella.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Perhana tämähän näyttää todella mielenkiintoselta hommalta ja saa motivaatiota pieneen liikkumiseen. Suorittamaan alkutesti nyt..37 tuli ja pirun hengästynyt olo. Maanantaina sitten vaan aloittamaan, saas nähä. Varmaan huomenna kädet pirun kipeet kun pitkään aikaan ole mitään punnertanut.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kyllä olenkin aivan super hyvässä kunnossa. Päivä kakkonen meneillään, enkä saanut tehtyä vaadittua 12+12+10+10+väh.10. Toisesta jäi 2 ja maxista 3. Saattaa tietenkin olla, että suurella univajeella ja vähäisellä ravinnolla voi olla jotain tekemistä asian kanssa.
 

Veijari

Jäsen
Mielenkiintoinen aihe. Voisihan sitä koittaa omia fyysisiä rajojaan pitkästä aikaa. 20 punnerrusta meni heti kylmiltään lämmittelemättä, ei huonosti omasta mielestäni kun ajattelee, etten ole salilla käynyt enää vuosiin ja elopainoa on parhaimmista vuosista tullut lisää parikymmentä kiloa. Maanantaina, jos muistan, aloitan ohjelman mukaisen treenin. Eipä vaadi monen minuutin rehkimistä illassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös