GTA 4

  • 86 265
  • 337

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitos neuvoista mutta ei ota toimiakseen. Pitää aloittaa peli alusta parin päivän päästä. Eka vitutusta vähän laskea. Mä oon nyt pari päivää (Real time) vain ajellut ja odotellut tehtävän alkua. Mutta ei niin ei.
Mitä jos tapat itsesi, tuleeko puhelimeen se, että tehtävän voi aloittaa alusta? Tai hmm... ei taida auttaa jos tehtävä ei tavallaan ole kesken tuossa vaiheessa. Se lakitoimisto sijaitsee muistaakseni Manhattanin (mikä onkaan nimeltään pelissä) etelä-kärjessä. Ei sielläkään näy mitään merkkiä kartalla?

Voihan se tosiaan olla bugikin.
 

Sir Smuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Florida Panthers
Ei ole merkattuna mitään tapaamista puhelimeen. On kyllä mystistä soppaa :-)

Sama ongelma oli. Siinä, kun pari päivää yritin odotella soittoa tai sähköpostia tai jotain niin lopulta luovutin ja aloitin uudestaan aijemmasta savesta. Vähän aikaa jouduin tekemään tehtäviä uusiksi, mutta nyt ainakin tuli soitto laki firmasta ja vihdoin pääsin tehtävään käsiksi. En tiedä onko tuo ainoa ratkaisu, mutta ainakin yksi sellainen.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Sama ongelma oli. Siinä, kun pari päivää yritin odotella soittoa tai sähköpostia tai jotain niin lopulta luovutin ja aloitin uudestaan aijemmasta savesta. Vähän aikaa jouduin tekemään tehtäviä uusiksi, mutta nyt ainakin tuli soitto laki firmasta ja vihdoin pääsin tehtävään käsiksi. En tiedä onko tuo ainoa ratkaisu, mutta ainakin yksi sellainen.
Pitää varmaan tehdä sama homma. Ei tarvitsis ihan alusta aloittaa. Tosiaan vaikka kuolee tai jotain niin sekään ei auta. Joten taidan ladata aikaisemman saven ja pelailla peliä eteenpäin ja kokeilla lähtisikö tehtävä seuraavalla kerralla pelittämään.

EDIT: Kävin myös siellä lakitoimiston oven takana koputtelemassa mutta ei sekään toiminut :-) Ja kartalla ei tosiaan ole siitä mitään merkintää.
 

megamusil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
EDIT: Kävin myös siellä lakitoimiston oven takana koputtelemassa mutta ei sekään toiminut :-) Ja kartalla ei tosiaan ole siitä mitään merkintää.
Käyppäs vielä varmuuden vuoksi siellä lakifirman sivulla jos sen hakemuksen voi laittaa uudestaan. Jos vaikka olisi käynyt niin, että itse hakemus on jäänyt lähettämättä kun selain on suljettu siinä "preview"-vaiheessa tms.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Käyppäs vielä varmuuden vuoksi siellä lakifirman sivulla jos sen hakemuksen voi laittaa uudestaan. Jos vaikka olisi käynyt niin, että itse hakemus on jäänyt lähettämättä kun selain on suljettu siinä "preview"-vaiheessa tms.
Tämäkin tehty ja tällä hetkellä siellä lukee että heillä ei ole tällä hetkellä vapaita paikkoja ja en pysty lähettämään mailia/hakemusta. Ihmeellistä.
 

Raincouver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jim Hughson & Luongolian spin-o-rama
Final Interview

Netistä olen lukenut, että porukalla on ollut runsaamminkin ongelmia tämän lakimiestehtävän kanssa. Saattaa hyvinkin olla bugi pelissä. Otan osaa heille, joilla on ilmeisesti peruuttamattomasti jumittanut tähän. Itselläni homma sujui onnistuneesti näin:

-Nettikahvilaan submittaamaan ansioluettelo (vapaita paikkoja sivuilla ei ole, jos on jo kerran onnistuneesti CV:n lähettänyt)
-Tulee tekstarilla automaattivastaus, että ottavat yhteyttä mahd. pian
-Seuraavana päivänä Karen soittaa firmasta ja kertoo tapaamisen sovitun about päivän päähän (näkyy puhelimen organizerissa, peli muistuttaa pari tuntia ennen tapaamista ja laittaa merkin lakifirman kohdalle karttaan)
-Perseuksesta ostamaan puku ja kengät (aurinkolaseja ja hattua ei saa olla päällä, kun menee tapaamiseen)

Tuossa ennen kriittistä puhelinsoittoa en itse tehnyt mitään "isoa" vaan pyörin ympäri lääniä, kunnes puhelin soi. Loppukommenttina viellä pakollinen maininta, että näistäkin pulmista huolimatta tämä on Game of the Year -materiaalia.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mulla meni myös tuo tehtävä ihan normaalisti ilman ongelmia. Tuskin tuossa mitään bugia on...käyttäjävirhe;)
 
B

Brenahan

Tänään tuli sitten ostettua Xbox 360 arcade ja GTA4. Joten tästä päivästä alkaa 100% tavoittelu, voipi olla että joutuu joitakin vinkkejä täältäkin hakemaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Lakimies-tehtävä meni ilman mitään bugeja, ihan kiva tehtävä sinänsä.

Vähän spoilausta:

Itse ammuin tämän goldbergin haulikolla niin että lensi ikkunasta ulos. Portaat alakertaan, pari poliisia kylmäksi ja kyttäautolla karkuun. Ja Francis oli iloinen vaikka suolasin hänen alaisiaan. Hah.
 

Mige

Jäsen
Lakimies-tehtävä meni ilman mitään bugeja, ihan kiva tehtävä sinänsä.

Vähän spoilausta:

Itse ammuin tämän goldbergin haulikolla niin että lensi ikkunasta ulos. Portaat alakertaan, pari poliisia kylmäksi ja kyttäautolla karkuun. Ja Francis oli iloinen vaikka suolasin hänen alaisiaan. Hah.

Lakimies-tehtävä on kyllä hauska tehtävä. Alapuolella valkoisella:

Itse kuuntelin muutaman minuutin Goldbergin jauhantaa, kunnes keskustelu alkoi saada vähän huonon suunnan (Goldberg alkoi huutamaan Nikon osaamattomuudesta/asiantuntemattomuudesta). Tämän jälkeen kylmän viileästi nirri lakimieheltä pois puukolla. Se sihteeri ei tullut siihen mitään rääkymään, vaan sain kävellä aivan rauhassa etuovesta ulos. Erittäin helppo tapa läpäistä kyseinen tehtävä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Suosittelen auto aimin pois päältä ottamista, helpotti ainakin itseä huomattavasti kun vain tottui.
Itse en ole kytkenyt mitään alkuasetuksista pois, mutta muistakaa että kun liipasinta ei paina kokonaan pohjaan tähtäys on vapaana. Se autaa paljon, koska autoaim kohdistaa monen vihollisen kohtauksissa vähän minne sattuu...


Pari lievää spoileria myös edellä käsiteltyihin asioihin:

Itsekin vedin nyt tuon pankkikeikan läpi ja täytyy sanoa että oli aika vittumaisen pitkä. Kun tajusi kujajuoksussa että ei niitä poliiseja pauki sinne kokoajan lisää, niin osasi rauhallisesti edetä. Myös kaksi kaveria osaavat pitää hengestään suht hyvin huolta, joten heitä ei tarvi kovinkaan vahtia vaan pääasia on majoittautua paikkaan jossa itse ei ole tulilinjalla. Vielä vähemmän ristitulilinjalla.

Lopun metrosta nousussa skippasin sen keltaisen nuolen kohdalta ulostulon ja kylmän rauhallisesti paukin seuraavalle asemalle ja sieltä ylös. Siinä ehti auton lennosta ottamaan alleen ja karkuun. Kyllähän ne poliisit sinnekin alkoi kerääntyä, mutta ei sentään mitään vastaanottoseremoniaa ollut metron suuaukolla.


Tosiaan tuota äänettömien aseiden käyttöä kannattaa harkita monissa tehtävissä kuten Mige kertoi.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Pikkaisen pitää kyllä antaa kritiikkiä lisää, kun hehkutettu niin paljon. Tykkäsin kyllä koko juonesta tosi paljon, mutta kyllä tuo että pitää tehtävät aina ihan alusta saakka, jos kuolet/munaat, on täysin "haista v-ttu" menoa ja tämän lisäksi turhaa pelin pitkittämistä. Samoin se ettei voi tallentaa milloin tahtoo. Kyllä kuitenkin sen pitäisi olla ihan nykypäivää. Ainakin itse hermostun jos esim. pelaan pitkän tehtävän lähes loppuun, mutta sitten suhteellisen lopussa kello näyttääkin niin paljon että pitäisi mennä töihin tms. Sitten joudut lopettamaan tehtävän kesken ja aloittamaan kokonaan alusta, jne. En tykkää ja toivon että muuttuu sitten ensi osiin.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Pikkaisen pitää kyllä antaa kritiikkiä lisää, kun hehkutettu niin paljon. Tykkäsin kyllä koko juonesta tosi paljon, mutta kyllä tuo että pitää tehtävät aina ihan alusta saakka, jos kuolet/munaat, on täysin "haista v-ttu" menoa ja tämän lisäksi turhaa pelin pitkittämistä...

Sama kyllä täältä. Just tahkoon viimeistä tehtävää ties kuin monetta kertaa kun kämmin ihan loppumetreillä siinä. V-käyrä on tooosi korkealla kun sitä samaa tehtävää tahkoaa uudestaan ja uudestaan alusta lähtien. Kun vielä kaikki autot tulee scriptattuina samassa paikassa joka kerta, joka jätkä samassa kohtaa, niin ei voi kysyä kuin et miksi näin?

Pelinä hemmetin loistava, mutta kun arvostelee sitä yhtenä osana GTA-sarjaa, on tämä osa pienoinen pettymys. Tehtävät ovat aivan liian samaa junnaamista. Tehtävissä ei kovin montaa kertaa tullut sellaista "ooh, hieno idea" -fiilistä. Nää on nähty jo monta kertaa aiemmin.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Osaisikohan joku kertoa, notta mitä tarkoittaa, kun ruutuun pläjähti teksti "That's it, you're done" juuri, kun aloin räiskiä singolla kyttäkopteria alas?
 

Tibexe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
SPOILER-VAARA:

Tuo Lakimies-tehtävä meni kyllä ihan heittämällä läpi, ainoa ongelma alkuun oli kun ei meinannut päästä sisään sinne firmaan, mutta sitten tajusin että aurinkolasit päässä. Siitähän se kiikasti.
Myös pankkikeikka meni ekalla läpi; sopivasti suojan takaa vaan ruikkii joka kulmassa ja sitten seurailee irkkupoikia kun he lähtevät etenemään. Lopussa (huoltotunnelista poistuttaessa) sitten seisoi sopivasti melkein nenän edessä katumaasturi ja eikun sillä karkuun.

Helppohan peli on tähän asti ollu (n.47% pelattu), mutta muuten onkin sitten kaikki aspektit kohdallaan. Laadukasta peliviihdettä, kuten GTA:t aina.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Sama kyllä täältä. Just tahkoon viimeistä tehtävää ties kuin monetta kertaa kun kämmin ihan loppumetreillä siinä. V-käyrä on tooosi korkealla kun sitä samaa tehtävää tahkoaa uudestaan ja uudestaan alusta lähtien. Kun vielä kaikki autot tulee scriptattuina samassa paikassa joka kerta, joka jätkä samassa kohtaa, niin ei voi kysyä kuin et miksi näin?

Pelinä hemmetin loistava, mutta kun arvostelee sitä yhtenä osana GTA-sarjaa, on tämä osa pienoinen pettymys. Tehtävät ovat aivan liian samaa junnaamista. Tehtävissä ei kovin montaa kertaa tullut sellaista "ooh, hieno idea" -fiilistä. Nää on nähty jo monta kertaa aiemmin.

Jeps. Kun tosiaan tehtävä kuitenkin menee aina saman kaavan mukaan, niin en ymmärrä miksi pitää kierrättää tehtäviä uudestaan ja uudestaan. Samoin vielä voi lisätä sen, että jos pitää olla näitä "autolatauksia" mistä saa tehtävän aloittaa, niin miksei useammassa ole edes sitä mitä jossain parissa on, että tehtävää ei tarvitse aloittaa aivan alusta. Esim. tuossa viimeisessä oli ainakin muutama kohta missä peli "katkesi", joista olisi sitten voinut mielestäni hyvin jatkaa uusinta yrityksellä.

Ja tosiaan ei kyllä tehtävät ole kovinkaan innovatiivisia, muutama ihan kiva, mutta liikaa saman toistoa kuitenkin. Arvosanaksi nyt läpipelaamisen jälkeen antaisin 9-. Pelkällä lataus&tehtävien uusintasysteemin muutoksella antaisin 9+.

edit:Eniten siis juuri tuo v-käyrä nousee kun joutuu uusimaan tehtävän esim. sen takia että pitää lähteä johonkin tai sitten jossain tehtävissä kun jäät kiinni kulmaan tms. ja seurattava kohde karkaa sen takia ja joudut koko tehtävän alusta saakka pelaamaan. Se vielä olisi melkein ok, jos vain kuoleman takia joutuisi noita uusimaan(ja ei olisi tallentanut).
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jotenkin hauska seikka tässä pelissä on se kun vihellät taksia. Usein käy niin, että pysähtyessään taksi ajaa ronskisti tien sivuun rytäten valotolppia, ihmisiä tai roskiksia. Ohkohan tämä pelin tekijöiden vinoilua kaikille nykin intialaisille pirssikuskeille vai jotain muuta? Naurattaa aina kun näin tapahtuu.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jotenkin hauska seikka tässä pelissä on se kun vihellät taksia. Usein käy niin, että pysähtyessään taksi ajaa ronskisti tien sivuun rytäten valotolppia, ihmisiä tai roskiksia. Ohkohan tämä pelin tekijöiden vinoilua kaikille nykin intialaisille pirssikuskeille vai jotain muuta? Naurattaa aina kun näin tapahtuu.

Vieläkin hauskempaa se on Nikon ollessa humalassa. Taaaaxiiiicaab...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vieläkin hauskempaa se on Nikon ollessa humalassa. Taaaaxiiiicaab...

On muuten viehättävää ajaa kännissä jepareita karkuun. Tuo "humalamoodi" on aivan loistava. Olin pikku Jakobin kanssa kännäämässä ja oltiin niin helvetin pierussa, ettei pysytty laisinkaan pystyssä. Kumpikin törmäili toisiinsa ja kaatuili urakalla. Ei tullut pelaamisesta yhtään mitään.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nostetaan taas tämäkin ylös. No niin jengi...hieman päivityksiä omista fiiliksistä...

Teen parhaillani tätä kuuluisaa "pankkikeikkaa" ja pari kertaa on epäonnistuminen iskenyt. Eka kerralla ammuin itse kaverini ja toisella kertaa poliisit tekivät sen. Kun nyt kolmannen kerran tuon tehtävän aloitan niin pitäähän se läpi päästä.

Tuntuu, että tekemistä olisi liikaakin. Ei ehdi deittailla mimmejä eikä käydä frendien kanssa baarissa tai keilaamassa. Ehkäpä olen vaan surkea ajanhallinnassa...tää peilaa kyllä ihan tosielämäänkin, hah.

On tämä aika huippu peli. Toisen kerran pitää alkaa mättäämään läpi jahka selviää ekan kerran.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mulla on ihan sama homma, pankkikeikka edessä ja ketään vanhoja frendejä en kerkee/jaksa käydä moikkaamassa.

Joku enemmän pelannut voisi kertoa mitä hyötyä/haittaa on siitä jos ei/käy Brucien tai Jacobin kanssa pelaamassa poolia? Kaikki heidän missionit on suoritettu, jos kylmästi antaa punasta luuria niin onko muuta vaikutusta että he eivät tykkää enää yhtä paljoa?
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Mulla on ihan sama homma, pankkikeikka edessä ja ketään vanhoja frendejä en kerkee/jaksa käydä moikkaamassa.

Joku enemmän pelannut voisi kertoa mitä hyötyä/haittaa on siitä jos ei/käy Brucien tai Jacobin kanssa pelaamassa poolia? Kaikki heidän missionit on suoritettu, jos kylmästi antaa punasta luuria niin onko muuta vaikutusta että he eivät tykkää enää yhtä paljoa?

Toinen mahdollisuus on vain vastata ja hyväksyä "treffikutsu", mutta välittömästi puhelun jälkeen soittaa takaisin ja perua. Vaatii muutaman näppäilyn enemmän, mutta tästä tempauksesta ei tule negatiivista palautetta.

Brucie ainakin tuntuu ottavan rasittavan usein yhteyttä ja heiluttelevan peukkuakin ahkeraan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös