GTA 4

  • 86 264
  • 337

Lämpö

Jäsen
Mun mielestä niistä saa, jos ne on sun ystäviäsi tarpeeksi paljon, niin kavereilta jonkun etuuden. Brucie vissiin tuo helikopterin minne haluat, ja Little Jacob aseita.
 

Wod

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alkaa olla 50% tätä peliä takana ja hyvä peli on ollut. Tosin pieni pettymys oli odotuksiin nähden. Täälläkin keskusteluissa esiintynyt pankkikeikka meni toisella yrittämällä läpi. Aluksi epäonnistui homma, kun kaveri asteli tulilinjalle ja nappi pohjassa siinä ammuin ja siihenhän se kaveri sitten kaatu. Varmaan pelin yksi parhaimmista tehtävistä tähän mennessä.

Nettipelistä sen verran, että sekin on ollut todella mukavaa ajanvietettä. On kiva kaasutella kaverin kanssa ja samalla olla puheyhteydessä. Paras pelimuoto nettipelissä on varmaanki Team Mafia Work tai joku tuon niminen se oli.

Todella hyvä peli tähän mennessä ja pelaaminen jatkuu!
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Menihän se viimeinenkin lopulta. Olin tehnyt tehtävästä itse turhan vaikean, kun ensimmäisillä kerroilla koitin pelata sitä yön tummuudessa. Kun sitten pay n sprayssä siirtelin kelloa päivän puolelle niin tehtävä meni erittäinkin helpolla kun näki vähän ympärilleenkin.

Tarina ei kyllä mielestäni jaksanut ihan loppuun saakka. Ja hypetys "juoneenvaikuttamisesta" on ollut vähän samaa luokkaan kuin Tamin luonnehdinnat Pauli Levokarista NHL-tason vahvistuksena.

Noh, mukavahan se oli läpi tuupata ja pelattavaa riitti, joskin herää kysymys kuinka monta näistä noin 90 tehtävästä oli täytettä? Sitten huomenna pelin kanssa divariin ja ehkä hakemaan UEFA 2008 kuleksimasta kun ei tuota FIFA NollaKasiakaan löydy hyllystä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Sitten huomenna pelin kanssa divariin ja ehkä hakemaan UEFA 2008 kuleksimasta kun ei tuota FIFA NollaKasiakaan löydy hyllystä.

Ai saakeli...ei minnekään divariin loistavaa peliä. Itse ainakin tulen palaamaan getarin vielä toisen kerran läpi ja aina voi lähteä ajelemaan autolla fiilistelymielellä. Siinä voi sitten samalla kylvää tuhoa ja paeta poliiseja. Tuo live- peli pitää vielä kokea. Se voi kaverin kanssa olla melko viihdyttävää...
 
Suosikkijoukkue
Real Madrid
Tänään oli ilon päivä, kun tarina saatiin loppuun. Viimeisen tehtävän kanssa joutui kyllä tuskailemaan ihan tosissaan, mutta oli melkoinen onnistumisen kokemus kun tehtävä lopulta onnistui. Harvemmin tuollaista iloa tulee tietokonepelin parissa koettua.

TaoTao tuossa ilmoittikin, että juoneen vaikuttamisesta höpötettiin kuitenkin ehkä vähän liikaa. Toisaalta se on ihan kiva, että itse saa päättää kuinka tehtävä päättyy, mutta ainoa päätös joka ratkaisevasti vaikuttaa juoneen on se viimeinen päätös. Vastaavan tasoisia siis olisi saanut olla enemmänkin.

Sen verran täytyy vielä sanoa, että pelistä jäi hyvä maku suuhun. Kohtuuttoman kovaan ennakkohypeenkin peli vastasi vähintäänkin hyvin. Game of the year, ehdottomasti. Nyt sitten odotellaan sitä paljon puhuttua lisäsisältöä. Milloinkohan sitä on tulossa?
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Noniin, pitääpä tänne tulla avautumaan GTA IV:stä, kun sen on nyt muutaman viikon omistanut. Kerran läpi pelattu ja nyt jo toisen kerran pelaamassa about puolessa välissä.

Helvetin hyvä peli kyllä. Tarina kannattelee mielestäni loppuun saakka ja päähenkilö Nikoon on helppo samaistua. Monen monta loistavaa henkilöä on pelissä, kuten härkähaitestosteronihirmu Brucie, kaverukset Little Jacob ja Badman sekä esimerkiksi kaikessa ärsyttävyydessään Manny.

Seuraavaksi pieni Spoiler. Tummenna, jos haluat lukea:

Pelasin vauhdilla toisen kerran tilanteeseen, jossa pitää valita, saako Dwayne vai Playboy jatkaa elämäänsä. Ensimmäisellä kerralla tietenkin tapoin Playboyn, kuten varmasti moni muukin. Toisella kerralla tein sitten toisin ja hieman ikävä maku jäi koko hommasta.. Kokeilkaa itse.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
GTA IV tuli hankittua jo muutama päivä sitten, enää puuttuu itse Xbox 360 sen takia että verkkokauppa.comin varastoon ei arcade -mallia ole tullut lähiaikoina. Noh, jospa sieltä huomenna(tänään) ilmoitetaan jotain.

Olen kyllä jo kokeillut peliä parin tunnin verran, tosin tehtäviä en ole tehnyt siksi että omasta pelikokemuksesta tulee täydellinen alusta loppuun asti.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä ihmeestä löytää ammuksia AK-47-aseeseen? Asekaupoissa on kyllä kyseistä asetta myynnissä, mutta rahat loppuvat, kun joka kerta ammusten vähentyessä on koko ase ostettava uudestaan.
 

Mige

Jäsen
Mistä ihmeestä löytää ammuksia AK-47-aseeseen? Asekaupoissa on kyllä kyseistä asetta myynnissä, mutta rahat loppuvat, kun joka kerta ammusten vähentyessä on koko ase ostettava uudestaan.

Ei mun ainakaan tarvitse koko asetta ostaa, jos on vaikka 100 kutia vielä jäljellä ko. aseseen (päätee toki muihinkin). Menet siihen aseen kohdalle asekaupassa ja tämän jälkeen siihen tulee "buy ammos" tms. vastaava teksti. Muistaakseni maksaa hikiset 30 dollaria lippaallinen kuteja. Toki jos kaikki kudit aseesta loppuu, se pitää ostaa uudestaan.

Rahalla ei kyllä tässä pelissä tee yhtään mitään. Aseisiin ei millään saa rahaa uppoamaan, vaatteita on harvinaisen vähän sekä ostettavia kiinteistöjä ei ole yhtäkään. Saa nähdä, tuleeko rahalle uutta käyttöä lisäpäivityksissä. Veikkaisin, että tulee jotain aseita sekä vaatekauppoja.

Kiinteistöt toimivat edellisissä GTA-peleissä mainiosti. Mukavia sivutehtäviä, näitä toivoisin päivityksen/päivitysten mukaan. Vaatekaupat yms. turha paska ei ainakaan minua kiinnosta.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei mun ainakaan tarvitse koko asetta ostaa, jos on vaikka 100 kutia vielä jäljellä ko. aseseen (päätee toki muihinkin). Menet siihen aseen kohdalle asekaupassa ja tämän jälkeen siihen tulee "buy ammos" tms. vastaava teksti. Muistaakseni maksaa hikiset 30 dollaria lippaallinen kuteja. Toki jos kaikki kudit aseesta loppuu, se pitää ostaa uudestaan.

Tuo itselläni mättääkin. Kyseisen aseen kohdalle menemällä ei tule ehdotusta ostaa ammoja, vaan nimenomaan tämä kyseinen ase, olikos se nyt 3000 dollaria vaikka minulla onkin jo kyseinen ase ja siinä ammuksia jäljellä. Muihin aseisiin pystyn ostamaan ammuksia. No, pitää tsekata huomenna pelatessani, että mitä teen väärin.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vähän kommentia...

Jep pari viikkoa sitten tuli kyseinen peli ostettua ja nyt olis ehkä sopiva paikka vähän kommentoida.

Ensinnäkin on sanottava, että grafiikka on kerrassaan aivan loistava. Ihan silmiä hivelee ps2-skeidan jälkeen!

Tehtävissä on riittävästi vaihtelevuutta, mutta puheet täysin avoimesta maailmasta ovat kyllä paskaa. Itsehän odottelin pääsyä vapauden patsaan huipulle yms, mutta eipä ihan taida onnistua kuitenkaan.

Kokonaisuutena erinomainen peli jonka parissa todella viihtyy.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsehän odottelin pääsyä vapauden patsaan huipulle yms, mutta eipä ihan taida onnistua kuitenkaan.
Kyllä muuten onnistuu. Statue of Happiness'in sisälle vaan ei mennä sitä normaalia reittiä, eli kävellen, vaan siihen vaaditaan tiputtautumista helikopterista. Sisältä löytyy myös hauska(?) pieni yllätys.
 

-RVL-

Jäsen
Nyt on vedetty GTA IV läpi, aikaa tähän tuhrautui reilut 20 h. Sen verran paljon tulikin pelattua tässä parin päivän aikana, että voisi tehdä välillä jotain muutakin...

En uskalla vielä tässä vaiheessa sanoa, että oliko tämä sarjan paras osa. Mielestäni pelistä löytyivät sekä GTA-sarjan parhaat että huonoimmat tehtävät. Peli ei ollut kovin vaikea, lähes automaattisesti tehtävät menivät ensimmäisellä yrittämällä. Viimeinen tehtävä sen sijaan tuotti todella suuria vaikeuksia (sis. juoneen liittyviä asioita---->). Kaikki sujui hyvin siihen saakka kunnes täytyi lähteä Pegorinon perään helikopterilla, useita kertoja ohjasin itse vahingossa kopterin veteen, kun yritin pysytellä veneen lähettyvillä, yhtä useasti myös minut pudotettiin singolla jne...lopulta ehkä seitsemännellä yrittämällä pääsin laiturille saakka, jossa samantien otin hänet kiinni ja ammuin siihen metsään. Kyseessä oli siis tehtävä joka tulee vastaan ainakin, jos valitse koston dealin sijaan.

En ole kovinkaan tietoinen, että miten eri valinnat pelin aikana vaikuttivat tulevaan. Itse listin ainakin Playboy X:n, Dimitrin jne...käsittääkseni tapa jolla pelasin toi "onnellisemman" lopun.

IV oli todella hienosti tehty ja varsinkin veneily on loistavaa, autolla/kaksipyöräiselläkin ajo on mennyt mielestäni selvästi eteenpäin, vaikka siinä totuttelemista olikin. Helikopterilla lentäminen oli ehkä jotenkin vaikeampaa kuin esim. SA:ssa.

Vielä puuttuu muutama kymmentä %, jotta olisi 100 % kerättyä. En tiedä jaksaisiko alkaa etsimään kaikkia Unique Stunt Jumpseja/lintuja ja voittamaan kavereita eri lajeissa. SA:n jaksoin vetää täydellisesti läpi ja sitä ei kyllä palkittu mitenkään erikoisesti, vaikka olipahan tekemistä.

Tosin vielä olisi sekin, että voisi tuota Livessä kokeilla, saa nähdä miten hyvin/huonosti sekin on toteutettu.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kyllähän tämä oli pettymys pitkässä juoksussa. Löytyi paljon hyvää(esim. kaupunki, sen eläväisyys, radiokanavat, ääninäyttely, taksit, metro), mutta valitettavasti se sisältö jäi jotenkin uupumaan. Tehtävät olivat samoja kun aiemminkin, ei mitään uutta taivaan alla. Tallennussysteemi on ihan sieltä ja syvältä ja samoin se, että jos tehtävässä aivan lopussa sattuu joku källi(vaikka itsestäkin täysin riippumaton), niin joudut täysin alusta aloittamaan. Joudut ajamaan ne turhat auto-osuudet jne.

Jos peliin olisi saatu oikeasti enemmän vaihtoehtoja(nythän ne olivat vain lähinnä näön vuoksi), parempi tallennussysteemi ja vaihtelua tehtäviin, niin oltaisiin siellä 9+ tai 9½ paikkeilla. Nyt näin jälkeenpäin ja kunnolla peliä pelanneena annetaan 8+. Hyvä, muttei mitään mullistavaa, vaikka odotti sitä.

edit:Piti vielä lisätä, että ongelma ei ole yksin GTA:n, vaan omasta mielestäni koko pelialaa vaivaa se, että tekniikkaan panostetaan liikaa. GTA:ssa ei edes niin selvästi kuin useissa hehkutetuissa uutuuksissa. Eli peleillä on hienot kuoret, mutta sisältä löytyykin tyhjää.
 
Viimeksi muokattu:

Afinogenov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sabres
Nostetaan tämäkin ketju henkiin. Itse olen nyt siinä tilanteessa, että pitää valita tappaako playboyn vai sen toisen hyypiön. Miten tekemäni päätös vaikuttaa pelin juoneen ?
 

Evander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nostetaan tämäkin ketju henkiin. Itse olen nyt siinä tilanteessa, että pitää valita tappaako playboyn vai sen toisen hyypiön. Miten tekemäni päätös vaikuttaa pelin juoneen ?

Ei käsittääkseni vaikuta itse juoneen millään tavalla. Tämä on tosin pelkkää mutuilua, koska olen tappanut ainoastaan Playboyn. Playboyntappajat saa palkinnoksi sen lukaalin, jossa se asuu.
 

Afinogenov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sabres
Niin tämä minua vaan jäi lähinnä kiinnostamaan, että miten jäi ikävä maku ?

Ensimmäisellä kerralla tietenkin tapoin Playboyn, kuten varmasti moni muukin. Toisella kerralla tein sitten toisin ja hieman ikävä maku jäi koko hommasta.. Kokeilkaa itse.
 

Afinogenov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sabres
Kaikista ikävin maku jäi tuosta pankkiryöstö tehtävästä. Typerä tehtävä jossa poliisit ovat helvetin kädettömiä. Alkaa peli maistumaan puulta tälläisten liiottelu tehtävien jälkeen.
 

Holkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Noniin. Itellä oli sama homma kuin monella mulla, eli tarinan läpipeluun jälkeen peli jäi hyllyyn. Nyt melkein kuukauden tauon jälkeen olen alkanu pelaamaan ja olen jäänyt uudestaan koukkuun. Olen hakenut Stevielle autoja, ettinyt stuntteja jne..

Tässä pelissä on tosi paljon kaikkea mitä voi tehdä ja ettiä. Löysin muuten sen sarjamurhaajanki. Puluja en jaksa alkaa ainakaan vielä ettimään.. Niitä on niin pirun vaikea löytääkkin, mutta niitäkin tulee vastaan kun juoksentelee ympäriinsä.
 

dal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ne parit
Onkos muille muuten tullut puhelua Uknown Callerilta ja soittaja onkin jo aiemmin kuollut Kate?

Kiitos oivasta spoilauksesta.

Itellä peli loppusuorilla tehtävien osalta, pikkuvärkkäilyä jäis sitten vielä jäljelle. Pakko kyllä sanoa, että ei mikään täydellinen peli - GTA-sarjalta kun uskaltaa jo lähtöjään vaatia aika paljon.
 

KJ hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ainahan näiden GTA-pelien PC-versiot laahaavat perässä, mutta mukava kuitenkin, ettei tarvitse yli joulun odotella. Itsellä on PS3-puolelta vain parin minuutin testaukset takana, joten innolla odotellaan pc-versiota.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Nyt on muutaman päivän ajan tullut hakattua tuota GTA 4:ää, ja ihan OK peliltä vaikuttaa. Näyttäviä takaa-ajoja, ja anarkian sekä sekasorron aikaansaaminen ihmisvilinään on entistäkin helpompaa, sekä ennen kaikkea realistisemman näköistä. Myös räjähtävät autot, ilmalennot, palavat ja tuskissaan parkuvat ihmiset ja maassa henkihievereissä makaavat hakatut ihmiset näyttävät realistisemmilta kuin koskaan ennen. Myöskään tämä paljon puhuttu tumma värimaailma ei häiritse niin paljoa, kuin etukäteen pelkäsin.

Kysyisin peliä enemmän pelanneilta, tai sen läpäisseiltä, että millä tavalla nuo tehtävät vaikeutuvat pelin loppua kohti edetessä? GTA 3 aikoinaan pysyi suht helppona viimeiseen tehtävään asti, kun taas Vice Cityn tehtävät olivat loppupäässä ensinnäkin erittäin monimutkaisia, onnea vaativia ja rasittavan aikaavieviä (etenkin silloin, kun tehtävä lähes onnistuttuaan epäonnistui ja joutui kaiken aloittamaan alusta - raivostuttavaa).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös