GTA 4

  • 86 464
  • 337

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
edit:Tehtävästä liittyen Katen perheeseen, Packieen ja veljeskatraaseen, jos olette törmänneet jo muutaman kerran niin vilkaiskaa, jos ette, niin voi olla spoilaus

Just aamulla tuuppasin läpi pienellä hillolla. Sama taktiikka itsellänikin oli lopussa, jätin vähän välimatkaa kun suojaa ei löytynyt enää ja healtit oli ikävän vähissä. Alku vielä meni kun aina löytyi jotain suojaa. Tarpeeksi granaatteja matkassa niin hommat hoituu aika monessa tehtävässä iisisti, selkeästi tehokkaampia kuin aiemmin. Maksaa kyllä tonnin pala, mutta eipä tuota rahaa paljon muuhun sitten kulukaan.

Tehtävät kyllä vaikeutuu kivasti koko ajan ja pitenee. Tässä kohtaa peliä en oikein ole päässyt kuin harvoja tehtäviä ensimmäisellä yrityksellä, yleensä eka kerta menee tunnusteluun ja sitten toisella oppii tietämään missä järjestyksessä edetä ja missä vihu kykkii.

Taidan olla poikkeus kun tykkään ajomallista todella paljon. Ei vanhassakaan mitään vikaa ollut, mutta tässä ajotaidolla on enemmän merkitystä. Käsijarrulla on erittäin nautinnollista driftata kurvit läpi, aina tulee sellainen "pysyykö, pysyykö" -fiilis.

Tähtäyssysteemiin meni hermot heti kättelyssä ja otinkin auto-aimin pois päältä heti kun enemmän alkoi olla ammuttavia. Nyt ampumistehtävät ovatkin ihan loistavia, etenkin jos löytyy hyvin suojia ja on varaa edetä hitaasti ja varmasti. Itselleni ei luonnistu mikään nappi pohjassa rynniminen.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Liittyy Kiki:n, jos et ole tapaillut enempää niin voi olla pieni spoileri:


Tuli tänään kokeiltua pistää poliisit tekemään työn puolestani. Eli eräässä tehtävässä vihulaiset olivat paikallaan ja ajoin autolla viereen. Alkoivat sitten ampua ja ammuin takaisin. Noh kuitenkin poliisi näki tämän ja sitten alkoi jahdata ensin minua wanted-levelini nousi yhteen. Soitin sitten pikaisesti Kikille ja poliiseja oli ehtinyt jo aika paljon paikalle kun wanted-level häipyi. Noh koska vihulaiset vieläkin ammuskelivat minua, niin kaikki poliisit alkoivat ampua vihulaisia. Niittasivat sitten hitaasti, mutta varmasti kaikki jäljellä olevat vihulaiset ja näin pääsin tehtävän läpi ampumatta enempää kuin yhden vihollisen ja kymmenisen kutia. Harvinaisen hauskaa pistää poliisit sotimaan puolestaan.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Täytyy muuten myöntää, että vanhakin jäi tuohon peliin koukkuun. Eilen päivällä aivan huvikseni kokelin ja nyt on jo kuusi tuntia kampanjaa pelailtu. Helvetin hyvä peli, jossa pelialueen laajuus ja juoni ovat kyllä viimeisen päälle tehty.

Tykkään kovasti!
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Joo kyllä nyt 10% kohdalla jäi koukkuun tähän, alussa oli vähän meh fiilis mutta nyt Mikhailovin tultua mukaan kuvaan kiinnostus nousi rajusti.

On jotenkin vainoharhainen fiilis siitä että miten käy pääjuonen jos failaa jonkun missionin ettei vaan tule ns. deadendiä.

Ja olihan siinä katolla juoksemis tehtävässäkin pieni mietintä että pitäisikö säästää heppu vai tappaa se käskyjen mukaan.

Olin ilkeä.
 
Suosikkijoukkue
Real Madrid
Tämä peli on vähintäänkin huikea.

Alkuun oli vähän odottava tunne. Kaikki oli kyllä ok, mutta silti jotain puuttui. Hyvä se siis oli jo alussa, mutta ei huikaiseva. Viimeistään 20% kohdalla peli alkoi koukuttamaan tai oikeastaan kiehtomaan. Mielenkiintoisia juonenkäänteitä peli on ollut täynnä ja gta on myös pystynyt myös yllättämään. Loistavasti käsikirjoitettua sekä näyteltyä toimintaa.

Pelottavaa, sillä se "vielä yksi tehtävä" -ilmiö on nyt iskemässä. Vähän jo pelkäsin, ettei tämän pelin kanssa sitä tule. Täytyy vielä kehua kohtia, joissa saa itse päättää tappaako vai päästääkö menemään.

Niin, tuohon tummuuteen. Kun pelin iski sisään niin olihan se sanalla sanoen vitun tumma. Liian pimeä, mitään ei nähnyt. Sisällä tai yöllä ei toivoa tehdä mitään järkevää. Mutta brightnessiä säätämällä se tuli helposti kuntoon.

Vaikka yläpuolella ei kovin paljoa negatiivista olekaan täytyy peli pelata päätyyn asti, ennen kuin lopullisen arvioin voi antaa. Toivottavasti negatiivista palautetta ei silloinkaan ole annettavana.
 

MikkiHiiri88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Liverpool
Mitäköhän tämä nyt sitten tarkoittaa kun olen pelannut peliä tasan 60 prosenttia läpi ja lopputekstit tulivat tehtävän jälkeen ruutuun. Ovatko nämä ns. Juoneen liittyvät tehtävät loppuneet vai mitä tämä nyt merkitsee?
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Tehtävästä liittyen Katen perheeseen, Packieen ja veljeskatraaseen, jos olette törmänneet jo muutaman kerran niin vilkaiskaa, jos ette, niin voi olla spoilaus

Oletteko päässeet tuon tehtävän kerralla läpi, jossa käydään nostamassa rahaa pankista? Itselleni tuo oli aivan älyttömän vaikea ja 3 kertaa taisin kuolla ennenkuin pääsin. Tuli jäätyä enemmän taka-alalle.

Tämä on muuten itselleni ollut hemmetin vaikea tehtävä. Alkaa olemaan varmaan kymmenes yritys edessä. Valkoisella: Kaikki menee kyllä hyvin siihen asti kunnes pitäisi tulla ulos metrotunnelista ja ottaa pakoauto alle, mutta siinä vaiheessa minut aina ammutaan seulaksi. Jos joku osaa antaa vinkkejä ja kertoa löytyykö jostakin tehtävän loppupäästä suojaliivejä olisin tyytyväinen.
 

Mige

Jäsen
Tämä on muuten itselleni ollut hemmetin vaikea tehtävä. Alkaa olemaan varmaan kymmenes yritys edessä. Valkoisella: Kaikki menee kyllä hyvin siihen asti kunnes pitäisi tulla ulos metrotunnelista ja ottaa pakoauto alle, mutta siinä vaiheessa minut aina ammutaan seulaksi. Jos joku osaa antaa vinkkejä ja kertoa löytyykö jostakin tehtävän loppupäästä suojaliivejä olisin tyytyväinen.
Tässä muutama vinkki, valkoisella.

Suojaliiveistä en tiedä, mutta energiapakkaus sieltä huoltotiloista kyllä löytyy. Kun siirryt metrotunnelista siihen huoltotilaan, juokse suoraa eteenpäin. Siellä on first aid kit. Tämän jälkeen suunnistat vaan ylös pysähtymättä (varmista vain että kaverit ovat tarpeeksi lähellä). Kun tulet siihen ulko-ovelle, juokset vain kovaa oikealle etuviistoon ennenkuin poliisit saapuvat (ei tarvitse ampua ketään), jossa on pakoauto ja sillä vaan karkuun.
 

nikozwan

Jäsen
Tämä on muuten itselleni ollut hemmetin vaikea tehtävä. Alkaa olemaan varmaan kymmenes yritys edessä. Valkoisella: Kaikki menee kyllä hyvin siihen asti kunnes pitäisi tulla ulos metrotunnelista ja ottaa pakoauto alle, mutta siinä vaiheessa minut aina ammutaan seulaksi. Jos joku osaa antaa vinkkejä ja kertoa löytyykö jostakin tehtävän loppupäästä suojaliivejä olisin tyytyväinen.

*HYVIN PIENI SPOLERIVAARA*



Ei nyt mitään supervinkkejä mutta ensinnäkin kranaatteja kannattaa hommata ennen tätä tehtävää varastoon ja toinen mikä auttaa on "hankkia" netistä löytyvän deittipalstan kautta Kiki tyttöystäväksi ja nostaa välit tämän kanssa hyviksi sillä Kiki pystyy yhdellä puhelinsoitolla hoitamaan suhteiden avulla poliisit pois perästä mikä on perhanan hyödyllistä varsinkin näissä kiperämmissä tehtävissä.

Itse olen yllättynyt pelin helppoudesta. Olen ihan loppusuoralla, muutamia tehtäviä vielä jäljellä ja tuo Pankkikeikka on ollut edelleen yksi ihan vaikeimmista, sanoisinko ehkä pelin toiseksi vaikein tehtävä. Itselläni taisi mennä kolmannella tai neljännellä yrittämällä läpi.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Eikö tuota vitun Katea saa millään tyytyväiseksi? Tuntuu siltä että ihan sama minne vie, on sillä ollut kivempaa hautajaisissakin.

Lisäksi nämä mopojahtaustehtävät alkavat ärsyttää, vähän turhankin monta kyseisiä tehtäviä pelissä on. Mutta huikeutta peli kyllä on, 48% nyt pelattuna.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Eikö tuota vitun Katea saa millään tyytyväiseksi? Tuntuu siltä että ihan sama minne vie, on sillä ollut kivempaa hautajaisissakin.

Itse olen vongannut tuota lorttoa varmaan lähemmäs kymmenen treffin verran ja vihdoin akka kommentoi deittejä jotenkin muutenkin kuin creepiksi haukkumalla. Melomishommiin ei ole vielä ollut asiaa.

Peliä on nyt n. 50% takana, eikä ole vielä yksikään tehtävä juuri haasteita antanut. Tuo pankkitehtäväkin meni pienellä munkilla ekalla yrityksellä läpi, eikä uusintoja ole tehtävän vaikeuden takia joutunut käyttämään kuin yhdessä raksatehtävässä. Pelin helppoudesta huolimatta voi jo tässä vaiheessa vuotta sanoa, että GTA IV on game of the year.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Itse olen jämähtänyt pelissä pahemman kerran. Peliprosentti näyttää 28,17% muistaakseni. Ei mitään tehtäviä tiedossa. Joutuu vaan ajelemaan. Kukaan ei vastaa puhelimeen tai mitään. Mitä pitää tehdä? Viimeisin tehtävä tais olla että pitää ottaa yhteyttä johonkin lakifirmaan. Hankkia puku jne. Mutta ei sinne pääse. Eivät vastaa puhelimeen tai mitään. Neuvoja?
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse olen jämähtänyt pelissä pahemman kerran. Peliprosentti näyttää 28,17% muistaakseni. Ei mitään tehtäviä tiedossa. Joutuu vaan ajelemaan. Kukaan ei vastaa puhelimeen tai mitään. Mitä pitää tehdä? Viimeisin tehtävä tais olla että pitää ottaa yhteyttä johonkin lakifirmaan. Hankkia puku jne. Mutta ei sinne pääse. Eivät vastaa puhelimeen tai mitään. Neuvoja?

Siksi ei vastaa kun olet tehtävän sisällä. Oletko käynyt internetissä tekemässä työpaikkahaun firmalle? Jos et niin syy voi johtua siitä tai jos sekin on tehty niin käyppäs ostamassa Nikolle puku ja siihen sopivat kengät niin alkaa soittoa tulemaan.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Siksi ei vastaa kun olet tehtävän sisällä. Oletko käynyt internetissä tekemässä työpaikkahaun firmalle? Jos et niin syy voi johtua siitä tai jos sekin on tehty niin käyppäs ostamassa Nikolle puku ja siihen sopivat kengät niin alkaa soittoa tulemaan.
Joo siis työpaikkahaku on tehty. Lähetti jonkun hakemuksen sinne. Sitten kävin ostamassa puvun mutta voihan se tietysti olla väärä :-) Pitääpä kokeilla sitä seuraavana. Alkaa tämä pelkkä ajaminen jo vähän kyrsiä kun ei ole äksöniä..
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Joo siis työpaikkahaku on tehty. Lähetti jonkun hakemuksen sinne. Sitten kävin ostamassa puvun mutta voihan se tietysti olla väärä :-) Pitääpä kokeilla sitä seuraavana. Alkaa tämä pelkkä ajaminen jo vähän kyrsiä kun ei ole äksöniä..

Käy nukkumassa vaikka välillä niin menee näppärästi se 6 tuntia (siis pelissä) jos vaikka auttaisi.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Käy nukkumassa vaikka välillä niin menee näppärästi se 6 tuntia (siis pelissä) jos vaikka auttaisi.
Ei auta mikään. Pukuja ostettu kenkiä myöten mutta ei niin ei. Melkoinen umpikuja tullut vastaan. Kukaan ei tosiaan vastaa puhelimeen jne. Eikä pääse sitä lakitehtävää suorittamaan. Nooh ehkä se tästä aukeaa tai sitten ei. Kiitokset kuitenkin Heitingalle avusta ja neuvoista.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Outoa. Mulla se kyllä aukes kun osti puvun, missä oli kraka. Tämän lisäksi pitää ostaa juhlakengät.
Joo kravatti löytyy ja kunnon puku. Kengät myös ostin. Onko sillä väliä mistä kaupasta ne ostaa?
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Itse ostin ne ainakin Presuksesta (tjms, löytyy ympäri Manhattania (eli kakkoskaupunkia)). Jossain tehtävässä ainakin kuteet piti olla juurikin tuosta kyseistä putiikista.
Joo sieltä ostin itsekin kaikki vermeet. Mutta ei näytä auttavan. Onkohan bugi ettei pääse enää eteenpäin?
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Helvetin outo homma. Joku tossa nyt kyllä mättää. Mullakin kyllä kesti jonkun aikaa, koska "yrityksellä oli kiireitä". Mutta aika nopeasti ne kyllä soittivat takaisin.
Kiitos neuvoista mutta ei ota toimiakseen. Pitää aloittaa peli alusta parin päivän päästä. Eka vitutusta vähän laskea. Mä oon nyt pari päivää (Real time) vain ajellut ja odotellut tehtävän alkua. Mutta ei niin ei.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itellä oli kans hivenen ongelmia tän tehtävän kanssa.

Puku päällä olin sisään menossa. Yht'äkkiä peli heitti mut poliisi-asemalle. Puku oli vaihtunut alun kuteisiin ja karvalakkiin. Rahat, aseet yms. katos.

Noh, eikun yksi autokeikka, ja uutta pukua ostoon.
 

TwentyThree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viimeisin tehtävä tais olla että pitää ottaa yhteyttä johonkin lakifirmaan. Hankkia puku jne. Mutta ei sinne pääse. Eivät vastaa puhelimeen tai mitään. Neuvoja?

Tarkista vielä puhelimestasi onko sinne merkattu tapaaminen.

Ainoa valinta joka vaikuttaa juoneen taitaa olla pelin lopussa se jossa saa valita joko koston tai keikan väliltä.

Alkuksi peli vaikutti jotenkin kankealta, ajaminen ja ammuskelu tuntuivat aluksi vaikeilta, mutta nykyään molemmat hoituvat jo hienosti. Suosittelen auto aimin pois päältä ottamista, helpotti ainakin itseä huomattavasti kun vain tottui.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös