Mainos

GSM-liittymä

• 16 250
  • 119

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
@Roger Moore @MacRef

Itse olen alalla ollut noin 6 vuotta ja lukuunottamatta prosentin tai kahden indeksikorotuksia ei palkka ole noussut. Mutta asiat voi muotoilla monella eri tavalla.
Puhutaan varmaan esim. myyjien palkasta, jotka muodostuu suurelta osin provisiosta. Provikkamallit on siis parantuneet.

Alejandro

Jäsen
Kuluttajaliittymien hinnoista valittaminen on siitä mielenkiintoista, että esimerkiksi Telia teki aikalailla nollatulosta useamman vuoden ajan viime vuosikymmenellä. DNA:llakaan ei mennyt liian lujaa ja muistaakseni Elisa oli ainut isoista, joka onnistui tekemään rahaa henkilöasiakkailla. Kyllä ne isot voitot tehdään yrityspuolella. Ajankohtaisia tietoja minulla ei ole, mutta tuskinpa Telian tilanne on parantunut.

T. Olen ollut yhdellä näistä töissä

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuluttajaliittymien hinnoista valittaminen on siitä mielenkiintoista, että esimerkiksi Telia teki aikalailla nollatulosta useamman vuoden ajan viime vuosikymmenellä. DNA:llakaan ei mennyt liian lujaa ja muistaakseni Elisa oli ainut isoista, joka onnistui tekemään rahaa henkilöasiakkailla. Kyllä ne isot voitot tehdään yrityspuolella. Ajankohtaisia tietoja minulla ei ole, mutta tuskinpa Telian tilanne on parantunut.

T. Olen ollut yhdellä näistä töissä
Ei kait täällä hinnoista valiteta, mutta jos venkslaamalla eri tarjoajien kesken saa saman tuotteen 20 eurolla kuukaudessa kuin ilman säätämistä 30 eurolla, niin moni valitsee tuon 20 euron vaihtoehdon.

Alejandro

Jäsen
Ei kait täällä hinnoista valiteta, mutta jos venkslaamalla eri tarjoajien kesken saa saman tuotteen 20 eurolla kuukaudessa kuin ilman säätämistä 30 eurolla, niin moni valitsee tuon 20 euron vaihtoehdon.
Aa, luin nopeasti viime sivuilta pari viestiä. Näin se on. Itsekin kilpailutin liittymän aina vuoden välein silloin kuin vielä omat puhelinliittymäni maksoin. Operaattorit eivät palkitse pitkistä asiakassuhteista, sillä kuluttajapuolella voitot ovat ihan leivänmurusia pienin katteiden vuoksi.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mikä on rajaton Nettikone? Saat selailla rajattomasti autoja, veneitä, moottorikelkkoja ja mönkijöitä?
Taitaa olla automaattisen tekstinkorjauksen aiheuttama kirjoitusvirhe. Piti vissiin kirjoittaa rajaton netti, ei Nettikone. Anteeksi aiheuttamani hämmennys.

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Täällä jengi valittaa että miksei saa suoraan 20e liittymää ja lahjakorttia kun on pitkäaikainen asiakas. Jokainen voi miettiä seuraavan skenaarion kautta:

Olet Elisan toimitusjohtaja, ja sulla on 2 miljoonaa asiakasta. Näistä 1 800 000 maksaa liittymästä 30€/kk. 200 000 harrastaa kilpailutusta ja sitten yrität pitää heidät asiakkaina normaalimarkkinaa halvemmalla tarjouksella ja lyöt lahjakortin kylkeen. Mitä osakkeenomistajat tykkäävät, jos laitat myös näille 1 800 000 asiakkaalle 20e liittymät suoraan (eli alennat hintaa kysymättä 33%) ja lahjakortit myös ja mitä veikkaat, saatko pitää työpaikkasi sen jälkeen?

Kilpailutin viime kuussa Elisan 4G-liittymäni. 4G Rajaton 200M liittymästä maksan 16,99€/kk + päälle sain 50€ lahjakortin K-Kauppoihin. On vaan turhaa maksaa liikaa. Toki on tuo kilpailutus vähän turhan oloista, miksi ihmeessä pitää kikkailla että vanha, uskollinen asiakas saa hyvän tarjouksen. Ei jummarra.
Mitä kautta sait tuon tarjouksen?

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Täällä jengi valittaa että miksei saa suoraan 20e liittymää ja lahjakorttia kun on pitkäaikainen asiakas. Jokainen voi miettiä seuraavan skenaarion kautta:

Olet Elisan toimitusjohtaja, ja sulla on 2 miljoonaa asiakasta. Näistä 1 800 000 maksaa liittymästä 30€/kk. 200 000 harrastaa kilpailutusta ja sitten yrität pitää heidät asiakkaina normaalimarkkinaa halvemmalla tarjouksella ja lyöt lahjakortin kylkeen. Mitä osakkeenomistajat tykkäävät, jos laitat myös näille 1 800 000 asiakkaalle 20e liittymät suoraan (eli alennat hintaa kysymättä 33%) ja lahjakortit myös ja mitä veikkaat, saatko pitää työpaikkasi sen jälkeen?
Joo kyllä mä tuon bisneksen ymmärrän. Valtaosa maksaa sen 30 euroa. Ilman muuta.

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Tämä liittymän vaihtaminen on kyllä joka toinen vuotinen "via dolorosa". Mulla on menossa Telian 19,90e/kk liittymä vanhaksi ja uusi hinta 32,90e/kk. Kyseessä siis rajaton 200M -liittymä. Otin Elisalta sitten vastaavan, mutta hinta 28,90e/kk (mikä on mielestäni myöskin kova hinta), nyt tuli viesti että liittymä siirtyy 27.12. Koska voi odottaa sitä vastatarjousta, vai tuleekohan Telialta sellaista edes ollenkaan? Ja kuinka monta kertaa tuota pitää puljata edestakaisin että hinta asettuu siedettäväksi? Jotenkin todella vaikea käsittää, että miksi vanha operaattori ei suoraan vaan itse tarjoa jotain "inhimillistä" tarjousta, vaan joutuu alentumaan tälläiseen tarjousrumbaan. EU kun tykkää puuttua kaikkeen, niin tähän voisi mun mielestä kanssa tarttua.

Jos ei kinosta vääntää niitä viimeisiä euroja myyjän kanssa, niin täältä pitäisi saada perustason "winback" itsepalveluna, kunhan numeronsiirto on aktiivisena vetämässä muualle.

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Melko rajua on ollut noiden rajattomien liittymien hintojen nousu muutamassa vuodessa. Muistaakseni vielä 2021 maksoin DNA:n rajattomasta jotain 17-18 euroa, nyt se on 29 euroa. Nopeudetkin on toki tuplaantunut vastaavassa ajassa, mutta se on operaattoreille lähinnä murujen heittämistä asiakkaiden suuntaan eikä asiakaskaan peruskäytössä lisääntyvästä nopeudesta välttämättä hyödy mitään ainakaan 4G-verkossa.

Pikkasen monivuotisena DNA:n asiakkaana alkanut tuo raju hintojen nousu kyrsiä, joten pitäisi ottaa rajummat otteet käyttöön edullisemman sopimuksen saamiseksi, mutta paljon v-mäistä vaivannäköä se taitaa vaatia.

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse sain kanssa, kun olin vaihtamassa Telialle Elisalta 4G rajaton 200M liittymän 17,99€ ja 70 euron lahjakortin K-kauppoihin. Ja sama, että päivää ennen vaihtoa tuli textarina tarjous. Tämä siis noin 2 kk:tta sitten.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Melko rajua on ollut noiden rajattomien liittymien hintojen nousu muutamassa vuodessa. Muistaakseni vielä 2021 maksoin DNA:n rajattomasta jotain 17-18 euroa, nyt se on 29 euroa. Nopeudetkin on toki tuplaantunut vastaavassa ajassa, mutta se on operaattoreille lähinnä murujen heittämistä asiakkaiden suuntaan eikä asiakaskaan peruskäytössä lisääntyvästä nopeudesta välttämättä hyödy mitään ainakaan 4G-verkossa.

Pikkasen monivuotisena DNA:n asiakkaana alkanut tuo raju hintojen nousu kyrsiä, joten pitäisi ottaa rajummat otteet käyttöön edullisemman sopimuksen saamiseksi, mutta paljon v-mäistä vaivannäköä se taitaa vaatia.
Ainakin vielä taannoin sen 4G-liittymän saa about 20e hintaan (voi olla esim. 21,99) jos esim. soitat asiakaspalveluun ja sanot että vaihdat firmaa jos hinta ei ole sen parikymppiä kuussa. Tuo on sellainen hintapiste minkä käsittääkseni kuka tahansa aspaaja pystyy laittamaan ilman sen isompia kommervenkkejä.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

5G on se joka nostaa hintoja ja toisaalta tuntuu että myös nykyään saa sen 50-100e lahjakortin liittymän vaihdosta tai jos pysyy asiakkaana. Aika paljon kuitenkin vaikuttaa olevan että vielä jonkin verran soditaan 4g liittymilllä, niissä hinta voi pyöriä siellä 15-20e tasolla, mutta yrittävät myydä sen 5g liittymän luonnollisesti. Itsellä nyt Moi liittymä 9e hintaan 24kk 200M kun yritin vaihtaa Telialle BF aikaan.

Suosikkijoukkue
Ässät

Vuosikausia ollut myös dna itsellä. Muutamana vuonna olen "vaihtanut" elisalle eli käynyt tekemässä diilin siihen kun nykyinen määräaikainen liittymä loppuu, ja ainahan ne alkaa dna:lta perään soittelemaan. 19€/kk nyt rajaton 4g-liittymä. Tippui hinta jopa hieman, viime vuonna oli 22,90€/kk. 5g:tä en tarvitse, ja ihan törkeät hinnatkin niissä.

Tänä vuonna kyselin vaan aspasta hyvää tarjousta ja mainitsin että toisella operaattorilla olis hyvä hinta, niin kummasti sai edullisemman hinnan taas vuodeksi.

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tää kans. Liittymän määräaikaisuus DNA rajaton 20,14 päättymässä vuoden vaihteessa. Sen jälkeen jotain 40/kk. Luurin DNA-appi kertoo, että mulle olis tarjous 29,99. DNA:n nettisivuilla "salainen tarjoukseni" on 22,90/kk.
Vittu mitä perseilyä.
Ihan ton takia haluaisin vaihtaa liittymää, mutta mahtaako uutta simiä saada ennen vuoden vaihdetta?

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
On tää kans. Liittymän määräaikaisuus DNA rajaton 20,14 päättymässä vuoden vaihteessa. Sen jälkeen jotain 40/kk. Luurin DNA-appi kertoo, että mulle olis tarjous 29,99. DNA:n nettisivuilla "salainen tarjoukseni" on 22,90/kk.
Vittu mitä perseilyä.
Ihan ton takia haluaisin vaihtaa liittymää, mutta mahtaako uutta simiä saada ennen vuoden vaihdetta?

Et tarvitse uutta simiä jos liittymää vaan vaihdat. Jos taas vaihdat liittymän toiseen firmaan niin uusi SIM-kortti tulee yleensä muutamassa päivässä. Jos säilytät vanhan numeron niin kaksi viikkoa tilauspäivästä vaihtuu liittymä toiselle firmalle. Jos otat uuden numeron niin nopeammin.

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Menin aamulla Telian chat-palveluun ja kerroin tilanteestani, että 27.12 vaihtuu kilpailijalle. Saman tien ehdotti @DTremens :in linkkaamaa tarjousta. Eli 19,90 200M rajattomana 12kk ja 30e lahjakortti Lidliin. Mulle tämä kelpaa. Mutta kyllä tämä on jotenkin absurdia kikkailla näiden operaattoreiden välillä, turhaa vaivaa kaikille. Mutta jos tämä on pelin henki, niin kyllä mä sen 138e/vuosi säästöä pelaan itselleni.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy