Täälläkin sitä aloitellaan gradun vääntämistä. Melkoinen rulianssi on edessä, mutta tavoitteena olisi, että toukokuussa tämäkin savotta olisi ohi, joten kesällä voisi napsia paperit ulos. Aihe on niin mielenkiintoinen kun tältä alalta voi itselle löytyä, joten sen puolelta ei pitäisi olla ongelmaa. Nyt täytyy vain panostaa tuohon tutkimussuunnitelmaan ja olla korva tarkkana graduseminaarissa, että mitä muut siitä sanovat. Sieltä kun tulee usein aika paljon hyviä idiksiä. Sitten vaan kirjoittelemaan ja onneksi on kandi samasta aiheesta alla niin en ole mitenkään tyhjän päällä.
Jep jep, tuollainen viesti tuli tänne kirjoitettua lähes vuosi sitten. On se aika mennyt nopeasti, mutta nyt se sitten vihdoinkin tapahtui eli gradu on nyt valmis ja palautettu. Se olisi sitä ollut jo toukokuussa, mutta kun valmistumiselle ei ollut silloin tarvetta, päätin hinkata sitä koko kesän. Lopussa palautus venyi kun muutama yhteistyötaho halusi käydä keskusteluja ja otin mielelläni heidän kannanotot huomioon ennen palautusta.
Helkkarinmoinen projektihan tuo on jos sen sellaiseksi haluaa tehdä. Helpollakin pääsee, mutta itse innostuin aiheesta ja ajattelin, että tehdääs tämä nyt niin hyvin kuin se allekirjoittaneen taidoilla on mahdollista. Lopputulokseen olen tyytyväinen vaikka toki siinäkin on omat puutteensa. Jossain vaiheessa on vain pakko päästää tekeleestä irti ja siirryttävä kohti uusia haasteita. Mielenkiinnolla odotan mikä arvosana tuolle arvotaan. Mielestäni magna olisi aika bueno ja sitä lähden tavoittelemaan. Alemmat ovat mielestäni selkeitä pettymyksiä, sillä sen verran hyvää palautetta on tullut eräältäkin alan asiantuntijalta.
Jep, mutta paljon tsemppiä vielä niille, joilla tämä prosessi on kesken ja suuri kiitos siitä kannustuksesta, jota olen täälläkin palstalla saanut.