Metukka kirjoitti:
Höpö höpö. Jos tällaista pelätään niin aika vellipöksyjä ollaan. Pikkarainen on nuori kaveri ja hyvän kauden pelaamalla omaa jopa paremmat mahdollisuudet ja ehdot lähteä ensi vuonna. Mitäs luulet ollaanko hänestä sen jälkeen kiinnostuneita jos laittaa homman nyt läskiksi? Kaikkea sinäkin kuvittelet.
En minä usko Pikkaraisen lyövän läskiksi koko kautta. Tottakai tuon ikäinen kaveri tietää mahdollisuuksia vielä tulevan, vaikkei nyt pääsisikään lähtemään.
Mutta asetellaan näin; jos sinä saisit tarjouksen paremmasta työpaikasta parempine palkkoineen ja uramahdollisuuksineen, mutta joutuisit jäämään vanhaan työpaikkaasi työnantajasi "vittumaisen" toiminnan takia (oletetaan nyt huvin vuoksi, ettet voisi itse sanoutua irti). Minkälainen olisi oma suhtautumisesi työnantajaasi kohtaan?
Ei tietenkään voi varmuudella sanoa, miten kävisi, jos IFK päättäisi pitää Pikkaraisen täällä. Voi olla, että Hank jäisi tänne ilomielin pelailemaan ja kisaamaan Suomen Mestaruudesta vielä vuoden ajan. Toisaalta voi olla, ettei näin käykään, vaan ns. sillat palaa, kaveri lähtee kauden jälkeen ovet paukkuen eikä häntä nähdä näillä kulmin enää sen koommin.
Tälläkin palstalla on aina ylpeilty HIFK:n suhtautumisesta pelaajiin ja varsinkin omiin kasvatteihin, miten he tulevat ilomielin takaisin Pohjois-Amerikan tai Euroopan kiertueen jälkeen. Nytkö tämän pitäisi muuttua?
Loppu viimeksi, olen itse sitä mieltä, että jos Hank haluaa mennä, hänet pitäisi sinne päästää ja sopia riittävä siirtokorvaus. Mutta katsotaan, mitä tässä nyt sitten tapahtuu.
edit: Lisätään tähän vielä se Kärppien osiossa väläytelty uhkakuva siitä, että sana IFK:n toiminnasta kiirii ja jatkossa lupaavat/staratason vastaavassa tilanteessa olevat pelaajat jättäävät signaamatta IFK:n kanssa.
Eihän tässä muuta pointtia, mutta mielestäni tilannetta pitäisi katsoa hieman pidemmälläkin tähtäimellä, kuin vain ensi viikkoon (sattumanvaraisesti valittu lyhyen aikavälin määre).