Golfin harrastajat

  • 492 272
  • 2 957

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Palstan golf-Niilojen suositusten vastaisesti kävin hakemassa uuden Callaway Mavrik driverin. Järkeä tai ei niin tykkään kun saa uutta varustetta bägiin eikä tarvitse missään käytettyjen palstalla kyttäillä sopivaa keppiä, josta saattaa ilmaantua sopiva käytetty viikon sisällä, tai saattaa olla ilmaantumatta. Nyt pääsee heti huomenna ranchille testaamaan.
Itsellä myös tuo sama piiska käytössä ja vahva peukku sille. Sain sillä 10-20m pituutta lisää vs. edellinen Cobran F8.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko palstalaisilla muuten etelänreissuja talveksi tiedossa? Täällä kuumeisesti odotellaan kolmea marras-joulukuun kisaa, joista kaksi on kaksipäiväisiä ja yksi kolmepäiväinen. Tänä viikonloppuna lähden la-su Valderramaan katsomaan, miten suomipojat pärjäävät ET:llä!
Tästä tulikin mieleen, kun olen tulossa sinne Epsanjaan vielä tämän kuun aikana.
Riittääkö koneeseen ja maahan pääsyyn pelkkä EU:n koronatodistus kahdesta rokotteesta vai tarviiko jotain muutakin?
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Tästä tulikin mieleen, kun olen tulossa sinne Epsanjaan vielä tämän kuun aikana.
Riittääkö koneeseen ja maahan pääsyyn pelkkä EU:n koronatodistus kahdesta rokotteesta vai tarviiko jotain muutakin?
Kaksi yli 14vrk vanhaa rokotetta riittää normaaliin matkustamiseen. Tervetuloa!
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minullakin on F8 bagissa. Saisinko siis myös 10-20m lisää pituutta lisää tuohon vaihtamalla? Tästä se taas alkaa...
Tottakai saat :)
Otin tuon Mavrikin kevyemmällä 50gr varrella, joka sekin vaikuttanee tuohon lisäpituuteen.
Käy fittaamassa ja ota vertailuna nykyinen draiverisi mukaan. Se mikä toimii jollain ei välttämättä toimi jollain toisella.
 

F#21

Jäsen
TaGissa oli muuten vielä äsken hyvä määrä demomailoja myynnissä. Mm. Radspeedit noin 250euroa. Jos pk-seudulla asustaa niin kannattaa tuolta kurkata "uusia" mailoja.
Oli myös rightin stiffit Wilson V6 4-PW raudat noin 450 euroa. Olen noita pitkään kuolannut ja jos vasurille löytyisi niin olisin ostanut.
 

Puoliveltto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks.
Jos mittaa (tai tarkkuutta) on tullut lisää, rohkenen epäillä että suurin ansio kuuluu varrelle, ei lavalle.

Itselläni oli Callawayn XR16 -sarjan draiveri ja puukolmonen, molemmissa Fujikura Speederin varsi. Pro, jolla olen käynyt pitkään, sanoi että tuo varsi ei ole mun (repivälle) svingille kovinkaan hyvä, ja suositteli vaihtoa.
Tein näin ja olen ollut tyytyväinen, vaikka mittaa en ole saanut lisää - päinvastoin, pisimmät vetoni molemmilla olen vetänyt Speederin varrella. Mutta hajonta on nyt maltillisempaa ja huono lyönti on vähemmän huono.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Pientä tilannepäivitystä muuten pelin kehityksestä: Tulokset on nyt vakiintuneet sinne 74 lyönnin keskiarvon kohdille. Peli sakkaa aina jostain kohtaa, viime aikoina ongelma on ollut driveri, mutta olen silti saanut tehtyä hyvää tulosta. Suomitasoitus on nyt +0,4 ja espanjatasoitus 0,4 (espanjatasoitukseen ei vieläkään kelpaa kuin kisakierrokset vanhassa ykköstasoitusryhmässä, mikä on mun mielestä ihan hyvä). Tavoite on saada tasoitus ennen vuodenvaihdetta plussan puolelle, mikä todennäköisesti oikeuttaisi pääsyyn Copa Andaluciaan, mikä on mun selkeä talvikauden päätavoite. Copa Andalucia on yksi Espanjan suurimmista amatöörikisoista, mihin osallistuu kaikki Espanjan huippuamatöörit yliopistopelaajia lukuun ottamatta ja myös jonkun verran ulkomaalaisia.

Svingiin on tehty suuri muutos ja taaksevienti on nyt saatu lähtemään oikeaan suuntaan eikä vahvasti sisälle (tuo täällä esitetty hieno arm swing illusion -video, kiitos siitä!). Tämä on auttanut downsvingin kanssa hurjasti ja lähes 10 astetta ulkoa sisälle tulleet lyönnit on muuttunut 1-2 asteeseen ja ihanaan baby fadeen. Ongelma on nyt lähinnä lavan asento osumassa eli missi on suora vasen tai sitten liikaa sisälle lähtevä taaksevienti, mistä tulee sitten järkyttävä slaissi. Nuo kaksi asiaa kun saa pidettyä kurissa niin hyvä tulee.

Tällä viikolla en koske mailoihin ollenkaan ja teen paluun punttisalille, jotta saa jo vähän tässä 2,5 kuukauden tauon aikana kadonnutta voimaa takaisin. Viikonloppuna tosiaan matka vie Valderramaan katsomaan Euroopan Tourin kisaa, siellä mukana suomalaiset Korhonen, Välimäki, Samooja ja Pulkkanen. Toivottavasti kaikki pääsevät viikonlopulle!

Omat kisat jatkuvat seuraavasti: 6.-7.11. 36r midikisa Paradorissa, 19.-21.11. 54r WAGR-kisa Almeríassa ja 11.-12.12. 36r midikisa Sotograndessa. Niissä onkin sitten mätettävä muutama hyvä kierros, jotta tasoitus saadaan plussan puolelle :)
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Svingiin on tehty suuri muutos ja taaksevienti on nyt saatu lähtemään oikeaan suuntaan eikä vahvasti sisälle (tuo täällä esitetty hieno arm swing illusion -video, kiitos siitä!). Tämä on auttanut downsvingin kanssa hurjasti ja lähes 10 astetta ulkoa sisälle tulleet lyönnit on muuttunut 1-2 asteeseen ja ihanaan baby fadeen. Ongelma on nyt lähinnä lavan asento osumassa eli missi on suora vasen tai sitten liikaa sisälle lähtevä taaksevienti, mistä tulee sitten järkyttävä slaissi. Nuo kaksi asiaa kun saa pidettyä kurissa niin hyvä tulee.
Vasen puoli tulee helposti peliin mukaan mikäli vasen käsivarsi ja mailan varsi ovat yhdensuuntaiset lyöntihetkellä, videohidastusten mukaan tämä pitäisi tapahtua ehkä 50-70 cm osuman jälkeen. Pallon saa slaissaamaan jos siirtää oikeaa jalkaa eteenpäin stanssissa jolloin hartiakierto vaikeutuu ja down swingistä tulee out-in mallinen.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oujea, kausi lähenee loppua, mutta tulipa tänään oma ennätys, 78 lyöntiä. Pitkään rullannut tulokset juuri 80 lyönnin päällä niin tuntuu hyvältä ensimmäistä kertaa rikkoa tuo raja.
Ja onnistuin vielä neljän par3 osalta pelaamaan ne +7 lyöntiä...

Hieno laji.
Onnea! Se on mahtava fiilis, viime vuonna sama onnistuminen itsellä hyytävissä syksyn olosuhteissa. Tulee kun vähiten odottaa. 80 rikkominen on harrastelijan 59.
 

F#21

Jäsen
Ihan pirun hyvin. Nyt olen löytänyt oikean stanssin ja pallon paikan, joten itseluottamus alkaa olemaan aika tapissa tuon kanssa. Sekoilin jonkin aikaa liian leveällä stanssilla ja heti alkoi sujumaan kun palasin hartianlevyiseen tai vähän kapeampaan (sama kuin normiputterilla). Juuri pelasin 27 puttia, joka taitaa olla parhaita suorituksia griineillä.

Tottumista kyllä vaatii ja treeniä. Ei ole mikään välitön ratkaisu, toki arvostelujen mukaan monelle on ollut. Vaivan arvoinen kylläkin.
Tuli nyt asennettua itsellekin tuollainen. Otin vähän riskillä omasta pelurista varren veks ja laitoin pidemmän tilalle yhdessä tuon Midlock XL gripin kanssa. Loftin ja lie-kulman jätin ennalleen. (~3-4 ja 71)

Kävin eilen hetken sillä harjoittelemassa ja tänään vedin kierroksen: tulos 27 puttia.
Joo, lähipeli toimi muutenkin, mutta tuli tuolla pelastettua aika monta paria ja yksi pitkä birdiekin upposi sisään. Yksi kolmen putin griini kun pituushallinta ei ole vielä ihan mintissä.

Tykkään!
 

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Sen verran kosteaa säätä luvassa, että näinköhän oli tämä kausi sitten tässä ja siirtyminen halliin ja simulaattoriin vuorossa.

Vähän tuossa laskeskelin, että kuinka paljon kuluja on tässä ensimmäisen kauden (tai no puolikkaan). Onhan tuota rahaa mennyt ja useamman satasen olisi voinut toisenlaisilla valinnoilla säästää, mutta ei siitä sen enempää. Näin äkkiseltän laskettuna Green Fee maksuihin meni tuossa rapiassa kuukaudessa noin 300€.

Pikku hiljaa kun voi alkaa jo kääntää ajatuksia ensi kauden suuntaan niin ajatuksena on hankkia pelioikeus. Sitä, että mistä sen hankkisi en vielä tiedä ja se onkin nyt kysymys. Olisi mukava saada jotain mielipiteitä omien ajatuksien jatkeeksi. Varmaan noita alkaa viimeistään vuoden vaihteessa ilmaantua myyntiin.

Oma sijanti on Lohjalla ja näin lyhyellä pelikokemuksessa tärkeimmiksi kriteereiksi sanoisin kentän kunnon normaalisti ja peliaikojen kohtuullisen saatavuuden. Alla hieman listaa ja omia pohdintoja.

  • St Laurence -- kotikenttäni ja aivan tuossa vieressä, 5min autolla ja kenttien kunto mielestäni moitteeton (kaksi kenttää]. Vahvin ehdokas, mutta en aivan vielä ole valmis lyömään valintaa lukkoon.
  • GoGolf (tästä voidaan olla montaa mieltä) -- Hills ja Kurk kuitenkin järkevän matkan päässä ja kenttien vaihtelulle olisi mahdollisuuksia. Kunto... noh vähän niin ja näin, Kurkissa parempi oman kokemuksen perusteella.
  • Vihti -- Tästä ei omia kokemuksia. Yksi kenttä ja listan edullisin. Hinta ei kuitenkaan ole itsellä kriteeristön kärjessä.
  • Musta hevonen / villi kortti -- Joku muu? MIkä?

Tokihan sitä voisi tietusti ostella pelilippuja sieltä täältä ja koittaa Supergolfia, mutta nykyisin olen sen verran mukavuuden haluinen, että käytän aikani mielummin itse asiaan eli pelaamiseen kun tarjousten perässä juoksemiseen.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Golflehdessä tuli todella mielenkiintoinen kotimainen brändi vastaan: Takomo Golf - Premium golf clubs for affordable prices

Olen kateudesta vihreä, että joku on saanut kyhättyä noin hienon brändin pystyyn ja liiketoimintakin vaikuttaa fiksulta. Kulut ajettu alas ja halvat hinnat. Tuo helpompien mailojen setti on saanut myös todella hyvät arviot:





Tämä kertoo rautamailoista oikeistaan sen, että lakipiste kehityksessä on aika pitkälti jo saavutettu. Pala metallia ei kauheasti muuksi muutu ja nykyään voi oikeastaan merkiltä kuin merkiltä saada hyvät mailat. Noita pienempiä brändejähän on tullut paljonkin viime vuosina ja saa järjestäen hyvää palautetta. Toki jos kokeilematta mailoja tilaa, niin varsien sopivuudesta kannattaa olla jokin käsitys.
 

Puoliveltto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks.
Pikku hiljaa kun voi alkaa jo kääntää ajatuksia ensi kauden suuntaan niin ajatuksena on hankkia pelioikeus. Sitä, että mistä sen hankkisi en vielä tiedä ja se onkin nyt kysymys. Olisi mukava saada jotain mielipiteitä omien ajatuksien jatkeeksi. Varmaan noita alkaa viimeistään vuoden vaihteessa ilmaantua myyntiin.

Oma sijanti on Lohjalla ja näin lyhyellä pelikokemuksessa tärkeimmiksi kriteereiksi sanoisin kentän kunnon normaalisti ja peliaikojen kohtuullisen saatavuuden.

TIedän tunteen, olen viisi vuotta pelattuani ollut pari viime kautta siinä rajalla, hankkiako pelioikeus vai ei. Täksi kaudeksi päädyin Gumböle Golfin E-osakkeen (niin riskitön valinta, kun golfosake voi olla koska (1) yhtiöllä on velvollisuus lunastaa tämä osake eurolla jos niin haluat ja (2) vastiketta ei tarvitse maksaa, jos ei käytä pelioikeutta), ja tätä kautta sain himoitsemani kultakortin - tähän olen erittäin tyytyväinen. Jos en tätä olisi ottanut, yksi varteenotettava vaihtoehto olisi ollut hankkia St. Laurencen pelioikeus, vaikka pidemmällä (Espoossa) asunkin.

Mutta asiaan: Mä ottaisin sinuna empimättä St. Laurencen pelioikeuden. Kenttä aivan naapurissa, molemmat kentät pirun hyviä ja hyväkuntoisia, hyvät harjoitteluolosuhteet (vrt. vaikka Vihti, jossa ne ovat ala-arvoiset) - tosin ruuhkaisuudesta en tiedä. Muistaakseni siellä tasatuntilähdöt on varattu osakkaille (voiko pelioikeutetutkin käyttää niitä?). Enivei, selkeä ykkönen mun mielestä.

Mitä vaihtoehtoihin tulee, kääntäisin katseen Vihdin ja GoGolfin sijasta empimättä Nordcenteriin ja Pickalaan. Nordcenterissä on 2, Pickalassa jopa 3 kenttää. Nordcenter on hemmetin hieno paikka, jonka etuna lienee sun näkökulmasta se, että sen sijainti on pk-seudulta katsottuna varsin kaukana, eli tilaa luulisi olevan. Luulisin tämän näkyvän myös pelioikeuden hinnassa.

Nordcenterin kyljessä on taas Ruukki golf, josta (varsinkin etuysistä) itse pidän kovasti. Kenttiä tosin on "vain" yksi.

Mutta koska St. Laurence on ihan vieressä, esim. spontaaneja iltaysejä tullee siellä pelattua paljon helpommin kun noissa muissa. Siksi kallistuisinkin siihen.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pikku hiljaa kun voi alkaa jo kääntää ajatuksia ensi kauden suuntaan niin ajatuksena on hankkia pelioikeus. Sitä, että mistä sen hankkisi en vielä tiedä ja se onkin nyt kysymys. Olisi mukava saada jotain mielipiteitä omien ajatuksien jatkeeksi. Varmaan noita alkaa viimeistään vuoden vaihteessa ilmaantua myyntiin.

Sama laulu täällä. Itse harkitsen vakavasti Nurmijärveä ja yhtenä isona asiana näkisin kuukausittaiset vierailuoikeudet muille kentille. Mukana oli tällä kaudella mielestäni Hirvihaara, Hyvinkää, Lahti ja Tuusula. Tuon näkisin itse varsin hyvänä juttuna ettei tarvitse tahkota pelkästään samoja kenttiä päivästä toiseen. Eli mikäli tuollaista on sielläkin suunnalla olemassa niin ehkä voisi olla yksi valintaa helpottava tekijä.

Itse ajattelin vielä viimeistään keväällä käydä tutustumassa ainakin Hirvihaaraan ja katselen sitten mihin sen oikeuden hankin. Hinnat lienevät suht lähellä toisiaan näissä joka tapauksessa.
 

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Kiitos vastauksista @Puoliveltto ja @Näkkäri

Vahvasti olin StLG:tä valitsemassa ja eiköhän valinta ole viimeistään nyt selvä. Tosiaan nyt olen ollut tuolla jäsenenä ja tälle kaudelle oli Par 3 kausikortti, joten harjoittelu mahdollisuudet on tullut todettua erinomaisiksi. Vielä kun on tuossa vieressä niin pystyy extemporekin lähtemään kentälle.

Puolivelton mainitsemista muista kentistä Pickala onkin työnpuolesta tuttu paikka ja StLG:n pelioikeus oikeuttaa pelamaan tuolla pari kertaa 30€ hintaa (kuin myös Talmassa). Muita vierailu etuja ei taida StLG pelioikeuteen kuulua

Tuollainen Nurmijärven vaihtuva vierailukenttä on kyllä hieno etu, jos asuisi tuolla Keski-Uudenmaan suunnilla niin Nurmijärvi olisi kyllä hyvä vaihtoehto.
 

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Lisätään tuohon @Näkkäri n listaan vielä Tawast, joka kuuluu tuohon pooliin. Mainio etu kyllä, ainakin Lahden Golfissa se kustansi vuokraajalle 79€, eli 2 kertaa kun jossain käy niin onkin jo omillaan(osakkaille ei maksa mitään).

Mulla on nyt 3 kautta ollut vuokrapelioikeus, ja kyllä se vähänkään enemmän pelaavalle on oikea valinta. En osaa Uudeltamaalta kenttää suositella, mutta omasta mielestä 2 tärkeintä asiaa on sijainti ja mielellään väh 27 reikää. Jos pelaa edes hiukan enemmän, niin matkaa saisi olla maks 30min suuntaansa ja koska joka kentällä on välillä kisaa/yritystapahtumaa niin se "ylimääräinen" ysi/toinen kenttä tulee arvoonsa.
 

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Osaako kukaan sanoa, että miksi Gamebookissa tuo pelilistauksen pallura joka näyttää tuloksen Pariin pelattuna on tyhjä?

Eilisen ja tämän päivän pelien osalta pallura on tyhjä. Asetukset kummassakin samalla lailla kuin aina ennenkin. Laitteena iPhone ja uusin iOS. Kokeilin myös jo uudelleen kirjautumista ja appin uudelleen lataamista.
 

F#21

Jäsen
Osaako kukaan sanoa, että miksi Gamebookissa tuo pelilistauksen pallura joka näyttää tuloksen Pariin pelattuna on tyhjä?

Eilisen ja tämän päivän pelien osalta pallura on tyhjä. Asetukset kummassakin samalla lailla kuin aina ennenkin. Laitteena iPhone ja uusin iOS. Kokeilin myös jo uudelleen kirjautumista ja appin uudelleen lataamista.
Mulla sama homma tämän päivän tuloksilla. Kirjasin etu- ja takaysin erikseen ja molemmat tällä hetkellä tyhjänä. Toinen tulos oli par ja toinen pari alle, eli en keksi mistä johtuu. Eilisen ysin pari alle tulos näkyy kyllä oikein.
 

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Mulla sama homma tämän päivän tuloksilla. Kirjasin etu- ja takaysin erikseen ja molemmat tällä hetkellä tyhjänä. Toinen tulos oli par ja toinen pari alle, eli en keksi mistä johtuu. Eilisen ysin pari alle tulos näkyy kyllä oikein.

Liekkö sitten joku bugi / tietokanta ongelma kyseessä. Laittelin huvin vuoksi kyssäriä heidän tukeensa. Saapa nähdä mitä vastaavat, jos vastaavat.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli viikonloppuna pyörähdettyä Espanjassa ja ehdin pelata kierroksen golfiakin vuokramailoilla. Itsellä omassa bägissä mailoissa regu-varret ja oletin, että näin olisi ollut vuokramailoissakin. Huomasin heti alkuun, että draiveri-avaukset lähtee liian korkeina (ja lyhyinä) ja kun jollain 4-5 väylällä tsekkasin mailat, huomasin että olivat antaneet hybridin, väyläpuun ja draiverin naisten varsilla (raudat reguja). No eihän siitä mitään tullut enää sen jälkeen, kun meni luotto mailoihin täysin. Avaukset 100m pitkiä ja yhtä korkeita. Väyläpuulla ei myöskään tullut mitään, lyönnit lähtivät mihin sattuu, mutta sen sijaan hybridi (4) toimi helvetin hyvin. Omalla 21° hybridillä ei meinaa pallot nousta tarpeeksi korkealle, mutta tällä sain ne lentoon ja pituutta.

Onko tuossa mitään logiikkaa ja pitäisikö vaihtaa omaan hybridiin kevyempi seniorivarsi? Mulla on siis melko vaatimattomat mailanpäänopeudet. Draiverilla luokkaa 85-90mph.
 

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Nopeasti tuli vastaus Gamebookin supportista. Kertoivat, että tiedossa oleva ongelma ja techillä tutkinnassa ja pyrkivät korjaamaan asap.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko tuossa mitään logiikkaa ja pitäisikö vaihtaa omaan hybridiin kevyempi seniorivarsi? Mulla on siis melko vaatimattomat mailanpäänopeudet. Draiverilla luokkaa 85-90mph.
Olen hidas humauttaja ja mulla on ehdoton luottomaila ns mummohybridi, eli 24 asteinen h4 lady flexinä. Lyön sillä yleensä regurauta nelosen ja vitosen sijasta, ja saan sellaisen kivan loppukorkean kaaren. Pituutta koitan lyödä sitten reguilla h3:lla ja w3:lla.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen hidas humauttaja ja mulla on ehdoton luottomaila ns mummohybridi, eli 24 asteinen h4 lady flexinä. Lyön sillä yleensä regurauta nelosen ja vitosen sijasta, ja saan sellaisen kivan loppukorkean kaaren. Pituutta koitan lyödä sitten reguilla h3:lla ja w3:lla.
Hyvä tietää. Millä varsilla väyläpuu ja draiveri?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös