Golfin harrastajat

  • 494 493
  • 2 968

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vuosi vaihtuu ja näin sydäntalvella sitä ihan mielellään vahtaa kisoja telkusta.

Euroopan Tour näkynee jatkossakin Viaplaylta mutta PgaTour ei taida enää jatkossa näkyä ollenkaan CMorelta vaan yksinoikeudella Discoverylta? Majorien näkyminen sitten vielä erikseen. Kai nuo tuosta vielä selviää mutta harmi kun C more täytyy pitää liigan vuoksi mutta pga loppuu. Tai sitten olen vetänyt liian hätäisiä johtopäätöksiä.
Itse ainakin katellut PGA:ta Viaplaylta ja toivottavasti onnistuu jatkossakin.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse ainakin katellut PGA:ta Viaplaylta ja toivottavasti onnistuu jatkossakin.
Ok, toivotaan niin. Itellä ei tuota Viaplayta ole ollut. Luulin että vain ET on näkynyt sieltä. Discovery mainostaa PGA kiertuetta yksinoikeudella että saas nähdä. En itse pysy enää perässä mikä lafka on minkäkin kanssa kimpassa.

Mutta CMorelta ei näy enää mitään golffia vuodenvaihteen jälkeen. Näin kertoivat asiakaspalvelusta kun viestiä sinne laitoin. Hanurista tämä urheilulähetysten pirstaloituminen tätä nykyä.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Vuoden viimeinen kisa on nyt takana ja Atalayassa pelattu -1 toi kisakierrosten perusteella lasketun tasoituksen lukemaan +0,7. 20 kierroksen takainen hcp oli 3,2 eli aika hyvässä flowssa on vuoden loppupuolisko tahkottu.
Tähän muuten sellainen huomio, että vanhalla tasoitussysteemillä tasoitus olisi viimeisen 20 kierroksen perusteella ollut 0,8. Aika jännä, että 20 kierroksen aikana ero on 1,5 lyöntiä systeemien välillä. Ootteko muut huomanneet eroa nykyisen ja vanhan systeemin välillä tasoituksissa?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tähän muuten sellainen huomio, että vanhalla tasoitussysteemillä tasoitus olisi viimeisen 20 kierroksen perusteella ollut 0,8. Aika jännä, että 20 kierroksen aikana ero on 1,5 lyöntiä systeemien välillä. Ootteko muut huomanneet eroa nykyisen ja vanhan systeemin välillä tasoituksissa?
Näin se tosiaan muuttui. Jos pelaa oikeasti hyvin monta kertaa peräkkäin, tasoitus kyllä kulkee kovaa vauhtia paremmaksi, toisin kuin ennen.

Toisinpäin myös sama juttu, mutta siellähän on pari jarrua mukana, jotka sitten hieman hidastavat nousua.
 

theZ

Jäsen
Simulaattorivillitys kasvaa ja uusia paikkoja aukeaa kuin sieniä sateella. Tuleeko muilla Jatkoajan golfareilla käytyä simulaattoreissa? Olen nyt viisi parin tunnin sessiota ottanut ja käynyt kolmessa eri paikassa. Kaikissa on ollut käytössä Trackman 4. Jostain syystä raudoilla peruslyönneistä saattaa jäädä jopa 25-30 metriä pois pituudesta. Samoin draivia tunnistaa huonosti, mutta draivissa todennäköisemmin kyse voi olla jostain tekniikkavirheestä joka on pesiytynyt swingiin kesätauon jälkeen. Rautakasi vaikkapa on kuitenkin maila jolla olen viimeiset 15 vuotta lyönyt n. 130-140 metriä vuodesta ja sen vuoden tekniikasta riippuen ja nyt simulaattorissa menee 100-110m. Käytän ihan normipalloja. Korkealle nostavat wedget lentää normimitat, chippaaminen tuntuu ok:lta, hybridit ja puukolmonen tuntuu "oikealta" mutta noihin 120-150 pitkiin lyönteihin saa ottaa kaksi mailaa normaalia isomman joka kerta.

Händäri on lähempänä kymppiä kuin kahta ja väitän, että noilla pienillä raudoilla tunnistan kyllä osumista kohtuullisen hyvin mihin pallo päätyy. Nyt vaan suorakin hyvältä tuntuva lyönti voi jäädä 30 metriä vajaaksi niin vähän ihmetyttää. Draivi on sen verran villi pahimmillaan joten sen kanssa helpompi ymmärtää paskat osumat varsinkin kylmiltään offseasonilla. On se silti outoa että draivissa 108-110mph mailanpään nopeuksilla en saa palloa viiden simulaattorikerran aikana lentämään yli 200m kuin pari yksittäistä kertaa. Puukolmosellakin lentää pidemmälle.

Erikoisinta tuossa on se, että yhdellä kerralla viidestä rautalyönnit lähti ihan normaaleilla pituuksilla. Onko mitään käsitystä mistä tuo voi johtua?

Edit. ja kyse siis totalista eikä carrystä vaikka noilla pienillä raudoilla aika samoissa luvuissa liikutaankin jos lyönti on onnistunut.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Erikoisinta tuossa on se, että yhdellä kerralla viidestä rautalyönnit lähti ihan normaaleilla pituuksilla. Onko mitään käsitystä mistä tuo voi johtua?

Edit. ja kyse siis totalista eikä carrystä vaikka noilla pienillä raudoilla aika samoissa luvuissa liikutaankin jos lyönti on onnistunut.
Jos kone on säädetty oikein asennuksessa (kuten olettaa sopii), niin "vika" on lyöjässä eikä koneen näyttämässä. Itsellä rauta8 on noin 145metrin maila (ilmassa), ja kyllä se kone näyttää oikein. Jos sullakin 1/5 on oikein, niin valitettavasti 4/5 tulee vaan huonoja osumia.


Siinä ammattilainen kertoo mitä arvoja kannattaa seurata, että saa niitä hyviä osumia. Ota tuohon seurantaan mukaan mainitsemasi "carry" ja anna palaa. Ja jos olet vähänkin epävarma osumistasi, ota Pro mukaan simulaattoriin ja käske hänen kertoa totuus osumistasi.

Itsellä ensi viikko menee vielä itse itseään opettaen ja lyöntiä analysoiden. Viikosta 2 alkaen on Pro mukana ja käytössä on myös Trackman4.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: theZ

theZ

Jäsen
Jos kone on säädetty oikein asennuksessa (kuten olettaa sopii), niin "vika" on lyöjässä eikä koneen näyttämässä. Itsellä rauta8 on noin 145metrin maila (ilmassa), ja kyllä se kone näyttää oikein. Jos sullakin 1/5 on oikein, niin valitettavasti 4/5 tulee vaan huonoja osumia.

Täytyy tosiaan joku kerta katsella noita kaikkia arvoja tarkemmin. Toistaiseksi ollaan lähinnä lämmitelty 20min kaverin kanssa ne luvut näkyen mitkä edelliseltä käyttäjältä on siihen jäänyt ja sen jälkeen pelattu joku kenttä.

Alusta noissa Trackmaneissa on ollut lyöntimattoa vastaava ja omalla lyönnilläni se keskimäärin antaa lisää tasaisuutta ja pituutta lyöntiin verrattuna ruoholta lyömiseen. Senkin takia nuo luvut ihmetyttävät kun en noin lyhyitä lyöntejä ole raudoilla lyönyt kuin ehkä ekat pari kuukautta kun aikoinaan aloitin. Se mikä tässä nopeasti mietittynä tuli mieleen oli että voiko olla, että osuma tulee maahan liian paljon ennen palloa ja Trackman simuloi sen normaaliksi ruoholta lyödyksi lyönniksi jolloin tottakai pituutta lähtee reilusti pois. Kun taas oikea lyönti matolta antaa nuo vähän liian paljon ennen palloa mattoon tulevat osumat todella hyvin anteeksi ja siksi rangepalloillakin niihin tulee pituutta ihan hyvin. Ja alustan vuoksi Trackmanissakin se tuntuu samalta.

En tiedä voiko tuossa olla mitään perää vai onko vaan tekosyiden etsimistä ja lyönti on parissa kuukaudessa hajonnut ihan täysin. Eihän sitä oikealla rangella edes rangepallolla pysty lyömään rautakasilla alle sataa metriä jos ei sitten lyö kunnolla maahan. Jos lyö kylkeen niin lyöntihän on pituudeltaan aika samaa luokkaa rautakasin kohdalla kuin hyvällä osumalla. Lentorata vaan aika erilainen.

Täytyy tosiaan joskus käydä lyömässä enemmän laatuun ja analysointiin keskittyen. Proltakin on tarkoitus ottaa tunteja vähän lähempänä golfkautta jos näyttää siltä että peliporukkaa saa ensi kesäksi ja pelioikeus tulee kyseeseen. Aina vähän arpapeliä miten kaverit syttyy minäkin kesänä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Se mikä tässä nopeasti mietittynä tuli mieleen oli että voiko olla, että osuma tulee maahan liian paljon ennen palloa ja Trackman simuloi sen normaaliksi ruoholta lyödyksi lyönniksi jolloin tottakai pituutta lähtee reilusti pois.
Kyllä Trackman sen havaitsee, jos lyöt duffin (osuma mattoon/ruohoon ennen palloa). Ja pituutta lähtee pois, kuten tietysti kuuluukin.

Mutta kun pidät huolen siitä, että attack angle on miinusmerkkinen ja siten low point-luvun takana on A-kirjain, rauta8 on silloin laskevassa kulmassa osumassa, jolloin taas duffi on paljon epätodennäköisempi tapahtuma.
 

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Simulaattorivillitys kasvaa ja uusia paikkoja aukeaa kuin sieniä sateella. Tuleeko muilla Jatkoajan golfareilla käytyä simulaattoreissa?
Vasta kertaalleen tullut käytyä simulaattoria kokeilemassa kun sellainen tuli tuossa syksyn lopuksi tällekin kylälle. Tuo hinta vain tuppaa hillitsemään tuota intoa, 35€/h on mielestäni hieman suolainen hinta, jos vain kerkiäisi (jaksaisi) ennen työpäivän aloitusta käydä niin hinta olisi jo kohdallaan. Ajatuksena on joka tapauksessa aktivoitua simulaattorin suhteen vähän lähempänä kauden alkua.
 

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Vaikka nyt eletään sydäntalvea niin alkaa olla ajankohtaista miettiä tulevan kauden pelejä.

Itsellä oli ajatuksena vuokrata pelioikeus tuohon naapurikentälle. Nyt kuitenkin satuin sattumalta lukemaan läpi tulevan kauden peliohjesäännön ko. kentän osalta ja näyttäisi siltä, että tiiaikoja voi olla hyvin vaikea saada varattua ilman osaketta, ainakin näin toimistoaikaan töitä tekevänä. Osakkailla oikeus varata aikoja 7pv ennakoon ja 7 saman aikaista varausta.

Pitää siis alkaa miettimään Plan B:tä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaikka nyt eletään sydäntalvea niin alkaa olla ajankohtaista miettiä tulevan kauden pelejä.

Itsellä oli ajatuksena vuokrata pelioikeus tuohon naapurikentälle. Nyt kuitenkin satuin sattumalta lukemaan läpi tulevan kauden peliohjesäännön ko. kentän osalta ja näyttäisi siltä, että tiiaikoja voi olla hyvin vaikea saada varattua ilman osaketta, ainakin näin toimistoaikaan töitä tekevänä. Osakkailla oikeus varata aikoja 7pv ennakoon ja 7 saman aikaista varausta.

Pitää siis alkaa miettimään Plan B:tä.
Saako pelioikeudelliset kuitenkin varata ennen kuin jäsenet tai vieraspelaajat? Jos saa, niin en nyt kovin huolissani olisi, varsinkin jos vielä onnistuu haalia joku osakas pelikaveriksi varailemaan. Riippuu tietysti pelaavien osakkaiden määrästä.

Onko muuten jollain Wisegolfista kokemuksia? Tulossa nyt kotikentällekin käyttöön, ja mitä tiedottamista olen seurannut, niin pitäisi olla parasta sitten leipäkoneen keksimisen. Pelaajaan varmaan lähinnä vaikuttaa peliaikojen varaamisen helppous, enkä ole nexgolfiakaan osannut huonona pitää. Onko se niin, että wisegolfia käyttävät kentät eivät ole mukana esim Teetime.fi palvelussa? Se olisi harmi, koska varsinkin golfpiste.com/teetime alkoi olla varsin kätsy palvelu (toki kotikentän osalta on sitä parempi mitä hankalampaa/hajautuneempaa vieraspelaajien ajanvaraus sinne on).
 

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Saako pelioikeudelliset kuitenkin varata ennen kuin jäsenet tai vieraspelaajat? Jos saa, niin en nyt kovin huolissani olisi, varsinkin jos vielä onnistuu haalia joku osakas pelikaveriksi varailemaan. Riippuu tietysti pelaavien osakkaiden määrästä.
Vuokrapelioikeudella 5 päivää ja 3 varausta, ry:n jäsenet 3 pv ja 3 varausta sekä vieraat 3pv.

Toki luotan kokeneempien mielipiteisiin enemmän :), omaan korvaan vain kuulostaa vähän siltä, että hankaluuksia saattaisi olla tiedossa. Muuten tuo kyllä olisi erinomainen paikka sijainnin ja fasiliteettien suhteen.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toki luotan kokeneempien mielipiteisiin enemmän :), omaan korvaan vain kuulostaa vähän siltä, että hankaluuksia saattaisi olla tiedossa. Muuten tuo kyllä olisi erinomainen paikka sijainnin ja fasiliteettien suhteen.
Oma perstuntumani ja kokemukseni on se että yhdelle pelaajalle lähes aina löytyy jokin lähtö +- 1 tunti. Tämä perustuu omiin käynteihini sesonkiaikojen vieraskentillä ruuhka-Suomessa. Homma muuttuu heti paljon hankalammaksi jos isommalle henkilömäärälle haluaa varailla.
 

Lentokeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Talviharjotushallissa tulee käytyä 4 kertaa viikossa ja sitte parin viikon välein joku trackmansessio. Vaasassa on hyvä harjotella talvella, toi vag:in oma talvihalli on sellanen 200+ neliöö sis. 7 lyöntipaikkaa, 2 skytrackia kaikkien käytössä, yläkerrassa puttimahollisuus ja pienimuotoinen kuntosali. Ajanvaraus toimii ihan nexgolfin kautta. Ja tämän koko lystin hinta on 100€/talvi. Sitten vag:lla on klubitalon tiloissa viime syksynä ostettu trackman ja sen käytön hinta on vain 20€/tunti.
 

Katto

Jäsen
Onko muuten jollain Wisegolfista kokemuksia? Tulossa nyt kotikentällekin käyttöön, ja mitä tiedottamista olen seurannut, niin pitäisi olla parasta sitten leipäkoneen keksimisen. Pelaajaan varmaan lähinnä vaikuttaa peliaikojen varaamisen helppous, enkä ole nexgolfiakaan osannut huonona pitää. Onko se niin, että wisegolfia käyttävät kentät eivät ole mukana esim Teetime.fi palvelussa? Se olisi harmi, koska varsinkin golfpiste.com/teetime alkoi olla varsin kätsy palvelu (toki kotikentän osalta on sitä parempi mitä hankalampaa/hajautuneempaa vieraspelaajien ajanvaraus sinne on).

Mulla on yksi kokemus wisegolfista. Yritin vieraspelaajana varata aikaa Hyvinkäälle Hyvigolfiin. Varausta tehdessä kierros piti heti maksaa. En pystynyt varaamaan aikaa sen kautta, koska mulla oli pelilippu. Ilmeisesti myöskään kultakortilla ei olisi saanut kierrosta varattua wisegolfin kautta.
Sitten piti varata kierros soittamalla caddiemasterille. Kuulosti kyllä että tuo oli ongelma, jonka pyrkivät jatkossa korjaamaan.
 

theZ

Jäsen
Kyllä Trackman sen havaitsee, jos lyöt duffin (osuma mattoon/ruohoon ennen palloa). Ja pituutta lähtee pois, kuten tietysti kuuluukin.

Mutta kun pidät huolen siitä, että attack angle on miinusmerkkinen ja siten low point-luvun takana on A-kirjain, rauta8 on silloin laskevassa kulmassa osumassa, jolloin taas duffi on paljon epätodennäköisempi tapahtuma.

Palaan vielä nopeasti tähän. Olen käynyt viime aikoina paljonkin lyömässä ja edelleen Trackman tuntuu näyttävän aivan liian lyhyttä matkaa täysille rautalyönneille. Chipit laite tuntuu ottavan "aidon tuntuisesti". Olen käynyt lyömässä myös Flightscope Mevo+:lla ja jopa samana päivänä kuin Trackmanilla pariinkin kertaan ja kerran vielä kävin ulkorangella lyömässä lumihankeen muutaman pallon. Flightscope näyttää nuo rautalyönnit niillä pituuksilla kuin olen tottunut ne ulkokentällä lyömään. Tuossa ei vaan ole mitään järkeä että vaihtamalla laitetta rautamailoihin tulee keskimäärin 30m lisää pituutta. Löin Flightscopella 50 lyöntiä rautakasilla ja lyhin niistä oli 114m kun löin maahan. Trackmanilla pisimmät ovat 105m jos en lyö kylkeen jolloin olen saanut pari yksittäistä lyöntiä 115-120 metriin. Niin ja joo, siellä ulkorangellakin löin sen 120 metriä.

Mailanpään nopeuksiin Mevo+ antaa 5-7mph lisää keskimäärin muutaman kerran otannalla, mutta Trackmanillakin lyön 80-83mph rautakasilla joten siitä lyhyt lentorata ei jää kiinni. Attack angle on miinuksella, yleisimmin -1 ja -5 välillä. Olisi mulla jossain niitä muitakin lukuja tallessa ja yritin niistä selitystä kaivaa tuloksetta. Rulleja Trackman ei anna välttämättä kuin 1-2m, Flighscope vähän enemmän riippuen osumasta. Lyönti lähtee aika korkealle molemmilla laitteilla.

Tosiaan kerran kun simulaattoreita aloitin niin Trackman tuntui antavan sillä kerralla jatkuvasti oikealta tuntuvat pituudet lyönteihin. En tiedä onko kaikki laitteet kytketty oikein mutta kai sitä täytyy olettaa että on. Näitä uusia paikkoja vaan aukeaa kuin sieniä sateella niin ei näistä aina tiedä.

Trackman on visuaalisesti ja toimintojen osalta mukavamman oloinen selvästi kuin Flightscope ja paikkojakin on paremmilla aukioloajoilla ja hinnoilla paremmin saatavilla. Sen takia tuo vähän häiritsee nyt kun jostain syystä en saa joko laitetta toimimaan kunnolla tai jostain mystisestä syystä lyönti muuttuu aina Trackmaniin mennessä sellaiseksi millainen se ei koskaan 15 vuoden aikana ole oikealla kentällä tai rangella ollut. Käsittääkseni Trackmanin pitäisi olla noista vähän parempi, mutta omia lyöntejä katsoessa (muitakin kuin nämä rautojen pituudet) tuntuu että Flightscope tunnistaa lyöntini paremmin. Mulla on pesiytynyt lyöntiin lievä fade sekä raudoilla että puumailoilla mutta Trackman ei sitä yhtä räikeästi tunnu tunnistavan eikä esim. yhtään puukolmosen lyöntiäni ole tulkinnut slaissiksi asti vääntyväksi vaikka tekniikassani muuten tuo fade on erittäin usein lopputulos ja sitä kautta slaissaamiseksi asti vääntyminenkin valitettavan tuttua. Flightscope löysi nuo "hännät" lyönteihin paljon realistisemman oloisesti.

Totuuttahan on mahdoton sanoa kun sitä ei siitä about viiden metrin matkalta voi luotettavasti havaita. Vuosien aikana kuitenkin jonkinlainen käsitys lyönnin lopputuloksesta osuman perusteella on jo muodostunut. Olin siitä käsityksestä valmis luopumaan kunnes olen nyt Flightscopelta saanut tuntumaa vastaavia lopputuloksia ja lentokaaria. Hitaammilla mailanpään nopeuksilla lyövät kaverini eivät tunnu samalla tavalla kärsivän Trackmanissa vaikka samaan aikaan ollaan käyty välillä pelaamassa. Mullakin saan sen saman 95 metrisen lyömällä kevyehkön chippityylisen lyönnin rautakasilla eli samoihin mittoihin pääsen 60mph mailanpään nopeudella lyödyllä chippityylisellä käsillä lyödyllä lyönnillä kuin vaikka 83mph lähtevällä hyvältä osumalta tuntuvalla lyönnillä.

Korostan vielä, että Trackman on kokonaisuutena paljon mukavampi käyttöliittymältään ja visuaaliselta puoleltaan joten tämä ei ole mikään Flightscope-yrittäjän mainospuhe. Lähinnä halusin jakaa omat kokemukset noista ihan siltä varalta että löytyisi kohtalontovereita ja joku osaisi auttaa. Pron voisi joskus pyytää mukaan katsomaan lyöntiä, mutta aika pienellä budjetilla vielä toistaiseksi mennään joten suosin näitä yön halpoja tunteja.
 

F#21

Jäsen
@theZ oliko siis niin, että olet käynyt nyt jossain uudessa paikassa lyömässä Trackmaniin? Voi hyvinkin olla, että siellä on laite asennettu väärin, joka selittäisi nuo erot. Käytätkö omia palloja?

Mulla Flightscope antaa selkeästi pidempiä lyöntejä ja nopeampia mailannopeuksia kuin Trackman. Näistä kuitenkin Trackman on se realistisempi. Trackmanillä r8 mailan pään nopeus 93mph ja Flightscopella 98mph.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: theZ

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko hyviä neuvoja miten saisi draiverin attack anglea plussalle? Siis muutakin kuin siirtää stanssissa pallon paikkaa eteenpäin ja korkeammalle.
 

F#21

Jäsen
Onko hyviä neuvoja miten saisi draiverin attack anglea plussalle? Siis muutakin kuin siirtää stanssissa pallon paikkaa eteenpäin ja korkeammalle.
Vähän leveämpi stanssi voi auttaa ja juuri ennen osumaa yrität etujalalla "ponnistaa", eli painat jalkaa kovaa maahan ja sen jälkeen suoristat, jotta saat vielä enemmän myös voimaa käyttöön. Siinä missä raudalla yrittäisit saada rinnan pallon päälle tai tasalle, niin draiverissa yrität pitää sitä hiukan pallon takana.

edit. Tai stanssi nyt ei hirveästi hartioita leveämpi kannata olla, joten jos se on kunnossa niin sitten painonsiirto ja rinnan sijainti voi auttaa tuossa.
 

theZ

Jäsen
@theZ oliko siis niin, että olet käynyt nyt jossain uudessa paikassa lyömässä Trackmaniin? Voi hyvinkin olla, että siellä on laite asennettu väärin, joka selittäisi nuo erot. Käytätkö omia palloja?

Mulla Flightscope antaa selkeästi pidempiä lyöntejä ja nopeampia mailannopeuksia kuin Trackman. Näistä kuitenkin Trackman on se realistisempi. Trackmanillä r8 mailan pään nopeus 93mph ja Flightscopella 98mph.

Trackmaniin olen lyönyt muistaakseni kahdessa eri paikassa ja niissä yhteensä viidellä eri laitteella. Yhteensä käyntikertoja noissa lähemmäs 15. Toinen paikoista on käsittääkseni tälle talvelle auennut paikka ja toinen vähän isomman profiilin paikka missä on myös henkilökuntaa. Sillä kerralla kun lyöntipituudet olivat oikeamman tuntuiset kävin henkilökunnalta kysymässä että toimiiko laite ihan normaalisti ja he tekivät jonkun kalibroinnin uudelleen. Mielestäni se oli sama kuin mitä itse olen yrittänyt tehdä sieltä yläpalkin "Camera" tai "Trackman"-kohdasta missä voi kytkeä Trackmanin irti softasta ja kytkeä uusiksi. Tässä kontekstissa en noita paikkojen nimiä laita tähän kun varmaankaan niissä laitteissa ja asennuksissa ei mitään varsinaista vikaa ole.

Omia palloja olen käyttänyt kaikissa laitteissa. Titleistin Pro V1 X-Outeilla olen pelannut jo pitkään. Tai kohta täytynee vaihtaa "Pro V1 Practice"-palloihin kun X-Outit alkavat vähitellen loppua mutta käsittänyt että samasta pallosta kyse. Eli Pro V1 jollain printtivirheellä tai vastaavalla kosmeettisella virheellä jonka takia ei voi täyteen hintaan myydä vaan tusinaa saa 29,90e tai jostain ostin 24,90e.

Jonkun Youtube-pätkän kommenttikentässä taisi olla maininta, että Flightscope näyttää mailanpään nopeuden siitä hetkestä kun maila ensimmäistä kertaa osuu palloon ja Trackman laskee jotain kompressiota osumasta vähän mukaan ja siksi näyttää pienempää lukemaa. Lähdekritiikin harrastaminen aamukuudelta ei varmasti ollut parasta A-luokkaa joten voi olla ihan potaskaa.

Kuinka suuresta erosta sun tapauksessa lyöntipituuksissa puhutaan noiden laitteiden välillä?
 
Viimeksi muokattu:

F#21

Jäsen
Trackmaniin olen lyönyt muistaakseni kahdessa eri paikassa ja niissä yhteensä viidellä eri laitteella. Yhteensä käyntikertoja noissa lähemmäs 15. Toinen paikoista on käsittääkseni tälle talvelle auennut paikka ja toinen vähän isomman profiilin paikka missä on myös henkilökuntaa. Sillä kerralla kun lyöntipituudet olivat oikeamman tuntuiset kävin henkilökunnalta kysymässä että toimiiko laite ihan normaalisti ja he tekivät jonkun kalibroinnin uudelleen. Mielestäni se oli sama kuin mitä itse olen yrittänyt tehdä sieltä yläpalkin "Camera" tai "Trackman"-kohdasta missä voi kytkeä Trackmanin irti softasta ja kytkeä uusiksi. Tässä kontekstissa en noita paikkojen nimiä laita tähän kun varmaankaan niissä laitteissa ja asennuksissa ei mitään varsinaista vikaa ole.

Omia palloja olen käyttänyt kaikissa laitteissa. Titleistin Pro V1 X-Outeilla olen pelannut jo pitkään. Tai kohta täytynee vaihtaa "Pro V1 Practice"-palloihin kun X-Outit alkavat vähitellen loppua mutta käsittänyt että samasta pallosta kyse. Eli Pro V1 jollain printtivirheellä tai vastaavalla kosmeettisella virheellä jonka takia ei voi täyteen hintaan myydä vaan tusinaa saa 29,90e tai jostain ostin 24,90e.

Jonkun Youtube-pätkän kommenttikentässä taisi olla maininta, että Flightscope näyttää mailanpään nopeuden siitä hetkestä kun maila ensimmäistä kertaa osuu palloon ja Trackman laskee jotain kompressiota osumasta vähän mukaan ja siksi näyttää pienempää lukemaa. Lähdekritiikin harrastaminen aamukuudelta ei varmasti ollut parasta A-luokkaa joten voi olla ihan potaskaa.

Kuinka suuresta erosta sun tapauksessa lyöntipituuksissa puhutaan noiden laitteiden välillä?
Tuo kalibrointi tarvitsisi vissiin tehdä niin, että laite sijoitetaan lyöntipaikkaan nähden oikein, eli pelkästään uudelleenkäynnistys ei välttämättä jeesaa. Monessa paikassa laite on piilotettu tai suojattu käyttäjiltä, mutta siinä on mahdollisuus katsoa Trackmanin kameran avulla missä lyöntipaikka on. Tämän lisäksi pitää olla vielä nelisen metriä matkaa seinään, jotta Trackman osaa seurata palloa lyönnin jälkeen.

Viime viikolla tuli lyötyä Trackmanissa rautakasilla ~140-145 metrisiä lyöntejä ja eilen kurssilla kun käytettiin Flightscopea niin rautakasi lensi sen 149-160m. Trackmanissa käytin Z-Stareja tai Chromesoftia, kurssilla jotain random rangepalloja. Pron mukaan nämä tutkat osaavat ottaa pallotkin huomioon - epäilen itse sitä.

Voi olla, että kurssilla käyty painonsiirto toi mailanpäähän lisänopeutta tuon 5 mailia, niin yritän päästä huomenna aamusta lyömään Trackmaniin. Jos sama tekniikka toimii niin näkee miten lähellä pitävät paikkansa.
Mulla oli jostain syystä kehkeytynyt reverse pivot kesän aikana, enkä sitä ollut itse tajunnut. Pro huomasi sen heti ensimmäisellä kerralla ja korjattiin sitten se.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: theZ

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Huhhuh. Alkuvuoden slumppi taitaa nyt olla ohi. Svingi- ja puttiongelmien myötä viime vuoden keskiarvo 74,5 oli historiaa, kun tämän vuoden ensimmäiset kahdeksan kierrosta tuotti tulokset +9, +11, +9, +9, +8, +11, +8 ja +9. Ensimmäinen 80 alitus tuli tänään kotikentällä valkosilta 10m/s tuulessa, kun selvisin Los Lagosin 75 lyönnillä. Lyöminen on viime viikolla otetun tunnin jälkeen parantunut kierros kierrokselta ja puttiliikkeen korjaus tuotti tänään todella kivan fiiliksen griinillä. Tästä se kai taas lähtee!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös