Golfin harrastajat

  • 492 711
  • 2 957

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Itse yliswingaan taakseviennissä ja yrittänyt lyhentää sitä, mutta huonoin tuloksin. Ilman palloa onnistuu, mutta pallon kanssa ei. Aivot, mitä v*ttua?
Itsellä sama ongelma ranteiden ”flippauksen” kanssa. Miljoona toistoa ja ainakin vuoden yrittänyt korjata tuota. Heti kun pallo tulee mukaan, niin tapahtuu paluu tuohon, vaikka ilman palloa saisi liikeradat kuntoon.
 

Murskaaja

Jäsen
Itsellä sama ongelma ranteiden ”flippauksen” kanssa. Miljoona toistoa ja ainakin vuoden yrittänyt korjata tuota. Heti kun pallo tulee mukaan, niin tapahtuu paluu tuohon, vaikka ilman palloa saisi liikeradat kuntoon.

Oletko kokeillut lyödä Fleetwoodmaisesti vajaalla downsvingillä? Eli "keskeytät" svingin osuman jälkeen siten, että kädet jää noin hartioiden kohdalle.

Pitäisi auttaa siihen, jos pallot karkaavat liian ylös tai jos lapa menee helposti kiinni osumassa.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Oletko kokeillut lyödä Fleetwoodmaisesti vajaalla downsvingillä? Eli "keskeytät" svingin osuman jälkeen siten, että kädet jää noin hartioiden kohdalle.

Pitäisi auttaa siihen, jos pallot karkaavat liian ylös tai jos lapa menee helposti kiinni osumassa.
Joo tuota olen nyt viime aikoina tehnyt. Ei vaan tunnu löytyvän mistään apua. Aina se maila lähtee ylhäältä tullessa vapautumaan liian ajoissa ja sitä kautta tulee ranteet vasta lavan jälkeen palloon. Samoin tuolla tavoin tulee duffejakin aika paljon.
 

F#21

Jäsen
Joo tuota olen nyt viime aikoina tehnyt. Ei vaan tunnu löytyvän mistään apua. Aina se maila lähtee ylhäältä tullessa vapautumaan liian ajoissa ja sitä kautta tulee ranteet vasta lavan jälkeen palloon. Samoin tuolla tavoin tulee duffejakin aika paljon.
Tuleeko sulla muita "oireita" lyönnin aikana? Esim "early extension" mikä voisi johtaa tuohon, että ranteet kompensoivat liikettä? Voi siis olla, että joudut korjaamaan jotain muuta asiaa, joka sitten myös auttaa tuohon flippaamiseen.
 

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
Greenille lähestymistä olen hieman tuskaillut kun mennään pitseriä pienempään mailaan ja ollaan väylällä. Pitäisi varmaan joku uusi gap wedge laittaa harkintaan, mutta olisi kiva muilta kuulla mitä mailoja käytät väylältä 20-80m lipulta lyödessä?

Tällä hetkellä työkaluina on sand wedge aika isolla bouncella, joka ei lyhyeltä nurmelta tunnu toimivan. Sitten on 58 asteinen wedge, jossa aika pieni bounce. Näillä olen yrittänyt suoritua lähestymisissä, mutta aika hakemista on. Ehkä jollain uudella mailavalinnalla voisi olla positiivinen vaikutus?
 

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
@Mr. Tasuri Täällä käytössä 50 asteinen(8 bounce), 54(11) ja 58(10). Tuo kombinaatio on toiminut itsellä hyvin, tykkään lyödä wedget hiukan löysemmällä swingillä, niin pääosin voi sanoa matkoiksi 50->95-90, 54->85-80 ja 58->70->chipille. Chipatessa sitten yleensä PW, 58 jos tarve nostaa enemmän.

Mutta olisi mulla kysymyskin, ensi viikonloppuna olisi tarkoitus pelailla kavereiden kanssa kenties Hämeenlinnassa. Mikä mahtaa olla Tawastin tai Aulangon syyskunto, onko jompikumpi kenties paremmassa kunnossa?
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Greenille lähestymistä olen hieman tuskaillut kun mennään pitseriä pienempään mailaan ja ollaan väylällä. Pitäisi varmaan joku uusi gap wedge laittaa harkintaan, mutta olisi kiva muilta kuulla mitä mailoja käytät väylältä 20-80m lipulta lyödessä?

Tällä hetkellä työkaluina on sand wedge aika isolla bouncella, joka ei lyhyeltä nurmelta tunnu toimivan. Sitten on 58 asteinen wedge, jossa aika pieni bounce. Näillä olen yrittänyt suoritua lähestymisissä, mutta aika hakemista on. Ehkä jollain uudella mailavalinnalla voisi olla positiivinen vaikutus?
Samat mailat mulla, sandi ja 58. Nämä on riittänyt mulle. Nykyään tosin pelaan usein matalaa rullia rauta kasilla lyhyiltä matkoilta jos ei korkeaan ole pakottavaa tarvetta. Toi on kehittynyt aika varmaksi. Vähän tylsää joo, mutta..
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Greenille lähestymistä olen hieman tuskaillut kun mennään pitseriä pienempään mailaan ja ollaan väylällä. Pitäisi varmaan joku uusi gap wedge laittaa harkintaan, mutta olisi kiva muilta kuulla mitä mailoja käytät väylältä 20-80m lipulta lyödessä?
Käytännössä itse lyön aina 56:lla tuon välin, ellei sitten jostain syystä tarvitse lyhyemmissä lyönneissä päästä väkisin ylös ja alas nopeasti, jolloin 60 antaa aina hiukan enemmän pehmeyttä. Omaan päähän tuntuun helpommalta harjoitella yhdellä mailalla sopivat mitat, kun tuo on aina fiilisjuttu miten haluaa palloa lyödä tuolta matkalta. 56:lla saa hyvin säädeltyä korkeat ja matalat, ja maila toimii täydellä swingilläkin vielä mun päähäni oikein, siinä missä 60 ei oikein enää täydellä lyönnillä lennä kuten haluaisin, vaan on aina vähän sellainen löysä roikku. 52 taas mulla on vain 80 - 100 väliä varten.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Käytännössä itse lyön aina 56:lla tuon välin, ellei sitten jostain syystä tarvitse lyhyemmissä lyönneissä päästä väkisin ylös ja alas nopeasti, jolloin 60 antaa aina hiukan enemmän pehmeyttä. Omaan päähän tuntuun helpommalta harjoitella yhdellä mailalla sopivat mitat, kun tuo on aina fiilisjuttu miten haluaa palloa lyödä tuolta matkalta. 56:lla saa hyvin säädeltyä korkeat ja matalat, ja maila toimii täydellä swingilläkin vielä mun päähäni oikein, siinä missä 60 ei oikein enää täydellä lyönnillä lennä kuten haluaisin, vaan on aina vähän sellainen löysä roikku. 52 taas mulla on vain 80 - 100 väliä varten.
Minulla käytännössä sama tilanne, eli yhden mailan taktiikka. Hakkasin keväällä mökkibägin 56:lla paljon kohdetreeniä ihan ajankuluksi ja kun totesin että pystyn sillä lyömään "melkein" mitä haluan, niin maila teki paluun bägiin. Tosi tiukassa paikassa sitten 60. 53 on minullakin puhdas "mittamaila", joka tosin aika usein korvautuu vajaalla PW:llä, eli varmaan vähiten käytetty maila minulla tuo 53, kun 56 taas on eniten käytetty rauta.
Eli vinkkini on että lyö yhdellä mailalla vaan reeniä niin paljon, että tulee luotto että pystyy tekemään sillä "mitä vaan". 56 on tähän aika hyvä kompromissi. @Mr. Tasuri
 

HokiHero

Jäsen
Greenille lähestymistä olen hieman tuskaillut kun mennään pitseriä pienempään mailaan ja ollaan väylällä. Pitäisi varmaan joku uusi gap wedge laittaa harkintaan, mutta olisi kiva muilta kuulla mitä mailoja käytät väylältä 20-80m lipulta lyödessä?
Samaa mieltä muiden kanssa eli suosittelen harjoittelemaan alkuun yhdellä mailalla ns. kaikki mitat, muuten menee vaan pää pahemmin sekaisin kun alkaa adaptoimaan swingiä eri nostokulmille. Itsellä se oli aikoinaan 52-asteinen wedge, mutta yhtälailla se voisi olla mikä tahansa väliwedge. 58-60 asteiset voi sitten alkuun jättää niihin tilanteisiin kun se on ehdoton välttämättömyys eli aika harvoin. Toki itsekin käytän omaa 58-asteista nykyään todella usein, mutta kaikki lähti siitä että ensin olin löytänyt yhden toimivan mailan.


Toinen itselle tärkeä ajatus on vajaissa lyönneissä varoa liian pitkää backswingiä, koska riskinä on että tulee tarve jarruttaa backswingiä eli mielummin lyhyt backswingi ja terävästi kiihdyttäen palloon.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Mr. Tasuri Täällä käytössä 50 asteinen(8 bounce), 54(11) ja 58(10). Tuo kombinaatio on toiminut itsellä hyvin, tykkään lyödä wedget hiukan löysemmällä swingillä, niin pääosin voi sanoa matkoiksi 50->95-90, 54->85-80 ja 58->70->chipille. Chipatessa sitten yleensä PW, 58 jos tarve nostaa enemmän.
Mulla on melkolailla samanlainen lähestymistapa. Tosin lyön täysiä swingejä ja 3/4 swingejä. Eli bäckswingistä noin 1/4 pois.

Mitat on pw 125m, 50as 110m, pw 3/4 100m, 50as 3/4 90m, 54as 3/4 80m ja 58as 3/4 70m. Tuosta lyhkäsemmät sitten fiiliksen mukaan ja riippuen millaista kaarta pääsee griinille lyömään. Jos totta puhutaan, niin pyrin välttämään 60-40m lyöntejä, sillä niihin ei ole mitään standardilyöntiä minulla varastossa.
 

Enjoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täällä (händäri noin 6) käytännössä kaikki alle 80 metriset lyönnit lyödään 56-asteisella wedgellä. 75-80m normaali swingi, siitä lyhyemmissä back swingiä lyhentäen. Juuri sellaiset 40-60 metriset lyönnit ovat olleet aiemmin minulle suuri heikkous, mutta tällä kaudella on siirrytty lyömään niihin matalampaa kaarta (mikäli se vaan tilanteessa on mahdollista), mikä on parantanut lyöntien laatua. Lyhyt back swing, terävästi pallolle, lapa kiinni, otetaan pieni divotti ja matalalla kaarella griinille, yksi pitkä pomppu ja sitten spinni nappaa kiinni, pieni rulli vielä perään. Aiemmin tuli lyötyä korkeammalla kaarella ja pidemmällä back swingillä, mikä aiheutti enemmän duffeja ja muuten huonoja kontakteja.
 

Pistrik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Vähiin käy tämä kausi.

Oli kyllä aika perusgolfit nyt viime päivinä:

Perjantaina ei pelistä tullut juuri mitään, esim. etuysillä nolla greeniosumaa. Koko kierroksella yksi hyvä rautalyönti, mutta se sattui osumaan viimeiselle väylälle, joka on lyhyt par-5. Puoleentoista metriin reiästä ja eagle. Kierrostulos 87. Seuraavana päivänä eli eilen sama kenttä, samalta tiiltä: kierrostulos 72.
 

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
Vähiin tosiaan käy päivät, mutta intoa riittää että eiköhän tämä ensimmäinen kausi viedä niin pitkälle kuin mahdollista. Voisin hieman aloittelevan golffarin sekalaista tajunnanvirtaa tähän kirjoitella, tiedä vaikka auttaisi hieman jäsentelemään omia ajatuksiakin lajin parissa.

Kausi alkoi kesäkuun loppupuolella ja par-3 kenttiä kiertänyt 20-30 kierrosta ja kunnon isoja kenttiä nyt kuusi kierrosta. Rangen mattoja on kulutettu niin että saavat ensi kaudeksi vaihtaa uudet. Eli ruuhkavuosiin nähden kiitollinen kun päässyt näinkin paljon pelaamaan.

Siinä ihan alkuvaiheessa tuli hakattua palloja siihen tahtiin, että korillinen sujahti varmaan alle viiteen minuuttiin. En välittänyt miten tai minne lyön, halusin vaan lyödä! Niin kivaa se oli heti alusta saakka. Muut varmaan ihmetteli meikäläisen touhuja, mutta olin siinä vaiheessa lajista niin onnellisen pihalla.

Piakkoin aloin kuvaamaan omaa svingiä ja pohtimaan mitä siinä pitäisi parantaa. Ja niitä kehityskohteita on ollut jo aika paljon. Ainakin yrittänyt päästä eroon over the topista, kehittänyt ala- ja ylävartalon oikeaa kiertoa, hartijalinjoja, painonsiirtoa, ihan perus aloitusasentoa hakenut eri mailoilla ja haen vieläkin, miten annan painetta pallolle eri tilanteissa, oikeaa rytmiä yrittänyt löytää ja vaikka mitä. Early extension on kiusannut alusta saakka ja vaikka olen saanut jo parannettua sitä pois, niin kyllähän se vaivaa vieläkin.

Tilanne nyt on sitten sellainen, että svingi alkaa kuvattuna näyttämään tässä vaiheessa paremmalta kuin alussa toivoin pääseväni, mutta lyönteihin on samalla tullut jonkun verran epätasaisuutta. Ehkä lyönti on jopa jonkun verran sekaisin, mutta se oli odotettavissakin kun yritän jatkuvasti svingiä kehittää. Tällainen tavoitteellin tyyppi olen ja vaikka mitään tiettyä tavoitetta en asettanutkaan niin taitaa se tekemisessä näkyä.

Tämä kausi mennään nyt niin, että koitan nauttia vain aina kun pääsen pelaamaan. Talvi- ja tai kevätkaudelle haaveilen sellaisesta sopivasta simulaattorikausarista ja jokusesta pron tunnista. Sieltä toivoisin saavani paketin hiukan kasaan kohti ensi kautta ja sitten viheriöistä sekä hyvästä seurasta nauttien mennään toinen kausi. Täältä jatkiksesta saanut hyviä vinkkejä tämän lyhyen golfmatkani varrella, suuri kiitos niistä!

Joku uusi tai käytetty rautamailasetti tekisi mieli hommata kun nykyinen Wilsonin sgi alkaa olla melkoisen vajaa. Ostin alkujaankin puolisetin ja pari viikkoa sitten rautaysin pamautin svingin päätteeksi puuhun poikki. Uhh. Oppirahoja. Tarjonta vaan on sen verran laaja, että ei sitä oikein tiedä minkälainen olisi itselle sopiva. Tekisi mieli mennä fittaukseen, mutta en tonnia ole tässä vaiheessa valmis rautasetistä maksamaan. Jos jollain on vinkkiä setistä joka on innokkaalle aloittelijalle sopiva ja pärjäisi jokusen vuoden, niin mielelläni otan ehdotuksia vastaan. Yksi vaihtoehto on täydentää tätä nykyistä settiä saman sarjan mailoilla.

Hyviä loppukauden pelejä kaikille jatkiksen golffareille!
 

F#21

Jäsen
@Mr. Tasuri Videolla kuvaaminen golf-uran alussa voi pidemmässä juoksussa myös tehdä haittaa. Olen sen kokenut itse. Muutaman pron tunnin jälkeen sai todella paljon enemmän irti mitä kannattaa harjoitella ja nyt tässä vaiheessa tuntee jo huomattavasti paremmin oman svingin, niin pienet korjaukset on helppoja. Alussa ne eivät olleet ja niitä oli paljon...

Jätä fittaus pois, en usko sun tarvitsevan sitä vielä kauteen taikka pariin. Käytettyjä rautoja kannattaa tsiigata alkuvaiheessa ja niitä netti onkin pullollaan. Jos ei yksityiseltä halua ostaa, niin esim. Golf Balata taikka ihan Golfbidder on hyviä paikkoja. Jos prolla käyt, niin kysäse häneltä millaisia varsia kannattaa etsiä niissä raudoissa, painavempaa vai kevyempää sekä millä jäykkyydellä.
 

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
@Mr. Tasuri Videolla kuvaaminen golf-uran alussa voi pidemmässä juoksussa myös tehdä haittaa. Olen sen kokenut itse. Muutaman pron tunnin jälkeen sai todella paljon enemmän irti mitä kannattaa harjoitella ja nyt tässä vaiheessa tuntee jo huomattavasti paremmin oman svingin, niin pienet korjaukset on helppoja. Alussa ne eivät olleet ja niitä oli paljon...

Jätä fittaus pois, en usko sun tarvitsevan sitä vielä kauteen taikka pariin. Käytettyjä rautoja kannattaa tsiigata alkuvaiheessa ja niitä netti onkin pullollaan. Jos ei yksityiseltä halua ostaa, niin esim. Golf Balata taikka ihan Golfbidder on hyviä paikkoja. Jos prolla käyt, niin kysäse häneltä millaisia varsia kannattaa etsiä niissä raudoissa, painavempaa vai kevyempää sekä millä jäykkyydellä.
Kiitos. Hyviä vinkkejä.

Ja ymmärrän mitä haet takaa, mutta haluan uskoa että sait enemmän irti pron opeista kun olit jo etukäteen tutkinut omaa svingiäsi. Niin uskon että itsellenikin käy jos ja kun proon opeille päädyn.

Se juuri tuossa fittauksessa sitten taas kiinnostaa kun saisi tietää minkälainen maila itselle sopisi, mutta tuo on ihan hyvä kuulla että ehkä pro osaisi myös sanoa tähän vinkkejä.
 

F#21

Jäsen
Juu ja ei. Ehkä siinä videoilla osasi katsoa, että hartiatkin kääntyvät taakseviennissä ja ranteen asento about oikein. Heini Haapala sitten laittoi heti ekalla opetustunnilla asiat uusiksi. Nyt se videointi voisi olla järkevää, mutta jäi nuo range-kerrat melko vähiin tänä vuonna, niin eipä ole jäänyt mieleen. Ehkä talvella jos jaksaisi käydä lyömässä, voisi samalla ottaa pari videota.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näinkö se kausi loppui? Jälleen kerran tuntuu että se loppui kesken, eli kentät olisi huippukunnossa ja oma pelikin kauden parasta, ja tuntuu että liian vähän tuli pelattua, mutta minkäs teet kun valo ja lämpö loppuu.

Reilu parikymmentä kierrosta tuli mittariin, mutta puolet niistä yseinä niin tuntuu vähän enemmältä. Uusia kenttiäkin jokunen, miellyttävimpinä tuttavuuksina Ruukki Golf ja Rönnäs, jotka on kyllä molemmat niin sijainniltaan metsäkenttiä ts perseestä kuin olla voi.

Virossa pelasin ysin Pärnu Bay Linksillä, joka nyt ei ole links ollenkaan ja minulla on todisteet: löin neljä kertaa mäntyyn. Miten se on muka links-kentällä mahdollista. Toki negatiiviseen kokemukseen voi vaikuttaa myös se, että löin tosiaan neljä kertaa mäntyyn. Muuten golf Virossa oli aika hämmentävä kokemus, kun tuollakaan kentällä ei parkkipaikalla ollut kesäaamuna kuin neljä autoa, kaikki suomalaisia ja silti "dynaaminen" hinnoittelu oli hinnat alkaen 100€/18r. Luulisi että jonkun rahat loppuu kyllä tuossa hommassa.

Sinänsä olen välillä jopa ihan tyytyväinen omaan peliini, eli ihan aina ei vituta, ja olen tunnustanut että kun (urheilutermein) ikämiehenä on aloittanut täysin nollista, eikä tietenkään harjoittele ollenkaan, pl ennen kierrosta korillisen, niin tällä mennään. Nyt kyllä vakavasti harkitsen, josko ottaisi talvella vähän kausikorttia golfsalille, jossa rangella lyöntitutkat. Ehkä jopa tunteja. Tasoituskin kehittynyt nyt pari kautta niin, että tasaisen vauhdin taulukolla olen neljävitosena singeli ja viisikymppisenä scratch, lol. Voi olla tätä menoa joudun kohta Tourille, vaikka vuosi sitten vielä ajattelin että bogigolf on passeli taso.

Uuden driverin ostin tälle kaudelle ja se oli kyllä hyvä päätös. Varmaan teknologiakin reilussa kymmenessä vuodessa kehittynyt (olisiko metri vuodessa joku arvio?), mutta ennen kaikkea draivi parani kun ei tarvinnut miettiä, että olisiko uudesta hyötyä ja pystyi ns sitoutumaan vehkeeseen täysin, eli löytämään ne jutut mitkä toimii. Tarkoituksella (no oli se myös halpa) ostin mallin jossa ei ole säätöjä, kun tiedän että olisin veivannut niitä sitten edes takas.

Muuten välinepuolella, pidensin rautojani. Olin keväällä yhdellä ryhmätunnilla, jossa pro ajatteli ääneen, että pitäisiköhän sulla olla pidemmät mailat, ja arvaatte varmaan pystyinkö miettimään mitään muuta sitten. Tässäkin vaikutus ehkä varmaan enempi mentaalipuolella, ja voin kyllä kuvitella että fittauksessakin pätee vähän samat lainalaisuudet, eli peli paranee jo pelkästään sillä että tietää että mailat on sopivat. Enkä minä tiedä onko ne mun raudat nyt sopivat, mutta on ne ainakin sopivamman mittaiset.

Olen kyllä miettinyt, että kun omat raudat täyttää ensi vuonna 23 vuotta, niin olisiko niissäkin kehitys mennyt eteenpäin ja investoisi fittaukseen ja uusiin rautoihin. Jos nyt vaikka varovaisesti 23 lyöntiä eli yksi lyönti per vuosi lähtisi uusilla raudoilla pois tuloksesta niin sekin riittäisi, häh.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näinkö se kausi loppui? Jälleen kerran tuntuu että se loppui kesken, eli kentät olisi huippukunnossa ja oma pelikin kauden parasta, ja tuntuu että liian vähän tuli pelattua, mutta minkäs teet kun valo ja lämpö loppuu.
Tämä onkin mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu. Moni kenttä menee nyt kiinni, mutta avaavatko taas kun säät lämpenee? Esim. Lakisto ilmoittanut avaavansa uudelleen, jos säät sallii. Nythän on ajankohtaan nähden poikkeuksellisen kylmää. Viime vuonna sai pelata marraskuun lopulle asti ja sitä edeltävänä vielä joulukuussa. Tämä siis pääkaupunkiseudulla.
Vihtiinkään ei voi enää luottaa, kun meni ensimmäisten joukossa kiinni. Ilmeisesti loppusyksy on kentille kannattamatonta ja odottavat vain, että pääsevät sulkemaan. Harmittaa kun itsekin alkoi saamaan swingiä kohdilleen vasta näin loppukaudesta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämä onkin mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu. Moni kenttä menee nyt kiinni, mutta avaavatko taas kun säät lämpenee? Esim. Lakisto ilmoittanut avaavansa uudelleen, jos säät sallii. Nythän on ajankohtaan nähden poikkeuksellisen kylmää. Viime vuonna sai pelata marraskuun lopulle asti ja sitä edeltävänä vielä joulukuussa. Tämä siis pääkaupunkiseudulla.
Juu, oma kotikenttä (KGM) menee perinteisesti kiinni lokakuun lopussa ja sääennuste ei nyt näytä siltä että pelikelejä olisi lähialueella just tulossa. Tai siis ensi viikolla lämpenee, mutta aika märältä näyttää. Sinänsä nyt on ollut kuivaakin, eli kentät oivassa kunnossa, mutta sade ja kylmyys on olosuhteita joista siedän yhtäaikaisesti vain toista, ja jos sitä vettä tulee reilummin niin menee mutagolfiksi.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Juu juu, ensi viikolla lämpenee ja kyllä joku kenttä vielä auki on. Yksi Suoergolf vielä käyttämättä. Toivottavasti sen saisi ensi viikolla menemään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös