Ylempään tänään check. Alempi tulikin jo alkukaudesta.- tehdä holari (tämä tavoite ollut jo 26 kautta)
- pelata ainakin yksi kierros alle paarin
Ylempään tänään check. Alempi tulikin jo alkukaudesta.- tehdä holari (tämä tavoite ollut jo 26 kautta)
- pelata ainakin yksi kierros alle paarin
Itsellä sama ongelma ranteiden ”flippauksen” kanssa. Miljoona toistoa ja ainakin vuoden yrittänyt korjata tuota. Heti kun pallo tulee mukaan, niin tapahtuu paluu tuohon, vaikka ilman palloa saisi liikeradat kuntoon.Itse yliswingaan taakseviennissä ja yrittänyt lyhentää sitä, mutta huonoin tuloksin. Ilman palloa onnistuu, mutta pallon kanssa ei. Aivot, mitä v*ttua?
Itsellä sama ongelma ranteiden ”flippauksen” kanssa. Miljoona toistoa ja ainakin vuoden yrittänyt korjata tuota. Heti kun pallo tulee mukaan, niin tapahtuu paluu tuohon, vaikka ilman palloa saisi liikeradat kuntoon.
Joo tuota olen nyt viime aikoina tehnyt. Ei vaan tunnu löytyvän mistään apua. Aina se maila lähtee ylhäältä tullessa vapautumaan liian ajoissa ja sitä kautta tulee ranteet vasta lavan jälkeen palloon. Samoin tuolla tavoin tulee duffejakin aika paljon.Oletko kokeillut lyödä Fleetwoodmaisesti vajaalla downsvingillä? Eli "keskeytät" svingin osuman jälkeen siten, että kädet jää noin hartioiden kohdalle.
Pitäisi auttaa siihen, jos pallot karkaavat liian ylös tai jos lapa menee helposti kiinni osumassa.
Tuleeko sulla muita "oireita" lyönnin aikana? Esim "early extension" mikä voisi johtaa tuohon, että ranteet kompensoivat liikettä? Voi siis olla, että joudut korjaamaan jotain muuta asiaa, joka sitten myös auttaa tuohon flippaamiseen.Joo tuota olen nyt viime aikoina tehnyt. Ei vaan tunnu löytyvän mistään apua. Aina se maila lähtee ylhäältä tullessa vapautumaan liian ajoissa ja sitä kautta tulee ranteet vasta lavan jälkeen palloon. Samoin tuolla tavoin tulee duffejakin aika paljon.
Samat mailat mulla, sandi ja 58. Nämä on riittänyt mulle. Nykyään tosin pelaan usein matalaa rullia rauta kasilla lyhyiltä matkoilta jos ei korkeaan ole pakottavaa tarvetta. Toi on kehittynyt aika varmaksi. Vähän tylsää joo, mutta..Greenille lähestymistä olen hieman tuskaillut kun mennään pitseriä pienempään mailaan ja ollaan väylällä. Pitäisi varmaan joku uusi gap wedge laittaa harkintaan, mutta olisi kiva muilta kuulla mitä mailoja käytät väylältä 20-80m lipulta lyödessä?
Tällä hetkellä työkaluina on sand wedge aika isolla bouncella, joka ei lyhyeltä nurmelta tunnu toimivan. Sitten on 58 asteinen wedge, jossa aika pieni bounce. Näillä olen yrittänyt suoritua lähestymisissä, mutta aika hakemista on. Ehkä jollain uudella mailavalinnalla voisi olla positiivinen vaikutus?
Käytännössä itse lyön aina 56:lla tuon välin, ellei sitten jostain syystä tarvitse lyhyemmissä lyönneissä päästä väkisin ylös ja alas nopeasti, jolloin 60 antaa aina hiukan enemmän pehmeyttä. Omaan päähän tuntuun helpommalta harjoitella yhdellä mailalla sopivat mitat, kun tuo on aina fiilisjuttu miten haluaa palloa lyödä tuolta matkalta. 56:lla saa hyvin säädeltyä korkeat ja matalat, ja maila toimii täydellä swingilläkin vielä mun päähäni oikein, siinä missä 60 ei oikein enää täydellä lyönnillä lennä kuten haluaisin, vaan on aina vähän sellainen löysä roikku. 52 taas mulla on vain 80 - 100 väliä varten.Greenille lähestymistä olen hieman tuskaillut kun mennään pitseriä pienempään mailaan ja ollaan väylällä. Pitäisi varmaan joku uusi gap wedge laittaa harkintaan, mutta olisi kiva muilta kuulla mitä mailoja käytät väylältä 20-80m lipulta lyödessä?
Minulla käytännössä sama tilanne, eli yhden mailan taktiikka. Hakkasin keväällä mökkibägin 56:lla paljon kohdetreeniä ihan ajankuluksi ja kun totesin että pystyn sillä lyömään "melkein" mitä haluan, niin maila teki paluun bägiin. Tosi tiukassa paikassa sitten 60. 53 on minullakin puhdas "mittamaila", joka tosin aika usein korvautuu vajaalla PW:llä, eli varmaan vähiten käytetty maila minulla tuo 53, kun 56 taas on eniten käytetty rauta.Käytännössä itse lyön aina 56:lla tuon välin, ellei sitten jostain syystä tarvitse lyhyemmissä lyönneissä päästä väkisin ylös ja alas nopeasti, jolloin 60 antaa aina hiukan enemmän pehmeyttä. Omaan päähän tuntuun helpommalta harjoitella yhdellä mailalla sopivat mitat, kun tuo on aina fiilisjuttu miten haluaa palloa lyödä tuolta matkalta. 56:lla saa hyvin säädeltyä korkeat ja matalat, ja maila toimii täydellä swingilläkin vielä mun päähäni oikein, siinä missä 60 ei oikein enää täydellä lyönnillä lennä kuten haluaisin, vaan on aina vähän sellainen löysä roikku. 52 taas mulla on vain 80 - 100 väliä varten.
Samaa mieltä muiden kanssa eli suosittelen harjoittelemaan alkuun yhdellä mailalla ns. kaikki mitat, muuten menee vaan pää pahemmin sekaisin kun alkaa adaptoimaan swingiä eri nostokulmille. Itsellä se oli aikoinaan 52-asteinen wedge, mutta yhtälailla se voisi olla mikä tahansa väliwedge. 58-60 asteiset voi sitten alkuun jättää niihin tilanteisiin kun se on ehdoton välttämättömyys eli aika harvoin. Toki itsekin käytän omaa 58-asteista nykyään todella usein, mutta kaikki lähti siitä että ensin olin löytänyt yhden toimivan mailan.Greenille lähestymistä olen hieman tuskaillut kun mennään pitseriä pienempään mailaan ja ollaan väylällä. Pitäisi varmaan joku uusi gap wedge laittaa harkintaan, mutta olisi kiva muilta kuulla mitä mailoja käytät väylältä 20-80m lipulta lyödessä?
Mulla on melkolailla samanlainen lähestymistapa. Tosin lyön täysiä swingejä ja 3/4 swingejä. Eli bäckswingistä noin 1/4 pois.@Mr. Tasuri Täällä käytössä 50 asteinen(8 bounce), 54(11) ja 58(10). Tuo kombinaatio on toiminut itsellä hyvin, tykkään lyödä wedget hiukan löysemmällä swingillä, niin pääosin voi sanoa matkoiksi 50->95-90, 54->85-80 ja 58->70->chipille. Chipatessa sitten yleensä PW, 58 jos tarve nostaa enemmän.
Kiitos. Hyviä vinkkejä.@Mr. Tasuri Videolla kuvaaminen golf-uran alussa voi pidemmässä juoksussa myös tehdä haittaa. Olen sen kokenut itse. Muutaman pron tunnin jälkeen sai todella paljon enemmän irti mitä kannattaa harjoitella ja nyt tässä vaiheessa tuntee jo huomattavasti paremmin oman svingin, niin pienet korjaukset on helppoja. Alussa ne eivät olleet ja niitä oli paljon...
Jätä fittaus pois, en usko sun tarvitsevan sitä vielä kauteen taikka pariin. Käytettyjä rautoja kannattaa tsiigata alkuvaiheessa ja niitä netti onkin pullollaan. Jos ei yksityiseltä halua ostaa, niin esim. Golf Balata taikka ihan Golfbidder on hyviä paikkoja. Jos prolla käyt, niin kysäse häneltä millaisia varsia kannattaa etsiä niissä raudoissa, painavempaa vai kevyempää sekä millä jäykkyydellä.
Tämä onkin mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu. Moni kenttä menee nyt kiinni, mutta avaavatko taas kun säät lämpenee? Esim. Lakisto ilmoittanut avaavansa uudelleen, jos säät sallii. Nythän on ajankohtaan nähden poikkeuksellisen kylmää. Viime vuonna sai pelata marraskuun lopulle asti ja sitä edeltävänä vielä joulukuussa. Tämä siis pääkaupunkiseudulla.Näinkö se kausi loppui? Jälleen kerran tuntuu että se loppui kesken, eli kentät olisi huippukunnossa ja oma pelikin kauden parasta, ja tuntuu että liian vähän tuli pelattua, mutta minkäs teet kun valo ja lämpö loppuu.
Juu, oma kotikenttä (KGM) menee perinteisesti kiinni lokakuun lopussa ja sääennuste ei nyt näytä siltä että pelikelejä olisi lähialueella just tulossa. Tai siis ensi viikolla lämpenee, mutta aika märältä näyttää. Sinänsä nyt on ollut kuivaakin, eli kentät oivassa kunnossa, mutta sade ja kylmyys on olosuhteita joista siedän yhtäaikaisesti vain toista, ja jos sitä vettä tulee reilummin niin menee mutagolfiksi.Tämä onkin mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu. Moni kenttä menee nyt kiinni, mutta avaavatko taas kun säät lämpenee? Esim. Lakisto ilmoittanut avaavansa uudelleen, jos säät sallii. Nythän on ajankohtaan nähden poikkeuksellisen kylmää. Viime vuonna sai pelata marraskuun lopulle asti ja sitä edeltävänä vielä joulukuussa. Tämä siis pääkaupunkiseudulla.
Mielenkiintoista. Ainakin Tampereen golf sky teki viime (vai toissa?) vuonna melkoisia satsauksia noihin trackmaneihin ja muihin harjoittelualueisiin. Nyt kaikki sitten vaan loppuu? Vai löytyisikö valmiisiin tiloihin sitten joku jatkaja?
Molempien osalta pyöri vastaavia huhuja jo kesällä. Olisikohan se epäonnistunut yritys laajentaa toimintaa Ruotsiin aiheuttanut tämän.