Golfin harrastajat

  • 492 671
  • 2 957

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Golfkierrokset ovat jääneet vähemmälle, kuin koskaan aiemmin sen jälkeen, kun lajiin hurahti. Yksi merkittävä panostus tuli kuitenkin tehtyä eli hankittua uusi draiveri, jota tuttavat olivat jo pidempään suositelleet tekemään. Vanhan stiffin tilalle vanha mies sai reguvarrella uuden ja löysi lajista paljon positiivisiä uusia asioita. Helpottui avaaminen todella paljon ja kahden mestispäivän jälkeen huomasi yllättyneenä, ettei yhtään avaus aveteen tai outtiin. Ei tulokset ole ihmeellisiä, mutta eilinen jo kohtuullinen kierros sennuissa nosti sijoituksen ihan kivaksi ja 81 lämmitti mieltä, vaikka jäi sinne nytkin vielä lyöntejä kentälle, ainakin ne kolmen putin griinit. Kaikista haasteellisinta on tällä hetkellä griinibunkkerit, joista pääsee kyllä ylös, mutta siihen se juuri jääkin.

Toivottavasti syksyllä olisi kelejä ja pääsisi jonkin verran vielä tekemään kierroksia.
 

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
Tulipa tuossa rauta vitosella noin kymmenen lyönnin verran testattua lantion kääntämistä downswingin lähtiessä ja täytyy sanoa että olipa vaikeaa. Kehoa liike repi niin että sattui ja 9/10 osumista oli luokattomia. Ei siis minkäänlaista kontrollia ollut lyömisessä, mutta pituusennätys 20-30 metrillä tuli kun se yksi lyönti osui. Onko tuo oikeasti niin vaikea liike miltä tuntui?
 

F#21

Jäsen
Tulipa tuossa rauta vitosella noin kymmenen lyönnin verran testattua lantion kääntämistä downswingin lähtiessä ja täytyy sanoa että olipa vaikeaa. Kehoa liike repi niin että sattui ja 9/10 osumista oli luokattomia. Ei siis minkäänlaista kontrollia ollut lyömisessä, mutta pituusennätys 20-30 metrillä tuli kun se yksi lyönti osui. Onko tuo oikeasti niin vaikea liike miltä tuntui?
Olen nyt kuukauden päivät keskittynyt tekemään tuota samaa ja suosittelen vain tekemään liikkeen vähän rauhallisemmin. Keskittyy siihen rytmiin ja ajoitukseen ensin ja sitten lähtee nostamaan vauhteja. Fiilis tuossa on paljon isompi kuin miten iso liike todellisuudessa on.

Rangella tuota kannattaa harjoitella hiukan lyhyemmillä liikeradoilla alkuun ja sitten vähitellen pidentää sitä normaaliksi. Itse lähdin treenaamaan sitä PW:llä ja vähitellen otin pidempää mailaa. Ensimmäisillä kerroilla en saanut ajoituksia toimimaan rautaseiskaa isommilla mailoilla.

Omalle kohdalle lyöntien tarkkuus on parantunut huomattavasti ja osumat parantuneet. Edelleen svingi on rauhallisempi (=hitaampi) kuin aikaisemmin ja pituudet on 0,5-1 mailaa lyhyempiä kuin aiemmin. Tiiboksissa tulee välillä kokeiltua hieman enemmän laittaa vauhtia ja silloin tulee lyöntiin pituutta lisää vrt. aiemmin, mutta näissä on vielä hiukan ongelmia ajoitusten kanssa niin osumaprosentti ei ole tarpeeksi korkea, jotta kaikkiin lyönteihin uskaltaisin lisätä vauhtia.

Jos tuntuu, ettet saa tuota toimimaan, niin tunti pron kanssa auttaa varmasti. Siinä svingissä voi olla yksi pieni asia, mitä ei itse tajua korjata ja jonka ammattilainen näkee heti.

edit. Unohtui mainita, että kun tuo liike lähtee lantiosta, niin siinä on tärkeä saada lantio kiertymään myös hiukan taakse, jotta käsille saadaan tilaa. Muutoin liikerataa joutuu muuten muokkaamaan, esim. tulemalla ulkoa sisään, taikka nousta itse hiukan pystyasentoon. Tällöin osumat tulee olemaan heikompia.
 
Viimeksi muokattu:

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
Olen nyt kuukauden päivät keskittynyt tekemään tuota samaa ja suosittelen vain tekemään liikkeen vähän rauhallisemmin. Keskittyy siihen rytmiin ja ajoitukseen ensin ja sitten lähtee nostamaan vauhteja. Fiilis tuossa on paljon isompi kuin miten iso liike todellisuudessa on.

Rangella tuota kannattaa harjoitella hiukan lyhyemmillä liikeradoilla alkuun ja sitten vähitellen pidentää sitä normaaliksi. Itse lähdin treenaamaan sitä PW:llä ja vähitellen otin pidempää mailaa. Ensimmäisillä kerroilla en saanut ajoituksia toimimaan rautaseiskaa isommilla mailoilla.

Omalle kohdalle lyöntien tarkkuus on parantunut huomattavasti ja osumat parantuneet. Edelleen svingi on rauhallisempi (=hitaampi) kuin aikaisemmin ja pituudet on 0,5-1 mailaa lyhyempiä kuin aiemmin. Tiiboksissa tulee välillä kokeiltua hieman enemmän laittaa vauhtia ja silloin tulee lyöntiin pituutta lisää vrt. aiemmin, mutta näissä on vielä hiukan ongelmia ajoitusten kanssa niin osumaprosentti ei ole tarpeeksi korkea, jotta kaikkiin lyönteihin uskaltaisin lisätä vauhtia.

Jos tuntuu, ettet saa tuota toimimaan, niin tunti pron kanssa auttaa varmasti. Siinä svingissä voi olla yksi pieni asia, mitä ei itse tajua korjata ja jonka ammattilainen näkee heti.

edit. Unohtui mainita, että kun tuo liike lähtee lantiosta, niin siinä on tärkeä saada lantio kiertymään myös hiukan taakse, jotta käsille saadaan tilaa. Muutoin liikerataa joutuu muuten muokkaamaan, esim. tulemalla ulkoa sisään, taikka nousta itse hiukan pystyasentoon. Tällöin osumat tulee olemaan heikompia.
Aivan loistavaa infoa! Kiitos kun jaoit.

Täytyy yrittää rauhassa rakentaa tuota lantion kääntöä mukaan omaan svingiin. Näyttää paljon helpommalta kuin mitä todellisuudessa on.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Alussa svingimuutoksien pitääkin tuntua luonnottomalta ja vaikealta - aivosi pakottaa kroppasi tekemään liikkeitä mihin kumpikaan ei ole tottunut. Ei ole mitenkään outoa, että jopa pron kehotuksesta tehdyn muutoksen jälkeen peli huononee hetkeksi ennenkuin se paranee.
 

HokiHero

Jäsen
Neljäs kausi tätä lajia ja nyt tuntuu että ensi kertaa että seuraavaa steppiä ei vaan saa otettua. Kierros keskiarvo jämähtänyt siihen 80 lyöntiin eikä tunnu olevan eväitä oikein päästä sinne seuraavalla tasolle.

Itse olen täysin itseoppinut golffari ja swingi näyttää aika karmealle. Avaukset usein slaisseja ja raudat hookkeja, mutta kummasti sitä vaan jonkinlaista tulosta saa tehtyä kun osaa huomioida omat missinsä.


Onko kokemusta kannattaisiko tuollaista isompaa swingimuutosta lähtee työstää jo tässä kauden lopulla vai vasta talvella? Kuinka usein pron tunteja pitäisi ottaa?

Pelkään että kauden aikana ei malta pelata ns. paskasti kun ideana on kuitenkin lyhyen golfkauden aikana nauttia pelistä, mutta toisaalta taas toistoja tulisi varmasti enemmän kuin talvella.
 

F#21

Jäsen
Jos sulla on intoa treenata myös talvi, niin aloittaisin sen samantien. Jos sulla tosin on vielä joku kisa, mihin tänä syksynä tähtäät, niin sitten en aloittaisi.

Siinä varmasti tulee käymään kuten arvelet, eli tulokset nousevat alkuun, mutta sitä kautta tulee niitä uusia onnistumisen tunteita myös.

Kärsivällisyyttä se tulee vaatimaan. Mulle ainakin yksi hyvä alue oppia lisää.
 

Hakki#20

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bayern München
Puolitoista vuotta vanhasta Clicgearin kärrystä irtosi yllättäen pyörä. Nyt olen viikon verran vääntänyt kättä myyjäliikkeen kanssa meneekö se takuuseen.
Uusi setti pyöriä (kaikki kolme) maksaa 75€ joten kyse on lähinnä periaatteesta. Myyjän mukaan kärryillä on vuoden takuu, Clicgearin sivuilla takuuksi mainitaan kaksi vuotta.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Puolitoista vuotta vanhasta Clicgearin kärrystä irtosi yllättäen pyörä. Nyt olen viikon verran vääntänyt kättä myyjäliikkeen kanssa meneekö se takuuseen.
Uusi setti pyöriä (kaikki kolme) maksaa 75€ joten kyse on lähinnä periaatteesta. Myyjän mukaan kärryillä on vuoden takuu, Clicgearin sivuilla takuuksi mainitaan kaksi vuotta.
Ihan varmasti valmistusvirhe, sillä Clicgearista todennäköisemmin kuluu pyörät sileäksi ennen irtoamista. Muutenkin on mielestäni laadukkaimpia käyttötavaroita, joita olen ikinä ostanut. Toivottavasti homma menee takuuseen.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Itsellä ollut Clicgear 3.5+ jo monen vuoden takaa. Oliskos vuodelta 2015 tai jotain siitä läheltä. Paljon on yhdessä kuljettu ja pyöristä kyllä näkee että kilometrejä on takana. Pari huomiota omista ongelmista.

- toiselle takapyörälle tuleva alempi/pienempi tanko meni poikki kolme vuotta sitten. Tein itse uuden ruostumattomasta teräksestä.
- päärunkoputken yläpäässä on se lukitsija, jolla koko kärry lukitaan ajoasentoon. Siinä paino lepää paljon sen osan varassa ja meikän kärrystä se murtunut jo kaksi kertaa. Raskas bägi ja kun käännöt tekee niin, että painaa käsikahvasta alas jolloin keulapyörä nousee ilmaan, rasitus käy suoraan tuon osan kimppuun. Osan olen ostanut ihan Suomesta ja saa parissa päivässä.
- käsijarrun lukitsinosat etupyörässä ovat loppuun kuluneet, sekä vaijerin päässä että pyörässä, eikä käsijarru toimi. En ole jaksanut korjata.

Muuten olen ollut tyytyväinen yhteistyöhömme, joka tänä vuonna on hieman jäänyt taka-alalle. Ostin nimittäin Motocaddy M5 sähkökärryn ja nyt oma fyysinen rasitus kierroksella on paljon aiempaa pienempää. Kertalatauksella pääsee 2x18 reikää. Hintahan noissa on melkoinen verrattuna itse tönittäviin kärryihin, mutta kehitys maksaa.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Päivitetään hiukan golfkauden kulua jälleen. Uusi Pingin draiveri on ollut elämäni paras golfhankinta. Aivan liian pitkään yritin taistella vanhan ajurin kanssa. Nyt katosi slaissi kerralla ja lyöntien mittojen keskiarvo nousi samalla, parasta on, että mailalla on todella helppoa lyödä. Huonoa on, että kun draivi löytyi, niin putti katosi ja ei saa niitä huippukierroksia aikaan. Viikonloppuna kaksi kertaa 82, mutta lyöntejä jää griinille ja aiemmin siellä taas tein sitä tulosta. Silti tyytyväinen tasaiseen pelaamiseen.

Tuosta kärrystä, niin itse hankin viime vuonna powacaddyn ja se on toiseksi paras hankintani. Tänä kesänä ei ole selkä juurikaan oireillut ja osasyy on se, ettei kärryä ja bägiä tarvitse enää työntää etenkin nousuissa pienessä etukenossa. Iän mukana sallittakoon tämäkin helpotus. Myös tällä menee se kansi kierrosta yhdellä latauksella, mutta käytännössä lataan akun aina kierroksen jälkeen.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Kävin eilen töitten jälkeen kiertämässä 9r Hillsissä. Mielestäni aivan käsittämätöntä että elokuussa arkena kahvila laitetaan kiinni kl 19. Tiiaus 17.20 eikä sen jälkeen ehdi kaljalle. Eikö sitä arkena nimenomaan kannattaisi pitää auki ilta-aikaan kun ihmiset töiden jälkeen lähtee kierrokselle?
Nyt on pisnes-pläni kyllä hukassa.
 

F#21

Jäsen
Kävin eilen töitten jälkeen kiertämässä 9r Hillsissä. Mielestäni aivan käsittämätöntä että elokuussa arkena kahvila laitetaan kiinni kl 19. Tiiaus 17.20 eikä sen jälkeen ehdi kaljalle. Eikö sitä arkena nimenomaan kannattaisi pitää auki ilta-aikaan kun ihmiset töiden jälkeen lähtee kierrokselle?
Nyt on pisnes-pläni kyllä hukassa.
Hillsissä on paljon muutakin nyt pielessä, niin en ihmettele tuota. Ilmeisesti ovat todenneet, ettei ole tarpeeksi myyntiä, jotta olisi järkevää pitää työntekijöitä paikalla.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt on kyllä lyönti täysin hukassa ja ollut koko kesän juhannuksesta alkaen. Ei meinaa maltti oikein riittää kentällä. Rangella lyönti kyllä toimii jotenkin, mutta kentälle ei saa siirrettyä. Täytynee oikeasti kehittää tiukka rutiini rangella minkä saisi siirrettyä kentälle.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Nyt on kyllä lyönti täysin hukassa ja ollut koko kesän juhannuksesta alkaen. Ei meinaa maltti oikein riittää kentällä. Rangella lyönti kyllä toimii jotenkin, mutta kentälle ei saa siirrettyä. Täytynee oikeasti kehittää tiukka rutiini rangella minkä saisi siirrettyä kentälle.
Itsellä auttaa yleensä se, että lyhentää backswingiä ja hidastaa vauhtia. Yhtäkkiä osuukin palloin paremmin ja taas lähtee sujumaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kävin eilen töitten jälkeen kiertämässä 9r Hillsissä. Mielestäni aivan käsittämätöntä että elokuussa arkena kahvila laitetaan kiinni kl 19. Tiiaus 17.20 eikä sen jälkeen ehdi kaljalle. Eikö sitä arkena nimenomaan kannattaisi pitää auki ilta-aikaan kun ihmiset töiden jälkeen lähtee kierrokselle?
Nyt on pisnes-pläni kyllä hukassa.
Omalla kotikentällä tuli myös aina urputettua ravintolan huonosta aukiolosta, mutta kun kenttäyhtiö otti ravintolan pyörittämisen itselleen, niin kaljalle pääsee klo 22 asti, ts valon riittävyyden mukaan. Hillsin ravintolassa näyttäisi olevan ulkopuolinen yrittäjä, olettaisin että tämä menee vähän niin että hänelle pelaajat on ravintolaa varten, eikä ravintola pelaajia varten, kuten pitäisi.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Joo, tämä auttaa mullakin. Enempi korvien välissä taitaa olla ongelmaa kun ei saa kentällä rauhoitettua.
Kokeile tehdä rangetreenejä niin, että lyöt vaikka 30 palloa joka kerta kohteen ja mailan (ja vaikka lisäksi pallon lentorataa) vaihtaen, ja toistat sen aivan saman rutiinin, minkä haluat tehdä kentällä. Voit vaikka pelata kotikenttäsi rangella. Idea tässä on se, että kentällä sinulla ei ole yhtään tilannetta, jossa lyöt viisi aivan samanlaista lyöntiä putkeen (vaikka rautakutosta ilman mitään kohdetta), vaan tilanne, maila, etäisyys ja kaikki vaihtuu välissä. Pelinomaista reeniä mukaan.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
- Osallistua mid tourin kisoihin mahdollisuuksien mukaan ja päästä cutista
- Seuran mestiksissä mitaleille
- Holari (joskus se vielä tulee)
- Tasaisuutta peliin
Holari tuli aiemmin ja tänään pronssia seuran kisoista. Midi-kisoissa taisi jäädä cutit tekemättä tälle kesälle. Tasaisuutta tullut lisää viime kesään verrattuna, mutta paljon on vielä kehitettävää. Suunta kuitenkin on oikea.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Holari tuli aiemmin ja tänään pronssia seuran kisoista. Midi-kisoissa taisi jäädä cutit tekemättä tälle kesälle. Tasaisuutta tullut lisää viime kesään verrattuna, mutta paljon on vielä kehitettävää. Suunta kuitenkin on oikea.
Haa, fellow bronze medalist! Onneksi olkoon menestyksestä!

Ite aloitin Pirkkalassa pelit heikosti, ja kaksi ekaa päivää meni tuskaisesti lyöntimääriin 79 ja 80. Viimeisenä päivänä osui kohdalle aika pöljä startti kun olin seitsemän reiän jälkeen kahden eaglen ja kahden birdien siivittämänä tuloksessa -6, mutta lopulta jännityksen ja pienen herpaantumisen jälkeen tuloskorttiin merkattiin tulos 69 (nice).

Sillä päästiin yleisen sarjan kolmossijalle yhteistuloksella +12. Kaiken kaikkiaan hyvä kisa, ja nuo kaksi ekaa päivääkin johtui suurilta osin huonosta svingaamisesta (viimeisen päivän lämmittelyjen aikana tajusin yhden svingi-idean, mikä toi huomattavan parannuksen lyömiseen).
 

Hakki#20

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bayern München
Puolitoista vuotta vanhasta Clicgearin kärrystä irtosi yllättäen pyörä. Nyt olen viikon verran vääntänyt kättä myyjäliikkeen kanssa meneekö se takuuseen.
Uusi setti pyöriä (kaikki kolme) maksaa 75€ joten kyse on lähinnä periaatteesta. Myyjän mukaan kärryillä on vuoden takuu, Clicgearin sivuilla takuuksi mainitaan kaksi vuotta.
Case closed. Vaati yhteydenoton Clicgearin Euroopan konttorille ennenkuin sain maahantuojalta takuuna uuden pyörän.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös