Golfin harrastajat

  • 492 539
  • 2 957

F#21

Jäsen
Voivoi, täytyisi mennä hoitoon näiden hankintojen takia. Draiverin varsia on kierretty varmaan kymmenisen kappaletta vuoden aikana ja nyt tuli tilattua T100S 6-PW raudat AP3:ten tilalle. Tulee tehtyä combo-setti missä 4-5 raudat pysyvät AP3 ja 6-"48" on sitten T100S.
Toivottavasti tämän jälkeen pystyisi keskittymään vain pelaamiseen sekä treenaamiseen.

Viime kerralla taisin kirjoitella miten en ole aiemmin osannut aktivoida pakaroita svingissä. Nyt on muutamia kertoja tuota treenailtu ja hetki hetkeltä tulokset paranevat. On kyllä hölmö olo ettei tuota ole aiemmin tajunnut. Vaatii kyllä myös melkein päivittäistä treeniä pakaroille muun salitreenin ohessa.
Tuon avulla on alkanut myös palloon osuminen parantumaan, jolloin palloon saa kunnon paineen. Noissa lyönneissä myös pallon lentokaari muuttuu vahvemmaksi mikä on iso bonus.
Toivottavasti loppukuusta tai huhtikuun alusta pääsisi jo käymään ulkorangella saati pelaamassa!
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan hirvittävä golfkuume myös täällä. Viime vuonna tuli törsättyä niin maan perkeleesti välineisiin (upouudet Mizunon raudat, käytettynä kaikki muut mailat uusiksi paitsi lob wedge), että tänä vuonna pääsee ehkä vähemmällä. Draiverin aion fitata ja tilata kohtuullisella rahalla, eli ykkösvaihtoehtoina tällä hetkellä Wilson D9 ja Cleveland Launcher HB Turbo. Houkuttelisi pirusti äärimmäisen kehuttu Ping G425, mutta on kyllä ihan tolkuttomaksi karanneet hinnat (toki neuvotteluvaraa kaupoissa yleensä on). Ensin pitäisi tietysti kokeilla, että miltä nuo tuntuu. Nykyinen vanhahko Taylormade R9 SuperTri on todella hyvä ja helppo, mutta omalle lyönnille spinnaa aivan perkeleesti (jopa 8,5 asteiseksi säädettynä).

Pääosin rahnat yritän kuitenkin laittaa opetukseen, ja sen voimin tavoitteena painaa händäri pysyvästi alle 10 (nyt 11) ja lyöntimäärät saisivat pääosin pysyä kotikentällä <85. Kun viime kauden päätteeksi sain vihdoin haamurajan 80 rikki (erittäin monen sulamisen jälkeen), niin erittäin hyvillä fiiliksillä kevään peleihin.
 

F#21

Jäsen
...Draiverin aion fitata ja tilata kohtuullisella rahalla, eli ykkösvaihtoehtoina tällä hetkellä Wilson D9 ja Cleveland Launcher HB Turbo. Houkuttelisi pirusti äärimmäisen kehuttu Ping G425, mutta on kyllä ihan tolkuttomaksi karanneet hinnat (toki neuvotteluvaraa kaupoissa yleensä on). Ensin pitäisi tietysti kokeilla, että miltä nuo tuntuu. Nykyinen vanhahko Taylormade R9 SuperTri on todella hyvä ja helppo, mutta omalle lyönnille spinnaa aivan perkeleesti (jopa 8,5 asteiseksi säädettynä).
Mä oon nyt pari kautta pelannut Pingin draiverilla ja itseasiassa tehnyt niin, että hakenut "vanhan" mallin Golf Centerin demopäiviltä kuleksimasta. Ajatus on ollut, että säästäisin tolla rahaa. (Jepjep...) Kannattaa tsekata jos löytäisit esim. Pingin G410-sarjaa olevan kepin halvalla.

Oletko muuten pystynyt tarkistamaan mihin kohtaan lapaan pallo draiverissasi osuu? Jos et ole, niin esim. suihkuttamalla kuivashampoota lapaan saat sellaisen pinnan johon jää pallon jälki näkyviin. Toimii hyvin ja ainakin itselle erittäin opettavainen lisä harjoitteluun.
Tuon perusteella sitten yrittää säätää osumakohtaa hieman keskikohdan yläpuolelle ja lavan kärkeä kohti.


Täältä lisätietoa (menee golf-hullujen keskustelupalstalle - kielenä lontoo)

edit. Tämän lisäksi tietysti mainitsemasi opetus on erittäin hyvä ratkaisu.
 

BigJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihan hirvittävä golfkuume myös täällä. Viime vuonna tuli törsättyä niin maan perkeleesti välineisiin (upouudet Mizunon raudat, käytettynä kaikki muut mailat uusiksi paitsi lob wedge), että tänä vuonna pääsee ehkä vähemmällä. Draiverin aion fitata ja tilata kohtuullisella rahalla, eli ykkösvaihtoehtoina tällä hetkellä Wilson D9 ja Cleveland Launcher HB Turbo. Houkuttelisi pirusti äärimmäisen kehuttu Ping G425, mutta on kyllä ihan tolkuttomaksi karanneet hinnat (toki neuvotteluvaraa kaupoissa yleensä on).

Täällä myös golfkuume alkaa olemaan jo ihan tapissaan ja niinpä piti päivittää vanha käytettynä ostamani draiveri uuteen. Päädyin tuohon sinunkin mainitsemaasi Pingin G425 Maxiin. Fitattiin paikallisessa liikkeessä nupin speksit ja varsi minun lyönnille sopiviksi ja olen kyllä tyytyväinen hankintaan. Hintaa tuli kaikkinensa 420, joten aika paljon tuli alas siitä hyllyn pyyntihinnasta 499, kun huomioi että tunnin verran siinä myyjän kanssa Trackmanissa haettiin oikeaa setuppia. Vanhaan mailaan nähden lyönteihin tuli mittaa lisää ja huonompikin osumaa pysyy paremmin suunnassa. Nämä olivat ominaisuuksia, joita lajin vasta pari kesää sitten aloittaneena draiverilleni kaipasinkin.

On kyllä pirun hieno ja koukuttava laji, jossa haastetta riittää ja tieto lisää tuskaa. Trackmaniin se on taas tänäänkin mentävä itseään masentamaan. Hauskasti se svingi elää tässä vaiheessa, mutta ongelmien määrä taitaa olla vakio, sillä kun pääsin raudoilla slaissista eroon niin nyt onkin sitten ongelmana liian suljettu lapa -> hook. No onpahan ainakin pro:lla tekemistä, kun yritetään saada svingiäni edes sinne päin.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On kyllä ihan käsittämättömiä nuo raippojen hinnat. Tulee avaukselle hintaa, eli syytä lentääkin pitkälle ja suoraa (älä ajattele tätä tiiboksissa). Itsekin toki ostaisin jos raskisin ja kehtaisin vaimolle kertoa. Itse olen panostanut tulevalle kaudelle uuteen Big Maxin bägiin ja sitten nuo GolPadin NFC tagit.
Vaikuttaa muuten erittäin asialliselta sovellukselta tuo GolfPad. Bjärkas puuttui kenttävalikoimasta ja sen pystyi helposti itse mappaamaan. Kankaisista puuttui eri ysiyhdistelmät mutta lisäsivät ne alle 24 tunnissa kun laitoin pyynnön. Voisi ottaa tavoitteeksi olla käyttämättä Gamebookia ollenkaan, on se sen verran kapinen käpistys ja nyt ilmeisesti Hcp-tietokannan ylläpitokin meni muualle. Saa nähdä avautuisiko rajapinta muillekin tuloskorttisovelluksille.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Google Kuvat vittumaisesti ilmoitti, että aloitin viime vuonna gofkauden juuri tänä päivänä. Nyt näyttää maaliskuunkin osalta aika heikolta. No Salossa oli rangekin jo auki, mutta koitan vältellä matolta lyömistä kun kyynerpää ei siitä varsinaisesti tykkää, kun kuitenkin innostun liikaa ja duffaan täydellä voimalla.
Polte on kyllä kohtuu kova.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Hauskasti se svingi elää tässä vaiheessa, mutta ongelmien määrä taitaa olla vakio, sillä kun pääsin raudoilla slaissista eroon niin nyt onkin sitten ongelmana liian suljettu lapa -> hook

Itselläni täsmälleen samaa vaivaa. Joko vika löytyi, niin tietäisi itsekin? *hymiö
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Hieno uutinen! Gamebook on todennäköisesti yksi Suomen paskimmista applikaatioista käyttäjämäärään nähden. Käytin viime vuonna pelkästään tuon Ebirdie-lisäosan takia ja palautan kuitenkin joka kortin. Todella buginen tekele.

Onko muilla kokemuksia tuosta mScorecardista? Olen ymmärtänyt, että toimii jouhevammin.
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Jännä homma, että ihmiset aina sanovat kuinka GameBook on niin buginen. Itse käyttänyt sitä jo useamman vuoden ja ainakaan itse en muista mitään erityistä vikaa. Viime kesänä n.55 kierrosta ja joka kerta GameBook käytössä eikä ongelmia.
 

Tulevatähti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onko muilla kokemuksia tuosta mScorecardista? Olen ymmärtänyt, että toimii jouhevammin.
Vuosia sitten kun nämä mobiilituloskortit tulivat otin käyttöön Gamebookin ja ongelmia oli alusta alkaen.

Vaihdoin sitten mScorecardiin ja siinä on tullut pysyttyä. Ei ikinä mitään ongelmia tai bugeja ole ollut mScorecardin kanssa ja vähän väliä sai olla viime kesänäkin merkkaamassa kavereille tuloksia kun heidän Gamebookit ei toiminut.

Ilmeisesti Gamebookissa on joitain ominaisuuksia mitä mScorecardista ei löydy, mutta datan kirjaamiseen kierroksilta se on enemmän kuin hyvä.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jännä homma, että ihmiset aina sanovat kuinka GameBook on niin buginen. Itse käyttänyt sitä jo useamman vuoden ja ainakaan itse en muista mitään erityistä vikaa. Viime kesänä n.55 kierrosta ja joka kerta GameBook käytössä eikä ongelmia.
Minulla katosi viime kauden aikana (reilu 60 kierrosta) 3-4 kertaa tulokset bittiavaruuteen kesken kierroksen, enkä saanut koko kauden aikana säädettyä pelikaverin tasotusta kohdilleen kierrosta aloittaessa (hänen händäri +3.0 hujakoilla, tarkoitus saada pelitasoitus 0).

Viime kausi myös alkoi Rinkussa jollain ammattilaiskisalla jonka kirjanpito oli täysin Gamebookin varassa. Sehän lasahti täysin ja kynä/paperi suoritti loppuun.

Joku asioista tietävä minulle selitti, että Gamebook on alkujaan rakennettu niin pieleen, että se pitäisi räjäyttää atomeiksi ja aloittaa alusta.
 

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mä olen käyttänyt NexGolfin mobiiliappia oikeastaan aina, ja olen siihen tyytyväinen. En jaksa kirjailla tilastoja puteista yms ja Nexgolfissa saa käyttöön pelkistetyn näkymän mihin laitetaan ainoastaan tulos. Myös kaikki klubikisat vedettiin viime kaudella käyttäen Nexgolfin kilpailumoduulia, eikä osunut ongelmia omaan ryhmään kertaakaan. Kuulemma joillain oli ongelmia enemmänkin, en sitten tiedä johtuiko omista laitteista tai käyttäjistä.

Tässä pitää toki huomioida, että omassa seurassa(LG) se premium-versio kuuluu jäsenmaksuun, jos siitä joutuisi sen 20€ maksamaan, voisi tilanne olla eri. Testasin kyllä viime kaudella myös Gamebookin eBirdie-lisäosaa, mutta en kyllä tykännyt sitten olleenkaan. Liikaa ylimääräistä tauhkaa ja mainoksia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joku asioista tietävä minulle selitti, että Gamebook on alkujaan rakennettu niin pieleen, että se pitäisi räjäyttää atomeiksi ja aloittaa alusta.
Tuo on kyllä helppo uskoa kun ohjelmaa käyttää. Varsinkin ne joka väliin tunkevat mainokset on jotain ihan uskomatonta paskaa. Valmiin kierroksen lähettämisen yhteydessä tuleva satunnainen error on tietysti ajaton klassikko myös. Se Apple Watch äppi on kai kuitenkin toiminut ihan ok. En tiedä toimiiko mscorecard Apple Watchissa?

Ite avasin kauden eilen ja testailin samalla noita GolfPad NFC-tageja. Hyvinhän ne toimii, kunhan vaan muistaa sen mailan tägätä, viimeistään sitten heti lyönnin jälkeen. Toki suoraa kellostakin pystyy pelkkiä lyöntejä merkkaamaan. Kännykkää ei tarvinnut ottaa kertaakaan kierroksen aikana käteen.
 

vilho

Jäsen

Hieno uutinen! Gamebook on todennäköisesti yksi Suomen paskimmista applikaatioista käyttäjämäärään nähden. Käytin viime vuonna pelkästään tuon Ebirdie-lisäosan takia ja palautan kuitenkin joka kortin. Todella buginen tekele.

Onko muilla kokemuksia tuosta mScorecardista? Olen ymmärtänyt, että toimii jouhevammin.
Loistava uutinen. Gamebook on/oli kyllä yksi paskimmista koskaan käyttämistäni Android-applikaatioista ja niitä nyt on tullut kuitenkin jokunen koeponnistettua.

mScorecard ollut meikäläisellä käytössä näköjään vuodesta 2013. Toimii erittäinkin sulavasti ja lyöntien merkkaus on kiitettävän yksinkertaista ja nopeaa. Ei ehkä visuaalisesti se kaikkein kaunein teos, mutta mulle merkkaa kentällä ollessa se, että käyttö on vaivatonta. Lyöntien merkkaus ja puhelin takaisin taskuun/bägiin. Cool story, en edes tiennyt sen olevan suomalaista tekoa.
 
Viimeksi muokattu:

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Missäs sitä on ranget jo auki? Täällä susirajalla ei vielä viikkoon tai kahteen, ja talvihallikin suljettiin 14.4. asti.
Ehkä sitä jo maanantaina pääsisi, alkuviikosta viimeistään kun nyt saivat hiekotettuakin rangen. Sulaa nopsaan.

---

Kova on polte jo päästä pelaamaan, svingi on talvehtinut ihan ok, simulaattorissa tullut käytyä parinkymmenen tunnin verran. Nyt kun vielä tuli töistä otettua loparit, niin tässähän on hyvät ainekset valmiina hienoon kesään!
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Iltaa vaan kanssagolffareille pitkästä aikaa!

En vuodenvaihteessa uusinut pelioikeutta Mijas Golfiin, vaan tarkoitus oli alkuvuodesta vetää crossfittiä vähän rankemmalla kädellä. Tammikuun lopussa kohdalle osunut korona sotkikin sitten suunnitelmat aika täysin. Crossfittiin ei ole mitään näiden jälkioireiden kanssa mitään asiaa ja kun koneellakaan ei jaksa päiviä pitkiä istua, golf tuli takaisin kuvioihin. Ulkoilu ja kentällä kävely tekee varmasti myös tosi hyvää normaalielämään palaamiselle. Uusin siis pelioikeuteni Mijas Golfiin tällä viikolla ja kausi saa alkaa! :)

Miltä Suomessa näyttää golfin suhteen?
 
Viimeksi muokattu:

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Iltaa vaan kanssagolffareille pitkästä aikaa!

En vuodenvaihteessa uusinut pelioikeutta Mijas Golfiin, vaan tarkoitus oli alkuvuodesta vetää crossfittiä vähän rankemmalla kädellä. Tammikuun lopussa kohdalle osunut korona sotkikin sitten suunnitelmat aika täysin. Crossfittiin ei ole mitään näiden jälkioireiden kanssa mitään asiaa ja kun koneellakaan ei jaksa päiviä pitkiä istua, golf tuli takaisin kuvioihin. Ulkoilu ja kentällä kävely tekee varmasti myös tosi hyvää normaalielämään palaamiselle. Uusin siis pelioikeuteni Mijas Golfiin tällä viikolla ja kausi saa alkaa! :)

Miltä Suomessa näyttää golfin suhteen?
Kausi alkaa pikkuhiljaa ja kentät tulevat olemaan ääriään myöten täynnä, ainakin pk-seudun lähimmät. Edes rangelle ei pääse Paloheinään, ellei varaa paikkaa päivää etukäteen. Viime vuonna alkanut buumi saanee jatkoa. Onneksi oma kenttä (Nurmijärvi Golf) on juuri sen verran kauempana, että mahtuu pelaamaan.

Kuulin, että SHG oli myyty loppuun jo joulukuussa. Eipä sinne tosin viime vuonnakaan päässyt vieraspelaajana, kun parhaina päivinä oli joka ikinen lähtö ja paikka varattu.

Omalla kohdalla swingi on mennyt pelottavan paljon eteenpäin talven omatoimisessa hallitreenissä ja putteri tuntuu kotimatolla tulikuumalta... lupaa karmaisevaa alkukautta.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Iltaa vaan kanssagolffareille pitkästä aikaa!

En vuodenvaihteessa uusinut pelioikeutta Mijas Golfiin, vaan tarkoitus oli alkuvuodesta vetää crossfittiä vähän rankemmalla kädellä. Tammikuun lopussa kohdalle osunut korona sotkikin sitten suunnitelmat aika täysin. Crossfittiin ei ole mitään näiden jälkioireiden kanssa mitään asiaa ja kun koneellakaan ei jaksa päiviä pitkiä istua, golf tuli takaisin kuvioihin. Ulkoilu ja kentällä kävely tekee varmasti myös tosi hyvää normaalielämään palaamiselle. Uusin siis pelioikeuteni Mijas Golfiin tällä viikolla ja kausi saa alkaa! :)

Miltä Suomessa näyttää golfin suhteen?
Paljonkos pelioikeus Mijakseen maksaa?

Asutko vakkaristi siellä vai osan vuodesta, sori offtopic.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Paljonkos pelioikeus Mijakseen maksaa?

Asutko vakkaristi siellä vai osan vuodesta, sori offtopic.
Asun vakituisesti, olen asunut täällä vuoden 2016 lokakuusta lukuun ottamatta paria Suomessa vietettyä talvea.

Sain pelioikeuden tosi edullisesti loppuvuodeksi, 1300 eurolla. Normaalisti paketti ilman buggyä taitaa olla 2700e vuodessa ja buggyllä 3900e. Mijas Golfissa tosin siis kaksi täysin erilaista kenttää, lyhyt ja strategiaa vaativa Los Olivos ja leveämpi ja pidempi Los Lagos. Jälkimmäinen onkin sitten mun lempikenttä tältä alueelta.
 

F#21

Jäsen
Eilen tuli avattua kausi Vihdissä. Melkoinen kokemus kun lähdettiin klo 7:30 liikenteeseen niin kenttä oli aivan jäässä. Vähän jäi paha maku ensimmäisen reiän jälkeen, että mitä tämä tekee kentälle... Etuysin kenttä oli lähes kokonaan tosiaan jäässä pl. muutamia kohtia.

Takaysillä sitten kenttä muuttui mutalammikoksi niin eipä sekään peliä helpottanut. Ihan kelpo kierros vaikka takaysillä alkoi vanhat virheet svingin osalta nousemaan esiin ja se laittoi taas miettimään seuraavia treenejä. Onneksi aurinko paistoi ja keli oli erittäin hyvä, niin kierroksen jälkeen jäi hyvä fiilis. Etuysilläkin tuli tehtyä eagle, joten silläkin saattoi olla vaikutusta hyvään fiilikseen.

Oma kotikenttä (Talma) avaa tulevana perjantaina pelit 18r osalta ja vähän huolestuneena täytyy seurata miten nopeasti kenttä varataan loppuun. Toivottavasti toisen kentän avaaminen helpottaisi varausmahdollisuuksia jatkoa varten.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onhan tässä jo kolme kierrosta keritty tänä keväänä pelata. Eilen vetäisin elämäni ekan 72 lyönnin kierroksen.
Salo oli jo maaliskuun viimeisenä päivänä ihan ok kunnossa (kuiva), mutta eilen oli kai Wiurila ollut aikamoista mutapainia. Lauantain lumisade varmaan oli aika killeri ennestäänkin märälle maalle.
Ai niin, par57 kentällä tuo 72, höhöö. Bjärkas on kyllä varsinkin näin alkukaudesta kiva kenttä, kun tilaa on, kenttä on suhteellisen hyvässä kunnossa ja pääsee hakemaan lähestymisiin ja lähipeliin tuntumaa jota ei oikein rangella saa (vrt draivit).
 

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tänään tuli hyviä uutisia, meilläkin aukeaa range keskiviikkona ja 9-reikäinen kenttä lauantaina. Luonnollisesti varattuna lähdöt sekä lauantaille ja sunnuntaille. Kelikin ainakin nykyisen ennusteen mukaan kohdallaan, kelpaa kyllä.

Märkäähän siellä varmasti vielä on, mutta kyllä tässä jo ulos haluaa pelaamaan. Parikymmentä tuntia talven aikana simulaattorissa, saa nähdä millaista huiskimista se ulkona taas on.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Range aukesi sunnuntaina ja olihan siellä taas tuttuja ja tuntemattomia paljonkin. Kenttä aukeaa ehkä vapun tienoilla, joten vielä pitää jonkun aikaa malttaa. Mutta mahtavaa, että ulos jo pääsi lyömään ja mikäs kiire tässä nyt onkaan, kun driveri ja rautojen uudet varret + gripit on vasta tilattu.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Vuosituhannen alussa irkanneiden golfareiden whatsup ryhmä aktivoitui tänään (varmaan keväisten kelien innostamana) ja palautui mieleen, että minun piti ostaa ne uudet raudat. No pieni googlettelu ja tilaus sisään. Noita Wilsonin D malleja katselin jo syksyllä kauden päätyttyä ja nyt ostin D300 raudat kun sai niin halvalla (30v vanhojen tilalle).

(Minulla ikuinen rakkaussuhde Wilsonin mailoihin, kun olivat ensimmäiset jotka sain ja satuin silloin asumaan samassa kaupungissa kuin Wilsonin joku tehdas tms Skotlannissa).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös