Re: Golf ketju
Viestin lähetti Ojo
Löytyykö jatkoaikalaisista montaa Golfin harrastajaa? Tähän ketjuun voisi kirjoitella kaikkea aiheeseen liittyvää.
Mm. risuja ja ruusuja kentistä, missäpäin pelaatte, kenttäsuosituksia ympäri suomen ym. ym. siis kaikkea mahdollista.
Itse aloitin pelaamisen vasta viime kesänä (heinäkuussa), joten olen aika noviisi vielä tässä lajissa (HCP 30).
Vahan myohassa tahan kyselyyn...
Aloitin pelaamisen viisi vuotta sitten. Toki Australiassa ja pari kertaa Suomessa tuli kokeiltua jo vuosia sitten, mutta kurssit ja mailat tuli kaytya ja ostettua siis viisi vuotta sitten.
Aloitin pelaamisen Belgiassa (jossa on muuten baut 75 kenttaa!), jossa silloin asuin ja totesin siella olevan golf-kulttuurin olevan minun tyyliselleni pelaajalle oikeanlainen (siella ei ole naita "olen taalla osakas!"-tyyppeja ;)). Ekana vuonna (huhtikuun lopusta Jouluun) pelasin pikkasen reilu 100 kierrosta. Handari napsahti siina ajassa 27aan. Seuraava vuosi meni taistellessa hermojen kanssa. Halu kehittya boki-pelaajaksi oli kova. Edistysta ei kuitenkaan tapahtunut. Kolmantena vuotena treeni alkoi tuottaa tulosta ja kausi paatty 17 handariin. Neljas kausi, siis viime vuosi, toi handarin alas viiteentoista (handari maaraytyi vain kilpailutuloksilla, ei buddy-kierroksilla ja oli siten aina tiukka ja "oikea") ja nyt taalla Jenkeissa olen hakannut palloa koko kesan ja tulokset vaihtelevat 75n ja 85n valissa. Riippuen kentasta ja fiiliksista. Hcp on siis kaiketi jossain siella 8n kohdilla, pelattujen kieroksien keskiarvoja laskettaessa.
Suomessa tulee pelattua vuosittain jokusia kertoja. Radat on ihan ok, mutta mukaan sattuvat pelikumppanit on vahan niin ja nain valilla. Semmosta ihme "selittajaa" nayttaa olevan klubilla kun klubilla... Mukavimmiksi kentiksi voisi ehka mainita Tahkovuoren, Vuosaaren ja miksei Espoonkin.
Caddiena olen toiminut seniorien European Tourilla ja parhaillaan olen ehdolla Jenkkien PGAn kakkostourin Nationwide Tourin caddieksi. Kundeilla kun ei kaikilla ole caddieta omasta takaa...
Erona muuten europpalaisilla ja jenkkien radoilla on griinit. Taalla ne on sikanopeita ja kallistuksia on nakyvia ja nakymattomia vaikka kuinka paljon. Voinkin sanoa, etta kun Belgiassa olin sellainen baut 32 putin (per kierros) kaveri, niin taalla jos alle 36n saa, niin olen ollut tyytyvainen. Puttausta oliskin alettava treenaamaan viela kovemmin.
Onko joukossa muita Jenkeissa enemmankin pelanneita?