Seitsemän vuosi tässä on lähtenyt käyntiin pienellä paineella siinä mielessä, että tuo HCP pitäisi saada laskemaan tasolle 6-7 tämän kesän aikana. Viime kesään lähdettäessä se oli 10,6, ja kun vuosi loppui, se oli 10,8. Toista tämän kaltaista munausta en mielelläni toivoisi enää näkeväni itseltäni. Tasoituskorttia en jätä muuten kuin kilpailuissa, koska se on mielestäni reilumpaa toimintaa itseäni kohtaan. Aina näissä kilpailuissa kävi kuitenkin niin, että tuli sähellettyä muutama reikä aivan totaalisesti ja tuloksina näistä sitten 3-4 triplabogeytä. Muilla reiillä en sitten pystynyt tekemään riittävästi kovia tuloksia, ja bogeypisteet olivat jatkuvasti luokkaa 33-36.
Seuramme pro vaihtui tähän vuoteen, ja tällä viikolla olin ensimmäisen kerran tarkistuttamassa lyöntiäni. Vikaa siinä on, mutta saako sen korjattua, niin onkin sitten jo toinen tarina. Puolitoista tuntia teimme kuitenkin hyvää työtä asian suhteen, ja minulle annettiin viikko aikaa tehdä noita toistoja, jolloin on pron tarkistus vuorossa. Kyseessä on ollut lähinnä se, että pitkävartiset mailat pitää saada toimimaan paremmin, mikäli haluan sitä tasoitusta saada tippumaan alaspäin. Osaan kyllä lyödä pitkälle, mutta haluan vieläkin pidemmälle, ja ennenkaikkea varmempia osumia sekä tasaisempia suorituksia.
On se jännää, kun ammattimies osaa sanoa muutaman lyönnin jälkeen, mikä on oikeasti vikana, kun lyönti on kadoksissa. Itselläni kävi niin, että luulin lyöntini ollaan vähintäänkin riittävän laajalla kaarella tehty, mutta mitä vielä. Lyötyäni muutaman lyönnin draiverilla, pro sanoi, että svingisi on niin suppea, että ei se pallo voi tuon kauemmaksi lentääkkään. Samalla suppeus tekee osumista epävarmoja, koska lyöntien välillä liikeradat muuttuvat liikaa. Siitähän se riemu nousikin, ja hetken kuluttua lyönti oli aivan sekaisin, mutta onneksi sain juonen päästä uudelleen kiinni, ja pieni toivonkipinä sisälläni on syttynyt.
Tuon opetuksen jälkeen olen viihtynyt nyt rangella noin 300 pallon verran, ja ainakin tuntuu siltä jo nyt, että huonoja lyöntejä on tullut suhteessa paljon vähemmän, mitä aikaisemmin tuli. Taisi muuten olla pron viimeiset sanat sen tunnin jälkeen, että lyö, äläkä pelkää mitä tulee tapahtumaan, vaan sen näkee sitten, mitä tapahtuu.