Golf-ketju

  • 55 639
  • 491
Tila
Viestiketju on suljettu.

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti fiftyeight
Tervetuloa joukkoon tummaan. Tai kummaan.

Kun peliseurasta toinen kannattaa Bluesia ja toinen asuu Espoossa, niin... No joo, en ole Tunkki.

Kuljetus määränpäähän on sovittu E:n kanssa.

Eilen vielä sääkin suosi JA-golfiin valmistautumista. Epävarmaa kohellusta oli pitkään, kunnes kierroksen loppupuolella palasin yhteen vanhoista svingivariaatioista. Selvästi normaalia hitaampi taaksevienti, niin johan alkoi toimia. Varjopuoli vain on, että tällä tyylillä mailaa tulee puristettua huomattavasti enemmän. Kuitenkin 33 bogipistettä (hcp on 25,2), selvästi tämän kesän harvojen kierrosten parasta antia.

Mutta sinne taas mahtuu niitä yksittäisiä laatusuorituksia. Lyöntipelitulos jäi taas saamatta, kun 14. reiällä kohtalaisen hyvin lähtenyt ykköspallo huukkasi metsän puolelle eikä löytynyt ja kakkospallo päätyi sellaiseen paikkaan, ettei tuntunut mielekkäältä kituutella reikää loppuun asti kaksinumeroisen tuloksen pelko persiissä.

Siitä eteenpäin menikin vähän paremmin: jokaisella reiällä viisi lyöntiä. Väylistä kaksi oli kohtalaisen vaikeita par viitosia ja ainoa par nelonen kentän vaikein reikä. Vaikeilla väylillä suoritettujen urotekojen vastapainoksi hutiloitu tuplabogi helpolla par 3 -reiällä ei ollut niin hyvä suoritus. Tärkeintä kuitenkin, että juoni löytyi.


Sitten vähän gallupia: bägi selässä vai kärryillä? Itse vaihdoin kantobägiin muutama vuosi sitten, kun niiden suosio oli suuri, enkä ole katunut. Sen sijaan moni muu tuntuu siirtäneen kantobäginsä pyörien päälle. Omasta mielestäni sen kanssa on huomattavasti helpompi ja ripeämpi liikkua. Tietenkin kävely käy hitusen raskaammaksi, muttei niin paljon että olisin ihan heti tavasta luopumassa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Re: JA-golf 2004 Tiiausajat

Viestin lähetti fiftyeight
Lähtöajat JA-Golf 2004 Lakisto 21.08.04 ovat seuraavat:

klo 9:00:
- Ojo
- Odb
- StevieY

klo 9:10
- Tumba17
- Veivi
- Cracker

klo 9:20
- E
- fiftyeight
- Miguel


Tässä on havaittavissa hieman taktikoinnin makua. Edellisvuosien voittajat on heti alussa StevieY:n kanssa pelaamassa, ei välttämättä "klubipelaajalle" kaikista helpoin seura, kun itsestäkin alkaa tuntua pelin olevan noin helppoa - tulee liikaa pro-tason superlyöntiyrityksiä. Selkeästi tässä pelataan uutta voittajaa.

Toinen ryhmä ei sano mitään sen enempää, mutta Veivin kanssa totisesta pelaamisesta ei tule mitään, sen verran leppoista seuraa on.

Kolmas ryhmä taas on todennäköisimmin (itseni vuoksi) se, jota saadaan odottaa maalissa. 19. reikä venyy kahdella ensimmäisellä ryhmällä meitä odotellessa ja selitykset kuudesta birkusta toimii kuin junan vessa...

Siis lauantaina nähdään.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Re: Re: JA-golf 2004 Tiiausajat

Viestin lähetti E
Tässä on havaittavissa hieman taktikoinnin makua.
- - -

Tottakai tässä on taktikoitu. Pelihän on itse asiassa jo alkanut henkisellä tasolla.

Totta puhuen, ryhmät on jaettu siten, että kussakin ryhmässä olisi tasoituksensa puolesta suurin piirtein samassa tasoitusryhmässä pelaavia. Peli on mielekkäämpää siten. Itse jouduin taannoin 28- tasoituksella ryhmään jossa pelasi kaverit tasoituksilla 3 ja 5, eikä se silloin tuntunut kovin mukavalta katsoa kun löivät par-nelosella avauksen griinille ja itse tumpuloin sinne vasta neljännellä lyönnillä.

Ojo on varmaan jo velvollisuutensa hoitanut kiertopalkinnon suhteen ja vielä muistaa ottaa sen mukaansa. Muita palkintojakin on jo saatu; niistä kiitos asianosaisille.

Nyt vaan toivotaan kuivaa keliä, tällä hetkellä 5vrk- ennustus lupailisi n. 20 astetta ja puolipilvistä, vaan sittenhän sen näkee.

Älä huoli, Miguel. Jos olet kiltisti, saatat päästä vielä ehjänä kotiinkin.... Btw. 33p kisassa, niin olet lähellä palkintosijoja. Itse joudun antamaan tasoitusta, kun rikoin ranteeni pari viikkoa sitten ja vieläkin oireilee.
 

Aina Pata

Jäsen
Tsemppiä kaikille sinne JA-golfiin.

Itsellä eilen koko kesän paskin kierros. Oli työpaikan mestaruuskisat. Peliseurana oli pomon pomon pomo(singeli) ja joku toinen. Vittu että hävetti, niin perseelleen meni. Selvennös, meitsin hcp 35 voitte arvata miltä näyttää kun menee TODELLA huonosti.

Vieläkin vituttaa, mutten jaksa edes kirjoittaa siihen toiseen ketjuun.

Taisin viime vuonna kirjoittaa, että jos parin vuoden kuluttua JA-golfiin osallistuisi eli palaillaan vajaan vuoden kuluttua.
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Re: Re: JA-golf 2004 Tiiausajat

Viestin lähetti fiftyeight
Ojo on varmaan jo velvollisuutensa hoitanut kiertopalkinnon suhteen ja vielä muistaa ottaa sen mukaansa.
Velvollisuus on hoidettu ja yritän muistaa ottaa pystin mukaan. Ainoa ongelma taitaa olla sen mahtuminen pösön takakonttiin.....kooltansahan ko. pysti on jotain 1.5 kertaa "känädä-malja" :-)

Itsellä valmistautuminen JA-golfiin on mennyt kaikkea muuta kuin hyvin. Viimeisen kolmen viikon aikana olen kerennyt pelaamaan kaiketi 2 kierrosta. Eilenkin oli aika varattu, mutta koko päivän jatkunut sade lannisti sen verran että voinut lähteä. No katsotaan mitä tuleman pitää.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Oma valmistautumiseni elämäni ensimmäiseen JA-golfkisaan pitää sisällään kolme kierrosta viimeisen kolmen viikona aikana, koko vuodena aikana rundeja takana noin 20. Tulokset olleet varsin ailahtelevia ja 90 on alittamatta kaudelta. Eilinen ilta meni rangella +pron opeissa ja viimeaikojen peliä varsin pahasti haitannut slaissi katosi, ainakin tilapäisesti. Lauantaina tavataan ja E on minutkin luvannut napata autoonsa, josta kiitokset.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Re: Re: Re: JA-golf 2004 Tiiausajat

Viestin lähetti fiftyeight
Btw. 33p kisassa, niin olet lähellä palkintosijoja. Itse joudun antamaan tasoitusta, kun rikoin ranteeni pari viikkoa sitten ja vieläkin oireilee.

Ja selityksetkin on jo valmiina... kuten edellisvuonnakin.

Omaan peliin on tullut paha henkinen lukko. Löin pahasti alle turpeeseen ja tärähti kivasti. Sen jälkeen lyönti ei suostu enää osumaan pallon alle, kun alitajuntaisesti varoo.

Itselläni on ainoastaan yksi tavoite Lakistoon ja se on, että toista lyöntiä pääsee lyömään väylältä.
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kysymys kentästä

Katselin tuolta golfpiste.com:in sivuilta Suur-Helsingin Golfin sivuja ja sieltä kenttäesittelyä, niin siellä oli Lakistosta kaksi eri versiota. Eli näytti olevan Lakisto 70 ja Lakisto 72. Sanokaapas tietävät mistä moinen?? Toisessa takaysi näytti olevan par 34 ja toisessa 36.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Re: Kysymys kentästä

Viestin lähetti Ojo
Katselin tuolta golfpiste.com:in sivuilta Suur-Helsingin Golfin sivuja ja sieltä kenttäesittelyä, niin siellä oli Lakistosta kaksi eri versiota. Eli näytti olevan Lakisto 70 ja Lakisto 72. Sanokaapas tietävät mistä moinen?? Toisessa takaysi näytti olevan par 34 ja toisessa 36.

Väylien pituudet on samat molemmissa versioissa - paitsi viimeinen par 5 on par 3 tuossa 70:ssa. Olisiko syynä tulviminen ja sen vuoksi tilapäisesti lyhennetty väylä, koska vesi vallannut "oikean" väylän?

Näin veikkailisin, koska en ainakaan toisesta kentästä ole kuullut.
 

Pubi4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Re: Kysymys kentästä

Viestin lähetti Ojo
Katselin tuolta golfpiste.com:in sivuilta Suur-Helsingin Golfin sivuja ja sieltä kenttäesittelyä, niin siellä oli Lakistosta kaksi eri versiota. Eli näytti olevan Lakisto 70 ja Lakisto 72. Sanokaapas tietävät mistä moinen?? Toisessa takaysi näytti olevan par 34 ja toisessa 36.

Lakiston takaysi pelataan tällä hetkellä par 34:na johtuen siitä, että pallot ovat lennelleet liian usein väylän reunalla olevaan hevoshakaan pelaajien yrittäessä sankarilyöntejä. Kilpailuissa väylä pelataan normaalisti par 5:na, mutta muuten väylä siis pelataan noin 145 metrisenä par 3:na. Tietojeni mukaan suojaverkko on suunnitteilla, mutta ei toteutune mitä luultavimmin tämän vuoden puolella.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Re: Kysymys kentästä

Viestin lähetti Ojo
....siellä oli Lakistosta kaksi eri versiota. Eli näytti olevan Lakisto 70 ja Lakisto 72..

Niin, todellisuudessa se on 68. Syynä tähän salaojitusongelmat, elikkäs lähinnä sateet.

Täältä tähän
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Ervatsalo, mitenkäs sinulla on noin tarkaa tietoa Lakiston golf-kentästä? Muistelin, että golf on mielestäsi sieltä mihin ei aurinko paista, joten ei luulisi Lakiston sade- tai muut ongelmat kiinnostavan? Ettei sinussa sittenkin vain piileksi pieni golffarin alku? Jos niin on, tervetuloa JA-kisaan, 58 ottaa varmasti ilmoittautumisesi vastaan.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: JA-golf 2004 Tiiausajat

Viestin lähetti E
Tässä on havaittavissa hieman taktikoinnin makua. Edellisvuosien voittajat on heti alussa StevieY:n kanssa pelaamassa, ei välttämättä "klubipelaajalle" kaikista helpoin seura, kun itsestäkin alkaa tuntua pelin olevan noin helppoa - tulee liikaa pro-tason superlyöntiyrityksiä. Selkeästi tässä pelataan uutta voittajaa.

Kiitos vaan E. Onneksi kaikki ei ole noin mustavalkoista.

nimim. myös tuloksen 100 tänä kesänä pelannut StevieY
 

odb

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Master Golf Clubin, joka sijaitsee aika lähellä, sääennustuksessa luvataan lauantaille kahta pisaraa eli ilmeisesti suht reipasta sadetta. Tämähän on luonnollisesti sitten mun selitys jos/kun peli tökkii..
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Re: Re: Re: JA-golf 2004 Tiiausajat

Viestin lähetti StevieY
Kiitos vaan E. Onneksi kaikki ei ole noin mustavalkoista.

nimim. myös tuloksen 100 tänä kesänä pelannut StevieY

Niin, olisinpa itse päässyt edes sataan tänä kesänä.

Itse olen pitänyt taktista herkistelyvaihetta päällä ja kiertänyt kentän viimeksi 3 viikkoa sitten. Silloin meni edellisessä viestissä mainitun selityksen vuoksi peli niin heikosti, että ajattelin nollata tilanteen totaalisesti. Saa nähdä, miten peli kulkee näin lepotauon jälkeen.

Sade sopisi kyllä minulle hyvin. Tasoittaisi eroja.
 

Miguel

Jäsen
Jaa, minä en tosiaankaan toivo sadetta. Silti jostain kumman syystä olen tehnyt parhaan kierrostulokseni sellaisena päivänä, jona kierroksen loppupuoli meni hillittömässä kaatosateessa. Hanska ja mailojen gripit olivat niin märkiä, että piti vain toivoa pallon lähtevän sinne päin. Tarkka suuntaaminen oli aivan toivotonta.

StevieY:n lausahdusta miettiessä voi vain huokaista helpotuksesta, että pelimuotona on tasoituksellinen pistebogi. Nimim. viimeksi joskus vuonna yksi ja kaksi satasen alittanut.
 

Pubi4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Re: Re: Kysymys kentästä

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, todellisuudessa se on 68. Syynä tähän salaojitusongelmat, elikkäs lähinnä sateet.

Arvon ervatsalo, oliko tämä huono vitsi?

Kun sinulla näyttää tietoa olevan niin kertoisitko minulle tyhmälle mitkä muut väylät 18. lisäksi ovat muutettu tavallisista poikkeaviksi?

Itse en ole Lakistossa yli viikkoon käynyt joten tähän ervatsalon väitteeseen en osaa kantaa ottaa, mutta oudolta kuulostaa kyllä.

EDIT. Lakiston kenttä on pinnanmuodoiltaan sellainen, että vesi yleensä helposti valuu väyliltä pois hyvin. Rankkasateiden jälkeen muutamilla väylillä ojia ylitettäessä voi joutua kiertämään kauempaa siltojen jäädessä veden peittoon, mutta yksikään väylistä ei ole näyttänyt missään nimessä pelikelvottomalta veden takia.
 
Viimeksi muokattu:

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Re: Re: Re: Kysymys kentästä

Viestin lähetti Pubi4ever
Arvon ervatsalo, oliko tämä huono vitsi?

- - -

Tyypillistä ervatsalon trollausta asiasta, josta ei tiedä hölkäsen pöläystä. Siis huono provo.

Lakiston kenttää pelataan tosiaan toistaiseksi lyhennettynä juuri Pubi4everin mainitsemasta syystä. Vesisateilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Itse asiassa kovimpien sateiden aikana Luukissa oli kärrykielto, Lakistossa ei. Aivan kuten Pubi4ever toteaa. Huomaa ettei ervareppana ole edes kentällä käynyt kun ei tiedä minkälainen vuoristorata se on.

Viestin lähetti E

Löin pahasti alle turpeeseen ja tärähti kivasti. Sen jälkeen lyönti ei suostu enää osumaan pallon alle, kun alitajuntaisesti varoo.

No, näinhän juuri minullekin kävi, paitsi että löin kivikovaan saveen ja kädellä ei juuri nyt pysty edes täyttä kahvipannua nostamaan. Mutta matkaan, sanoi mummo lumessa.

Tavoite on lähinnä kiertää koko kenttä pelaamalla.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Re: Re: Re: Re: JA-golf 2004 Tiiausajat

Viestin lähetti E

Sade sopisi kyllä minulle hyvin. Tasoittaisi eroja.

Asiahan ei mulle kuulu, kun en ikava kylla paase teidan kanssa sinne pelaamaan, mutta kyllahan tuulella ja sateella tasoerot yleensa vaan kasvavat. Kokeneemmat ja pienihandariset tekee enampi mita tahtoo ja korkeampihandariset taas ei niinkaan.

Onnea vaan kaikille kisaan ja laittakaa jonkunmoinen raportti sielta tahan! Olis kiva kuulla miten on mennyt. Useammaltakin taholta!
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Myös allekirjoittanut ilmoittautuu juuri golfin aloittaneeksi, mistä syystä jätän kisat vielä ainakin tältä vuodelta väliin. Pelin kohentuessa saatan jatkossa ilmestyä mukaankin.

Enemmän pelanneet, voitteko heittää kenttävinkkejä pk-seudulta? Fee, tasoitusvaatimukset yms relevantit seikat aloittelijan kannalta noteeraten. "Täälläpäin" olen kiertänyt vasta Hiekkaharjun, Kotojärven ja Vierumäen.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti kausi
Enemmän pelanneet, voitteko heittää kenttävinkkejä pk-seudulta? Fee, tasoitusvaatimukset yms relevantit seikat aloittelijan kannalta noteeraten. "Täälläpäin" olen kiertänyt vasta Hiekkaharjun, Kotojärven ja Vierumäen.
No minä en välttämättä ole paljoa pelannut mutta tuosta Golf-oppaasta kyllä löytyi hyvää tietoa tasoitusvaatimuksista ja hinnoista. Peuramaa (varsinkin Uusi Peura) lienee hyvä hinta/laatusuhteeltaan ja Kotojärvellä tykkään myös pelata.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Re: Re: Re: Re: Re: JA-golf 2004 Tiiausajat

Viestin lähetti Punainen 18!
Asiahan ei mulle kuulu, kun en ikava kylla paase teidan kanssa sinne pelaamaan, mutta kyllahan tuulella ja sateella tasoerot yleensa vaan kasvavat. Kokeneemmat ja pienihandariset tekee enampi mita tahtoo ja korkeampihandariset taas ei niinkaan.

Laskeskelin tuon sen varaan, että noin yhtä lukuun ottamatta mukanaolijoiden händärit liikkuu 20-36 välillä (suunnilleen niin ainakin viime kesänä), joten pistebogeyssä ero itseni ja toiseksi viimeisen välillä todennäköisesti kaventuisi edes hieman sateella.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lakisto

SHG:n mestaruuskilpailut pelataan lauantaina ja sunnuntaina, joten luulisi kentän olevan ns. kisakunnossa. Tosin Lakistossa pelataan vasta sunnuntaina.

Tänään Lakisto oli aamulla kosteassa, mutta hyvässä kunnossa. Greenejä alettiin vasta leikkaamaan kierroksen loppupuolella ja ne näyttivät leikkauksen jälkeen todella hyviltä. Vesi oli myös Lepsämäjoessa laskenut varmaan puoli metriä edelliseen visiittiin verrattuna ja kaikki sillat olivat selkeästi kävelykunnossa. Toivotaan muutamaa kuivaa päivää, niin pääsemme huippukuntoiselle kentälle.

Miten on 58, olitko "varannut" lähdöt tukkoon, vai pelaako ryhmissämme ulkopuolisia täytemiehiä? Näytti olevan kenttä aikamoisen täynnä.

StevieY

P.S. joku "ervatsalo" oli nappiverkkareineen käynyt sudittelemassa 17 greenille paskavanat monkeyllään. Mistä näitä idiootteja sikiää.
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ajo-ohje?

Helpoin reitti kentälle lienee Vihdintietä pitkin ja Lakistoon käännytään jossain vaiheessa oikealle Helsingistä tultaessa. Paljonko siitä Luukin kohdalta ajetaan eteenpäin?

StevieY: Vai onko niin, että kenttä on viritetty nimenomaan JA-Golfia varten :-)
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Re: Ajo-ohje?

Viestin lähetti Ojo
Helpoin reitti kentälle lienee Vihdintietä pitkin ja Lakistoon käännytään jossain vaiheessa oikealle Helsingistä tultaessa. Paljonko siitä Luukin kohdalta ajetaan eteenpäin?

Lakisto
Tietä nro 130 (Vihdintie) Kehä III:n risteyksestä 12 km. Oikealle tienviitta RINNEKOTI / LEPSÄMÄ, jota 3,5 km. Oikealle tienviitta LAKISTO GOLF.


Lähde: www.shg.fi

Olen kerran tuonne ajanut ja ei ollut ongelmia löytää noilla ohjeilla, joten eiköhän ne edelleen toimi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös