Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 922 145
  • 6 153

SgtMarkov

Jäsen
Eihän se nyt voi ketään häiritä jos luuri soi kun se on jätetty pöydälle ja itse painuttu lounaalle?

Meillä on ja duunissa yksi narsistipaska joka harrastaa juuri tätä. Ja tietty sillä on myös läppärissä äänet täysillä eli aina kun sen kone antaa jotain virheilmoituksia, ja avokonttorissa kun ollaan, niin se kilinä kyllä kuuluu kaikkialle.

Ärsyttää myös erään toisen kollegan tyyli heittää lounaalla joka kerta ruokaa roskiin, ja sen vähättelevä puhetyyli kaikesta mistä se ei itse tajua mitään.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei voi olla niin vaikeaa laittaa NHL:n sarjataulukoihin sitä millä prosentilla joukkueet keräävät pisteitä. Sitten kun se löytyy tilastoista niin sitten ei voi jakaa joukkueita divisioonittain tai edes konferenssin mukaan. Olisi helvetin kätevää jos semmoinen olisi niin näkisi paremmin missä tilanteessa joukkueet ovat.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
"...etunimi piste sukunimi miukumauku yritys piste fi..."

Jumalauta se on ät eikä mikään miukumauku.
Enpä ole miukumaukuun törmännyt ehkä 15 vuoteen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Fazerilla on se Makea moka- pussi jossa he myyvät karkkeja jotka muka muuten päätyisivät roskiin (muoto- tai makuvika). Tämä on siis jotain hävikinvähennystä. Olen nyt kaksi pussia ostanut (ovat melko halpoja) ja niissä on ollut yli puolet mustia (salmiakki) karkkeja. Kyllä se ärsyttää kun pitää enemmän hedelmämauista. Pussin sisällöt on mitä on.... No okei.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Fazerilla on se Makea moka- pussi jossa he myyvät karkkeja jotka muka muuten päätyisivät roskiin (muoto- tai makuvika). Tämä on siis jotain hävikinvähennystä. Olen nyt kaksi pussia ostanut (ovat melko halpoja) ja niissä on ollut yli puolet mustia (salmiakki) karkkeja. Kyllä se ärsyttää kun pitää enemmän hedelmämauista. Pussin sisällöt on mitä on.... No okei.
En oo ite lähikaupassa vielä näihin makeisiin törmännyt. Pitänee käydä ihan rismoilla asti kunhan vaan joutaa. Itse pidän salmiakista niin maan perkeleesti ja voin vaan kuvitella, että sitten kun itse moisen säkin ostan, niin hetelmiä se tietty on täys. Tätä tää on, pieni asia joka ärsyttää jo valmiiks.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tossa eilen kaupassa käydessäni näin hetelmäosastolla appelsiineja ja funtsin että eipä oo muuten aikoihin ollu mellä, otetaas muutama kuula matkaan. No sitten kotona aattelin nauttia yhden etelän hetelmän. Ja sitten se muistu miksi näitä helvetinisännän herkkuja ei meillä ole juur ollu. Ne on oletettavasti suotavaa nauttia kuorittuna, mutta eihän niitä saatanoita VOI kuoria! Vittu! Sellasta millin lastua lähtee kun koitat sormin jyrsiä. Sitten kun teet puukolla viillot ja alat irrottaan sitä kuoren lohkoa niin siinä tulee puali hetelmää mukana kun ne vitun kuaret on vedetty jollain pikaliimalla kiinni. Nii, ja sitten kun saat ne taioittua jotenkin helvettiin siitä, niin siitä raiskatusta hedelmänraadosta ei saa niitä lohkoja irti kun piikkaamaalla.

Voi vittu mitä paskaa, mua huvita taas oikee mikää...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Laha

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ne appelsiinit kuoritaan terävällä veitsellä. Ensin pohja pois hedelmälihaa myöden, sitten leikkuulaudan päälle se tasaiseksi leikattu pohja leikkuulautaa vastaan ja veistellään kuoret ylhäältä alaspäin niin tarkasti kuin osataan ja lopuksi vielä se hattukin pois mistä pidettiin kiinni kun veisteltiin. Pilkotaan ja syödään, helppoo ja nopeeta.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ne appelsiinit kuoritaan terävällä veitsellä. Ensin pohja pois hedelmälihaa myöden, sitten leikkuulaudan päälle se tasaiseksi leikattu pohja leikkuulautaa vastaan ja veistellään kuoret ylhäältä alaspäin niin tarkasti kuin osataan ja lopuksi vielä se hattukin pois mistä pidettiin kiinni kun veisteltiin. Pilkotaan ja syödään, helppoo ja nopeeta.
Näköjään helppoa kuin pallokalan perkaaminen.

Just tän takia jää aplarit, mantsukat ynnä muut kauppaan. Ei ole kiinnostusta tusata ensin vartti mokoman kanssa ja palkintona sitten kirpeä vetinen löllykkä.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lonkero ei ole ehtinyt vielä riittävästi viilentyä, vaikka aamulla ostin ja kaappiin laitoin. Pakkasestakaan ei ole apua. Ei siitä tule sellaista samanlaista syvänviileää kuin jos juomat ovat olleet yön tai parin yön yli kaapissa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Se ärsyttää kun lauantaina saisit nukkua pidempään kuin arkena, mutta silti sitä tulee lauantaisinkin herättyä noin kuudelta. Samaan aikaan kuin arkisinkin. Arkiaamuilta jää kai rytmi päälle ja sitten sitä herää lauantainakin vielä kovin aikaisin. No onneksi sunnuntaina saa nukuttua yleensä hieman pidempään.

Mutta oli tuo nukkuminen tuskastuttavan hankalaakin kipeänä. Nieleminen kun sattui. Ja oli sellaista kröhinää, limaa oli kurkussa välillä. Nyt kun on pystyssä niin hengittäminenkin paljon helpompaa myös nenän kautta.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se ärsyttää kun lauantaina saisit nukkua pidempään kuin arkena, mutta silti sitä tulee lauantaisinkin herättyä noin kuudelta. Samaan aikaan kuin arkisinkin. Arkiaamuilta jää kai rytmi päälle ja sitten sitä herää lauantainakin vielä kovin aikaisin. No onneksi sunnuntaina saa nukuttua yleensä hieman pidempään.

Mutta oli tuo nukkuminen tuskastuttavan hankalaakin kipeänä. Nieleminen kun sattui. Ja oli sellaista kröhinää, limaa oli kurkussa välillä. Nyt kun on pystyssä niin hengittäminenkin paljon helpompaa myös nenän kautta.

Ei se aikaisin herääminen näin viikonloppuisin ainakaan itselleni mikään paha rasti ole. Päinvastoin on oikeastaan ihan virkistävää herätä aikaisin ilman, että on kiire lähteä jonnekin. Toki tänään nukuin sen puolitoista tuntia normaalia pidempään kun olin kuudelta ylhäällä.

Kipeänä olen itsekin ja kaikista ärsyttävin asia tässä koro.....flunssassa on juurikin tuo kurkkukipu.
Kurkkukipu on saatanan peukaloruuvi.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei se aikaisin herääminen näin viikonloppuisin ainakaan itselleni mikään paha rasti ole. Päinvastoin on oikeastaan ihan virkistävää herätä aikaisin ilman, että on kiire lähteä jonnekin. Toki tänään nukuin sen puolitoista tuntia normaalia pidempään kun olin kuudelta ylhäällä.

Kipeänä olen itsekin ja kaikista ärsyttävin asia tässä koro.....flunssassa on juurikin tuo kurkkukipu.
Kurkkukipu on saatanan peukaloruuvi.

Mun mielestä nämä aikaiset lauantai-aamut on ihan loistavia. Juuri tuo että ei tartte lähteä mihinkään ja voi rauhassa keitellä kahvit ja selailla vaikka Jatkoaikaa. Aika samoihin aikoihin tulee herättyä vuoden ympäri. Tää on nyt ehkä sit se oravanpyörä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ei se aikaisin herääminen näin viikonloppuisin ainakaan itselleni mikään paha rasti ole. Päinvastoin on oikeastaan ihan virkistävää herätä aikaisin ilman, että on kiire lähteä jonnekin. Toki tänään nukuin sen puolitoista tuntia normaalia pidempään kun olin kuudelta ylhäällä.

Kipeänä olen itsekin ja kaikista ärsyttävin asia tässä koro.....flunssassa on juurikin tuo kurkkukipu.
Kurkkukipu on saatanan peukaloruuvi.

No juu, myönnetään. Asioilla on monet puolet yleensä ja kyllä minäkin tykkään siitä kun viikonloppaamuina saa rauhassa heräillä päivään.

Nytkin onkin sitten ollut pidempi aamu kun heräsi aikaisin. On. ehtinyt katselemaan jo yhden NBA- ja yhden NHL-ottelunkin. Mukaviahan nämä aamutkin kyllä ovat. Eli ehkä laitoin asiani väärään ketjuun. Toisaalta kyllä siitä aamusta ehtisin nauttimaan vaikka olisin herännytkin vasta kahdeksalta.

Sen takia aloin käymään arkisin kaupassakinja ostaa isomman satsin ruokaa kerralla. Ei tarvitse viikonloppuisin kaupassa käydä ja aamut on siten kiireettömämpiä.

Kun viikonlopun urheilulähetysten vuoksi se kaupassa käynti olisi viikonloppuisin osunut sinne heti aamuille.

Mutta kurkkukipu on kyllä ärsyttävä sairaus ja ei ihan niin pienikään juttu. Minulla alkaa pienimmätkin nuhat usein kurkkukivulla ja se on kivuliasta kun nieleminen sattuu.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Juu, kurkkukipu on todella perseestä. Mutta mikä itseäni eniten kyrpii flunssissa on se kun lähtee haju- ja makuaisti 100% kokonaan. Ja yleensä juuri näihin aikoihin vuodesta se tapahtuu. Toivottavasti ei tullu jinxattua. Siis voi vittu että vituttaa kun et haista etkä maista mitään. En ole kovin hyvää seuraa silloin. Ainakaan selvinpäin. Mikään ei tunnu miltään, mikään ei maistu miltään, kaikki on tylsää paskaa jotenkin. Onneks kunkku käy kuuppaan niinkun ennenkin. Huppelissa noi on vaan pikku puutteita. Seuraavan kerran kun toi iskee, niin töistä saikkua ja känni päälle, prkl.

Toivottavasti muuten meirän Don ei lue tätä palstaa, kun kuvakin löytyy täältä... Hups...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Oikeasti pieni asia joka aamuisin aina vähän ärsyttää on heijastimet. Tiedän, ne on tärkeitä kapistuksia vielä kun on pimeää silloinkin kun minäkin kävelen töihin.

Mutta tärkeydestä huolimatta ne välillä vähän ärsyttävätkin. Ne kun roikkuvat takissa ja ovat välillä tiellä ja välillä niihin sotkeutuu muita välineitä. Kuten kuullokkeiden johto.

Pitäisi olla bluetooth-kuullokkeet. Ne vähän ehkä auttaisivat asiassa. Toinen asia mikä ärsyttää on takissani jostain syystä olevat ketjut, narut tai sellaiset. Siinä takin alaosassa. Nekin sitten saattaa sotkeutua heijastimiin ja kuullokkeiden johtoon. Ja ei niillä takin naruilla ole kai oikein mitään tärkeää virkaa takissa?

Siinä oikeasti pieniä asioita mitkä ärsyttävät. Vaikka kyllä heijastimen merkitys toki voi olla isokin. En tarvitse siis heijastinluentoa sillä minulla on takissani roikkumasta peräti kolme heijastinta.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän flunssaan vielä sen verran, että suihkussa käyminen piristää tai parantaa oloa huomattavasti. Aamulla ihan karmea olo, mutta kun kävi suihkussa niin kummasti sitä on kuin uusi ihminen. Ainakin hetkellisesti.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Salmiakki on hyvä lääke flunssassa, koska se avaa vähän hengitysteitä ja auttaa liman irrottamisessa. Maistuu myöskin hyvältä ja minulla ainakin monesti maistuu suussa ihan paskalta, jos on oikeasti kipeänä niin parantaa oloa sitä kautta hieman. Ja onhan se muutenkin kiva syödä salmiakkia. Olen kanssa ollut pienessä flunssassa, mutta kuumetta ei ole noussut niin viime viikolla auttoi kun kävin saunassa, jolloin se höyryhengittäminen auttoi liman irrottamisen kanssa. Alkoi heti olo kohenemaan. Kovassa kuumeessa ei saisi mennä saunaan, kun kuivattaa kehoa, mutta jos ei ole kuumetta niin vesipullo vaan mukaan ja lämmittelemään.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ansku Bergströmin ääni. Tänään kuulin ensimmäistä kertaa livenä tanssisalin odotustilassa, kun hän jutteli opetettavansa äidin kanssa. Miten voikin jollain olla noin ärsyttävän kuuloinen puheääni.

Jos lempinimi on Ansku, niin en yhtään ihmettele.

Lukiossa tunsin yhden Anskun ja se oli mukana rippileirien isoskoulutuksissa, oppilaskunnan hallituksessa yms sairasta.
 

ace

Jäsen
Ansku Bergströmin ääni. Tänään kuulin ensimmäistä kertaa livenä tanssisalin odotustilassa, kun hän jutteli opetettavansa äidin kanssa. Miten voikin jollain olla noin ärsyttävän kuuloinen puheääni.
Älä sano että se sinun lahjakortti oli Ansku Bergströmin kanssa! Ihana nainen, menisi jopa jalat alta-ketjuun. Olen kateellinen.

Enkä tietenkään koskaan ole katsonut Tanssii tähtien kanssa. Ehkä vähän silloin kun se tanssi Antti Tuiskun kanssa. En Antin takia.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tällä hetkellä Katri Kulmuni, jolla on televiissiossa aivan liian löysä paita. Nahkahame(?) aiheutti kyllä pikku giggityt.
 

Glove

Jäsen
Kännykkä on aika pieni asia. Ja mun kännykkä alkaa olla tiensä päässä. Se on niin vanha, ettei siihen saa enää edes suojakuoria. Edelliset jo hajosi. Sovelluksia ei mahdu enempää ja päivittäminenkim on siinä ja tässä, että riittääkö tila siihenkään.Näyttökin on yhdestä kulmasta halki. Taitaa olla aika ostaa uusi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös