Aina valitetaan, kuinka miehet istuvat leveästi joukkoliikennevälineissä ja vievät tilaa muilta matkustajilta, mutta täytyy kyllä sanoa, että naiset ovat vähintään yhtä hyviä siinä ellei jopa parempia. Todella monesti näen varsinkin bussissa, että naiset istuvat käytäväpaikalla ja ikkunapaikalla on laukku tai kauppakassi, joka voisi ihan hyvin olla sylissä. Usein näkee myös sitä, että istutaan käytäväpaikalla, koska ei ilmeisesti vaan haluta vierustoveria. Tulin juuri keskustaan bussilla, joka oli aika täynnä jo minun kiivetessä kyytiin ja täyttyi matkan aikana vielä entisestään, mutta silti eräs vanhempi nainen ei siirtynyt istumaan ikkunapaikalle, vaikka käytävä vieressä alkoi täyttyä ihmisistä. Hitto vie eräs vanhempi herrasmies nousi seisomaan taaempaa ja kysymään, että josko jonkun pitäisi päästä istumaan. Ei kukaan tietenkään uskaltanut pyytää naista siirtymään, mutta se pitäisi olla ihan normaalia käytöstä eikä sitä pitäisi erikseen edes pyytää. Lisäksi takapenkillä oli joku nuorempi nainen, joka vei kaksi paikkaa pitämällä pientä kassia ikkunapaikalla.
Kai mä olen tulossa vanhaksi, kun tämmöinen ärsyttää, mutta englanninkielinen termi "common decency" on semmoinen mitä ihmiseltä voisi odottaa kyseisessä tilanteessa.