Mainos

Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

• 965 321
  • 6 382

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Liukuportaissa seisominen, ja varsinkin silloin kun se koko väylä tukitaan isomman lauman toimesta. Yleensä nämä ovat teinejä tai ählämeitä. Sitä seisomiseen tarkoitettua oikeaa laitaa osaavat käyttää pulsut ja narkitkin, niin miten voi olla ettei se näiltä onnistu mitenkään..
Lisätään tähän vielä kävelykyvyn loppuminen liukuportaiden loppupäässä. Eikö koordinaatio riitä astumaan liikkuvalta alustalta liikkumattomalle.
Mä kävelen suoraan tappituntumaan huohottamaan niskaan jos joku retardi seisoo vasemmalla puolella. Useimmiten tajuavat väistää tai lähteä liikkeelle.
Muuttakaa Ähtäriin tai Pihtiputaalle. Voi voi kun nyt ahistaa kun ei tartte edes portaita kävellä... Perkeleen silkkiperseet, elävät vaahtokarkit. Äiti varmaan pyyhkii pyllytkin.

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Muuttakaa Ähtäriin tai Pihtiputaalle. Voi voi kun nyt ahistaa kun ei tartte edes portaita kävellä... Perkeleen silkkiperseet, elävät vaahtokarkit. Äiti varmaan pyyhkii pyllytkin.
No kun perkele juurikin haluaisi kävellä niitä portaita vaan ei pysty. Ähtäriin? En oikein haluaisi asua eläintarhassa. Pihtipudas kuulostaa joltain koppakuoriaiselta.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
No kun perkele juurikin haluaisi kävellä niitä portaita vaan ei pysty. Ähtäriin? En oikein haluaisi asua eläintarhassa. Pihtipudas kuulostaa joltain koppakuoriaiselta.
Elämä on priorisointien sarja. Onko siellä yläkerrassa jotain oikeasti tärkeää?

Huovisen Veikko saisi tästä hyvän novellin, jos eläisi. Liikkuvat rappuset vie kaupunkilaisen minne se haluaa, mutta eihän se nössö ole siihenkään tyytyväinen vaan valittaa.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei kun alakerrassa on tunnelissa kulkeva juna, joka kuljettaa minua naiseni luokse.
No se selittää. Mutta miksi ihmeessä naisen luota on pitänyt edes lähteä? Elämä on lyhyt.

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
No se selittää. Mutta miksi ihmeessä naisen luota on pitänyt edes lähteä? Elämä on lyhyt.
Suhde on vielä nuori ja kiihkeä. Toistaiseksi asumme omissa osoitteissamme. Ei vanha taivu uusiin tapoihin kovin äkkiä.

Glove

Jäsen
Mutta ei kai naisen luokse voi olla niin kiire, että pitää kävellä rullaportaissa? Kyllä se joutaa odottamaan vähäsen.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mutta ei kai naisen luokse voi olla niin kiire, että pitää kävellä rullaportaissa? Kyllä se joutaa odottamaan vähäsen.
No ei. Mutta miksi siellä vasemmalla pitää seistä? Jos jollain on noin ”kiire”, antaa hänen mennä. Mä ehdin siihen seuraavaankin metroon. Pari minuuttia ei voi olla niin akuuttia.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Miten mulle tuli tunne että tämä viesti olisi voinut olla edesmenneen veli Pernaveikon näppikseltä...?

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Niin no. Lähinnä kyse on tavasta kävellä aina portaat. Mielelläni käyttäisin tavan portaita tähänkin hommaan.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Poika on piipahtamassa, tuli eilen ja huomenna himaan. Käytiin aamulla kauppareissun yhteydessä paikallisessa Sportissa kaffella.
Yks mulkku sitten heitteli tuopinalusia kohti, kun kuulemma tuijotin. Kyllä me ihan keskenämme juteltiin, satuin vilkaisemaan ikkunasta ulos. Tämä oli sitten väärin. Hän sattui olemaan linjalla.

Ei ole tapana tuijottaa, homolassa saatan katsoa pidempään. Vilkaisu kesti ehkä kaksi sekuntia. No, mulkulta hän näyttikin.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Arkipäivisin syön päivän varsinaisen ruoan töissä. Se kuuluu minun työetuihin eli saan syödä ilmaiseksi joka arkipäivä ruoan töissä. Tässä on vaan se miinus puoli että hyvin usein ruokailun jälkeen alkaa pirusti väsyttämään ja muutenkin sellainen olo ettei jaksaisi tehdä oikein mitään heti syötyään. Tämä luonnollisesti sitten ärsyttää.

Toinen asia mikä ärsyttää on tuo älypuhelin joka jatkuvasti ilmoittaa että jokin päivitys olisi nyt mahdollista tehdä. Tämä on ihan jatkuvaa melkein ja usein kuuluu puhelimesta piippaus. Tähän olisi kiva kuulla niksejä miten tuon saisi vähenemään, tai kokonaan loppumaan?

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Toinen asia mikä ärsyttää on tuo älypuhelin joka jatkuvasti ilmoittaa että jokin päivitys olisi nyt mahdollista tehdä. Tämä on ihan jatkuvaa melkein ja usein kuuluu puhelimesta piippaus. Tähän olisi kiva kuulla niksejä miten tuon saisi vähenemään, tai kokonaan loppumaan?
Vastaus on Nokia 3310 vm 99-00. Muuta ei tarvita.

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Marcus Sandellin eläytyvä kommentointityyli YLE:n alppihiihtolähetyksissä.

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Aina valitetaan, kuinka miehet istuvat leveästi joukkoliikennevälineissä ja vievät tilaa muilta matkustajilta, mutta täytyy kyllä sanoa, että naiset ovat vähintään yhtä hyviä siinä ellei jopa parempia. Todella monesti näen varsinkin bussissa, että naiset istuvat käytäväpaikalla ja ikkunapaikalla on laukku tai kauppakassi, joka voisi ihan hyvin olla sylissä. Usein näkee myös sitä, että istutaan käytäväpaikalla, koska ei ilmeisesti vaan haluta vierustoveria. Tulin juuri keskustaan bussilla, joka oli aika täynnä jo minun kiivetessä kyytiin ja täyttyi matkan aikana vielä entisestään, mutta silti eräs vanhempi nainen ei siirtynyt istumaan ikkunapaikalle, vaikka käytävä vieressä alkoi täyttyä ihmisistä. Hitto vie eräs vanhempi herrasmies nousi seisomaan taaempaa ja kysymään, että josko jonkun pitäisi päästä istumaan. Ei kukaan tietenkään uskaltanut pyytää naista siirtymään, mutta se pitäisi olla ihan normaalia käytöstä eikä sitä pitäisi erikseen edes pyytää. Lisäksi takapenkillä oli joku nuorempi nainen, joka vei kaksi paikkaa pitämällä pientä kassia ikkunapaikalla.

Kai mä olen tulossa vanhaksi, kun tämmöinen ärsyttää, mutta englanninkielinen termi "common decency" on semmoinen mitä ihmiseltä voisi odottaa kyseisessä tilanteessa.

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aina valitetaan, kuinka miehet istuvat leveästi joukkoliikennevälineissä ja vievät tilaa muilta matkustajilta, mutta täytyy kyllä sanoa, että naiset ovat vähintään yhtä hyviä siinä ellei jopa parempia. Todella monesti näen varsinkin bussissa, että naiset istuvat käytäväpaikalla ja ikkunapaikalla on laukku tai kauppakassi, joka voisi ihan hyvin olla sylissä. Usein näkee myös sitä, että istutaan käytäväpaikalla, koska ei ilmeisesti vaan haluta vierustoveria. Tulin juuri keskustaan bussilla, joka oli aika täynnä jo minun kiivetessä kyytiin ja täyttyi matkan aikana vielä entisestään, mutta silti eräs vanhempi nainen ei siirtynyt istumaan ikkunapaikalle, vaikka käytävä vieressä alkoi täyttyä ihmisistä. Hitto vie eräs vanhempi herrasmies nousi seisomaan taaempaa ja kysymään, että josko jonkun pitäisi päästä istumaan. Ei kukaan tietenkään uskaltanut pyytää naista siirtymään, mutta se pitäisi olla ihan normaalia käytöstä eikä sitä pitäisi erikseen edes pyytää. Lisäksi takapenkillä oli joku nuorempi nainen, joka vei kaksi paikkaa pitämällä pientä kassia ikkunapaikalla.

Kai mä olen tulossa vanhaksi, kun tämmöinen ärsyttää, mutta englanninkielinen termi "common decency" on semmoinen mitä ihmiseltä voisi odottaa kyseisessä tilanteessa.

Common decency rupeaa olemaan kyllä katoava luonnonvara. Esimerkiksi juuri tuo bussissa istuminen - kukaanhan ei MUN viereen istu koska ne kuitenkin haisee ja on tyhmiä ja alempiarvoisia.

Toinen minkä olen huomannut on puhelimet. Duunissa on muka pakko pitää äänet täysillä siinä luurissa ja kun sen tietää että äiti soittaa 8 kertaa päivässä, sen tietää kyllä muutkin. Eihän se nyt voi ketään häiritä jos luuri soi kun se on jätetty pöydälle ja itse painuttu lounaalle?

SgtMarkov

Jäsen
Eihän se nyt voi ketään häiritä jos luuri soi kun se on jätetty pöydälle ja itse painuttu lounaalle?

Meillä on ja duunissa yksi narsistipaska joka harrastaa juuri tätä. Ja tietty sillä on myös läppärissä äänet täysillä eli aina kun sen kone antaa jotain virheilmoituksia, ja avokonttorissa kun ollaan, niin se kilinä kyllä kuuluu kaikkialle.

Ärsyttää myös erään toisen kollegan tyyli heittää lounaalla joka kerta ruokaa roskiin, ja sen vähättelevä puhetyyli kaikesta mistä se ei itse tajua mitään.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei voi olla niin vaikeaa laittaa NHL:n sarjataulukoihin sitä millä prosentilla joukkueet keräävät pisteitä. Sitten kun se löytyy tilastoista niin sitten ei voi jakaa joukkueita divisioonittain tai edes konferenssin mukaan. Olisi helvetin kätevää jos semmoinen olisi niin näkisi paremmin missä tilanteessa joukkueet ovat.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
"...etunimi piste sukunimi miukumauku yritys piste fi..."

Jumalauta se on ät eikä mikään miukumauku.
Enpä ole miukumaukuun törmännyt ehkä 15 vuoteen.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Fazerilla on se Makea moka- pussi jossa he myyvät karkkeja jotka muka muuten päätyisivät roskiin (muoto- tai makuvika). Tämä on siis jotain hävikinvähennystä. Olen nyt kaksi pussia ostanut (ovat melko halpoja) ja niissä on ollut yli puolet mustia (salmiakki) karkkeja. Kyllä se ärsyttää kun pitää enemmän hedelmämauista. Pussin sisällöt on mitä on.... No okei.

Suosikkijoukkue
1992-1993 JyP HT, no smoking team
Fazerilla on se Makea moka- pussi jossa he myyvät karkkeja jotka muka muuten päätyisivät roskiin (muoto- tai makuvika). Tämä on siis jotain hävikinvähennystä. Olen nyt kaksi pussia ostanut (ovat melko halpoja) ja niissä on ollut yli puolet mustia (salmiakki) karkkeja. Kyllä se ärsyttää kun pitää enemmän hedelmämauista. Pussin sisällöt on mitä on.... No okei.
En oo ite lähikaupassa vielä näihin makeisiin törmännyt. Pitänee käydä ihan rismoilla asti kunhan vaan joutaa. Itse pidän salmiakista niin maan perkeleesti ja voin vaan kuvitella, että sitten kun itse moisen säkin ostan, niin hetelmiä se tietty on täys. Tätä tää on, pieni asia joka ärsyttää jo valmiiks.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tossa eilen kaupassa käydessäni näin hetelmäosastolla appelsiineja ja funtsin että eipä oo muuten aikoihin ollu mellä, otetaas muutama kuula matkaan. No sitten kotona aattelin nauttia yhden etelän hetelmän. Ja sitten se muistu miksi näitä helvetinisännän herkkuja ei meillä ole juur ollu. Ne on oletettavasti suotavaa nauttia kuorittuna, mutta eihän niitä saatanoita VOI kuoria! Vittu! Sellasta millin lastua lähtee kun koitat sormin jyrsiä. Sitten kun teet puukolla viillot ja alat irrottaan sitä kuoren lohkoa niin siinä tulee puali hetelmää mukana kun ne vitun kuaret on vedetty jollain pikaliimalla kiinni. Nii, ja sitten kun saat ne taioittua jotenkin helvettiin siitä, niin siitä raiskatusta hedelmänraadosta ei saa niitä lohkoja irti kun piikkaamaalla.

Voi vittu mitä paskaa, mua huvita taas oikee mikää...

(1)
  • Tykkää
Reactions: Laha

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ne appelsiinit kuoritaan terävällä veitsellä. Ensin pohja pois hedelmälihaa myöden, sitten leikkuulaudan päälle se tasaiseksi leikattu pohja leikkuulautaa vastaan ja veistellään kuoret ylhäältä alaspäin niin tarkasti kuin osataan ja lopuksi vielä se hattukin pois mistä pidettiin kiinni kun veisteltiin. Pilkotaan ja syödään, helppoo ja nopeeta.

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ne appelsiinit kuoritaan terävällä veitsellä. Ensin pohja pois hedelmälihaa myöden, sitten leikkuulaudan päälle se tasaiseksi leikattu pohja leikkuulautaa vastaan ja veistellään kuoret ylhäältä alaspäin niin tarkasti kuin osataan ja lopuksi vielä se hattukin pois mistä pidettiin kiinni kun veisteltiin. Pilkotaan ja syödään, helppoo ja nopeeta.
Näköjään helppoa kuin pallokalan perkaaminen.

Just tän takia jää aplarit, mantsukat ynnä muut kauppaan. Ei ole kiinnostusta tusata ensin vartti mokoman kanssa ja palkintona sitten kirpeä vetinen löllykkä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy