Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 922 334
  • 6 153

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ostan viiden litran pönikän tuulilasinpesunestettä ja eiköhän tämän Skeidan pissapojansäiliö ole kooltaan jotain 4,6 litraa tjsp., joten kanisterin pohjalle jää aina ärsyttävästi pieni liru.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Ostan viiden litran pönikän tuulilasinpesunestettä ja eiköhän tämän Skeidan pissapojansäiliö ole kooltaan jotain 4,6 litraa tjsp., joten kanisterin pohjalle jää aina ärsyttävästi pieni liru.

Osta ensi kerralla myös ranskanleipä -> vedät jäljelle jääneet (Lasolin) lirut leivän läpi -> vedät eliksiirin hetulaan -> sitten kirjoitteletkin "veti mielen iloiseksi" (vai mikä se olikaan) ketjuun pikku kaasuissasi. (En ota vastuuta muista mahdollisista oireista ja / tai kuolemasta kuitenkaan.)
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ostan viiden litran pönikän tuulilasinpesunestettä ja eiköhän tämän Skeidan pissapojansäiliö ole kooltaan jotain 4,6 litraa tjsp., joten kanisterin pohjalle jää aina ärsyttävästi pieni liru.
Sama Saabissa, jonka perkele pitäisi olla juuri näissä asioissa hyvä. Tai siis se säiliö on varmaan just sen 5 litraa, mutta ajotietokone herjaa "washer fluid level low" jo jossain 4 litran jälkeen. Ei ole kovin käytännöllistä että nesteet pitäisi ruikkia ihan loppuun ja sitten vasta laittaa lisää.
Kaadan mielenosoituksellisen teatraalisesti maahan ne loput desit, varaa on. Sinnehän ne muutenkin menee.

Tästä tuli mieleen, että vieläköhän joku käyttää metanoli-lasinpesunestettä. Muistaakseni viime talvena olin pakotettu sitä ostamaan Yläneen St1:ltä, ja ihmettelin että sitä edes enää myydään. En suosittele @Jesus Shaves ranskanleipämenetelmää sen kanssa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Osta ensi kerralla myös ranskanleipä -> vedät jäljelle jääneet (Lasolin) lirut leivän läpi -> vedät eliksiirin hetulaan -> sitten kirjoitteletkin "veti mielen iloiseksi" (vai mikä se olikaan) ketjuun pikku kaasuissasi.

Yleensä olen valuttanut loppulitkut jäätynyttä rautakankea pitkin lasiin, niin jää liiat metanolit matkalle. Kesän mökkireissuilla vittumaista puuhaa eli kiitos oikeasti tästä ranskanleipävinkistä!
 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ärsyttää viime vuosina urheilutapahtumissa yleistynyt yleisöstä kuuluva naisten falsetissa kirkuminen. Huudon ajoituksella ei tunnu olevan yhteyttä mihinkään, mitä juuri sillä hetkellä tapahtuu, vaan tulee vaikutelma, että huutaja tahtoo vain saada oman äänensä kuulumaan lähetyksessä tai on jossain aineissa tai sekopäisen innokas. Erityisesti tätä kuulee UFC- ja nyrkkeilylähetyksissä, mutta myös hiihdon MM-kisoissa naisten yhdistelmäkilpailussa falsettikirkujia oli äänessä.
 

Haidekkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat, Corey Perry
Kaveri muutti yhteen näistä uusista "monisukupolvikortteleista". Näiden tarkoitus on siis luoda yhteisöllisyyttä asukkaiden välille. On yhteisökoordinaattoria joka yrittää järjestää asukkaille yhteistä ajanviettoa, on yhteinen punttisali, yhteinen sähköauto ja yhteinen kahvila. Kuinka ollakaan tuon yhteisön yhteishenki on tällä hetkellä täysin perseestä, taloyhtiöön luodaan natsimaisia sääntöjä, sähköauton pellit on mällätty ja kaikkia vituttaa. Naapurikyttäys on huipussaan ja varoituksia ja huomautuksia satelee.

Itseäni tämän ei pitäisi oikeastaan edes koskea koska en tuolla asu mutta pistää pienen vitutuksen pintaan silti. Ihmetyttää se että tässä maassa edes yritetään(ja oletetaan että onnistuisi) tuommoista yhteisöasumista kun ei suomalaiset muutenkaan osaa kerrostaloissa tehdä muuta kuin kytätä ja valittaa naapureille.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Näiden tarkoitus on siis luoda yhteisöllisyyttä asukkaiden välille.

Yhteisöllisyys taitaa olla aika trendisana näinä päivinä. Asun tällä hetkellä niin kuin on jo monesti täällä keskustelupalstalla käynytkin ilmi niin tällaisessa mielenterveyskuntoutujien asumiskeskuksessa ja täälläkin tuota yhteisöllisyyttä hoetaan liki kyllästymiseen asti. Lainasin sen takia tätä Laurimanin kirjoittamaa viestiä sillä sekin käsitteli tuota samaa sanaa eli yhteisöllisyyttä. Sitä taikasanaa mikä minuakin välillä semisti ärsyttää.

Puhutaan paljon yhteisöllisyydestä täälläkin ja sitten ärsyttää sekin että tuosta yhteisöllisyydestä puhutaan niiden aktiivisesti erilaisissa ryhmissä ja muissa toiminnoissa mukana olevien keskuudessa. Niiden keskuudessa jotka ovat muutenkin jo hyvin läsnä yhteisössä. Puhutaan esimerkiksi siitä miten yhteisöllisyyttä saisi lisättyä ja miten näitä saisi mukaan toimintaan jotka eivät missään käy. Se ärsyttää kun pitäisi asia ottaa välillä niidenkin kesken puheeksi jotka ovat näitä jotka eivät niin aktiivisesti ole mukana yhteisössä. Mutta miten niiden keskuudessa otat asiat puheeksi kun he eivät nimenomaan missään sellaisissa tilaisuuksissa käy joissa asioista puhutaan?

Täällä yhteisöllisyys toimii kyllä silti ihan hyvin ja on ihan hyvin erilaista yhteistä toimintaa, mutta silti tuo ärsyttää vähän kun yhteisöllisyydestä puhutaan niin paljon. Ja sekin kyllä ärsyttää kun noin puolet tämän asumiskeskuksen väestä on sellaisia "nukkuvia" yhteisön jäseniä. Mutta tuskin niitä mitenkään saa aktiivisemmiksi.

Pienet asiat jotka ärsyttävät? Minua ärsytti/vitutti tänään se asia josta kirjoitinkin jo vitutusketjuun. Ehkä parempi sana sittenkin tuolle olisi ollut että asia ärsytti minua. Mutta ennätin jo kirjoittamaan aiheesta vitutusketjuunkin kun en muistanut tämän ketjun olemassa oloa.

Meillä on täällä kuntoutuskeskuksessa hiihdon MM-kisoissa veikkaus käynnissä. Veikkaus on ihan laillinen kun ei ollut mitään osallistumismaksua eikä ole edes palkintoa tällä kertaa jaossa. No teen veikkauksesta tilastoa tuollaiseen vihkoon jota säilytämme sitten tämän yksikön eteisaulan pienellä puhelinpöydällä. No eikö joku tahvo ole ehtinyt tuostakin vihkosta jo palasen ottamaan suttupaperikseen. Tämä ärsytti minua tänään. No tietenkin vihkon säilytyspaikka ei ole paras mahdollinen siinä mielessä että on paikassa jossa joku voi äkkiä just suttupaperia kaivatakin ja paikassa jossa kulkee monenlaista ihmistä. Mutta toisaalta vihkon paikka on hyvä olla tässä kun siitä veikkaajat sen äkkiä huomaavat ja näkevät.

No tein sitten ratkaisuni ja luovutin suosiolla muovitaskuun pari tyhjää sivua vihkosta. Ja kirjoitin taskuun että jos tarvitset suttupaperia ota tästä älä vihosta. Säästyy ainakin vihko siistinä toivottavasti ja eivät vahingossa mene ottamaan vihosta palaa mistään tärkeämmästä kohdasta. Yksi hävinnyt palanen vihosta ei nyt vielä toki maailman loppu ole, mutta jos se jatkuisi niin sitten voisi asia muuttua vakavemmaksi.

Minua ärsyttää myös itsessäni sellainen outo hermostuneisuus joidenkin ihmisten seurassa. En edes tiedä mistä se hermostuneisuus johtuu, se ei ainakaan ole ihastumista tai muuta sellaista. Tämä hermostuneisuus näkyy sellain oudolla tavalla. Katson jotain ihmistä ja sitten hermostuneesti käännän katseeni heti pois. En osaa tätä paremminkaan selvittää mutta pelkään että ihminen jonka seurassa olen hermostunut niin huomaa tämän ja se nolostuttaa, ärsyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Autoillessa ärsyttää semmoset radiomainokset jossa kuuluu kun joku huudattaa auton torvee. Vaistomaisesti herpaantuu katse sieltä jalkakäytävän herkkuperseestä johkin liikenteen sekaan.
 

Ralph

Jäsen
Autoillessa ärsyttää radiomainokset
Lyhensin tekstiäsi, sillä olen samaa mieltä tästä pätkästä.

Aina kun mainokset alkaa, kelaan toiselle kanavalle, jotta kuulen musiikkia. Ellen ole laittanut omaa musaa auxin kautta alunperinkin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmiset, jotka paskalla käynnin jälkeen

1) jättävät paskaraidan pöntön pohjalle
2) eivät pese käsiään

Ihan koristeenako se vessaharja ja käsienpesuallas siellä vessassa on?

bonuksena vielä kolmas
3) ne, jotka käyvät vessassa,käyttävät viimeisen palan vessapaperia tai käsipaperia, mutta eivät vahingossakaan viitsi hakea uutta paperia tilalle.


Mikä vittu siinä on niin vaikeaa, että aikuisia ihmisiä pitää opettaa käymään paskalla?
 

Fullhazard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Nuuskan käyttö julkisissa kulkuvälineissä. Aina yhtä karmeaa, kun se eltaantunut haju käy nenään suljetussa tilassa.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nuuskan käyttö julkisissa kulkuvälineissä. Aina yhtä karmeaa, kun se eltaantunut haju käy nenään suljetussa tilassa.

Hajuista myös hajuvesillä ja partavesillä läträävät. Varmaan mukava jonkun astmaatikon olla siinä kun tämmöinen ns. tervekin ihminen meinaa mennä tukkoon tuollaisen istahtaessa lähelle.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Ihmiset, jotka paskalla käynnin jälkeen

1) jättävät paskaraidan pöntön pohjalle
2) eivät pese käsiään

Ihan koristeenako se vessaharja ja käsienpesuallas siellä vessassa on?

bonuksena vielä kolmas
3) ne, jotka käyvät vessassa,käyttävät viimeisen palan vessapaperia tai käsipaperia, mutta eivät vahingossakaan viitsi hakea uutta paperia tilalle.


Mikä vittu siinä on niin vaikeaa, että aikuisia ihmisiä pitää opettaa käymään paskalla?
Muun kanssa olen kyllä samaa mieltä mutta enhän minä nyt vaivaudu mitään paskaraitaa millään harjalla hinkkaamaan, varsinkaan jos se on siellä pohjalla veden alla. Jos siinä pöntön seinämillä on jotain jälkiä, niitä koitan käsisuihkulla huuhdella mutta jos ei lähde, niin olkoon. Jos seuraava käyttäjä ei kestä ajatusta, että pöntössä on ollut ja ehkä edelleen on minun ulostettani, pitäköön minua rauhassa sikana. Mutta enpä minä nyt muutenkaan muiden kodeissa pasko.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Meillä on kanssa konttorilla tollasia minä-minä-tyyppejä, jotka on ihan liian ylhäisiä ihmisiä koskemaan vessaharjaan. Sääli, kun niiden äityleillä ei ole kulkuoikeuksia meidän kerrokseen.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eikö täällä Jatkoajassa ollut niitäkin, jotka käy joka päivä paskalla. Mitä siinä oikein pitää syödä.

Joskus muistan lukeneeni että joku kävi rappukäytävässä alasti kusemassa ja paskomassa ja jäi sitten siihen sotkuunsa vielä pyörimään. En kyl muista kuka se oli. Varmaan se sama joka paskoo joka päivä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kaveri muutti yhteen näistä uusista "monisukupolvikortteleista". Näiden tarkoitus on siis luoda yhteisöllisyyttä asukkaiden välille. On yhteisökoordinaattoria joka yrittää järjestää asukkaille yhteistä ajanviettoa, on yhteinen punttisali, yhteinen sähköauto ja yhteinen kahvila. Kuinka ollakaan tuon yhteisön yhteishenki on tällä hetkellä täysin perseestä, taloyhtiöön luodaan natsimaisia sääntöjä, sähköauton pellit on mällätty ja kaikkia vituttaa. Naapurikyttäys on huipussaan ja varoituksia ja huomautuksia satelee.

Itseäni tämän ei pitäisi oikeastaan edes koskea koska en tuolla asu mutta pistää pienen vitutuksen pintaan silti. Ihmetyttää se että tässä maassa edes yritetään(ja oletetaan että onnistuisi) tuommoista yhteisöasumista kun ei suomalaiset muutenkaan osaa kerrostaloissa tehdä muuta kuin kytätä ja valittaa naapureille.
Jessus mikä painajainen. En voisi kuvitellakaan asuvani tuollaisessa. Normi kerrostalomeininkikin on liikaa minulle.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Huono käyttäytyminen toista ihmistä kohtaan. Varsinkin narsismimainen käytös, ylimielisyys ja turha vittuilu.

Kyllä. Ja varsinkin kun tuo narsisti on oma esimies, niin ei ole kivaa, ei. Onneksi sieltä pääsi pois.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Hajuista myös hajuvesillä ja partavesillä läträävät. Varmaan mukava jonkun astmaatikon olla siinä kun tämmöinen ns. tervekin ihminen meinaa mennä tukkoon tuollaisen istahtaessa lähelle.

Astmaatikkona ja muutenkin keuhkosairana vahvistan tämän, partavesi/hajuvesiläträäjät joutaisivat minun puolestani hengittämään vaikka pakokaasuja sellaisen rekan suljettuun takakonttiin jonka kyljessä on saksalaisten omima vanha intialainen auringonkehrän merkki.

Ei luulisi olevan vaikeata kenenkään tajuta, ettei kenenkään ole tarkoitus kaataa puolta litraa kyseisiä aineita päälleen. Henkilökohtaisesti epäilen ylenmääräisen hajusteilla läträämisen liittyvän heikkoon omakohtaiseen hygieniaan jota peitellään valtavalla löyhkäpilvellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös