Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 923 100
  • 6 153

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
JalOpeno
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se hemmetin kännykkäkameroiden muuri, joka peittää näkyvyyttä melkein kaikilla isommilla keikoilla. Sitten ne kuvaajat vielä itse katsovat keikkaa sen pikkuruisen ruudun läpi ennemmin kuin katsovat "livenä". Jääkää kotiin katsomaan Youtubea, tollot!
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Ärsyttää, kun ihmiset eivät osaa pitää DVD-levyjä nätisti. Lainasin paikallisesta kirjastosta elokuvan, ja leffan puolivälissä alkoi soitin huutaa kun ei päässyt naarmusta yli. No ei ihme, levyn pinnassa kun on naarmua enemmän kuin ehjää pintaa. Jäi leffa näkemättä.

Muutenkin olen nähnyt joidenkin pitävän levyjä (CD/DVD/BD) esim. pöydällä tai lattialla lukupuoli alaspäin. Fiksua touhua.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se hemmetin kännykkäkameroiden muuri, joka peittää näkyvyyttä melkein kaikilla isommilla keikoilla. Sitten ne kuvaajat vielä itse katsovat keikkaa sen pikkuruisen ruudun läpi ennemmin kuin katsovat "livenä". Jääkää kotiin katsomaan Youtubea, tollot!

Minäkin olen hämmästellyt tätä monilla keikoilla ja muissakin tapahtumissa, että ihmisille ei näytä enää olevan tärkeää olla mukana tapahtumassa vaan taltioida se paskalaatuiselle ja tärisevälle kännykameravideolle. Kyllä minä vaan sanon että vaikka nuo älytoosat on kehittyneetkin noiden kameroiden ja taltioimisen suhteen niin tuo minun päässäni oleva tallennin on kyllä silti vielä ihan ylivoimainen niihin verrattuna joten minäkin haluan mieluummin keskittyä ihan siihen itse tapahtumaan ja sen fiilikseen sen sijaan että yrittäisin taltioida sitä videolle. Joissakin tapahtumissa tuo helvetinmoinen kännykameroiden muuri alkaa kyllä olla jo häiritsevää.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minäkin olen hämmästellyt tätä monilla keikoilla ja muissakin tapahtumissa, että ihmisille ei näytä enää olevan tärkeää olla mukana tapahtumassa vaan taltioida se paskalaatuiselle ja tärisevälle kännykameravideolle.
...
Muistan joskus hetken ihmetelleeni, miksi tapahtumien kiellettyjen esineiden listalla on tabletit. Aika pian kuitenkin välähti: Kun ne edessä olevat 50 kännykkää korvaisi 50 iPadilla, niin siitä vasta riemu repeäisi.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Pullon- ja tölkinpalautusautomaattien yhteydessä olevat arvontanappulat. Ensin näitä oli vain Lidlissä, mutta ovat näköjään levittäytyneet myös Keskon marketteihin. Jos minä haluan voittaa jotain, käytän palautusrahani veikkauspisteessä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
-Tervehtimättä jättäminen talonyhtiössä, jos satutaan vaikka tulemaan rappusissa vastaan. Järkyttävän aaseja ihmisiä.

Tämä on jotain käsittämätöntä. Seinänaapurina on jenkki, joita monet pitävät yleensä melko sosiaalisina ihmisinä, mutta tämä tapaus on todellinen mulkku. Melko pitkään jaksoin äijää tervehtiä, mutta kun vastaukset olivat jatkuvasti satunnaisia ynähdyksiä, lopetin myös morjestelun. Poikansa, about 12-13 vee, on samanlainen kusipää, eikä tervehdi koskaan. Jotenkin vaan tuntuu hölmöltä kävellä lähes päivittäin näkemänsä ihmisen ohi sanomatta sanaakaan. Ei tarvitse jäädä jutulle saati lähetellä ystävänpäiväkortteja, mutta naapureiden jonkinlainen noteeraaminen edes nyökkäyksellä kuuluu ihan alkeellisiimpiin käytöstapoihin. Emmekä ainakaan omasta mielestämme ole järjestäneet häiriötä aiheuttavia juhlia tmv., mitkä voisivat antaa oikeutuksen moiseen käytökseen.

Ei ole vielä noussut ihan ärsytyksen asteelle, mutta pian varmasti näin tapahtuu, kun nykyään jossain Ärkkärilla tai huoltoasemalla käy ostamassa esim. kahvin, niin myyjä alkaa tyrkyttämään tykö jotain suklaapatukoita, pullaa tai veikkauslappuja. Tiedän kyllä maksamaan mennessäni, mitä tarvitsen, enkä kaipaa siinä vaiheessa mitään lisäapuja.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kait kerrostalossa normaalistikaan kaikkia moikata, mutta hitto kun toi naapurintyttö katselee aina maahan kun tulee vastaan. Mä oon jo pitkään himoinnut sitä. No joskus nyt oon saattanut luukuttaa pokea niin että varmaan naapureihinkin kuuluu tai no pari kolme kertaa päivässä, ja näin kesällähän kaikilla on ikkunatkin yötäpäivää auki. Ja mistä sitä tietää miten sitä kännissä sekoilee. Mutta onkohan se koskaan ees saanut munaa. Sellainen ujo tapaus vai muako se vaan karttaa.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Ärsytti, kun en löytänyt Jyväskylästä auki olevaa nakkikoppia. Piipahdin siis pikaisesti päiväsaikaan, joten oli tyytyminen katsomaan tarjontaa/hinnastoa kuola value. Taksari kuulosti hyvältä, maistuisikohan myös?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Youtubessa etenkin klassikkobiisien kommenteissa:

"[joku-paska-TV-sarja] brought me here."
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Muistaakseni jossain toisessa ketjussa aiemminkin maininnut ärsytyksestäni, mutta näin äjjjänä ja automiähenä risoo kun nykyään kaikki uudet autot kokoluokissaan ovat täysin samasta muotista. Enää ei juuri pirssien merkkejä tunnista ellei käy persiistä lukemassa. Samaa pyöreetä, hengetöntä ja muovista kaikki tyynni. Kyllä ennen oli tällä saralla paremmin. Joo kyllä, autohan on vaan värkki millä mennään jostain johonkin, mutta onhan niitä ihmisiä joidenka mielestä jossain helvetin astioissakin pitäisi olla jotain omaleimaista disainia ynnä muuta homoa, helevetti soikoon.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Muistaakseni jossain toisessa ketjussa aiemminkin maininnut ärsytyksestäni, mutta näin äjjjänä ja automiähenä risoo kun nykyään kaikki uudet autot kokoluokissaan ovat täysin samasta muotista. Enää ei juuri pirssien merkkejä tunnista ellei käy persiistä lukemassa. Samaa pyöreetä, hengetöntä ja muovista kaikki tyynni. Kyllä ennen oli tällä saralla paremmin. Joo kyllä, autohan on vaan värkki millä mennään jostain johonkin, mutta onhan niitä ihmisiä joidenka mielestä jossain helvetin astioissakin pitäisi olla jotain omaleimaista disainia ynnä muuta homoa, helevetti soikoon.
Jep. Vituttava hommaa. Ei tiedä onko kyseessä Audi, BMW, Volvo, Opel vai joku muu. Kaikki sedanit ja farkut näyttävät samoilta.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Todellakin pieni asia, mutta kun on tottunut siihen, että backspace vie selaimessa edelliselle sivulle, ei sitä nyt voi yhtäkkiä ruveta muuttelemaan. Muutaman kerran kun backspacea hakkasin, Chrome osasi kertoa että edelliselle sivulle pääsee nykyään Alt + vasen -yhdistelmällä. Mikäs siinä jos tuollainen shortcut lisätään (tai tiedä vaikka olisi kuinka vanha juttu), mutta miksi se backspace-shortcut piti poistaa?
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
McTorson mukadiplomaattinen sössötys Liigan voimasuhdeketjussa, värilaseja unohtamatta. Tuota lukiessa naama vaan vääntyy väkisin sellaiseen mietoon inhon irvistykseen.
 

ÄssÄ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä se vaan ärsyttää, kun muutenkin Suomessa automaatit on todella hitaita, esim. länsinaapurissa kortin syöttämisestä koneeseen siihen hetkeen, kun alat tankkaamaan menee puolet vähemmän aikaa. Kun jonotan aikani päästäkseni tankkaamaan, niin kyllä nämä kuitin hakijat tuhlaavat aikaani vielä entistä pitempään.
Itsekin olen työurani aikana saanut kilometrikorvauksia kymmeniä tuhansia euroja, mutta ikinä en ole vielä mitään kuittia mihinkään tarvinnut.
 

Snagari

Jäsen
Pikkumaiset ihmiset. Hyi helvetti, minkä takia kaikki on heille niin vakavaa ja kaikki mikä on vähänkin joltain toiselta saatavissa pois, se perkele otetaan. Haistakaa vittu.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Hyi *STNA* minkälaisia mielipiteitä joillain ihmisillä on!

Törmäsin aiemmin sattumalta erääseen uutiseen, jossa ei ollut varsinaista uutista. Uutisessa eräs median edustaja oli kysellyt asiasta, jota haastateltava ei suostunut kommentoimaan. Haastateltavan mukaan kysymys ei liittynyt mediatilaisuuden teemaan. Tämä on mun käsityskykyni mukaan täysin ymmärrettävää. Uutisen kommentit ovatkin sitten omaa luokkaansa...

"koppiin jos ei vastaa viranomaisille, niin se menee"

On kyllä pelottava lynkkausmeininki! Kyseessä oli siis median edustaja, jonka kysymykseen haastateltava ei suostunut kommentoimaan, koska hänen mukaansa kysymys ei liittynyt mediatilaisuuden teemaan. Näen jo sieluni silmillä vastaavan tapauksen ensi tammikuussa Turkuhallissa jonkun tiistaisen SaiPa-matsin mediatilaisuudessa...

Median edustaja: "TPS:n päävalmentaja Ari-Pekka Selin - onko TPS vielä hankkimassa vahvistuksia ennen siirtorajan umpeutumista?"
TPS:n päävalmentaja: "En kommentoi! Mielestäni kysymys ei liity lainkaan mediatilaisuuden teemaan."

Myöhemmin HC TPS Turku Oy lataa kyseisen mediatilaisuuden YouTube-kanavalleen. Löytyisikö ensimmäisten kommenttien joukosta koppikehoituksia...
 

Snagari

Jäsen
Median edustaja: "TPS:n päävalmentaja Ari-Pekka Selin - onko TPS vielä hankkimassa vahvistuksia ennen siirtorajan umpeutumista?"
TPS:n päävalmentaja: "En kommentoi! Mielestäni kysymys ei liity lainkaan mediatilaisuuden teemaan."

Myöhemmin HC TPS Turku Oy lataa kyseisen mediatilaisuuden YouTube-kanavalleen. Löytyisikö ensimmäisten kommenttien joukosta koppikehoituksia...
"Saatana Ari Perse men sin koppii ja lait ne nygyise miehe pelaamaa enne ku mittä kalliit vahvistuksi hankita!"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös