Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 923 432
  • 6 153

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Väärällä puolella kävelevät ihmiset. Mikä siinä on niin vaikeaa kävellä sitä oikeaa reunaa pitkin, olis kaikille niin paljon helpompaa.

Kyllä näin on.

Käyskentelin tovi sitten Hesarilla (maalaisille tiedoksi, kyseessä on Helsinginkatu, googlatkaa) ja eräs herrasmies harjoitti vinokävelyn siksakmuotoa edessäni, meno oli varmaa ja ammattimaista, joten saatoin ohittaa herrasmiehen laskemalla hänen kulkuratansa. Miellyttävä vaikutelma jäi tästä herrasmiehestä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Väärällä puolella kävelevät ihmiset. Mikä siinä on niin vaikeaa kävellä sitä oikeaa reunaa pitkin, olis kaikille niin paljon helpompaa.
Ei kait kävelijöille ole mitään sääntöä, muuta siis kuin liukuportaissa. Kerran Oulussa kyllä joku papparainen valitteli jotain. Joskus ennen vanhaan on maalla vissiin ollut jotain.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Juu, minustakin pitäisi myös jalankulkijoille olla sääntö, että pitäisi kulkea aina oikeaa reunaa, mutta sellaista ei ole. Jalankulkija saa kulkea jalkakäytävällä kumpaa reunaa itse haluaa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viikkonumeroiden käyttö. Pitää aina kaivaa joku kalenteri esille, että selviää mistä ajankohdasta puhutaan. Näin alkuvuodesta ja myös loppuvuodesta pystyy jotenkin laskemaan, mutta sanokaa vaikka että jotain tapahtuu viikolla 17, niin en saa mitään tolkkua.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, minustakin pitäisi myös jalankulkijoille olla sääntö, että pitäisi kulkea aina oikeaa reunaa, mutta sellaista ei ole. Jalankulkija saa kulkea jalkakäytävällä kumpaa reunaa itse haluaa.

Ongelma ei ole se, että kumpaa puolta kävellään - vai kävelläänkö molempia, mutta kyllä nyt ihmisten luulisi osaavan aina väistää oikealle.
Toinen asia mikä jalankulkijoissa ärsyttää on se, että jos porukassa on useampi ihminen niin valloitetaan väylä koko leveydeltä.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Palstan hakutoiminto. Jos hakuun laittaa "vastakkainasettelu-ketju" niin kyseistä ketjua ei löydy, koska sen otsikko onkin "Vastakkainasettelu -ketju". Jos kirjoittaa pelkän " vastakkainasettelu" niin silloinkaan ei löydy mitään.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Viikkonumeroiden käyttö. Pitää aina kaivaa joku kalenteri esille, että selviää mistä ajankohdasta puhutaan. Näin alkuvuodesta ja myös loppuvuodesta pystyy jotenkin laskemaan, mutta sanokaa vaikka että jotain tapahtuu viikolla 17, niin en saa mitään tolkkua.
Tämä. Eikä juuri missään sähköisissä kalentereissa joita joudun käyttämään töissä ole niitä saakelin viikkonumeroita, ei IPadin kalenterissa eikä eikä PCllä Notesin kalenterissa johon IPAD synkkaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tämä. Eikä juuri missään sähköisissä kalentereissa joita joudun käyttämään töissä ole niitä saakelin viikkonumeroita, ei IPadin kalenterissa eikä eikä PCllä Notesin kalenterissa johon IPAD synkkaa.

Minua taas ärsyttää se, ettei tietotekniikassa ole vakiokäytössä viikkonumerointia vaikka se on ISO-standardoitu. Viikkonumerot ovat erittäin käytännöllisiä, kun pitää sopia ja tehdä työkalenteri. On helpompi sopia deadlineksi viikko kuin päivämäärä, johon kuluva viikkoaika pitää aina laskea erikseen. Olen sitä mieltä, että mikäli Yhdysvalloissa olisi tapana käyttää viikkonumeroita ja sitä kautta ne olisivat useamman ihmisen tietokoneessa ja mobiililaitteissa, niiden hyöty huomattaisiin paremmin. Osaamattomia ovat ne, jotka eivät viikkonumeroita hallitse.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ärsyttää eläkeläiset busseissa. Ollaan aina tunkemassa ekana sinne sisälle ja sitten kaivellaan puolisen tuntia lompakkoa esille, että saisi kortin leimattua. Tämän jälkeen sitten vallataankin aina kummatkin penkit, vaikka bussi miten täynnä olisi.

Eniten tässä ärsyttää se, miten usein kuulee eläkeläisten suusta miten nuoriso on töykeitä eikä anna tilaa jne. ja silti ovat itse tekemässä samaa.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Koska ollaan sujuvasti oikeassa ketjussa, niin tämähän se tällä kertaa ärsyttää. Ihan kuin joku muu muka kävisi boldaamassa teidän puolestanne.

Tää ny on jo vanha juttu, mutta vastaan joka tapauksessa. Mun käsittääkseni tota "boldaus oma"-slogania käytetään siksi, että täällä ei saa lainauksia muuttaa. Eli periaattees joku pikkusieluinen mode vois antaa bannia siitä että boldaa lainauksesta jotain, eikä ilmoita siitä. Näitä jatkiksen vammaisuuksia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mun käsittääkseni tota "boldaus oma"-slogania käytetään siksi, että täällä ei saa lainauksia muuttaa. Eli periaattees joku pikkusieluinen mode vois antaa bannia siitä että boldaa lainauksesta jotain, eikä ilmoita siitä. Näitä jatkiksen vammaisuuksia.
Lyhensin itse lainausta. Toivottavasti en saa nyt bannia.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Päänsisäinen jukeboksi ärsyttää. Sen kappalevalinnat alkavat toistaa itseään, ja renkutuksia tulee pyytämättä ja yllättäen.

Toisaalta täytyy varoa mitä pyytää. Kerran päänsisäiset biisit ja ns. korvamadot vaihtuivat vanhoiksi klassisiksi mainosjingleiksi vuosien takaa.

Risella, Risella, Suomen suosituin riisi on Risella!
Yks kakkaa, kaks kakkaa. Muuta sitten ei tarvitakkaan!

Näiden jälkeen sitä toivotti jo tervetulleeksi kokonaisemmat biisit päähänsä renkuttamaan.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Ärsyttää eläkeläiset busseissa. Ollaan aina tunkemassa ekana sinne sisälle ja sitten kaivellaan puolisen tuntia lompakkoa esille, että saisi kortin leimattua. Tämän jälkeen sitten vallataankin aina kummatkin penkit, vaikka bussi miten täynnä olisi.

Eniten tässä ärsyttää se, miten usein kuulee eläkeläisten suusta miten nuoriso on töykeitä eikä anna tilaa jne. ja silti ovat itse tekemässä samaa.

Tosta tuli mieleen asia, joka pistää ärsyttämään/ihmettelemään; Miksi ne rahat/matkakortti tms pitää vasta sitten kaivaa, kun tulee oma vuoro asioida?
Pois lukien tietty nämä, jotka juoksevat bussiin. Mutta jos venaat bussia parikin minuuttia niin luulisi siinä ajassa ehtivän sen pari kolikkoa tai matkakortin kaivaa vaikka rinkan pohjalta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Päänsisäinen jukeboksi ärsyttää. Sen kappalevalinnat alkavat toistaa itseään, ja renkutuksia tulee pyytämättä ja yllättäen.

Toisaalta täytyy varoa mitä pyytää. Kerran päänsisäiset biisit ja ns. korvamadot vaihtuivat vanhoiksi klassisiksi mainosjingleiksi vuosien takaa.

Risella, Risella, Suomen suosituin riisi on Risella!
Yks kakkaa, kaks kakkaa. Muuta sitten ei tarvitakkaan!

Näiden jälkeen sitä toivotti jo tervetulleeksi kokonaisemmat biisit päähänsä renkuttamaan.
Mulla on soinut koko viikon PMMP päässä. Onneksi sen saa vaimennettua death metallilla. Onneksi en kuuntele radiota sieltä saattaisi tarttua vaikka mitä korvaan...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Median tapa spoilata kaikki ennen, kuin se tulee edes telkkarista.
"Katso kuka kuolee illan jaksossa?!"
"Tämä kysymys tuottaa X vaikeuksia illan Haluatko Miljonääriksi-ohjelmassa!"
 

Ralph

Jäsen
Tällä palstalla tasaisin väliajoin nähtävä logiikka, ettei heikommin menestyvän joukkueen kannattaja saa kirjoittaa mitään negatiivista paremmin sijoittuneesta. Jos ajatellaan esimerkkinä, että Ilveksen kannattaja vähän kritisoi KalPan jotain asiaa, niin vastaus on "miten Ilves ite jotain.."
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Virpojista valittaminen.

Tuli juuri vastaan erään FB-kaveriäipän seinältä.

Ekat virpojat kävi, mitäs tästä risusta sanotte??? eikä noita ollut edes noita vaan perusrymytoppavaatteissa oleva 10 vee plus kaverit lorua lukemassa, sen ne sentään osasi Kyllä me lapsena hieman hienommat oksat tehtiin ja pukeuduttiin noidaksi.

No voihan Pinsiön paroni sentään, kun on kamalaa ja ensimmäisen maailman ongelmat tallovat varpaille.
 

Ralph

Jäsen
No voihan Pinsiön paroni sentään, kun on kamalaa ja ensimmäisen maailman ongelmat tallovat varpaille.
Ilmeisesti oli tämä henkilö odottanut, että saa jotain kauniisti tehtyjä oksia, joilla voisi koristella olohuoneensa. Mutta kun tulikin vain rumia keppejä, on pettynyt.

Sopii kyllä ihmetellä, että miksi valittaa jostain turhasta risusta, jota ei kuitenkaan tarvitse.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
**Esko Kallioniemen kitisevällä äänellä**


Aittokallion tempaukset joita tuomaristo ei havaitse.. :D
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Ärsyttää kun olen huono tietokoneen käyttäjä, enkä osaa tehdä spoilereita ja näin ollen en voi osallistua palstalla noihin visailuihin.
 

Ralph

Jäsen
Ärsyttää kun olen huono tietokoneen käyttäjä, enkä osaa tehdä spoilereita ja näin ollen en voi osallistua palstalla noihin visailuihin.
Oletko myös niin ujo, ettet kehtaa pyytää apua vaan vihjailevasti kyselet asiasta? Tuossa tekstiosan yläpuolella on noi tummennukset, alleviivaukset sun muut. Neljäs oikealta päin löytyy "Lisää..."-nappi, jonka alta löytyy spoilerit. Se jotain nimeä pyytää spoilerille, mutta ei tartte kirjoittaa vaan painat jatka. Siihen sitten niiden spoilereiden väliin kirjoitat jotain hauskaa.

Tai sitten kirjoitat itse [ spoiler ] ja [ / spoiler ]. Ilman välilyöntejä toki.
 
Suomalaisten autoilijoiden täydellinen välinpitämättömyys suojateitä/jalankulkijoita kohtaan. Kuinka vitun vaikeaa se on hidastaa sitä autoa, jos näkee jalankulkijan olevan menossa suojatielle. Parhaimmillaan tööttäillään jalankulkijalle, kun joudutaan yhtäkkiä jarruttamaan, eikä olla ennakoitu tilannetta ajoissa. Kaikista pahimpia ovat ammattiautoilijat kuten taksit.

Olenkin aloittanut yhden miehen sodan näitä idiootteja vastaan ja pompin aivan vitun holtittomasti joka helvetin suunnasta heidän eteen, kunnes tajuavat liikennesäännöt tai ajavat päälle.

Jännä juttu, että tämä toimii erittäin hyvin kaikissa muissa maissa paitsi Suomessa. Jopa sellaisissa kehitysmaissa kuin Eesti ja USA.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös