Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

• 962 307
  • 6 357

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tämä. Eikä juuri missään sähköisissä kalentereissa joita joudun käyttämään töissä ole niitä saakelin viikkonumeroita, ei IPadin kalenterissa eikä eikä PCllä Notesin kalenterissa johon IPAD synkkaa.

Minua taas ärsyttää se, ettei tietotekniikassa ole vakiokäytössä viikkonumerointia vaikka se on ISO-standardoitu. Viikkonumerot ovat erittäin käytännöllisiä, kun pitää sopia ja tehdä työkalenteri. On helpompi sopia deadlineksi viikko kuin päivämäärä, johon kuluva viikkoaika pitää aina laskea erikseen. Olen sitä mieltä, että mikäli Yhdysvalloissa olisi tapana käyttää viikkonumeroita ja sitä kautta ne olisivat useamman ihmisen tietokoneessa ja mobiililaitteissa, niiden hyöty huomattaisiin paremmin. Osaamattomia ovat ne, jotka eivät viikkonumeroita hallitse.

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ärsyttää eläkeläiset busseissa. Ollaan aina tunkemassa ekana sinne sisälle ja sitten kaivellaan puolisen tuntia lompakkoa esille, että saisi kortin leimattua. Tämän jälkeen sitten vallataankin aina kummatkin penkit, vaikka bussi miten täynnä olisi.

Eniten tässä ärsyttää se, miten usein kuulee eläkeläisten suusta miten nuoriso on töykeitä eikä anna tilaa jne. ja silti ovat itse tekemässä samaa.

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Koska ollaan sujuvasti oikeassa ketjussa, niin tämähän se tällä kertaa ärsyttää. Ihan kuin joku muu muka kävisi boldaamassa teidän puolestanne.

Tää ny on jo vanha juttu, mutta vastaan joka tapauksessa. Mun käsittääkseni tota "boldaus oma"-slogania käytetään siksi, että täällä ei saa lainauksia muuttaa. Eli periaattees joku pikkusieluinen mode vois antaa bannia siitä että boldaa lainauksesta jotain, eikä ilmoita siitä. Näitä jatkiksen vammaisuuksia.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mun käsittääkseni tota "boldaus oma"-slogania käytetään siksi, että täällä ei saa lainauksia muuttaa. Eli periaattees joku pikkusieluinen mode vois antaa bannia siitä että boldaa lainauksesta jotain, eikä ilmoita siitä. Näitä jatkiksen vammaisuuksia.
Lyhensin itse lainausta. Toivottavasti en saa nyt bannia.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Päänsisäinen jukeboksi ärsyttää. Sen kappalevalinnat alkavat toistaa itseään, ja renkutuksia tulee pyytämättä ja yllättäen.

Toisaalta täytyy varoa mitä pyytää. Kerran päänsisäiset biisit ja ns. korvamadot vaihtuivat vanhoiksi klassisiksi mainosjingleiksi vuosien takaa.

Risella, Risella, Suomen suosituin riisi on Risella!
Yks kakkaa, kaks kakkaa. Muuta sitten ei tarvitakkaan!

Näiden jälkeen sitä toivotti jo tervetulleeksi kokonaisemmat biisit päähänsä renkuttamaan.

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Ärsyttää eläkeläiset busseissa. Ollaan aina tunkemassa ekana sinne sisälle ja sitten kaivellaan puolisen tuntia lompakkoa esille, että saisi kortin leimattua. Tämän jälkeen sitten vallataankin aina kummatkin penkit, vaikka bussi miten täynnä olisi.

Eniten tässä ärsyttää se, miten usein kuulee eläkeläisten suusta miten nuoriso on töykeitä eikä anna tilaa jne. ja silti ovat itse tekemässä samaa.

Tosta tuli mieleen asia, joka pistää ärsyttämään/ihmettelemään; Miksi ne rahat/matkakortti tms pitää vasta sitten kaivaa, kun tulee oma vuoro asioida?
Pois lukien tietty nämä, jotka juoksevat bussiin. Mutta jos venaat bussia parikin minuuttia niin luulisi siinä ajassa ehtivän sen pari kolikkoa tai matkakortin kaivaa vaikka rinkan pohjalta.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Päänsisäinen jukeboksi ärsyttää. Sen kappalevalinnat alkavat toistaa itseään, ja renkutuksia tulee pyytämättä ja yllättäen.

Toisaalta täytyy varoa mitä pyytää. Kerran päänsisäiset biisit ja ns. korvamadot vaihtuivat vanhoiksi klassisiksi mainosjingleiksi vuosien takaa.

Risella, Risella, Suomen suosituin riisi on Risella!
Yks kakkaa, kaks kakkaa. Muuta sitten ei tarvitakkaan!

Näiden jälkeen sitä toivotti jo tervetulleeksi kokonaisemmat biisit päähänsä renkuttamaan.
Mulla on soinut koko viikon PMMP päässä. Onneksi sen saa vaimennettua death metallilla. Onneksi en kuuntele radiota sieltä saattaisi tarttua vaikka mitä korvaan...

Suosikkijoukkue
HIFK
Median tapa spoilata kaikki ennen, kuin se tulee edes telkkarista.
"Katso kuka kuolee illan jaksossa?!"
"Tämä kysymys tuottaa X vaikeuksia illan Haluatko Miljonääriksi-ohjelmassa!"

Ralph

Jäsen
Tällä palstalla tasaisin väliajoin nähtävä logiikka, ettei heikommin menestyvän joukkueen kannattaja saa kirjoittaa mitään negatiivista paremmin sijoittuneesta. Jos ajatellaan esimerkkinä, että Ilveksen kannattaja vähän kritisoi KalPan jotain asiaa, niin vastaus on "miten Ilves ite jotain.."

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Virpojista valittaminen.

Tuli juuri vastaan erään FB-kaveriäipän seinältä.

Ekat virpojat kävi, mitäs tästä risusta sanotte??? eikä noita ollut edes noita vaan perusrymytoppavaatteissa oleva 10 vee plus kaverit lorua lukemassa, sen ne sentään osasi Kyllä me lapsena hieman hienommat oksat tehtiin ja pukeuduttiin noidaksi.

No voihan Pinsiön paroni sentään, kun on kamalaa ja ensimmäisen maailman ongelmat tallovat varpaille.

Ralph

Jäsen
No voihan Pinsiön paroni sentään, kun on kamalaa ja ensimmäisen maailman ongelmat tallovat varpaille.
Ilmeisesti oli tämä henkilö odottanut, että saa jotain kauniisti tehtyjä oksia, joilla voisi koristella olohuoneensa. Mutta kun tulikin vain rumia keppejä, on pettynyt.

Sopii kyllä ihmetellä, että miksi valittaa jostain turhasta risusta, jota ei kuitenkaan tarvitse.

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
**Esko Kallioniemen kitisevällä äänellä**

Aittokallion tempaukset joita tuomaristo ei havaitse.. :D

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Ärsyttää kun olen huono tietokoneen käyttäjä, enkä osaa tehdä spoilereita ja näin ollen en voi osallistua palstalla noihin visailuihin.

Ralph

Jäsen
Ärsyttää kun olen huono tietokoneen käyttäjä, enkä osaa tehdä spoilereita ja näin ollen en voi osallistua palstalla noihin visailuihin.
Oletko myös niin ujo, ettet kehtaa pyytää apua vaan vihjailevasti kyselet asiasta? Tuossa tekstiosan yläpuolella on noi tummennukset, alleviivaukset sun muut. Neljäs oikealta päin löytyy "Lisää..."-nappi, jonka alta löytyy spoilerit. Se jotain nimeä pyytää spoilerille, mutta ei tartte kirjoittaa vaan painat jatka. Siihen sitten niiden spoilereiden väliin kirjoitat jotain hauskaa.

Tai sitten kirjoitat itse [ spoiler ] ja [ / spoiler ]. Ilman välilyöntejä toki.

Suomalaisten autoilijoiden täydellinen välinpitämättömyys suojateitä/jalankulkijoita kohtaan. Kuinka vitun vaikeaa se on hidastaa sitä autoa, jos näkee jalankulkijan olevan menossa suojatielle. Parhaimmillaan tööttäillään jalankulkijalle, kun joudutaan yhtäkkiä jarruttamaan, eikä olla ennakoitu tilannetta ajoissa. Kaikista pahimpia ovat ammattiautoilijat kuten taksit.

Olenkin aloittanut yhden miehen sodan näitä idiootteja vastaan ja pompin aivan vitun holtittomasti joka helvetin suunnasta heidän eteen, kunnes tajuavat liikennesäännöt tai ajavat päälle.

Jännä juttu, että tämä toimii erittäin hyvin kaikissa muissa maissa paitsi Suomessa. Jopa sellaisissa kehitysmaissa kuin Eesti ja USA.

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Seuraavanlainen kirjoittaminen ärsyttää. "Tanaan aiti alysi etta isa ei tykkaa enaa aidista". Erittäin raskasta luettavaa. Melkein yhtä ärsyttävää, kuin vasemmistolaiset, jotka nekin on pieniä, niinkuin se puoluekin.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Seuraavanlainen kirjoittaminen ärsyttää. "Tanaan aiti alysi etta isa ei tykkaa enaa aidista". Erittäin raskasta luettavaa. Melkein yhtä ärsyttävää, kuin vasemmistolaiset, jotka nekin on pieniä, niinkuin se puoluekin.

Minua taas ärsyttää sellainen kirjoittaminen, jossa kuin-sanan eteen laitetaan pilkku. Se on melkein yhtä ärsyttävää kuin turkulaiset.

Ralph

Jäsen
Väliviivan puuttuminen päivänselvästä yhdyssanastä, joissa toinen osa on erisnimi. SaiPa pelaaja, Kärpät fani, Lukko maali jne. Kukaan ei ole täydellinen ja kirjoitusvirheitä tulee itse kullekin, mutta tuollaisten lukeminen on aina pirun raskasta. Muuttaisivat sen erisnimen edes genetiiviksi, jolloin väliviivaa ei tarvita, kun kerran sen viivan käyttäminen on vaikeaa.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Otan kantaa.

Ensin kieliasiaa:

Minua taas ärsyttää sellainen kirjoittaminen, jossa kuin-sanan eteen laitetaan pilkku. Se on melkein yhtä ärsyttävää kuin turkulaiset.

Joskun kuinin eteen sopii pilkku hyvinkin, tuo kivaa rytmiä tekstiin. Kieliopista nyt vitut. Turkulaisista samaa mieltä.

Sitten lisää kieliasiaa:

Väliviivan puuttuminen päivänselvästä yhdyssanastä, joissa toinen osa on erisnimi. SaiPa pelaaja, Kärpät fani, Lukko maali jne. Kukaan ei ole täydellinen ja kirjoitusvirheitä tulee itse kullekin, mutta tuollaisten lukeminen on aina pirun raskasta. Muuttaisivat sen erisnimen edes genetiiviksi, jolloin väliviivaa ei tarvita, kun kerran sen viivan käyttäminen on vaikeaa.

Veikkaisin että 20 vuoden päästä väliviivat ovat suomen kielestä pitkälti kadonneet. Samoin genetiivien tekeminen on tullut yhä harvinaisemmaksi. Pori faneilla tämä on jo todellisuutta, kerrankin Porissa mennään kehityksen ensivaunussa niin sanotusti.

Politiikkaa ja muuta paskaa:

Polarisoitunut keskustelukulttuuri.

Olen aivan täysin samaa mieltä. Lisäksi tässä on se, että mielipiteet "lukitaan", vaikka vastapuolella olisi hyviäkin argumentteja, joita ei millään tahdota myöntää ettei leimauduta suvakiksi, rasistiksi tai joksikin muuksi vajakiksi. Omaa järjenkäyttöä ei juuri tapaa, mikä nyt on ikiaikaista, mutta näinä aikoina lauma-ajattelu jälleen viettää kulta-aikaansa.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jääkiekosta on tullut tämän ketjun asia. Vaikka se ei aina ärsyttäisikään, niin varsin pieni asia elämässä siitä on silti tullut.

Aika vähissä tällä hetkellä kiinnostus kiekkoiluun. Mestis on lähes lopullisesti pilattu vuosikausien vesittämispolitiikan seurauksena, suljettu SM-liiga ei kiinnosta kuin sen vertaa, että mikä seura menee konkurssiin, NHL on tylsän etäistä ja KHL on lähinnä putinilaisen propagandakoneiston vastenmielinen osa. MM-kisatkin on tänä vuonna pilattu myöntämällä kisat Vladimirin valtakuntaan, jossa panslavistinen möyhötys saa varmasti uusia ulottuvuuksia ja luultavasti se sveitsiläinen hammaslääkärikin heiluu kieli syvällä Putinin perseessä VIP-aitiossa myhäilemässä. Mutta onneksi turisteille kalja on halpaa ja saa katsoa Suomi-Unkari -trilleriä.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
"Mutta" sanan käyttäminen jakson ainoana sanana. Se on jotenkin muotia nyt monella kirjoittajalla ollut jo jonkin aikaa. Ainakin jatkoajan, urheilulehden ja ylen jutuissa tuohon on törmännyt. Eli esimerkki löytyy seuraavastakin artikkelista suurin piirtein puolesta välistä tekstiä. Linkki vie Teemu Pulkkisesta kertovaan YLE:n juttuun.

http://yle.fi/urheilu/nhl-nakokulma_onko_pulkkisen_aika_autokaupungissa_ohi/8771017

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy