Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 925 214
  • 6 160

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Hallituksen päättämistä linjauksista/asioista valittaminen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Julkiset vessat joissa saa vain yksittäisiä vessapaperiarkkeja. Piti valittaa tästä jo aiemmin mutta unohtui perhana.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kauppakeskuksissa seisovien liittymä/sähkönkauppaajien vaatetus ja olemus. On reikäistä kivipestyä farkkua, rentoa pikeetä ja tennaria sekä Thaimaan-lomalta hankittu rusketus ja joku helvetin kansio reippaasti kädessä. Siinä sitten jutellaan reippaan näköisinä toisen samanlaisen molopään kanssa. Vittu että tekisi mieli lyödä niitä aina ohi mennessä.
 
Kauppakeskuksissa seisovien liittymä/sähkönkauppaajien vaatetus ja olemus. On reikäistä kivipestyä farkkua, rentoa pikeetä ja tennaria sekä Thaimaan-lomalta hankittu rusketus ja joku helvetin kansio reippaasti kädessä. Siinä sitten jutellaan reippaan näköisinä toisen samanlaisen molopään kanssa. Vittu että tekisi mieli lyödä niitä aina ohi mennessä.
Tämä on kyllä pistänyt itsellänikin silmään. Nämä tulevat autokauppiaat ovat valloittaneet kauppakeskukset, ja heidän välttelemisestään on tullut yksi osa kauppareissuja. Todella ärsyttävän oloisia hessuja suurin osa, puhumattakaan heidän esittämistään tarjouksista.

Tästä tuli mieleen erään korkeakoulun järjestämät työelämämessut, jossa olin työni puolesta paikalla. Koko päivän ajan minua ärsytti suunnattomasti kaksi rahoitusalan yhtiötä edustavaa jamppaa vastapäisellä ständillä. Nämä kaverit olivat luultavasti saaneet kannuksensa juuri edellä mainitulla kauppakeskustasolla. Sähköyhtiön vaihduttua rahoitusbisnekseen olivat kivipestyt farkut, siniset kauluspaidat, sekä ananasmallin sivujakaukset vaihtuneet TuroTailoriin ja taaksepäin kammattuun liimalettiin. Kokonaisuuden kruunasi valtava nuuskamälli huulessa. Siinäpä oli sitten kaksin kappalein Pasi Nurmisen klooneja maneereineen esittelemässä rahoitusalan mahdollisuuksia punavihreille yliopisto-opiskelijoille. Kontrasti oli kohtuullisen suuri.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
TV2:ssa on äänessä uuden sukupolven Matti Kyllönen, joka selostaa katsojille, mitä kilpailija ajattelee. Eikö selostaja voi keskittyä kertomaan, mitä kentällä tapahtuu, sillä on mahdotonta tietää, mitä toinen ihminen milloinkin ajattelee.
 

Höylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
TV2:ssa on äänessä uuden sukupolven Matti Kyllönen, joka selostaa katsojille, mitä kilpailija ajattelee
Juuri myös tämä, ajattelin itte tulla heti matsin jälkee purkamaan ajatuksia samaisesta selostajasta, ja myös monista hänen kaltaisistaan henkilöistä, ja sen myös teen. Kyseessä ei ole minulle tyypillinen selostajan ajojahti.

"Olipa huikea toinen erä enkä lähde arvailemaan kumpi, Williams vai Safarova, vie kolmannen erän, sillä arvaukseni on joka tapauksessa väärin."

Siis mitä vittua, miten se voi olla joka tapauksessa väärin? Lähtökohtaisesti se on täysin 50 % mahdollisuus mennä oikein, joten ei todellakaan mene joka tapauksessa väärin. Naurettavaa tällainen itsensä mukahauska lynkkaus.

Toisessa tapauksessa, jossa Williams on mennyt ratkaisevassa erässä ratkaisevan oloiseen 5-2 johtoon, yritetään lohdutella jo hieman etukäteen mahdollista tulevaa tappiota hävinneen osapuolelle.

"Vaikka Williams mestaruuden voittaisi, niin onhan Safarova tehnyt tästä huikean, huikean näytöksen."

Niin, voittamalla yhden erän finaalissa, keneltäpä Grand Slam -finalistilta sitäpä ei odottaisi? Häviää ratkaisevan erän 6-2 kuin lammas, täysi pannukakku koko ottelulle saatana.

Mistä tällaista imelää siirappia puhuvia ihmisiä löytyy? Nyt sain pahimmat kiukut pois ja rauha valtakunnassani säilyy.
 

Ameno

Jäsen
Tämä palstauudistus, jossa selaimen "siirry sivu taaksepäin" -napilla ei yleensä ensimmäisellä painamalla pääse edelliselle sivulle, vaan tätä joutuu painamaan yleensä sen 2-4 kertaa, että pääsee taaksepäin. Taaksepäin päästyään yleensä "siirry sivu eteenpäin"-nappi on harmaana, tai sitä ei siis näy, eli ei sitten pääse sitä kautta takaisin äsken vierailemalleen sivulle.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mikä VITTU näitä tiettyjä ihmisiä oikein vaivaa?

Mä kävin tänään juttelemassa mukavia ja väännättämässä tota mun polveani ehkä joku 20min. Siitä pieni siirtymä parturin tuolille, jossa aikaa vierähti noin 30min. Toisin sanoen mulla oli puhelin äänettömänä yhteensä ehkä noin tunnin. Mä olin perseelleni lentää parturista lähtiessäni, kun näin puhelimen näytössä tekstin "6 missed calls" - kaikki vielä yhdestä ja samasta numerosta.

Mitä oikeasti liikkuu ihmisen päässä, joka kuudennen kerran valitsee saman numeron tunnin sisään?

Ajatteleeko se oikeasti, että "viidellä edelliskerralla se ei vastannut, mutta kyllä se NYT varmaan vastaa!"? Voiko joku oikeasti olla noin saatanan tyhmä? Puhelun tarkoitushan on saada joku ihminen kiinni, puhua hänen kanssaan tai saattaa joku asia hänen tietoonsa. Jos henkilö ei ole vastannut puhelimeensa 13:38, 13:43, 13:57, 14:12, 14:23, niin eikö se jo kerro siitä, että tavoitellulla henkilöllä on jotain sellaista tekemistä, että hän ei voi vastata puhelimeensa? Kuinka se 14:31 soitettu vielä yksi puhelu muuttaisi tilannetta?

Miksi se on joillekin ihmisille niin saatanan vaikeata soittaa kerran => jos ei vastausta => vaikka tekstiviesti asiasta ja odottaa sitä vastapuhelua?
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Puollustus, ruusterit ja spegulaatiot. Perkele, että näinkin pieni asia kanssakirjoittajien viesteissä laittaa näkemään punaista.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mikä VITTU näitä tiettyjä ihmisiä oikein vaivaa?

Mä kävin tänään juttelemassa mukavia ja väännättämässä tota mun polveani ehkä joku 20min. Siitä pieni siirtymä parturin tuolille, jossa aikaa vierähti noin 30min. Toisin sanoen mulla oli puhelin äänettömänä yhteensä ehkä noin tunnin. Mä olin perseelleni lentää parturista lähtiessäni, kun näin puhelimen näytössä tekstin "6 missed calls" - kaikki vielä yhdestä ja samasta numerosta.

Mitä oikeasti liikkuu ihmisen päässä, joka kuudennen kerran valitsee saman numeron tunnin sisään?

Ajatteleeko se oikeasti, että "viidellä edelliskerralla se ei vastannut, mutta kyllä se NYT varmaan vastaa!"? Voiko joku oikeasti olla noin saatanan tyhmä? Puhelun tarkoitushan on saada joku ihminen kiinni, puhua hänen kanssaan tai saattaa joku asia hänen tietoonsa. Jos henkilö ei ole vastannut puhelimeensa 13:38, 13:43, 13:57, 14:12, 14:23, niin eikö se jo kerro siitä, että tavoitellulla henkilöllä on jotain sellaista tekemistä, että hän ei voi vastata puhelimeensa? Kuinka se 14:31 soitettu vielä yksi puhelu muuttaisi tilannetta?

Miksi se on joillekin ihmisille niin saatanan vaikeata soittaa kerran => jos ei vastausta => vaikka tekstiviesti asiasta ja odottaa sitä vastapuhelua?

Tämä. Vittu että voi olla nykyaikana ihan mahdotonta ihmisille tajuta että kaikki eivät välttämättä kulje 24/7 luuri perseessä äänet ja värinät päällä. Mua muutenkin vituttaa puhelimessa höliseminen, varsinkin ihan vaan niitä näitä. Jos vielä johonkin helvetin somepaskaan liittyisi eikä vastaisi vaikkapa vuorokauteen, niin jo olisi varmasti FBI, CIA, Gestapo ja NKVD perässä kun pakkohan mulle on jotain ollu tapahtua tai oon vähintäänkin maanpaossa miestaposta ynnä muista perkelyyksistä.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikä VITTU näitä tiettyjä ihmisiä oikein vaivaa?

Nyt on melkeinpä pakko kysyä, että mikä oli soittajan asia? Ihmettelen ja ärsyynnyn toki itsekin, että tekstiviestin tms. sijasta yritetään vain ja ainoastaan soittaa, mutta kyllä sitä joskus voi olla ihan oikeasti tärkeääkin asiaa.

Jos vielä johonkin helvetin somepaskaan liittyisi eikä vastaisi vaikkapa vuorokauteen, niin jo olisi varmasti FBI, CIA, Gestapo ja NKVD perässä kun pakkohan mulle on jotain ollu tapahtua tai oon vähintäänkin maanpaossa miestaposta ynnä muista perkelyyksistä.
Etkös nyt hieman liioittele? Kyllä itsellänikin on kolmatta sataa kaveria Facebookissa, mutta kyllä sitä päivittäin tulee oltua joko koulussa, töissä, harrastuksissa tai vaikkapa em. parturissa montakin tuntia putkeen puhelin kokonaan äänettömällä, joskus mökillä saattaa jäädä koko luuri sisälle kalareissun ajaksi. Ei ole ainakaan vielä Gestapo tullut perään, vaikka toisinaan siellä onkin muutama viesti odottamassa.

En nyt todellakaan tarkoita vain edellistä kirjoittajaa, mutta itseäni ärsyttää vielä enemmän se, että usein sosiaalisen median käytöstä puhutaan kuin hihhulit alkoholin käytöstä: totaalikieltäytyminen ainoa oikea valinta, vähäinenkin käyttö johtaa hetkessä elämän tuhoavaan riippuvuuteen. Itse silmäilen tauoilla/vapaa-aikanani Facebookista ja Twitteristä uutisia ja kavereiden kirjoituksia ihan siinä missä otan lauantai-iltana parit saunakaljat.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Nyt on melkeinpä pakko kysyä, että mikä oli soittajan asia?
Postipaketti!

Tehtiin Saksasta kimppatilaus. Paketti on lähetetty 03.06.2015. Sanoin tuolloin, että aiempien kokemuksieni perusteella se kestänee sellaiset 5-6 päivää eli olisi tämän viikon aikana perillä. Ilmoittelen sitten, kun olen hakenut paketin Postista. Ehkä tuokin on sitten joillekin liian vaikeasta ymmärtää?

Ihmettelen ja ärsyynnyn toki itsekin, että tekstiviestin tms. sijasta yritetään vain ja ainoastaan soittaa, mutta kyllä sitä joskus voi olla ihan oikeasti tärkeääkin asiaa.
Mulle ei nyt ihan heti tule mieleen niin tärkeätä asiaa, minkä johdosta mä soittaisin kenellekään kuutta kertaa tunnin sisällä.

Yleisesti, jos mulla on asiaa jollekulle, soitan kerran! Jos ei vastata, laitan viestin, jossa a) joko kerron asiani tai b) "Soita heti, tärkeää!", jos on oikeasti sellainen asia, jota en itsekään haluaisi lukea vain viestissä. Vastaavasti jos joku on soittanut mulle kerran, eikä ole laittanut mitään viestiä perään, soitan takaisin. Jos en saa vastausta, soitan vielä toisen kerran ehkä noin parin tunnin päästä. Jos en vieläkään saa vastausta, mä jätän asian siihen.

Hemmetin selkeää, hemmetin yksinkertaista, hemmetin kohteliasta! Kuinka kenellekään voi tulla edes mieleen, että "kyllä se jossain välissä vittuuntuneena vastaa, kunhan soitan sille vaikka 20 kertaa peräkkäin..."? Tällainen ei pitäisi mielestäni olla kenenkään järjissään olevan henkilön ajatusmaailma.
 

Art Vandelay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Lions, Flyers, Florida Gators, Ässät
Kauppakeskuksissa seisovien liittymä/sähkönkauppaajien vaatetus ja olemus. On reikäistä kivipestyä farkkua, rentoa pikeetä ja tennaria sekä Thaimaan-lomalta hankittu rusketus ja joku helvetin kansio reippaasti kädessä. Siinä sitten jutellaan reippaan näköisinä toisen samanlaisen molopään kanssa. Vittu että tekisi mieli lyödä niitä aina ohi mennessä.
Tämä, on se kumma kun ei saa edes kaupassa käydä ilman ettei joku spede ala myymään jotain netti- / puhelinliittymää. Kyseessä Elisan liike Porissa.

Tulee aina sanottua että työnantaja maksaa netti- / puhelinliittymän, jos spedet alkaa ohi kävelessäni kyselemään että laitetaanko uutta liittymää tulemaan. Vaikka itse maksankin puhelin-/nettiliittymät.

Jos tarvitsen liittymän päivitystä yms. niin osaan kyllä itse painella sinne liikkeeseen vaihtamaan liittymän.

Tähän liittyy hauska tapaus:

Kerran kun olin ostanut uuden puhelimen ja tarvitsin 4G liittymän, mitä ei jostakin syystä gigantin myyjä saanut tehtyä siinä samalla?!?
Painelin samaan elisan liikkeeseen hakemaan uutta liittymää / korttia, niin myyjä töksäyttää, että mene nettisivuille ja tilaa sieltä liittymä, niin kortti tulee kotiin joskus viikon sisällä !?!

Sanoin myyjälle että en todellakaan aio odottaa viikkoa uusi puhelin kädessä että saan sen käyttöön, koska odottelen postissa tulevaa korttia. Kysyin kaverilta että miksi teillä on yleensä lainkaa kivijalkapisteitä jos ei niistä saa mitään palvelua vaan käsketään menemään nettiin hoitamaan asioita. Jatkoin, että kilpailijalta naapuriloosista saa varmasti kortin heti jos menen kysymään. Sen jälkeen ei ollut vaikeuksia saada korttia, ja se olikin toiminnassa vajaan tunnin sisällä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ei todellakaan kiinnosta vastata kyseiselle tyypille, kun meillä on niin paljon samoja tuttuja. Ja jos vaikka olisikin kiinnostanut, niin tuollaisen rämpyttämisen jälkeen ei enää varmasti kiinnostaisi!
Pitäiskö sen jätkän arvata tää kaikki pelkästään siitä ettet vastaa? Sen kaverin silmissähän tilanne meni niin, että hän lämmitteli baari-illan ajan yhtä kivannäköistä mimmia, jolta lopulta sai sitten numeron, joten jonkinlaista vastakaikua voisi olla tulossa. Sitten se nainen vetää täydellisen radiohiljaisuuden ja haukkuu netissä.

Mun mielestä on aika epäkohteliasta toimia tuolla tavalla. Sanoisit suoraan jos ei nappaa. Tämänkaltainen piirre naisissa ja välillä miehissäkin ei muuten ole pieni vaan suuri asia joka ärsyttää.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Se ärsyttää, kun tummennetaan nimet viesteissä tällä tavoin: Mikael Granlundin, Jevgeni Malkinin, Marián Gáboríkin.

Tuon genetiivipäätteenkin voisi ihan hyvin tummentaa. Näyttää typerältä, kun boldaus loppuu nimessä kesken. Lueskelin NHL-osiota ja iski sieltä silmään useammasta viestistä. Pieni asia, mutta siksi tässä ketjussa avaudunkin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensinnäkin se, että tämä ketju oli hautautunut niin syvälle, että joutui käyttämään hakua.

Se mitä piti kuitenkin alunperin kirjoittaa, on tuo spiraalin muotoinen energiansäästölamppu. Syttymisessä on sellainen vajaa sekunnin viive ja aina ehtii juuri miettiä, että onko se hemmetti hajonnut.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Eliteprospectsin sivuilla on vasemmassa laidassa joku Instragram ja Twitter feedi jossa pitäisi olla jotain lätkä uutisia. Tuntuu vaan että 66% on pelkää selffie kuvia kun joukkoon on laitettu esim. #leijonat #jokeri. Täytyy sanoa että ei vois vähempää kiinnostaa jonkun kaljamaihaisen lätkäfanin kesälomakuvatwiitit #evvk
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Välillä saa raivon partaalle lukea ihmisten tuotearvioita erilaisten ostostensa perään. Nykyään melkeinpä kaikilla kauppapaikoilla voi antaa tähtiä ja kirjoittaa omat kommenttinsa tuotteesta mikä on hyvä juttu kyllä. Näkee tuotteiden saadun keskiarvon ja lukea plussia ja miinuksia. Välillä vain tulee sellaisia klassikoita vastaan, että tekisi mieli kysyä kirjoittajalta kuinka helvetin tyhmä tämä on.
En enää muista kauppaa, mutta joku oli ostanut jonkun halvimman mahdollisen tabletin hintaan 69 euroa ja valitteli palautteessaan tyylillä "Ei tämä kyllä ole yhtä sulava kuin iPad, joten annan yhden tähden". Siis sä ostit halpis tabletin ja oletat, että se vastaisi jotain monen sadan euron vehjettä. Vitun urpo!
Sitten on myös niitä, että kun paketti on tullut pari päivää myöhässä niin "Tuli kaksi päivää myöhässä, tuote on hyvä mutta myöhästymisen takia annan kaksi tähteä". Vittu sun tehtävä on arvioida se tuote!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös