Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 923 619
  • 6 153

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mua taas ärsyttää erityisesti Grönvall. Tuplaärsytys jos se on kommentoimassa kun Lukko pelaa.
Joko minä menen tässä nyt miinaan, tai sitten sinä olet sekoittanut Janne Grönvallin ja Tuomas Grönmanin.

Mutta Grönmanista sen verran, että ärsyttäisi varmaan minuakin jos en olisi Lukon kannattaja, niin selvästi ja peittelemättä liputtaa meinaan Lukon puolesta. Viime keväisen Lukko-Blues -sarjan kommentaattorin pesti nevöfoget.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Se wannabepsykoloogi.

Heh, tämä.

Jääkiekkolehteä en ole enää vuosiin tilannut, mutta voi Jeesus ne Grönmanin fuksikolumnit olivat kauheita. Raivoisalla ensimmäisen vuosikurssin opiskelijan innolla vedettiin kovaa sekä korkealta mutkat suoriksi ja koko ajan muistettiin tuoda esiin tuota omaa koulutusta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En vain tiedä miksi mutta näsäviisastelu ja sarkasmi ovat lähellä sydäntä.

Noita voi toteuttaa niin monella tavalla. Huumorintaju ja hyvän huumorin käsite on puhtaasti subjektiivinen juttu, joten eipä siitä oikein kummoistakaan väittelyä saa aikaiseksi. Sarkasmi - ja varsinkin kuivan lakoninen sellainen - naurattaa muakin usein. Seuraavan lainauksen kaltainen näsäviisastelu taas lähinnä vituttaa ja turhauttaa:

Minä: "Ja sitten me hypättiin junaan..."
Näsäviisas kaverini: "Ai iha hyppäsitte, eiks junaan yleensä kävellä?"

Ai saatana kun oli hyvä läppä, toivottavasti näsäviisastelija ymmärtää olla ylpeä partaveitsen lailla viiltävästä älystään, joka tällaisia huumorin kultahippuja kavereilleen tiputtelee. Mun mielestä tuon kaltainen näsäviisastelu kuuluu ala-asteelle, tai mikä lie alakoulu se nykyään (taas) onkaan. Ja sielläkin vain niiden ärsyttävimpien räkänokkien juttuihin.

 

Luotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Välillä vituttaa melko raskaasti ihmiset, jotka eivät osaa kaupassa jättää tyhjentynyttä ostoskoria siihen pinoon kunnolla. Jos jokainen vitun tampio jättäisi sen vasun vinksinvonksin, niitä olisi tuotapikaa parin metrin nippu siinä keikkumassa. "Oho, se meni nyt tolleen vinoon, mut kai sen joku korjaa, seuraava asiakas tai henkilökunta tai joku vaan..."
 

A Siente

Jäsen
Ärsyttää ihmiset jotka kaupoissa tukkivat koko käytävän. Onko se niin perkeleen vaikeaa olla siinä käytävän reunassa ja siitä katsoa mitä sitä ottais. Mutta ei, pakko saatana seisoa keskellä ahdasta käytävää ja väistäähän ei toki voi. Sitten tarjoillaan vihaista mulkaisua kun yrittää kohteliaasti ohittaa. Etenkin ihmisten tapa varata paikka kassajonosta tukkimalla käytävä 10 metrin päästä siten ettei siitä pääse ohi on aivan helvetin rasittavaa. Joskus tekis mieli vaan ottaa se ostoskori ja hakata ihmiset sillä.
 
Ärsyttää ihmiset jotka kaupoissa tukkivat koko käytävän. Onko se niin perkeleen vaikeaa olla siinä käytävän reunassa ja siitä katsoa mitä sitä ottais. Mutta ei, pakko saatana seisoa keskellä ahdasta käytävää ja väistäähän ei toki voi. Sitten tarjoillaan vihaista mulkaisua kun yrittää kohteliaasti ohittaa. Etenkin ihmisten tapa varata paikka kassajonosta tukkimalla käytävä 10 metrin päästä siten ettei siitä pääse ohi on aivan helvetin rasittavaa. Joskus tekis mieli vaan ottaa se ostoskori ja hakata ihmiset sillä.
Ostoskärryllä päin vaan. Akillesjänteille on paras. Ja sitten muka yllättynyt ja aidosti pahoitteleva; "oho, sori!".
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Toki lapsille juttelin topakasti, mutta mutsi vähätvälitti - - -
- - -
Äiti ei reagoinu mitenkään.
Tästä muuten tuli yksi juttu mieleeni!

Missä vaiheessa lapsille voi puhua kuin... "ihmisille"? Koska jos mulla on lapselle asiaa, niin mä kohdistan puheeni lapselle. Vastaavasti jos mulla on asiaa vaikkapa koiralle, niin mä kohdistan puheeni koiran omistajalle. Kuitenkin aina löytyy näitä (idiootti-?) vanhempia, joiden mielestä mun pitäisi puhua heille, että he voivat sitten välittää asian lapselle. Kyse on kuitenkin jostain esikouluikäisistä sellaisiin reilu kymmenvuotiaisiin (12v?), jotka kuitenkin mun mielestäni ovat riittävän vanhoja ymmärtämään ihan normaalia puhetta. Ainakin omassa lapsuudessani toivoin, että mulle puhuttaisiin asioita suoraan. Mun muistikuvieni mukaan se oli todella noloa, jos mulle juteltiin äitini tai isäni kautta.
 
Tästä muuten tuli yksi juttu mieleeni!

Missä vaiheessa lapsille voi puhua kuin... "ihmisille"? Koska jos mulla on lapselle asiaa, niin mä kohdistan puheeni lapselle.
Tästä tulikin mieleeni...

Olisi hyvä jos mahdollisimman moni puhuisi lapsille mahdollisimman ajoissa kuin ihmisille. Nyt kehitysvammaisten euroviisuilmiön tiimellyksessä on ärsyttänyt kun kehitysvammaisillekin puhutaan usein kuten koiranpennuille tai lapsille.

Ei sitä lässyttää tarvitse vaikka keskustelukumppanin päättelykyky ei olisikaan yhtä kehittynyt kuin itsellä. Kaikki varmaan tietää mitä lässytyksellä nyt tarkoitetaan, sellaista äänensävyä joka jo itsessään tekee selväksi että tässä nyt lässytellään vähän yksinkertaisemman kanssa. Se on pieni asia joka ärsyttää.
 

Savon Detroit

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Sabres
Avaimenperä-ledlamput, jotka on nykyisin tehty jo ihan kunnolla, joissa on hyvä valoteho ja metallikuoret ja ovat halpojakin jonkun vitosen kipale mutta joissa on heikko lenkin kiinnitys avainnippuun, miksi kunnon reikää ei voi lampun perään laittaa jotta se pysyisi nipussa vähä pitempään kun erektio tässä iässä? : X
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Ollaan porukalla kaupungilla tai muuten vaan reissussa. Vaellellaan ympäriinsä, välillä pysähtyen kahville/oluelle/sapuskalle. Etappien välillä kävellessä alkaa luonto kutsua. Tästä ilmoittaessa aina löytyy joku jolta tulee ihan vitun ärsyttävä kommentti: Mikset käynyt sillon kun pysähdyttiin? No siksi en käynyt kun ei sillon ollut tarvetta käydä. Se ei olisi tätä hätää poistanut millään lailla jos olisin käynyt siellä edellisessä paikassa vessassa seisoskelemassa hetken.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ei nyt ihan pienikään asia mutta sanotaan tässä ketjussa: roskaaminen. Ei jumalauta mitä sikailua tuolla ulkona harrastetaan. Kadun varret täynnä tupakka-askeja, maitopurkkeja, mehutölkkejä ja milloin mitäkin. MItä vittu ihmisiä oikein vaivaa?
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Ei nyt ihan pienikään asia mutta sanotaan tässä ketjussa: roskaaminen. Ei jumalauta mitä sikailua tuolla ulkona harrastetaan. Kadun varret täynnä tupakka-askeja, maitopurkkeja, mehutölkkejä ja milloin mitäkin. MItä vittu ihmisiä oikein vaivaa?
Tämä. Olen kauppakeskuksessa töissä siellä heitetään surutta kaikki roskat lattialle. Tai lähinnä nuoriso tekee näin. Siellä missä kakarat kokoontuun niin jälkeen jää poikkeuksetta kauhea kasa roskaa. Ja roskakorille matkaa yleensä max pari metriä. Ja auta armias jos heille asiasta huomauttaa. Ensin tietysti tulee perus homottelut ja myös kysymys "Haluutsä pataas?" heitetään usein ilmoille. Joskus tekis mieli kyllä antaa pari isällistä avaria näille Vittu-Markoille.
 

Komisario Fix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Jazz
Ei nyt ihan pienikään asia mutta sanotaan tässä ketjussa: roskaaminen. Ei jumalauta mitä sikailua tuolla ulkona harrastetaan. Kadun varret täynnä tupakka-askeja, maitopurkkeja, mehutölkkejä ja milloin mitäkin. MItä vittu ihmisiä oikein vaivaa?
Ehkä klassisin esimerkki roskaamisen aiheuttamasta vitutuksesta on, kun edellä ajavasta autosta lentää mäkkäri/hese pussi tienvarteen. Luulisi ettei se nyt perkele niin paljon vaadi henkisiä ja fyysisiä voimavaroja, että vie sen pussin kotona (tai minne onkaan ajamassa) roskikseen.

Vajaa vuosi sitten tuli käytyä Japanissa ja oikein ihastelin, kuinka siistissä kunnossa kadut ja yleiset paikat olivat. Varsinkin kun yleisiä roskiksia vielä sai hakea kissojen ja koirien kanssa. Asennemuutos tarvittaisiin tänne Suomeen tuon roskaamisen suhteen, vaan milläs sellainen järjestetään?
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Vajaa vuosi sitten tuli käytyä Japanissa ja oikein ihastelin, kuinka siistissä kunnossa kadut ja yleiset paikat olivat. Varsinkin kun yleisiä roskiksia vielä sai hakea kissojen ja koirien kanssa. Asennemuutos tarvittaisiin tänne Suomeen tuon roskaamisen suhteen, vaan milläs sellainen järjestetään?

Luulen että ainoa mikä suomalaisiin tepsii on rangaistukset. Poliisille oikeus jaella tuntuvia pikasakkoja havaitsemilleen roskaajille.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ehkä klassisin esimerkki roskaamisen aiheuttamasta vitutuksesta on, kun edellä ajavasta autosta lentää mäkkäri/hese pussi tienvarteen. Luulisi ettei se nyt perkele niin paljon vaadi henkisiä ja fyysisiä voimavaroja, että vie sen pussin kotona (tai minne onkaan ajamassa) roskikseen.
Toinen yleinen vitsaus viskelystä on abcn yms pahviset takeaway-kahvimukit.

Ketjun aiheeseen. Jos esim. lehtikauppias soittaa, niin jätetään puhelin soimaan sen sijaan että hiljentäisi. Kuinka hankalaa on painaa punaista luuria / hylkää-nappia?
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Luulen että ainoa mikä suomalaisiin tepsii on rangaistukset. Poliisille oikeus jaella tuntuvia pikasakkoja havaitsemilleen roskaajille.
Juu ei. Ideana ehkä ihan toimiva mutta itse en Sääntö-Suomeen kaipaa enää yhtään lisää sääntöjä enkä holhousta. Ja kyllä roskaamista varmaan edelleen nähtäisiin koska moni ajattelisi että ihan hyvin voin roskata, ei kukaan huomaa, vrt. punaisia valoja päin kävely.
 
Mainokset youtubessa. Pakkosyötetään jotain silmälaseja "Osta yhdet itsellesi (vitun myyrä), anna toiset vaikka koirasi puruleluksi". Sit samat netflix mainokset joka toisessa videossa. Puhumattakaan niistä yhteishakumainoksista. Eri asia jos noita kohdennettaisiin, mutta kun sokeelle tarjotaan silmälaseja ja presidentille lvi-asentajan ammattitutkintoa, ei mainonta onnistu..
 
Vajaa vuosi sitten tuli käytyä Japanissa ja oikein ihastelin, kuinka siistissä kunnossa kadut ja yleiset paikat olivat. Varsinkin kun yleisiä roskiksia vielä sai hakea kissojen ja koirien kanssa. Asennemuutos tarvittaisiin tänne Suomeen tuon roskaamisen suhteen, vaan milläs sellainen järjestetään?
Japanissa on käsittääkseni suht tavallista, että ihmiset siivoavat itse säännöllisesti omaa asuinympäristöään. Joskus se tapahtuu kaupungin rahallisella tuella, joskus ilman. Ja kun tällainen kulttuuri on olemassa, kaikki tuntevat ihmisiä jotka aamuisin siivoilevat katuja, niin eiköhän se nosta roskaamisen kynnystäkin.

kuva: http://jonellepatrick.files.wordpress.com/2012/12/streetsweeping.jpg?w=975

Täällä taas perustetaan firma, tehdään valtaisat investoinnit uusiin lakaisukoneisiin, palkataan henkilöstöä jolta vaaditaan kolmen vuoden koulutus lakaisukoneen käyttöön, ja lakaistaan sitten vain sen verran kun korviaan myöten velkaisella kaupungilla hampaita kiristellen on varaa. Onneksi sekin joten kuten toimii, vielä. Ehkäpä "osallistavan sosiaaliturvan" myötä saadaan Japanin malli joskus tännekin. Heikommalle ainekselle tekemistä ja puhtaat kadut.
 
Viimeksi muokattu:

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Keski-ikäisten/keski-ikää lähestyvien/keski-ikäiseksi henkisesti tuntevien naisten hyvin teennäinen hyväntuulinen nauru eli tekonauru, jota räkätetään yleensä asiakaspalveluun liittyvissä ammateissa niissä kohdin kun asiakas on saanut lauseensa lopetettua. Lisäksi päälle kiskaistaan oikein muovinen hymy, vaikka oikeasti naamasta näkee että akka olisi mielummin naama norsunvitulla jatkuvasti. Tätä feikkinaurua hohotetaan tilanteessa kuin tilanteessa, vaikka tämä asiakas toteaisi että hänet juuri ryöstettiin. Nämä raivostuttavat ämmät yrittävät viestittää kai tällä jotain epätervettä nuoleskelua asiakasta kohtaan tai jotain mukaystävällisyyttä, vaikka oikeasti vaikutus on päinvastainen ja kun tuollaista kuulee niin tekisi mieli juosta karkuun. Ja kovaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Keski-ikäisten/keski-ikää lähestyvien/keski-ikäiseksi henkisesti tuntevien naisten hyvin teennäinen hyväntuulinen nauru eli tekonauru, jota räkätetään yleensä asiakaspalveluun liittyvissä ammateissa niissä kohdin kun asiakas on saanut lauseensa lopetettua. Lisäksi päälle kiskaistaan oikein muovinen hymy, vaikka oikeasti naamasta näkee että akka olisi mielummin naama norsunvitulla jatkuvasti. Tätä feikkinaurua hohotetaan tilanteessa kuin tilanteessa, vaikka tämä asiakas toteaisi että hänet juuri ryöstettiin. Nämä raivostuttavat ämmät yrittävät viestittää kai tällä jotain epätervettä nuoleskelua asiakasta kohtaan tai jotain mukaystävällisyyttä, vaikka oikeasti vaikutus on päinvastainen ja kun tuollaista kuulee niin tekisi mieli juosta karkuun. Ja kovaa.
Kuulemma pidentää elämää ja nostaa mielialaa jopa tuo tekonauru. Itsekin pidän sitä ärsyttävänä. Toki myös selkeästi epäkiinnostunut ja vittuuntuneen oloinen asiakaspalvelija on ärsyttävä. Mistä löydämme työstään oikeasti pitäviä asiakaspalvelijoita? Lähinnä Alkosta kaiketi. Ikinä ei ole tullut huonoa palvelua.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Nyt ärsyttää jatkoajassa ketjun nimi. Aleksi Saarela – ganalim barttan Crosby.

Ei vittu.
Pakko kysyä: mikä tuossa otsikossa nyt niin kovasti ärsyttää? Näitähän on kuitenkin ollut käytössä jo iät ja ajat.

Joni Lius - Keuruun Larionov
Pasi Nielikäinen - Nivalan Niedermayer
Petri Lammassaari - Lapijoen Lemieux
Tuomas Kiiskinen - Niiralan Maltsev
Olli Palola - Keuruun Kovalchuk

Omalla tavallaan älyttömiähän nämä väännökset ovat, mutta oikein ärsyttäviä?

EDIT: ja ei... en todellakaan tarkoita, että "väärin ärsyynnytty" - lähinnä kiinnostaa vaan tietää tuon ärsyyntymisen taustat
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Omalla tavallaan älyttömiähän nämä väännökset ovat, mutta oikein ärsyttäviä?
Ja herättäähän nuo nyt paljon paremmin huomion kuin aihe jossa pelkästään pelaajan nimi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös