Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 923 326
  • 6 153

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Kengät jääneet liian pieniksi. Saatana, nyt on varvas tosi kipeä ja kynnen alla on punainen laikku. Ei auta, huomenna on pakko käydä ostamassa uudet...
 

dorka

Jäsen
Kengät jääneet liian pieniksi. Saatana, nyt on varvas tosi kipeä ja kynnen alla on punainen laikku. Ei auta, huomenna on pakko käydä ostamassa uudet...

Onko sulla vain yhdet kengät mitä voit käyttää?

Ärsyttää iPhone femman laturit. Mulla on joulusta asti ollut 5s ja nyt tarvitsi ostaa jo toisen kerran uusi laturi, kun lahoavat niin helposti.
 

faro

Jäsen
Kengät jääneet liian pieniksi. Saatana, nyt on varvas tosi kipeä ja kynnen alla on punainen laikku. Ei auta, huomenna on pakko käydä ostamassa uudet...

Täällä vähän samoja ongelmia. Pari vuotta sitten kun jalka vielä kasvoi, käytin liian pieniä kenkiä. Varpaan kynsi meni sitten ihan pilalle, ja kyseinen varvas ei ole vieläkään täysin parantunut. Kipeä on edelleen, mutta lääkäriinkään ei malta mennä, koska se ei haittaa normaalia elämää. Ainoastaan kolahtaessa johonkin sen huomaa.

Toinen asia mikä ärsyttää, on se, että kenkäkaupoista ei meinaa löytyä sopivia kenkiä. Joko kaikki koot ovat loppuneet tai sitten kaupoissa ei ole edes niin isoja kokoja. Joskus joutuu tyytymään laaduttomampiin jalkineisiin, koska valinnanvara on niin huono. Toisinaan taas kaupat joutuvat tilaamaan sopivia kokoja jostain hevonperseestä. Kokoni on 48. Luulisi, että tuon kokoisia kenkiä olisi kaupat pullollaan, mutta ei. Helvetin pienjalkaiset.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Onko sulla vain yhdet kengät mitä voit käyttää?

Oikeastaan on. Adidaksen skeittikengät jäivät nyt siis pieneksi, joiden lisäksi mulla on talveksi mokkanahkaiset sämpylät, toiset pieneksi jääneet skeittikengät ja Adidaksen juoksukengät. Pitää varmaan käyttää noita juoksukenkiä huomenna, mutta eivät ole onneksi mitkään sysirumat, vaan oikeastaan ihan hienon näköiset. Jooh, pitäisi kai olla vähintään kahdet käyttökengät, mutta eipä ole jaksanut ostaa toisia.

Ärsyttää iPhone femman laturit. Mulla on joulusta asti ollut 5s ja nyt tarvitsi ostaa jo toisen kerran uusi laturi, kun lahoavat niin helposti.

Näin se Apple rahastaa. Mulla on LG:n laturi kestänyt jo neljä vuotta, mitä nyt suutuspäissäni katkaisin sen USB-liittimen. Nokian johto kiinni adapteriin ja taas toimii.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Toinen asia mikä ärsyttää, on se, että kenkäkaupoista ei meinaa löytyä sopivia kenkiä. Joko kaikki koot ovat loppuneet tai sitten kaupoissa ei ole edes niin isoja kokoja. Joskus joutuu tyytymään laaduttomampiin jalkineisiin, koska valinnanvara on niin huono. Toisinaan taas kaupat joutuvat tilaamaan sopivia kokoja jostain hevonperseestä. Kokoni on 48. Luulisi, että tuon kokoisia kenkiä olisi kaupat pullollaan, mutta ei. Helvetin pienjalkaiset.

Teetä kengät, maksavat noin 2 normaaliparin verran mutta kestävät hoidettuna ihan eri lailla. Tarvittaessa pohjatkin voi vaihtaa. Esim Turussa Herrainpukimo teettää Brittiläisiä Sanders kenkiä mittojen mukaan.
 

faro

Jäsen
Teetä kengät, maksavat noin 2 normaaliparin verran mutta kestävät hoidettuna ihan eri lailla. Tarvittaessa pohjatkin voi vaihtaa. Esim Turussa Herrainpukimo teettää Brittiläisiä Sanders kenkiä mittojen mukaan.

Vaihtoehto toki tämäkin.

Tällä hetkellä tilaan urheilukengät lähes poikkeuksetta ulkomailta. Sieltä saa sopivan kokoisia laadukkaitakin kenkiä suhteellisen hyvään hintaan. Juuri näiden urheilukenkien kanssa on ollut ongelmia. Suomesta ostettaessa monot piti tilata jostain muualta ja luistimissa jouduin tyytymään laaduttomiin yksilöihin. Ns. normaaleja kenkiä kaupoista löytyy yleensä sopivan kokoisina.

Tästä lähtien täytyy tilata kaikki urheilukengät netistä (ulkomailta).
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Pieni asia joka ärsyttää, änäripuolen yksi nimimerkki joka terrorisoi kilometrin mittaisilla jankutusrenkutusjauhantanillitysviesteillään nyt jo parissa ketjussa. Hyvinhän nuo voi skipata ja omaa pikkusieluisuutta ja ahdasmielisyyttä ja blaablaa raportointinappulaa vaan. Ärsyttää silti, miten voi olla noin rasittavan oloinen tyyppi.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Meikäläisellä on reilusti toistakymmentä paria kenkiä. Olenko hinttari?

Totta kai olet, eihän tossa nyt ole mitään epäselvää. Mulla on yhteensä neljä paria. Kahdet kesäkengät, yhdet kunnon talvikengät ja yhdet sandaalit. Taitaa siinäkin olla puolet liikaa, jotta voisin tuntea oloni miehekkääksi.

*e*
Onhan mulla muuten myös sellaiset kusiluistimet, joita puvun kanssa käytän. Totally gay.
 
Viimeksi muokattu:

Tekno-Kekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedote
Marketin kassa.

En puhu jonotuksesta, se on normi. Puhun kaikesta ylimääräisestä, mikä tapahtuu kassalla. Tästä saisi sketsin tai sarjakuvan.

Juuri kun tulee vuoroni, kassa tietysti vaihtuu.
- Siellä on tiskiä altaassa, sanoo kassa, kassa sylissä.
- Mä just sanoin sille, että tänään on sen vuoro ja eikö se selvästi listassa näy, sanoo toinen kassa, ja nostaa kassan koneesta.
- No ei ole.
Ajatuskuplani: "keskittykää ostoksiini..."

Kassa alkaa vedellä tavaraa infrapunan ohi niihin katsomatta.
Ajatuskuplani: "keskittykää ostoksiini..."

Mummeli saapuu takavasemmalta kassalle.
- Minulla on tällainen hilavitkuttimen peräsuti, jonka ostin torilta hintaan viisikolmatta markkaa kun oli kaunis ilma ja vain kauniilla ilmalla ostan hilavitkuttimen peräsuteja. Olisi siellä ollut myös muumion kaatiot, mutta niissä oli reikä.
- Missä kohdassa oli reikä? kysyy kassa.
Ajatuskuplani: "keskittykää ostoksiini...!!"

Kaksi metriä viisikymmentä senttiä pitkä ja 50 kiloa painava invalidi, jolla on tekokätenä mallinuken käsivarsi, saapuu kassalle huomauttamaan että pullonpalautuskone on jumissa. Ja tämä ei ole invalidien pilkkaa, olen oikeasti nähnyt tällaisen henkilön tällaisella asialla (miten muuten hän voisi tupakkarahoja ansaitakaan). Eikä tässäkään mitään, mutta kun tämä tapahtuu Joka. Jumalan. Kerta. Kun. Minä. Olen. Kassalla.
Ajatuskuplani: "...KESKITTYKÄÄ OSTOKSIINI!"

Kassa: - Kolmetoista viisikymmentä.
Karjaisen: - KESKITTYKÄÄ OSTOKSIINI!
Kassa: - Kyllä. Se on edelleenkin kolmetoista viisikymmentä.
Minä nöyrästi: - ...aivan oikein.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Meikäläisellä on reilusti toistakymmentä paria kenkiä. Olenko hinttari?

Mitä helvettiä, jätkä on ihan umpihintti! Sullahan on enemmän kenkiä kun mun äidillä, saisit hävetä. Kumpikohan on Jatkoajan hinttikuningas, MustatKortit vai sinä?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Meikäläisellä on reilusti toistakymmentä paria kenkiä. Olenko hinttari?

Vain?
Nopeasti laskin että jos urheilujalkineita ym ei oteta mukaan niin kenkiä on yli 30 paria.
Vöitä saman verran (nahat matsataan nahkaan pukeutumisessa), 7 tai 8 teetettyä pukua ja kymmenkunta teetettyä irtotakkia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minulla on lenkkarit, kävelykengät ja sandaalit. Mitä niitä siis tarkalleen ottaen tarvitsee vielä muita?

Urheilukenkiä ei laskettu ja saappaita en tarvitse, koska en halua olla maalainen.

EDIT:

Eikun onkin vielä myös yhdet talvikengät. Enempää en keksi mitä tarvitsisi.
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minulla on muistaakseni vain kahdeksan paria kenkiä, joista tuoreimmatkin ovat kolmen-neljän vuoden takaa. Pukuja ei ole kuin pari. Köyhällä ei ole varaa valita.
 
Viimeksi muokattu:

dorka

Jäsen
Meikäläisellä on reilusti toistakymmentä paria kenkiä. Olenko hinttari?

Sama homma täällä. Sen verran tulee panostettua pukeutumiseen, että noita stifloja löytyy kaapinperukoilta aika monet. Laskitko tuohon päälle kahteenkymmeneen myös kaikki kumisaappaat, sisäpelikengät ja sandaalit?

Mua ei edes ärsytä nykyään lievä humblebragaily.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kylläpä tuntee itsensä heteroksi kun tätä keskustelua lukee. Omistan käytännössä yhdet vapaa-ajan kengät, puhki kuluneet converset joita käytän kesät talvet. Harvemmin sitä noissa on edes talvella palellut, tosin Talviklassikoihin ja satunnaisiin jääpallomatseihin on tullut lainattua kämppikseltä talvikenkiä, jotta ilman varpaiden amputointia selviäisi. Sandaalit mulla saattaa olla jossain kellarissa, en ole käyttänyt aikoihin. Urheilujalkineita sitten löytyy nappikset ja ikivanhat myös puhki kuluneet lenkkarit, kellarissa myös ja käytetty viimeksi ehkä kolme vuotta sitten.

Pukua en omista enkä ole koskaan omistanut. Kauluspaitoja on 2, joista toista en käytä ikinä. Farkkuja on yhdet, ostan aina uudet kun edelliset hajoavat, enkä myöskään käytännössä ikinä käytä muita päällyshousuja kuin noita farkkuja. Takkeja löytyy 2, toinen talvea ja toinen kevättä ja syksyä varten. Olen kuitenkin saanut positiivista palautetta pukeutumisestani, joten jotain on tehty oikein. Mua ei vaan kannata nähdä useammin kuin pari kertaa vuodessa, kun on aina samat rytkyt päällä niin käy aika nopeasti meikäläisen trendikkyys vanhaksi :)

Ei siis tosiaan tuo pukeutuminen ole ikinä kiinnostanut oikein millään tasolla. Kunhan ei ole liian kuuma eikä liian kylmä ja kehtaa näyttäytyä ulkonakin, riittää mulle. Mielummin ne rahat käyttää johonkin muuhun.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Tosin Converset ja jääpallo ovat molemmat aika hinttimäisiä joten.. ojasta allikkoon.

Mua ei ärsytä mikään.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Nyt kun Jatkoajan kuumimpina puheenaiheina tuntuvat olevan hintteys ja vaatteet, niin kysytääs vielä että minkälaisia kengänhoitotuotteita käytätte? Löytyykö kaapista kymmeniä eri purkkeja ja suihkeita eri nahkalaaduille? Kuinka tavan amatööri osaa hoitaa kenkiänsä oikeaoppisesti?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
minkälaisia kengänhoitotuotteita käytätte?

Kotiparturia ja samppoota.

Kengistä: Maiharit talveksi, pari paria keveämpiä kesäksi, parit puvunkegät ja parit juoksukengät. Haaveilen punaisista juhlakengistä, joita voisin käyttää Mattolaiturin tai Loisteen terassilla shampanjaa juodessani. Kesäilta Bondelid-henkisessä asussa on parasta mitä on, mutta perkele, kaupoissa ei ole kunnollisia punaisia kenkiä eikä mulla ole aikaa matkustaa Tukholmaan ennen kesän loppua. Pitää laittaa luotto Glasgow'n valikoimaan.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
"Sulaa"

Meikä "sulaa". Veli "sulaa". Äiti "sulaa". Jää "sulaa" Jne..... maalivahti "sulaa"?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kuinka tavan amatööri osaa hoitaa kenkiänsä oikeaoppisesti?

Tavan? Minkä tavan? Ärsyttävän tavan ainakin.

Ihmiset, jotka käyttävät sanaa "tavan" koska eivät osaa kirjoittaa "tavallinen" kuuluvat ehdottomasti tähän ketjuun. Olet vielä nuori, sinulla on vielä toivoa kasvaa kieliopillisesti ihmisenä. Luovu tavan-tavasta ennen kuin liian myöhäistä!

Tai ei oikeastaan ole koskaan liian myöhäistä, ei tarvitse kenenkään muunkaan höpistä yhtään mitään "tavan kansasta". Esimerkiksi lause "tavan kansa tykkää änäristä ja majusta" aiheuttaa aivoverenkierron häiriöitä lauseen lukijassa tai kuulijassa.
 
Nyt kun Jatkoajan kuumimpina puheenaiheina tuntuvat olevan hintteys ja vaatteet, niin kysytääs vielä että minkälaisia kengänhoitotuotteita käytätte? Löytyykö kaapista kymmeniä eri purkkeja ja suihkeita eri nahkalaaduille? Kuinka tavan amatööri osaa hoitaa kenkiänsä oikeaoppisesti?
Nyt on pakko vakavoitua kun on tilaisuus mainostaa huipputuotetta.

Nahkiss(r) - Skinnfix(r)

Kotimainen luonnontuote, 15e purkki kestää allekirjoittaneella vuoden verran.

Mitään muuta ei tarvita. No ehkä juhliin voi mustat kengät sitten kiillottaa jollain lankilla. Hyvältä näyttää kyllä ilmankin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös