Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 923 415
  • 6 153

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
On aina ärsyttänyt nää kandalaiset "kahden passin pelaajat" jotka pelaa jossain esim. Italian, Ranskan, Itävällan, Saksan tai Valko-Venäjän maajoukkueessa. En esim. hirveesti usko että Valko-Venäjän joukkueessa pelaavat Kevin Lalande tai Geoff Platt jäävät uransa jälkeen asustelemaan Minskiin.

Tää sama asia ärsyttää myös fudiksessa ja yleisurheilussa.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Leijonien otteluiden kuvottavan puolueellinen selostus. Nuorten kisojenkin finaali oli pakko katsoa TSN:n lähetyksenä, kun ei yksinkertaisesti pystynyt kuuntelemaan Taivaista.
Aijaa. Itse ainakin tykkään puolueellisesta selostuksesta, mitä olisikaan kevään MM-kisat ilman Antero Mertarantaa joka huutaa Suomen maalien jälkeen kuin viimeistä päivää ja vastaavasti takaiskumaalin jälkeen alkaa turhautumaan että "voi herranen aika sentään" Mutta, mielipidekysymyksiä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Leijonien otteluiden kuvottavan puolueellinen selostus. Nuorten kisojenkin finaali oli pakko katsoa TSN:n lähetyksenä, kun ei yksinkertaisesti pystynyt kuuntelemaan Taivaista.

Tästä olen kyllä samaa mieltä. Tosin tähän nyt vaikuttaa sekin että mulle nyt on aivan saman tekevää kuka pärjää mm-kisoissa ja kuka ei. Vaikka 100% suomalainen olenkin, niin ei leijonien menestys tai menestymättömyys mitään merkitse. Katselen kisoja ihan sen takia että tykkään jääkiekosta. Usein kyllä olen hiljaa mielessäni sen altavastaajan puolella jos selkeä sellainen ottelussa on. Outo juttu sikäli, että olen myös 100% tamperelainen ja Tapparan otteet taas aiheuttavat hyvinkin voimakkaita tunteita, riemusta totaaliseen vitutukseen.

Toinen asia mikä liittyy urheilun seuraamiseen ja aiheuttaa ärsytystä on tämä että jos se "oma" joukkue sattuu voittamaan, niin joidenkin mielestä on ehdottoman väärin kritisoida esim. tuomarivirheitä tai muuten vaan puolueellista toimintaa vaikka "virkavalta" olisi raiskannut voittavaa osapuolta perseeseen koko tapahtuman ajan. Ei voi käsittää miten joidenkin mielestä on ihan ok kusettaa ja vedättää jos siitä ei ole lopputuloksen kannalta merkitystä. Tämän logiikan mukaan Niilo ei varmaan saa nuhdella naapuriaankaan joka koitti ampua Niilolta pään irti kun ei tykännyt kun Niilo osti hienomman auton kun naapurilla. Mitään väärää ei tapahtunut koska kuti meni kaksi senttiä ohi Niilon ohimosta.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kolme vuotta hyvin palvelleet Sennheiserin nappikuulokkeet hajosivat taskussa ja nyt vain oikeasta kuulokkeesta kuuluu ääntä. Pitikin sattua juuri ennen neljän tunnin bussimatkaa. Pitää ostaa uudet samanlaiset heti kun ehtii.
 

PELL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins
Se kuuluisa Antro Mertaranta! En tiedä onko kaveri pieni, mutta moni pieni asia hänessä ärsyttää. Sananmukaisesti!
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Kattelen tässä MömMöm-kisoja. Suomi teki maalin. Onko se niin vaikeaa liehuttaa sitä Suomen lippua oikein päin? Joka ikisessä ottelussa siellä joku mörrimöykky hyppii musiikin tahtiin lippu väärinpäin. En keksi miksi se pitää olla väärinpäin, liekö joku anarkistinen kannanotto vai mikä? Ei sitä niin vaikea ole katsoa, että onko se lippu oikeinpäin vai ei.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Olen huomannut että itseäni vituttaa kun vieressä istuvalla henkilöllä jalka hakkaa jatkuvasti. Välillä on hetken taukoja ja ottaa tyyliin kynän pöydältä js räplää sitä hetken, sitten taas kohta laskee kynän pois ja taas alkaa jalan väpättäminen. Pöytäkin tärisee saatana.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Olen huomannut että itseäni vituttaa kun vieressä istuvalla henkilöllä jalka hakkaa jatkuvasti. Välillä on hetken taukoja ja ottaa tyyliin kynän pöydältä js räplää sitä hetken, sitten taas kohta laskee kynän pois ja taas alkaa jalan väpättäminen. Pöytäkin tärisee saatana.

Mulla on tuollainen tapa ja se ärsyttää itseänikin. En vaan voi sille mitään, että jatkuvasti on pakko "rummuttaa" jalalla. Ainakin jos odottaa jotain. Ja luennoilla. Ja kotona kun olen koneella.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Mulla on tuollainen tapa ja se ärsyttää itseänikin. En vaan voi sille mitään, että jatkuvasti on pakko "rummuttaa" jalalla. Ainakin jos odottaa jotain. Ja luennoilla. Ja kotona kun olen koneella.

Sama vika Rahikaisella. Mistä ihmeestä tuollainen voi johtua? Välillä duunissa huomaa, kun alkaa jalka pistelemään tai on ihan turta. Sitten tajuaa, että se jalka on rummutellut siinä jo pari tuntia putkeen. En mielestäni ressaa paljon mistään, ja olemukseni on muuteknin ihan normaalin rento. En tiiä, kai se on joku pakkovika. Noh, parempi se pakkovika on noin ilmetä kuin esimerkiksi naaman kiristelynä (tällaisiakin tapauksia tiedän olevan olemassa).
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Aijaa. Itse ainakin tykkään puolueellisesta selostuksesta, mitä olisikaan kevään MM-kisat ilman Antero Mertarantaa joka huutaa Suomen maalien jälkeen kuin viimeistä päivää ja vastaavasti takaiskumaalin jälkeen alkaa turhautumaan että "voi herranen aika sentään" Mutta, mielipidekysymyksiä.

Maltillinen kotiinpäin vetäminen on minusta ihan ok, mutta rajansa kaikella. Useimmat NHL-joukkueiden selostajat osaavat olla sopivan puolueellisia. Tosin Saukkonen ei edes osaa kunnolla selostaa, joten en tiedä onko häneltä kohtuullista vaatia minkäänlaista objektiivisuutta.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulla on tuollainen tapa ja se ärsyttää itseänikin. En vaan voi sille mitään, että jatkuvasti on pakko "rummuttaa" jalalla. Ainakin jos odottaa jotain. Ja luennoilla. Ja kotona kun olen koneella.

Mää kans heilun, hyörin ja naputtelen. Tai jos lähistöllä on pallo niin se on jo mulla pyöriteltävänä, töissä kynät ja askit tai klemmarit. Kotona joku lihas tai varpaat nykii koko ajan kun istuu paikallaan. Kummallista.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Sama vika Rahikaisella. Mistä ihmeestä tuollainen voi johtua? Välillä duunissa huomaa, kun alkaa jalka pistelemään tai on ihan turta. Sitten tajuaa, että se jalka on rummutellut siinä jo pari tuntia putkeen. En mielestäni ressaa paljon mistään, ja olemukseni on muuteknin ihan normaalin rento. En tiiä, kai se on joku pakkovika. Noh, parempi se pakkovika on noin ilmetä kuin esimerkiksi naaman kiristelynä (tällaisiakin tapauksia tiedän olevan olemassa).

Eläimillä tälläista käytöstä kutsutaan sijaistoiminnaksi. Koira esim saattaa alkaa jahdata häntäänsä yhtäkkiä. Tilanne tulee elukoilla päälle kun ovat epävarmoja tai kaksi päällekkäistä "impulssia" tulee yhtä aikaa eikä elukka tiedä miten reagoida. Esim jos omistaja antaa ruokakupin ja samaan aikaan ovikello soi. Ruokaa pitäisi päästä hotkimaan, mutta samalla haukkumaan ovelle. No jahtaan häntää sitten.
Tämä näin pelkistetysti.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Minua ärsyttää se, että kaiken maailman somet alkaa korvaamaan perinteisiä tiedotusvälineitä ja tiedotusvälinekanavia. Esim. eilen HK Areenan kaukalon pienentäminen oltiin julkaistu ensimmäisenä Twitterissä ja kun en satu olemaan missään Twitterissä, niin sain sen sitten täältä keskustelupalstalta huomata ensimmäisen kerran.

Ja jos en olisi täällä, niin en koko uutista en olisi huomannut. Ymmärrän, että sosiaalinen media on tullut jäädäkseen ja se on yleistymässä tiedotteidenkin julkaisukäytössä, mutta perinteisille tiedotuksille esimerkiksi ihan netissä vanhaan tapaan vaikkapa seuran sivuilla olisi edelleen todella tarpeellista, kun puhutaan siitä missä uutinen ensimmäisen kerran julkaistaan. Kaikki eivät twiittaa tai faceta tai ota mitään selfieitä. Tiedän myös, että ajattelen tässä vanhanaikaisesti ja someilut on nykyaikaa.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Ärsyttää se tämän vuoden Suomen MM-kisabiisi, joka soi aina välillä MTV:llä mm. kaikkien introjen aikana. Joku pikkulapsijoukko vinkuu autotunen läpi siniristilipusta ja voitonjuhlista. Kaikista pahinta on se, kun tämä kyseinen biisi jää soimaan päähän.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ärsyttää se tämän vuoden Suomen MM-kisabiisi, joka soi aina välillä MTV:llä mm. kaikkien introjen aikana. Joku pikkulapsijoukko vinkuu autotunen läpi siniristilipusta ja voitonjuhlista. Kaikista pahinta on se, kun tämä kyseinen biisi jää soimaan päähän.

Olenko ainoa jonka mielestä viimevuosien Suomen MM-kisabiisit ovat olleet ihan järkyttävää tuubaa?
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minua ärsyttää se, että kaiken maailman somet alkaa korvaamaan perinteisiä tiedotusvälineitä ja tiedotusvälinekanavia. Esim. eilen HK Areenan kaukalon pienentäminen oltiin julkaistu ensimmäisenä Twitterissä ja kun en satu olemaan missään Twitterissä, niin sain sen sitten täältä keskustelupalstalta huomata ensimmäisen kerran.
Ja sekin, että FB:tä ja Twitteriä luetaan kuin raamattua. Jos julkisuuden henkilö kirjoittaa jotain poikkeavaa niin heti tehdään siitä uutinen ja kauhistellaan. Saatan itsekin olla vanhanaikainen, mutta arvostan paljon enemmän sellaisia uutisia joissa julkaistaan se, mitä julkisuuden henkilö on sanonut haastattelijalle kasvokkain.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Saatan itsekin olla vanhanaikainen, mutta arvostan paljon enemmän sellaisia uutisia joissa julkaistaan se, mitä julkisuuden henkilö on sanonut haastattelijalle kasvokkain.

Itse ainakin pistää silmään/korvaan jos uutisissa sanotaan vaikkapa näin (esimerkki viimekesältä):

"Helsingin Jokerit kirjoitti twittertilillään.."
"Joukkue xx Facebook-sivulla kerrotaan.."


Jokin tuossa vaan häiritsee. Vaikka tietäisi että kyseessä oli ihan virallinen ja varmennettu sivu, niin silti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja sekin, että FB:tä ja Twitteriä luetaan kuin raamattua. Jos julkisuuden henkilö kirjoittaa jotain poikkeavaa niin heti tehdään siitä uutinen ja kauhistellaan. Saatan itsekin olla vanhanaikainen, mutta arvostan paljon enemmän sellaisia uutisia joissa julkaistaan se, mitä julkisuuden henkilö on sanonut haastattelijalle kasvokkain.
Nykyään paskamedioiden toiminta on tehty naurettavan helpoksi. Otetaan esimerkiksi Instagram, jonne joku B-luokan julkkis laittaa jonkun rantakuvan. Tästä on helppo tehdä uutinen "Kohujulkkis rohkeana rannalla-katso kuvat".
Uutiseen vain pieni tekstin pätkä, kuka nyt sattuu olemaan kyseessä ja linkki tuonne henkilön Instagram-tiliin, jossa kuva on.
Näin saatiin taas top3 klikatuin uutinen päivälle. Eihän tämä toisaalta paskamedian syytä kokonaan ole vaan kansahan noita klikkailee auki ja tottakai itsekin tekisin uutisia, jotka keräävät niitä klikkauksia ja mainostuloja.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Ja sekin, että FB:tä ja Twitteriä luetaan kuin raamattua. Jos julkisuuden henkilö kirjoittaa jotain poikkeavaa niin heti tehdään siitä uutinen ja kauhistellaan. Saatan itsekin olla vanhanaikainen, mutta arvostan paljon enemmän sellaisia uutisia joissa julkaistaan se, mitä julkisuuden henkilö on sanonut haastattelijalle kasvokkain.

Sosiaalisen median aikakausi on tehnyt toimittajan työstä muutenkin ihan typerää.

Noi uutisina verkkosivuilla julkaistut eri julkisuuden henkilöiden twitter- tai instagram -jne. -päivitykset nyt lähinnä johtuvat tarpeesta tuottaa jatkuvasti uutta materiaalia, ja mikäs sen mukavampaa kun voi kirjoitella päivän kiintiön täyteen juttuja, joiden materiaali napsahtaa siihen omaan puhelimeen ilman sen suurempaa vaivannäköä.

Vielä tätä ärsyttävämpää on nykyinen toimittajien suuntaus, jossa niidenkin pitää olla esillä joka helvetin viraalikanavassa huoraamassa itseään ja niitä omia juttujaan. Samalla sitten ''brändätään'' itse toimittajakin, joka onkin yhtäkkiä itsekkin jo julkkis ja tähti, vaikka sen pitäisi olla vaan tiedonvältyksen käsikassara ja pysyä ruodussaan ilman mitään mutinaa. Ihan totaalista paskaa koko nykymedia.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Ja sekin, että FB:tä ja Twitteriä luetaan kuin raamattua. Jos julkisuuden henkilö kirjoittaa jotain poikkeavaa niin heti tehdään siitä uutinen ja kauhistellaan. Saatan itsekin olla vanhanaikainen, mutta arvostan paljon enemmän sellaisia uutisia joissa julkaistaan se, mitä julkisuuden henkilö on sanonut haastattelijalle kasvokkain.

Mutta jos joku (julkkis) sanoo twitterissä jotain niin se myös sanoo niin. Haastattelija kuulee sen julkkiksen jutut miten itse haluaa. Eli ei välttämättä aina ole suoria lainauksia.
Sekavasti selitetty mutta ymmärist varmaan pointin.
Se että twitter- ja FB-päivityksiä käytetään uutisina on täysin typerää siitä olemme varmaan samaa mieltä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vielä tätä ärsyttävämpää on nykyinen toimittajien suuntaus, jossa niidenkin pitää olla esillä joka helvetin viraalikanavassa huoraamassa itseään ja niitä omia juttujaan.

En nyt tiedä minkä verran ärsytti, mutta vanha koulukaverini on eräässä ainakin itseään laatulehdeksi kutsuvassa lehdessä ilmeisesti aika tunnettunakin toimittajana.

Tuli syystä tai toisesta mieleen käydä hänen fasessaan kurkistamassa olisiko jotain tuttuja kaverilistallaan (emme ole kavereita). No, eipä juuri ollut, mutta joka helvetin maailman toimittaja oli. Monet tunnistin niistä nimeltä muutenkin ja joidenkin kuvien kohdalla kerrottiin ammatti.

Mitä helvettiä tämä on? Millä muulla alalla on tuommoista rinkirunkkausta? Ei toki uutena asiana tullut, mutta silti.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan hyvä toki, että futiksen MM:ille on avattu oma osionsa, mutta kun selkäytimeni sanoo, että tuossa kohdassa etusivulla on Vapaa keskustelu. Olen ties kuinka montaa kertaa klikannut väärin.

Se myös, että taannoin salasanan vaihdettuani olen varmaan joka kerta yrittänyt ensin vahnalla salasanalla.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ihan hyvä toki, että futiksen MM:ille on avattu oma osionsa, mutta kun selkäytimeni sanoo, että tuossa kohdassa etusivulla on Vapaa keskustelu. Olen ties kuinka montaa kertaa klikannut väärin.
Tämä on muuten taivahan tosi. Toisaalta sitten tuleepa vierailtua enemmän tuolla fudisosiossa, mikä taasen on ihan hyvä juttu!
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tällä hetkellä ärsyttää ja vituttaa useampikin pieni asia. Itse asiassa niin moni, että saattaisi olla parempi sulkea tietokone, puhelin, televisio, radio, ovi ja verhot - sitten yksin kaikessa hiljaisuudessa vetää oikein perinteiset kalsarikännit (nk. kovalevyn resetointi) ilman minkäänlaisia sosiaalisia kontakteja.

1)
Minua ärsyttää se, että kaiken maailman somet alkaa korvaamaan perinteisiä tiedotusvälineitä ja tiedotusvälinekanavia.
Tähän vahva sama! Nämä somet ovat aivan loistavia tiedotuskanavia oikein käytettyinä. Homma vain sortuu omaan näppäryyteensä siinä vaiheessa, kun niistä tulee itseisarvo ja se tärkein tiedotuskanava. Mielestäni ensin pitäisi hoitaa/pitää perinteiset tiedotuskanavat kunnossa ja vasta sen jälkeen kiinnittää huomiota näihin "leikkikanaviin".

Toinen ärsyttävä asia tässä nykyisessä tiedotusyhteiskunnassa on minkä tahansa tiedon pysyvyys. Yrityksen (tai esim. jääkiekkoseuran) uudistaessa kotisivunsa useimmiten kaikki vanha tieto pyyhitään samalla pois sivuilta. Välillä jopa vain parikin vuotta vanhat linkit (esim. täällä Jatkoajan keskustelupalstalla) eivät enää toimi, "sivua ei voida näyttää", tieto on pysyvästi kadonnut johonkin. Miksi vitussa näin? Miksi nettisivuille ei voida luoda ja pitää ajan tasalla kunnon uutisarkistoa?

2)
Ihan hyvä toki, että futiksen MM:ille on avattu oma osionsa, mutta kun selkäytimeni sanoo, että tuossa kohdassa etusivulla on Vapaa keskustelu. Olen ties kuinka montaa kertaa klikannut väärin.
Pieni ärsytyksen aihe tämäkin, mutta ah... niin monasti olen itsekin tämän jo huomannut.

3) saatanan laiskat nettikauppiaat/-huijarit

Mä ostin esim. muutama päivä sitten yhden kirjan eräästä nettiantikvariaatista. Liikkeellä ei ole varsinaista toimipistettä, mutta nouto voidaan sopia "Turun keskustan alueella". Noh, mä tein hieman oma-aloitteista tutkimustyötä ja havaitsin ko. noutopaikan sijaitsevan kivenheiton päässä Turun majapaikastani. Ostosta on aikaa nyt neljä vuorokautta enkä mä ole saanut myyjään minkäänlaista yhteyttä. Mä ajattelin saada hieman reissulukemista mukaan. Nyt näyttää siltä, että epäonnistuin. Mitä tällaisten kauppiaiden päässä oikein liikkuu. Välillä tuntuu siltä, että haluavatko he ollenkaan tehdä kauppaa.

Toinen kokemus on huuto.netistä. Mä ostin eräältä yksityishenkilöltä pikkusälää äitienpäiväviikolla (vko 19, 05.-11.05.2014). Tarkkaa päivää en enää muista, mutta maksoin tuotteen postikuluineen (sovittu hinta, 20EUR) käytännössä samantien. Paketti tuli postilaatikkooni... tänään (22.05.2014)! Paketti ei ollut edes iso tai vaikeasti paketoitava - käytännössä se tuli ihan tavallisessa kirjekuoressa (pahvilla vahvistettuna) postilaatikkooni. Kuinka joku myyjä voi saada tällaisenkin lähettämiseen kulumaan noin kaksi viikkoa?

4) tiettyjen ihmisten täydellinen kykenemättömyys vastata kysymyksiin (SMS, s-posti)

Tietyissä tilanteissa mä ymmärrän, että vastaus voi viipyä. Kysymystä pitänee pohtia, se ei välttämättä ole mikään "päivänpolttava aihe" tms. Tiedän, että sorrun tähän itsekin toisinaan. Mutta jos kysymys on tyypiltään KYLLÄ/EI -vastausta odottava + viestissä on itsessään jo selitetty, miksi vastaus olisi hyvä saada mahdollisimman nopeasti... niin miksi vitussa joillekin ihmisille voi olla niin saatanan vaikeata vastata säällisessä ajassa? Joo, ei tarvitse 5min sisällä vastata, ei edes viiden tunnin kuluessa, mutta jos yksinkertaisen KYLLÄ/EI -vastauksen muotoilu alkaa ottaa aikaa viisi vuorokautta, niin kyllä siinä vaiheessa vastaajan päässä on oltava jotain vikaa.

Huh-huh kylläpä helpotti! Kiitos ja anteeksi!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös