Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 931 227
  • 6 178

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Juuri nyt kismittää ihan vähäsen nuo valo-ohjatut risteykset, joissa vihreä valo ei syty kevyelle liikenteelle, jollei muista käydä painamassa sitä namiskaa valaisinpylväässä nakottavan sinisen mötikän kyljessä. Mikähän hieno idea tuossakin on takana? Jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden kulku ei näillä nurkilla niin kovin paljoa hidasta pyhien lehmien vaellusta...
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kierot palveluksen pummaajat.

Puolituttu pyysi tekemään pienen palveluksen ja lupasi palkaksi viinapullon, joka oli mielestäni kohtuuttoman kallis palkka pikkuhommasta. Otin kuitenkin vastaan kun käteen tuupattiin. Hetikohta löytyikin joku vähän isompi homma mihin kaivattiin myös apua ja "kai sä ny tän verran jeesaat kun kalliin viinapullonkin sait..."

En mä sitä pulloa alunperin edes halunnut ja nyt pitäisi rehkiä sen jo saadun pullon eteen. Ei sovi minun katsantokantaani. Ensi kerralla en ota palkkaa vastaan pikkuhommasta.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ärsyttää kun "Esittäjä tai biisi edellisestä viestistä" -ketjussa joku kääntää biisit suomeksi. Täytyy yrittää jatkossa varoa laittamasta sellaisia sanoja kuten "on" tai "sun"
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ärsyttää kun "Esittäjä tai biisi edellisestä viestistä" -ketjussa joku kääntää biisit suomeksi. Täytyy yrittää jatkossa varoa laittamasta sellaisia sanoja kuten "on" tai "sun"

Minua ärsyttää taas se kun aina joku heti pyrkii vaihtamaan biisin englanninkieliseksi. Pitäisi yrittää jatkossa varoa "on" ja "sun" -sanojen lisäksi kaikkia vierasperäisiä nimiä.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Joku runkkari ottaa aina viimeiset tsufeet ja jättää pannuun pienen lirauksen ja ei voi keittää lisää. Ai saatana, myös jälkien siivoaminen on jollekin uskomaton tehtävä. Jos läikytät kahvia pöydälle, sen myös rätillä pyyhkäiset. Miten voi olla noin vaikeaa, ihan pienet asiat.

Sitten ärsyttää ihmiset, jotka sanovat esimerkiksi puhelinnumerot todella nopeasti samalla sössöttäen ja puhuen helvetin hiljaa. Siis vittu! Jos kyse on tilinumerosta, en kysy uudestaan. Soittakoon joskus toiste ja kinutkoon rahaa, minä en sitä enää ole myöntämässä.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Jatkuva kusihätä. Varsinkin, kun on käynyt salilla ja juonut siellä sen 0,5 - 1l vettä, ja sen jälkeen vielä n. 0,5 litraa palautusjuomaa, niin joutuu kotona käymään koko ajan vessassa. Toisaalta, eikös se ole hyvä asia aineenvaihdunnan kannalta, tai jotain?
 

Rocco

Jäsen
Olen viime aikoina huomannut seuraavat asiat:

- Naiset, jotka puhuvat leffan aikana, siis kotona DVD:ltä katsottaessa.

"Hei, onko toi siitä sarjasta se-ja-se? ...ei se vissiin ole.. Eikun onkohan se?"

"...mikä toi oli... hyi hämähäkki...yäk!"

"Tiedätkö mikä sopis hyvin näiden popcornien kanssa?"
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Ei ihan mene vitutuksen puolelle joten kirjoitetaan tänne. Miksi ihmeessä nykyään on niin vaikeaa löytää esim. marinoimattomia kanan filee suikaleita? Joskus pari vuotta sitten niitä oli hyvinkin tarjolla, mutta nykyään kaikki tuntuu olevan näitä valmiiksi marinoituja ja aivan mössöltä näyttäviä sekä usein ei-niin hyvän makuisia. Ärsyttää siis.

- Naiset, jotka puhuvat leffan aikana, siis kotona DVD:ltä katsottaessa.

Tää on muuten sinänsä jännä homma etten ole vielä törmänny mieheen joka kokis suurta tarvetta puhua elokuvan aikana. Ite kyl tykkään ihan keskittyä noihin leffoihin kunnolla ja varsinkin ulkomaisten kohdalla kuuntelen sitä puhetta enkä juurikaan tekstejä seuraa. Naisilta jotain inside-tietoa tähän?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Tää on muuten sinänsä jännä homma etten ole vielä törmänny mieheen joka kokis suurta tarvetta puhua elokuvan aikana. Ite kyl tykkään ihan keskittyä noihin leffoihin kunnolla ja varsinkin ulkomaisten kohdalla kuuntelen sitä puhetta enkä juurikaan tekstejä seuraa. Naisilta jotain inside-tietoa tähän?
Sama ihmettelyn ja ärsytyksen aihe täällä. Pahin tilanne nähtiin, kun ennen T4:n ensi-iltaa fiilistelin vanhat leffat läpi. Terminator 2:n intron aikana sitten tuli jotain tosi tärkeää asiaa! Herraisä sentään. Joudun sanomaan "TYST!"
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Ärsyttää sellaiset ihmiset, jotka luulevat hyvien valokuvien olevan vain kamerasta kiinni. Esimerkkinä tuttuni, joka osti uuden kameran, niin hän hehkutti koko ajan, että "kyllä nyt tulee hyviä kuvia", mutta kun raukka ei osaa edes pitää kameraa kädessään "oikein"..
Okei, en itsekään mikään huippukuvaaja ole, mutta minä sentään ymmärrän, mistä hyvissä kuvissa on kyse.
 

ditrim

Jäsen
Ärsyttää sellaiset ihmiset, jotka luulevat hyvien valokuvien olevan vain kamerasta kiinni. Esimerkkinä tuttuni, joka osti uuden kameran, niin hän hehkutti koko ajan, että "kyllä nyt tulee hyviä kuvia", mutta kun raukka ei osaa edes pitää kameraa kädessään "oikein"..
Okei, en itsekään mikään huippukuvaaja ole, mutta minä sentään ymmärrän, mistä hyvissä kuvissa on kyse.

Joo tätä samaa ilmiötä olen ihmetellyt. Miten voi olla niin vaikeaa ottaa hyviä kuvia? Mä vedän ihan vaan tuntumalla vaikka saakeli web-kameralla parempia kuvia kuin suurin osa kavereistani. Jollain ei ole mitään hajua siitä miten hyvä valokuva muodostuu. Oikeasti, kuinka vaikeata on esim. rajata kuvaan oleellinen niin että kuvasta tulee hyvä?

Miten voi olla niin vaikeaa?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Joo tätä samaa ilmiötä olen ihmetellyt. Miten voi olla niin vaikeaa ottaa hyviä kuvia? Mä vedän ihan vaan tuntumalla vaikka saakeli web-kameralla parempia kuvia kuin suurin osa kavereistani. Jollain ei ole mitään hajua siitä miten hyvä valokuva muodostuu. Oikeasti, kuinka vaikeata on esim. rajata kuvaan oleellinen niin että kuvasta tulee hyvä?

Miten voi olla niin vaikeaa?

Ärsyttää se, etten osaa ottaa hyviä kuvia, vaikka periaatteessa työn puolesta tiedänkin, millainen on hyvä kuva. Rajaukset onnistuvat kyllä, ainakin suunnilleen, mutta valotukset menevät aivan vituralleen.

Vielä sitäkin enemmän ärsyttää eräällä kissaihmisten saitilla, nk. vapaan keskustelun puolella oleva ketju, jonne olisi aloituksen mukaan tarkoitus kerätä kauniita kissakuvia. Ehkä 80-90 prosenttia ketjun kuvista on juuri niitä täysamatöörien ottamia, joissa rajaukset ovat persiillään ja valotus ja taustat mitä sattuu. Stana, tajutkaa nyt, etteivät kauniista kohteesta otetut kuvat välttämättä ole kauniita.
 

d2uce

Jäsen
Nopeusvalvontakameroiden kohdalla jarruttavat autoilijat ärsyttävät.
 

Travel Boss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, RU-38, NHL
- Naiset, jotka puhuvat leffan aikana, siis kotona DVD:ltä katsottaessa.

"Tiedätkö mikä sopis hyvin näiden popcornien kanssa?"

Juuri näin!!
Ärsyttää suuresti, kun huomaa ettei nainen jaksa enää keskittyä leffaan ja alkaa hakemaan susta väkisin juttukaveria.
Mä nautin suuresti elokuvien äänimaailmasta ja haluan kuulla pienemmätkin yksityiskohdat ja uppoutua huolella tunnelman vietäväksi.
Siihen ei silloin sovi mukaan päivän tapahtumien kertaus tai tiivistelmä uusimista juoruista.

Pahinta on kuitenkin jos menet asiasta huomauttamaan, niin sitten vedetään citymaasturin kokoinen herne nenään ja nostetaan "kun me ei enää ikinä puhuta"-kortti pöydälle. Siinä vaiheessa alkaa olla leffahetki paketissa ja kaikilla hyvä olo..
 

Johnnie

Jäsen
Minua ärsyttää suunnattomasti, kun 90 % suomalaisesta keskivertolätkänseuraajasta kirjoittaa Ovechkinin nimen, Ovetchkin. Ovetchkin. Kyllä särähtää mun silmään, ja pahasti... Ovetshkinin kyllä sietää, mutta miksi pitää tunkea nimen amerikkalaisversioon vielä sitä teetä sinne!?!?! Sama asia kuin Iginla olisi Tzarome Iginla. Vai miltä kuulostaisi Voltchenkov? Miksi kukaan ei kirjoita että Morotzov? Tai Gontchar? Ilya Kovaltchuk. Seuraavaksi säädetään varmaan Datsiyjuk. Kyrsii.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ärsyttää kun vaatekoukut kaupassa ladataan liian täyteen tuotteita (esim. kalsarihyllyt yms.) jolloin ei tarvitse kuin ajatella ottavansa jotain siitä koukusta niin välittömästi muutama tuote jo tipahtaa lattialle. Eikö siihen voisi sen verran jättää väljää että pystyisi selailemaan läpi mitä kokoja siellä on, yleensä kun juuri ne meikäläisen koot (eli isot) on sielä peremmällä. Sieltä kun taempaa alat niitä katselemaan läpi niin varmasti on puolet lattialla. Sitten kun ne koukut on vielä liian lähellä toisiaan niin myös viereisistä koukuista alkaa tippumaan tavaraa myöskin.

Toinen mikä ärsyttää on nämä vanhat käiveröt jotka eivät voi mennä suojatien yli silloin kun autot varta vasten heidän takiaan pysähtyvät. Kun se auto kerran on jo pysähtynyt niin eikö sitä perkele voi laittaa lapikasta toisen eteen ja kävellä siitä yli, ei se enää siinä vaiheessa tuota sille autoilijalle yhtään enempää vaivaa!
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Minua ärsyttää suunnattomasti, kun 90 % suomalaisesta keskivertolätkänseuraajasta kirjoittaa Ovechkinin nimen, Ovetchkin. Ovetchkin. Kyllä särähtää mun silmään, ja pahasti... Ovetshkinin kyllä sietää, mutta miksi pitää tunkea nimen amerikkalaisversioon vielä sitä teetä sinne!?!?!

Suomeksihan tuon kuuluisi tosiaan olla Ovetshkin. Ovechkin ja Ovetchkin ovat suomeksi kummatkin väärin.

Itseäni ärsytti taannoin Ylen tapa kirjoittaa Fedorov "Fjodorov", mutta jälkimmäinenhän on nimenomaan suomeksi oikein. Kyrillinen kirjoitus tai muuten tuntemattomat merkit käännetään eri kielille eri tavalla, jotta ne vastaisivat suurinpiirtein oikeaa lausumista. Tässä ehkä nimenomaan tulisi välttää turhaa englanninkielistymistä. Siksi en suoranaisesti ymmärrä, että suomalaiset kirjoittavat "Eremenko". Ennenhän se nimenomaan kirjoitettiin "Jeremenko", koska se suurinpiirtein niin lausutaankin. Lativan kielessähän mennään jopa niin pitkälle, että käännetään ulkomaankieliset latinalaisetkin sanat vastaamaan omaa lausumista - tässä mennään toki jo minunkin mielestä liian pitkälle (Philadelphia = Filadelfija). Kyrilliset kirjaimet pitäisi siis minusta kirjoittaa latinalaisilla aakkosilla mahdollisimman pitkälti lausumista vastaavaksi, koska kirjainten suora kääntäminen ei vastaa tarkoitusta.

Saksankieliset esimerkiksi kirjoittavat vaikkapa Konstantinovin "Konstantinow". Ja Voronin on "Woronin".
 

Rocco

Jäsen
Siksi en suoranaisesti ymmärrä, että suomalaiset kirjoittavat "Eremenko". Ennenhän se nimenomaan kirjoitettiin "Jeremenko", koska se suurinpiirtein niin lausutaankin.
Taitaa Roman ja Alexei jr olla virallisesti Eremenko. Isä Alexei on sitten Jeremenko. Nuorempi polvi on muuttanut sukunimensä virallisesti tuollaiseksi. Ja Fjodorov on ollut Fedorov siitä lähtien kun Sergei sai kansalaisuuden myös USA:sta.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ärsyttää kun vaatekoukut kaupassa ladataan liian täyteen tuotteita...

Tähän todettakoon, että hyvin usein (ei aina, mutta erittäin usein) kesätyöntekijät ym. "juniorit" laitetaan marketeissa hyllytyspuuhiin. Nimenomaan siksi, että vähäisen tai olemattoman työkokemuksen omaavia ei oikein viitsi laittaa mihinkään "vaativampiin" töihin, mutta hyllyttäminen on sen verran helppoa hommaa, että siihen hommaan voi laittaa kokemattomammankin. Kesätytöt ja -pojat sitten yleensä miettivät vain tyyliin "mitä enemmän saa tavaraa hyllyyn, sitä parempi" jolloin tuloksen voi lukea -OO-:n ylläolevasta viestistä. Myönnän itsekin yläasteella TETissä ollessani ajattelevani samalla logiikalla.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Minua ärsyttää jos lukemani tekstin suoltajalla ei ole minkäänlaista käsitystä yhdys sanoista. Muutama virhe ei juurikaan haittaa lukuelämystä, mutta jos sieltä löytyy niinkin yksinkertaisia sanoja väärinkirjoitettuna kuten vaikkapa auto talli, jalka pallo tai vaikka tieto kone. Jos vähän miettisi sanoja eri tilanteissa, jos ei tiedä varmaksi kirjoitusasusta.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Taitaa Roman ja Alexei jr olla virallisesti Eremenko. Isä Alexei on sitten Jeremenko.
Senioriokin on Eremenko, kuten JBK:n sivuilta voi todeta. Kirjoitusasu muuttu Eremenkoksi sen jälkeen perhe oli saanut Suomen kansalaisuuden. Lainaus Suomen Urheilumuseon verkkonäyttelystä:
Saatuaan Suomen kansalaisuuden vuonna 2003 Eremenko ilmoitti nimensä kirjoitusmuodoksi Alexei Eremenko. Sitä ennen hänet tunnettiin nimellä Aleksei Jeremenko.
 
Sanan Suomenniemi käyttö puhuttaessa Suomesta yleisesti. "Pitkin Suomenniemeä" yms. kuulostaa kyllä niin saatanan tyhmältä.

Ei muuten, mutta Suomenniemellä (linkki wikipediaan) olen viettänyt lapsuuteni kesät ja kyllä täytyy olla helvetin tylsää, jos pitää "ympäri Suomenniemeä" matkustaa.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Minua ärsyttää jos lukemani tekstin suoltajalla ei ole minkäänlaista käsitystä yhdys sanoista. Muutama virhe ei juurikaan haittaa lukuelämystä, mutta jos sieltä löytyy niinkin yksinkertaisia sanoja väärinkirjoitettuna kuten vaikkapa auto talli, jalka pallo tai vaikka tieto kone. Jos vähän miettisi sanoja eri tilanteissa, jos ei tiedä varmaksi kirjoitusasusta.
Minun henkilökohtaiset suosikkini ovat lähinnä tämänkaltaiset yhdys sana virheet: minä kään, sinä kin, lähdet kö...
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Seuraavanlaiset viestit, siis lempinimien käyttö. Esimerkkinä Mängimiehen viesti Elitserien 2009 -ketjusta:

"Itse olisin rakentanut Frölundan hyökkäysketjut seuraavasti:

Nicke - Riksa - Naamat
Joel - Masken - PJ
Freddy - Jockce - Calle F
Vegard - Micke - Patte
+
Calle K, Nicke L, Junas, Martin...

Kuten huomaatte, niin variaatioita on paljon, mutta tuossa nyt oma näkemykseni. Ensimmäiseen ketjuun suomalaiset ja Nicke siihen laittamaan kiekot sisään. Kakkosessa vanhat jyrät ja kolmannessa nuorempaa polvea. Neloseen sitten loput päivän kunnon mukaan."

Kirjoittaja kai olettaa, että jokainen viestin lukija on kovan luokan Frölunda-fani. Minua kiinnostaa kyllä lukea viestejä esim. tuosta Elitserien 2009 -ketjusta, mutta nuo ketjuhahmotelmat eivät kovin paljoa Frölundan kokoonpanosta minulle kerro, vaikka jääkiekon pelaajista aika paljon tiedän.

Riku Hahl tuossa kai on ykkösen sentteri ja Per-Johan Axelsson sekä Joel Lundqvist kakkosen laidoilla. Ylimääräisenä hyökkääjänä kai on Nicke Lignell, jonka en tiennyt olevan tekijämies myös jääkiekossa. Nelosen laidassa on Vegard Ulvang (?), joka oli aiemmin kova hiihtäjä. Freddy Mercuryn luulin edesmenneen jo viime vuosituhannella, mutta niin vain on merkitty kolmosen laitaan. Westerbackin Patrik eli "Patte" on jännä valinta neloseen, koska mies on enemmän pelintekijätyyppiä, eikä mikään rymistelijä...
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Latasin huvikseni läppärille vanhan NHL 04. Grafiikat ei nykyisten mittapuiden mukaan ole kovin kaksisia, mutta toimii hyvin eikä kaada mun romua. Onhan se kiva kun Yzermanit, Lemiööt ja muut vanhat starat on vielä kehissä, mutta se pieni asia joka ärsyttää on se että jotkut pelaajat on ihan saatanan paskoja kuten Hagman, Nurminen ja J.Ruutu ja sitten esim. sm-liigassa maitojunalla lähteny Kurka on suht. hyvä. (Kyseisessä versiossa ei vielä voi editoida pelaajien ominaisuuksia). Myös koneen omat ”parhaat kentät” aiheuttaa väillä ylimääräisiä itku/naurahdus-kohtauksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös