Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 936 315
  • 6 213

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ärsyttää, että sen kerran kun olen keksimäisilläni hienon lauseen viimeisestä sanasta, niin eiköhän joku @Glove ehdi postaamaan kesken viestin kirjoittamisen!!
Jep. Olet kirjoittamassa viimeistä sanaa ja näet, että perhana sieltä tulee ketjuun uusi viesti. Täällä me kaikki tahoillamme varmaan välillä puhistaan, että perhana, olisi pitänyt olla nopeampi.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ilmeisesti sopivin lämpötila, tutkittu juttu?, automaattiseen ilmastointiin autossa olisi +22 astetta. Mieluummin pidän "inan" alempana, asteen pari, ja sekös käy kurkun päälle. Perhana.
 

SgtMarkov

Jäsen
Ärsyttää kangaspala vetoketjun välissä.

Ärsyttää ajastetut liikennevalot. Koko risteys seisoo kun ainoat vihreät loimottaa minuuttikaupalla siihen suuntaan mistä ei tule yhtään autoa.

Ärsyttää että appivanhemmat ovat tulossa viikonloppuna käymään. Appiukko itse asiassa on aivan hauska tyyppi mutta anoppi on sellainen perus puhuva pää, koko ajan äänessä. Lisäksi niistä jutuista 80% on pelkkää nimien pudottelua, mitä joku hänen tuttunsa on milloinkin tehnyt, sanonut, jättänyt tekemättä tai sanomatta. Ja loput 20% sitten niitä samoja asioita mitkä on kuultu jo 200 kertaa.

Ärsyttää yllättäen myös sateen puute. Puutarha kaipaisi vettä kipeästi ja katolla on pienkasvuston poistoaineet jotka olisi hyvä saada kohta huuhdottua pois.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ärsyttää ajastetut liikennevalot.
Mua ärsyttää noi viereiset nappivalot. Siinä on ihan saakelin lyhyt aikaikkuna ehtiä painaa nappia niin, ettet tuijota punaista valoa reilun kierroksen verran. Ja sitten mua ärsyttää ne vihjeettömät, jotka ei tajua painaa sitä nappia, jos ovat mua ennen ehtineet siihen. Eniten ärsyttää ne idiootit, jotka ovat siinä mua ennen, mutta päättävät harppoa yli painamatta nappia, kun sattuvat nippanappa ehtimään autojen välistä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mua ärsyttää noi viereiset nappivalot. Siinä on ihan saakelin lyhyt aikaikkuna ehtiä painaa nappia niin, ettet tuijota punaista valoa reilun kierroksen verran. Ja sitten mua ärsyttää ne vihjeettömät, jotka ei tajua painaa sitä nappia, jos ovat mua ennen ehtineet siihen. Eniten ärsyttää ne idiootit, jotka ovat siinä mua ennen, mutta päättävät harppoa yli painamatta nappia, kun sattuvat nippanappa ehtimään autojen välistä.
Öiseen aikaan kiva variantti on tietysti jotka painavat nappia, sitten kun näkevät ettei muuten tulekaan autoja niin kävelevät punaisia päin ja sitten jonkun ajan kuluttua tulee jalankulkijalle vihreät mutta ketään ei ole ylittämässä tietä. Siinä sitten autossa miettii mitä on tehnyt ansaitakseen tämän julman kohtalon.

Ai niin piti tulla tänne valittamaan väärän kokoisesta kahvimukista kun on jossain vieraassa paikassa kauemman aikaa. Ei viitsisi sitä omaansa kuskailla mukana kun saattaisi vaikka unohtaa sen jonnekin.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Ärsyttää, että on taas joku flunssa joka alkoi eilen ja varmaan jatkuu vielä huomenna. Toissaviikolla oli viimeksi vastaavanlainen. Nyt on kesä eikä mikään flunssakausi. Jää asioita tekemättä ja välistä, kun pitää kotona kököttää.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Laitan telkkarin aina auki Ylen kanavalle aamuisin ennen töihin lähtöä. Radio Suomen aamussa toimittajat höpisevät taustalla ja välillä soittavat musiikkia ja sitä jatkuu kunnnes telkkarista alkaa tulla ohjelmaa.

Ärsyttää, kun Jussi Putkonen vääntää ja kärisee. Jonkun mielestä varmaan ihanan persoonallinen, mutta mun mielestäni hemmetin ärsyttävä ääni. Toisaalta välillä ottaa päähän hemmetisti joku biisi tai laulaja, mitä sieltä aamulla kuulee.

Ärsyttää, miksi valitan, kun ei tuota olisi pakko kuunnella. Olenko tapojeni orja vai haluanko ehdoin tahdoin vain ärsyttää itseäni vai sekä että?
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua ärsyttää noi viereiset nappivalot. Siinä on ihan saakelin lyhyt aikaikkuna ehtiä painaa nappia niin, ettet tuijota punaista valoa reilun kierroksen verran. Ja sitten mua ärsyttää ne vihjeettömät, jotka ei tajua painaa sitä nappia, jos ovat mua ennen ehtineet siihen. Eniten ärsyttää ne idiootit, jotka ovat siinä mua ennen, mutta päättävät harppoa yli painamatta nappia, kun sattuvat nippanappa ehtimään autojen välistä.
Mä luin joskus jonkun tutkimuksen noista nappivaloista. Ihmiset, jotka ovat nappia painaneet, odottavat pidempään kiltisti vihreää valoa kuin ne, jotka eivät ole (olipa valoissa nappi tai ei). Mulla on sellainen mielikuva, että tutkimuksen jälkeen noita nappeja asennettiin liikennevaloihin siten, että napin painamisella ei ole mitään vaikutusta valojen vaihtumiseen. Lähes aina, kun näen tuollaisen napin, mietin, onkohan napin painamisesta mitään hyötyä, sillä usein jalankulkijoille valo vaihtuu vihreäksi riippumatta siitä, onko nappia painanut.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mulla on sellainen mielikuva, että tutkimuksen jälkeen noita nappeja asennettiin liikennevaloihin siten, että napin painamisella ei ole mitään vaikutusta valojen vaihtumiseen.
Jossain voi olla noita, olen itsekin lukenut vastaavista. Tosin noista mainitsemistani valoista ei yksinkertaisesti pääse vihreillä yli ilman napin painamista. Jokos kitisin niistä, jotka painavat sitä valoa, vaikka se indikaattorivalo palaisikin. Eilen viimeksi postipoika hakkasi sitä nappia, vaikka ihan hyvin tiesi, että mä olin jo tehnyt osuuteni. Jätkä menee varmaan joka päivä noista valoista ja tietää vallan hyvin, miten ne toimii. Oppispa olemaan.
 

Big Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, IPK, Manchester United, San Jose Sharks, NFL
Laitan telkkarin aina auki Ylen kanavalle aamuisin ennen töihin lähtöä. Radio Suomen aamussa toimittajat höpisevät taustalla ja välillä soittavat musiikkia ja sitä jatkuu kunnnes telkkarista alkaa tulla ohjelmaa.
Tästä tuli mieleen, itseäni ärsyttänyt nyt kun Ylen aamu on nyt vaihtanut alkamisaikaa ja alkaa kesän aikana tunnin myöhemmin. Itse olen sen tykännyt laittaa päälle ennen töihin lähtöä, samalla selaten NHL-tulokset ja uutiset teksti-tv:stä. Nyt ehtii ehkä pienen pätkän ohjelmasta ennen kuin pitää töihin lähteä, esim Jälkihiki ja muut vastaavat alkavat aivan liian myöhään että ehtisin ne katsoa.
 
Löysät hihansuut ärsyttää. En voi pitää takkia, jonka hiha on ns. normaalimittainen mutta siitä puuttuu kelvollinen kiristysmekanismi. Puvuntakit ja muut lyhennetyt hihat toki erikseen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tästä tuli mieleen, itseäni ärsyttänyt nyt kun Ylen aamu on nyt vaihtanut alkamisaikaa ja alkaa kesän aikana tunnin myöhemmin. Itse olen sen tykännyt laittaa päälle ennen töihin lähtöä, samalla selaten NHL-tulokset ja uutiset teksti-tv:stä. Nyt ehtii ehkä pienen pätkän ohjelmasta ennen kuin pitää töihin lähteä, esim Jälkihiki ja muut vastaavat alkavat aivan liian myöhään että ehtisin ne katsoa.
Ovat pilanneet myös maailman sään. Ensinnäkin, se pitäisi tulla aina ekan säätiedotuksen jälkeen. Mutta vielä pahempi on se, kun kaupunkeja on karsittu kartalta rankalla kädellä. Nyt en enää tiedä, onko Port Moresbyssä vakiolämpötila +31, kuten lähes joka päivä on. Tai mikä on Alice Springsin tai Juarezin pätsien lämpötila. Khartum sentään säilyi vielä.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Ovat pilanneet myös maailman sään. Ensinnäkin, se pitäisi tulla aina ekan säätiedotuksen jälkeen. Mutta vielä pahempi on se, kun kaupunkeja on karsittu kartalta rankalla kädellä. Nyt en enää tiedä, onko Port Moresbyssä vakiolämpötila +31, kuten lähes joka päivä on. Tai mikä on Alice Springsin tai Juarezin pätsien lämpötila. Khartum sentään säilyi vielä.
Ja sittten se, että maailman sää tulee eri aikaan kesällä. Normaalisti tulee puolen uutisten jälkeen - kesäisin tasan uutisten jälkeen (ainakin ennen oli näin). Miksi? MIKSI? "Hei kesälähetysajat, muistetaanpa muuttaa myös maailmansää -osuus alkavaksi eri aikaan."
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ja sittten se, että maailman sää tulee eri aikaan kesällä. Normaalisti tulee puolen uutisten jälkeen - kesäisin tasan uutisten jälkeen (ainakin ennen oli näin). Miksi? MIKSI? "Hei kesälähetysajat, muistetaanpa muuttaa myös maailmansää -osuus alkavaksi eri aikaan."
Eri aikaan näyttäminen on mun empiirisen tutkimuksen mukaan riippuvainen siitä, milloin eka lähetys alkaa. Yleensä sen ekan uutislähetyksen säätiedotuksen jälkeen tuli aina maaiman sää. Mun elämä on pilalla.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja sittten se, että maailman sää tulee eri aikaan kesällä. Normaalisti tulee puolen uutisten jälkeen - kesäisin tasan uutisten jälkeen (ainakin ennen oli näin). Miksi? MIKSI? "Hei kesälähetysajat, muistetaanpa muuttaa myös maailmansää -osuus alkavaksi eri aikaan."
Mulle tänä aamuna, kun keskustelijat istuivat tuoleissaan ja tausta ja valaistus oli kuin jostakin maikkarin vanhasta studiosta niin aamuni oli järkytetty.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja sittten se, että maailman sää tulee eri aikaan kesällä. Normaalisti tulee puolen uutisten jälkeen - kesäisin tasan uutisten jälkeen (ainakin ennen oli näin). Miksi? MIKSI? "Hei kesälähetysajat, muistetaanpa muuttaa myös maailmansää -osuus alkavaksi eri aikaan."
Nämä kesämuutokset on kyllä välillä aika erikoisia. Olen esimerkiksi koittanut miettiä, mikä on kotilinjani (HSL:n) 21:n muutosten taustalla. Tietysti on ymmärrettävää, että esimerkiksi ruuhka-aikaan on harvemmin lähtöjä kuin normaaliaikataulun mukaan. Mutta iltalähdöt. Siihen on tottunut, että illalla bussit lähtevät Kampista vartin välein minuuteilla 12, 27, 42 ja 57. Kesäaikataulussa ainakin toisena kesänä peräkkäin jokaista on aikaistettu minuutilla.

"Tässä ois nyt 10 minuuttia aikaa ennen kuin seuraava palaveri alkaa, mitäs vielä keksittäis, että näyttää siltä että ollaan muka tehty paljon töitä? Vai mennäänkö kahville?"

"No, laitetaan vaikka noita iltalähtöjä minuutilla taaksepäin. Kuskienkin iltaan tulee piristystä, kun voivat läimäyttää oven kiinni matkustajan nenän edestä ja naureskella, kun joku ei muista aikataulun muuttuneen."
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Lontoon reissu hajotti pankkikorttini lähimaksuominaisuuden. Toimi kyllä siellä julkisessa liikenteessä ihan kuten pitääkin, mutta muualle ei lähimaksu toiminut sielläkään eikä ole kertaakaan toiminut Suomessa reissun jälkeen. Ei tuo edes muuten haittaa, mutta kun tiistaina kävin pari tuoppia kumoamassa baarissa niin silloin rupesi ärsyttämään jatkuva kortin laitteeseen tunkeminen ja pinkoodin näpyttely.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lontoon reissu hajotti pankkikorttini lähimaksuominaisuuden. Toimi kyllä siellä julkisessa liikenteessä ihan kuten pitääkin, mutta muualle ei lähimaksu toiminut sielläkään eikä ole kertaakaan toiminut Suomessa reissun jälkeen. Ei tuo edes muuten haittaa, mutta kun tiistaina kävin pari tuoppia kumoamassa baarissa niin silloin rupesi ärsyttämään jatkuva kortin laitteeseen tunkeminen ja pinkoodin näpyttely.
Maksu puhelimen NFC:llä (Google Pay tai Applen vastaava)? On jopa turvallisempi kuin kortti, koska Google tietää a) missä puhelin on ja b) maksupäätteen sisainnin ja näiden tulee olla samassa paikassa. Helppoa on myös se, ettei luurilla maksettaessa koskaan kysytä pin-koodia, vaikka maksu olisi yli 100 €.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Pienet on minulla murheet, mutta jostain syystä telkkarin Mtv-aplikaatio on lopettanut seuraavan jakson toiston kokonaan yhdestä tietystä ohjelmasta, missä se on aiemmin toiminut. Samainen ohjelma ei myöskään tallennu enää jakson päätyttyä ollenkaan siihen "jatka katselua" kohtaan vaan pitää aina hakea hakutoiminnolla koko ohjelma ja siitä rullata alas siihen jaksoon mikä on seuraava. Hämmentävää kyllä, mutta ominaisuus toimii täydellisesti muissa ohjelmissa ja jakson päätyttyä alkaa seuraava ohjelma ja ohjelma jää myös muistiin. (telkkarina Philpsin androidpohjainen-älytv).
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Noista liikennevaloista tuli mieleen, että sekin on ärsyttävää kun olet jo painanut sitä nappia niin eiköhän sieltä tule joku äijä joka painaa jo painettua nappia.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Pienet on minulla murheet, mutta jostain syystä telkkarin Mtv-aplikaatio on lopettanut seuraavan jakson toiston kokonaan yhdestä tietystä ohjelmasta, missä se on aiemmin toiminut. Samainen ohjelma ei myöskään tallennu enää jakson päätyttyä ollenkaan siihen "jatka katselua" kohtaan vaan pitää aina hakea hakutoiminnolla koko ohjelma ja siitä rullata alas siihen jaksoon mikä on seuraava. Hämmentävää kyllä, mutta ominaisuus toimii täydellisesti muissa ohjelmissa ja jakson päätyttyä alkaa seuraava ohjelma ja ohjelma jää myös muistiin. (telkkarina Philpsin androidpohjainen-älytv).
Antaako sovellus merkitä kyseisen ohjelman suosikiksi? Löytyisi ainakin helpommin ja ehkä toimisi myös "jatka katselua".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös