Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 923 234
  • 6 153

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tiettyjen moottoripyöräilijöiden tapa änkeä itsensä liikennevaloissa seisovien autojen välistä ja körötellä aina jonon kärkeen tuolla tavoin. Joo, kyllähän siinä säästää jonkin verran aikaa, mutta tuollainen tyyli on aina ärsyttänyt minua.
Tuo on pikkuisen riskaabeli tapa, joka voi käydä kalliiksi, joten harvoin tuli tehtyä tuota.
Mutta - muutamien työkavereideni ainainen ärsytys oli se, kun ennakoin ja kiihdytin pyörälläni valoristeyksessä vasemalle kääntyvälle ryhmityskaistalle johonkin sopivaan väliin vihreiden syttyessä aina, kun oli mahdollista, siis tarpeeksi tilaa syntynyt kahden auton väliin. En aiheuttanut koskaan mitään vaaratilannetta, kun yksikään auto ei yksinkertaisesti kerinnyt "kyytiin", mutta olihan se tietysti yhdenlaista etuilua.
Tämä tapahtui töihin mennessä, jolloin työkaverinikin olivat autoineen samassa risteyksessä. Heidän mutinoihinsa vastasin aina, etten se minä ollut siellä tientukkona, päinvastoin...
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Kevätlannoitteeni haisee lehmänpaskalle. Onneksi ei sentään kanankakalle...
Ärsyttäiskö jos toinen jalka tippuisi lehmänpaskakaivoon, Olisit muutenkin yltä päältä lehmänpaskassa? :P
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ärsyttäiskö jos toinen jalka tippuisi lehmänpaskakaivoon, Olisit muutenkin yltä päältä lehmänpaskassa? :P
Kyllä varmaan. Onneksi en koskaan ole semmoiseen pudonnut vaikka olen sellaisten vieressä pyörinyt. Jotkut on jopa kuolleet tiputtuaan lietekaivoon... Ettei ne mitään harmittomia paikkoja ole.

Mutta olen kyllä seissyt lehmänpaskassa (kuivikkeiden kera) sitä lapioiden. Joten tiedän miltä se haisee ja voin sanoa että kananpaska haisee pahemmalle. Siis se lannoite. Vaikka vaarillani oli kanoja niin en muista niiden paskaa haistelleeni... Eli kanankakka-kokemukset liittyy kaupallisiin lannotteisiin. Minusta vaarin kanalassa ei haissut pahalle.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Kyllä varmaan. Onneksi en koskaan ole semmoiseen pudonnut vaikka olen sellaisten vieressä pyörinyt. Jotkut on jopa kuolleet tiputtuaan lietekaivoon... Ettei ne mitään harmittomia paikkoja ole.
Ei ärsyttänyt kun kamun maatilalla töissä, turha yli sadan pään pihattoon mennä hommiin jos pelkäisi kakkia :P
Toi aukko onneksi niin pieni, että siihen ei voi aikuinen tippua, mutta ompahan tuossa muisteltavaa ja aina voi tuon jälkeen kysyä toisen expertiiviä lantalan paskakaivoista :P
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kun joku luo uuden kausiketjun esim NHL-osioon ja nimeää sen esim.

Esimerkki joukkue 2023-2024 - Is it time?

Sama ärsytys, jos pelaajan ketju nimetään esim.

Esa Esimerkki - Ranteet lukkoon!

Lopettakaa moinen touhu!
 

Weyhey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Työpäivät tuntuu paljon pidemmiltä, kun ei ole tekemistä. Juon teetä ja selaan Jatkista.

Tähän on helppo samaistua. Itsellä työ on sellaista että joinain päivinä ei ehdi edes lounasta syömään ja toisina päivinä suurin osa työajasta kuluu kelloa tuijottaen ja turhautuen.
 

Glove

Jäsen
Tähän on helppo samaistua. Itsellä työ on sellaista että joinain päivinä ei ehdi edes lounasta syömään ja toisina päivinä suurin osa työajasta kuluu kelloa tuijottaen ja turhautuen.
Kyllä me sentään aina ehditään syömään. Olihan tässä nyt kyllä pari viime kuukautta väillä kiirekin. On siellä työpaikan seinällä muutama lappu tulevista töistä, mutta kun asiakkaat ei ole toimittanut materiaaleja niin vähän hankala tehdä. Sitten olisi yksi homma johon meillä ei ole edes välineitä. Ollaan kyllä sanottu siitä sekä pomolle, että asiakkaalle, mutta silti pomo taas tänään kysyi milloin me teemme sen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pesäpalloa on ajoittain vaikea seurata televisiosta koska se pallo ei näy aina riittävän hyvin televisioruudulta. Tämä ärsyttää kun haluaisi seurata pesäpalloa enemmänkin mutta aina se ei ole niin helppoa.

En tiedä, onko vikaa osin siinä että olen katsellut pesäpalloa vielä jokseenkin vähän. Helpottuuko seuraaminen sitä myötä kun alkaa katselemaan lajia enemmän. Pääsee paremmin lajiin sisälle.

Viime kesänä olin katselemassa täällä Hämeenlinnassa Manse PP:n pari matsia paikan päällä ja ei kyllä ollut mitään ongelmia. Pallonkin näki paremmin, paikan päällä kun lajia katseli.
 

Glove

Jäsen
Pesäpalloa on ajoittain vaikea seurata televisiosta koska se pallo ei näy aina riittävän hyvin televisioruudulta. Tämä ärsyttää kun haluaisi seurata pesäpalloa enemmänkin mutta aina se ei ole niin helppoa.

En tiedä, onko vikaa osin siinä että olen katsellut pesäpalloa vielä jokseenkin vähän. Helpottuuko seuraaminen sitä myötä kun alkaa katselemaan lajia enemmän. Pääsee paremmin lajiin sisälle.

Viime kesänä olin katselemassa täällä Hämeenlinnassa Manse PP:n pari matsia paikan päällä ja ei kyllä ollut mitään ongelmia. Pallonkin näki paremmin, paikan päällä kun lajia katseli.
Riippuu myös pelikentän väristä. Joissakin pallo näkyy paremmin ja joissain huonommim.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Pesäpalloa on ajoittain vaikea seurata televisiosta koska se pallo ei näy aina riittävän hyvin televisioruudulta. Tämä ärsyttää kun haluaisi seurata pesäpalloa enemmänkin mutta aina se ei ole niin helppoa.

En tiedä, onko vikaa osin siinä että olen katsellut pesäpalloa vielä jokseenkin vähän. Helpottuuko seuraaminen sitä myötä kun alkaa katselemaan lajia enemmän. Pääsee paremmin lajiin sisälle.

Viime kesänä olin katselemassa täällä Hämeenlinnassa Manse PP:n pari matsia paikan päällä ja ei kyllä ollut mitään ongelmia. Pallonkin näki paremmin, paikan päällä kun lajia katseli.
Riippuu myös pelikentän väristä. Joissakin pallo näkyy paremmin ja joissain huonommim.
Aikoinaan hiekkakentillä sadesäällä palloista tuli nopeasti kuraisia eli huonosti näkyviä ulkopelaajille. Lukkareilla oli lupa kalkita pallo ennen syöttöä, jotta se näkyisi paremmin ja lyönnin osuessa palloon, kalkki kivasti pölähti ja joskus lukkari joutui tovin hieroskelemaan silmiään, jotta kykeni jatkamaan...
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Aurinko kääntyy kohta paistamaan tähän parvekkeelle siten ettei tässä pysty enää töitä tekemään. Saisi olla parveke kämpän toisellakin puolella.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aurinko kääntyy kohta paistamaan tähän parvekkeelle siten ettei tässä pysty enää töitä tekemään. Saisi olla parveke kämpän toisellakin puolella.
Minulla taas ikkunat ovat sillä lailla, että aamuisin tänne paistaa suoraan aurinko ja vasta siinä kahden kolmen aikaan iltapäivällä alkaa helpottamaan. Parveke olisi ihan kiva, mutta sellaista luksusta ei ole minulle suotu.
 

Glove

Jäsen
Aurinko kääntyy kohta paistamaan tähän parvekkeelle siten ettei tässä pysty enää töitä tekemään. Saisi olla parveke kämpän toisellakin puolella.
Minulla on ikkunat etelään ja länteen, joten valoa riittää, jos on kaihtimet auki. Kiinni ne on, koska muuten tämä asunto olisi lämpötilaltaan helvetin esikartanosta seuraava.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tarpeeton hidastelu.

Esimerkiksi lounaslinjastossa nämä Pasitanelit jotka jäävät siihen jonon tukkeeksi voitelemaan näkkileipiään.
Liian vaikeaahan on ottaa se rasvanokare siihen leivälle ja voidella se pöydän ääressä.
Kyllä. Mulla menee hermot eläkeläisiin, jotka lounasbuffissa jokaisen ruokapurkin kohdalla hämmästelevät toista minuuttia, että mitäs tässäkin mahtaa nyt olla. Kato vittu se sieltä taululta, missä lukee, mitä tänään on tarjolla. Toinen kriittinen paikka on kaupan kassajonot, jossa eläkeläiset jumittavat jonon seisomaan kaivaessaan kolikoita kukkarostaan ja höpötellessään niitä näitä kassaihmisen kanssa. Ei vittu!
Se tässä vähän askarruttaa, kun runsaan kymmenen vuoden päästä olen mahdollisesti samassa tilanteessa, niin olenkohan mäkin samanlainen jumittaja ja kaiken hämmästelijä? Toivottavasti en.
 

Buster

Jäsen
Lisään vielä ylläoleviin jossain ruokakaupassa kolmen - neljän henkilön mentävän käytävän tukkimisen kahden henkilön toimesta, jotka on kärryineen jääneet juttelemaan siihen keskelle kulkuväylää ja ovat siinä varmaan vielä kymmenenkin minuutin päästä.

Ja ehdoton suosikkini, eli kun kärryjen kanssa otetaan tavaraa hyllystä tai tavataan niitä etikettejä toisensa jälkeen, niin samalla yksi käsi pysyy kärryissä kiinni ja ne kärryt on kääntyneet viistoon tai kokonaan poikittain siihen käytävän tukkeeksi.

Tavaroiden ottaminen ja sitten niiden hylkääminen vain johonkin. Otanpas tässä tuoretiskiltä/herkkutorilta jotain lihaa. Pari minuuttia myöhemmin sitten päätetään, että enpäs otakaan vaan otankin jotain muuta ja jättää sen vain jonnekin. Puhumattakaan kylmätuotteiden ottamisesta ja niiden hylkäämisestä jonnekin lämpimään. Siinä kuoli joku kana sitten ihan turhaan, kun ei jani-petteri tai liisa-anneli viitsinyt viedä sitä takaisin. Tai minkä tahansa tavaran hylkäämisestä pakastealtaisiin. Höhöhö. Sama kuin jättäisi lämpimään, tai voihan sen joku syödä, muttei sitä myyntiin enää laiteta. Joskus kun käynyt ennen sulkemisaikaa juuri, niin kersat on tykänneet hylätä juomatölkkejä sinne pakastealtaisiin.

Ja sitten vielä kun apinat (= idiootit) heittävät kärrystä tavarat autonsa peräkonttiin ja jättävät ne kärryt siihen sijoilleen sinne parkkiruutuihin.

Vähän aikaa sitten oli kanssa ruokakaupan jonossa joku vanhempi herrasmies, jonka pankkikortin siru oli vähän säröillä. Oli pikamaksun yli vissiin ja siinä sitten yrittivät minuuttitolkulla syöttää sitä korttia maksupäätteeseen sisään ja ulos, koska kuulemma jossain vaiheessa se toimii. Ja kyllähän se sitten viimein toimi. Mutta kuinka vaikeaa on tilata/hakea uusi pankkikortti, kun tuosta sai kuvan, että se on ollut aika pitkään noin.

Samaa sarjaa kuin joku ovi, jonka lukon avatakseen pitää juuri oikealla tavalla jotain avainta pyöräyttää ja ovea samaan aikaan potkaista sekä vetää rivasta alas ja itseään vastaan. Sitten vain todetaan seuralaiselle, että "joo, tuo nyt vaan on tommonen erityisominaisuus, mikä on ollut jo 1,5 vuotta". Ei ole erityisominaisuus, vaan se on rikki. Korjaa se!!!

En tämänkään viestin jälkeen ihmettele, miten joissain elokuvissa ruokakauppaa kuvataan jonkinlaisena metaforana sieluttomuudelle, kiirastulelle tai suoranaiselle helvetille.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Se tässä vähän askarruttaa, kun runsaan kymmenen vuoden päästä olen mahdollisesti samassa tilanteessa, niin olenkohan mäkin samanlainen jumittaja ja kaiken hämmästelijä? Toivottavasti en.
Joo - tervetuloa kerhoon vain!
So far, en minäkään nauti näiden minua vanhempien haakuroinnista ja ihmettelystä ja sietokynnyskin voisi olla parempi, joskin sekin taitanee iän myötä vain madaltua...
Juuri eilen kävimme vaimon kanssa lounaalla paikallisella kylpylähotellilla ja sen jälkeen pikaisesti Tokmannilta hakemassa koirille evästä ja molemmissa paikoissa joku ihmettelijä koetteli hermojani... elämä on...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Herääminen keskellä yötä ilman mitään järkevää syytä ja sen jälkeen nukahtamisen suuri vaikeus. Tänäänkin tuli herättyä kolme tai neljä kertaa yössä ensimmäisen kerran ollessa joskus aamukahden aikaan. Joo, minulla ei ole lapsia, joten en tietenkään voi tietää, miltä lapsiperheen arki tuntuu, mutta ei tämä huonounisuus silti kivalta tunnu.
 

Glove

Jäsen
Herääminen keskellä yötä ilman mitään järkevää syytä ja sen jälkeen nukahtamisen suuri vaikeus. Tänäänkin tuli herättyä kolme tai neljä kertaa yössä ensimmäisen kerran ollessa joskus aamukahden aikaan. Joo, minulla ei ole lapsia, joten en tietenkään voi tietää, miltä lapsiperheen arki tuntuu, mutta ei tämä huonounisuus silti kivalta tunnu.
Ouran sormuksen datan mukaan heräsin viime yönä seitsemän kertaa, mikä on minulle ihan normaali määrä, yleensä 5-10 krt/yö. Yhteensä olin hereillä 1 h 24 min. En tiedä kuinka tarkka tuo sormus on, mutta kyllä se suuntaa antaa. Välillä se kyllä väittää, että olen nukkunut hyvin, vaikka on vaikeaa päästä edes sängystä ylös.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Se kun ei voi avata Salkkarit ennakkoon -ketjua koska en halua spoilata itseäni kevään päätösjakson ratkaisusta. Elämä on vaikeita valintoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös