Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 922 437
  • 6 153

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Vesikatko. Tai onhan tuo ollut tiedossa kun laput ulko-ovissa olleet monta päivää vaan lähinnä ärsyttää se, etten muistanut asiaa enää tänä aamuna. Onneksi ehti sentään aamukahvit keittää ja paskalla käydä ennen kahdeksaa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Lähes jokainen tv-toimittaja ääntää Credit Suisse -pankin nimen jälkimmäisen osan korostetun huolellisesti "syiss" (fr) tai "sviss" (eng). Siinä ensimmäisessä osassa ei kuitenkaan saisi kumpaakaan tapaa käyttäessä juuri lainkaan kuulua sitä t-kirjainta eli "kredí" eikä "kredit".
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Päivämäärät. Esimerkiksi "Kelloni sanoo, että tänään on 22.3. ja nimipäiviä viettävät Vihtori ja Viktor." Hyvä jes, tämä vielä hienosti kohilleen. Sitten sama lause miten valtaosa tuntuu sen kirjoittavan. "Kelloni sanoo, että tänään on 22.3 ja nimipäiviä..." MIKÄ HEMMETIN KAHDESKYMMENESTOINEN KOLME?!?!

Eli kuukauden perään tulee se piste ihan samalla tavalla kuin päivänkin perään. Niin ja enkä edes viitsi aloittaa yhdyssanaongelmista, ne vasta tuntuukin olevan vaikeita.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jokin vie minun yöstäni yhden tunnin. Siis tämä tapahtuu kerran vuodessa ja silti, hetkellisesti ärsyttää. Kun on taas kellot väärässä ajassa. ;-)
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Se kun laitat tiskikoneen päälle ja huomaat heti, että joku likainen astia jäikin koneen ulkopuolelle.
Mitäpä teet tuossa tilanteessa? Avaatko koneen kesken ohjelman ja tunget astian koneeseen? Annatko vain olla ja laitat koneeseen kun sieltä on taas tilaa likaisille vai tiskaatko käsin tuon yhden astian?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ruoan syöminen suu auki. Jo pikkulapsille opetetaan sekä koulussa että varsinkin kotona, ettei ole kohteliasta syödä ruokaa niin, että suu pysyy auki lähes koko prosessin ajan leukojen jauhatessa ruoan pienemmiksi suupaloiksi, joten suhteellisen nopeasti moni omaksuu oikean tavan syödä. Kuitenkin jotkut ihmiset säilyttävät tuon tyylin ruokailla koko ikänsä.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ruoan syöminen suu auki. Jo pikkulapsille opetetaan sekä koulussa että varsinkin kotona, ettei ole kohteliasta syödä ruokaa niin, että suu pysyy auki lähes koko prosessin ajan leukojen jauhatessa ruoan pienemmiksi suupaloiksi, joten suhteellisen nopeasti moni omaksuu oikean tavan syödä. Kuitenkin jotkut ihmiset säilyttävät tuon tyylin ruokailla koko ikänsä.
Tähän lisäyksenä ruoan syöminen, kun puhuu puhelimessa. Syö ensin ja soita sitten.
 

Glove

Jäsen
Eipä tullut hoksattua aikaisemmin yhtä pientä asiaa, joka olisi auttanut kaveria. No, toivottavasti parempi nyt myöhään kuin ei ollenkaan.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Se kun elektroniikkalaitteissa jättää niitä tarroja kiinni laitteisiin käyttöönottamisen jälkeen. Esimerkiksi pesukoneessa ne ominaisuustarrat. Olen jopa nähnyt jollain telkkarin näyttöruudun kulmassa jonkun "full-hd"-tarran vuosia telkkarin oston jälkeen.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Ärsyttää tuo ylimääräinen s-kirjain tuossa otsikossa. Vähän sama kuin:

"katsoitteko viime sunnuntaina formulat kilpailun?"

"Tuletko kanssani jääkiekot otteluun?"

"olipas kiinnostava vaalit keskustelu"



EDIT: Ärsyttää myös, kun kyseinen monikkomuotoinen sana "playoffs" väännetään suomessa "playoffsit" tai "playoffseihin". Silloin siitä tulee tuplamonikko. Eli kun kirjoitat "playoffsit" se on sama kuin kirjoittaisit "pudotuspelitit".
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Työkkäri ärsyttää kun se panttaa päätöstään. Olisi se nyt pikkuhiljaa kiva tietää jarkuuko mun työt ensi kuussa vai olenko työtön 1.5. alkaen. Sekin ärsyttää kun en todellakaan tiedä, minkä taikatempun tekisin, että saisin rahat riittämään, jos ei sitä työtä ole eikä tietysti palkkaakaan.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maksoin melkein tuplat, että pellavansiemenet olisivat rouheena, ei kokonaisina. Helvetti ainakin yli puolet "rouheesta" on kokonaisia siemeniä.

Haistakaa "Sallisilla" vittu.

E. nyt mun täytyy itse jauhaa näitä lisää. Tietysti "ihana" tyttöystäväni on jauhanut jauhimella jotain kahvipapuja ja putsannut jauhimen todella "huolellisesti".
 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Rupesin vastaamaan Jatkoajassa olevaan kyselyyn Helsinkiin mahdollisesti rakennettavasta suurareenasta. Vastailin lukuisiin kysymyksiin mielestäni ripeähkösti, mutta huomasin sitten, että en 10 minuutin jälkeen ollut edes puolivälissä tutkimusta.
Jätin kesken.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Minua ärsyttää ihan suunnattomasti nuo nyky-NHL:ssä käytetyt digitaaliset laitamainokset. Onhan nuo lähes saumattomaksi tehdyt, MUTTA minun silmääni ne ainakin näkyy jotenkin pyörivän eri frame-ratella kun todellinen kuva ja tuollainen pienikin nykiminen saa aikaan sen, että on todella raskasta katsoa ottelua, jos kiekkoa pelataan vähänkin lähellä ruudussa näkyviä laitoja. Vissiin suurin osa katsojista ei ole edes huomannut noiden olevan päälle lyötyjä "feikkimainoksia", mutta minua ne ärsyttävät niin paljon, ettei tee mieli edes katsoa NHL:ää.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jaaa.... Minä kävin töissä sen takia, että voin nyt löhöillä toimettomana eläkkeellä harrastaen kaikkea pientä kivaa... röh, röh, röh...
En vaan usko, että pääsen koskaan nauttimaan eläkkeen eduista. Ja jos saisin eläkettä, ei näillä palkoilla pääsisi semmoisille eläkkeille, että siitä nauttisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös