Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 922 098
  • 6 153

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun ajaa olosuhteiden pakosta (viereiset autot pysäköity päin vittua) parkkiruutuun niin, että on pyörät ainakin melkein viivan päällä. Sitten kun tulee takaisin, ne ympärillä olevat ovat lähteneet ja näyttää siltä, että on itse pysäköinyt päin vittua.

Tietysti voi olla myös, että ne vierustoverit olivat parkkeeranneet päin vittua sen takia, että siinä tyhjässä ruudussa oli niitä ennen joku joka oli parkkeerannut päin vittua...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Viestit, jotka ovat näitä päiväkirjaviestejä, joissa ei ole mitään koukkua, vitsiä tai muutakaan yhtään mitään.

"Kävin tänään kaupassa. Ei ollu hyvännäkösiä uusia perunoita."

JEEEEAAHHH!!!
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Ylen EM-jalkapallostudiossa ukkojen korokkeella muovi repsottaa törkeästi. Jos se vielä huomenna on yhtä rumasti, laitan palautetta ja vaadin korjaustoimenpiteitä. Hävetkää!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen ennenkin kirjoittanut samasta aiheesta. Tämä on pieni ja näpsäkkä mökki, sauna ja tupa silleen kompaktisti saman muurin puolella ja toisella. Kun saunaa lämmittää niin myös tuvan puolella muuri lämpiää. Ihan kivaa varmaan joskus viileinä öinä, mutta eiliseen helteeseen, yön vähäiseen viileyteen yhdistettynä, tuo aiheutti aika tukalat nukkumaolosuhteet. Kun oveakaan ei voinut pitää auki kun siitä puski ihan hitosteen hyttystä. Ei sillä etteikö se tupa olisi voinut olla kuuma myös ilman saunan lämmitystä. No näillä mentiin tällä kertaa. Kävin aamuyöllä (viiden maissa, aurinko paistoi jo mukavasti) uimassa ja kaaduin siitä sitten suoraan petiin vielä lepäämään. Nyt on tyyny märkä. Vaikka yö ei ollut mikään hyvä niin kyllä tämä päivä lähti käyntiin kun kävi pienellä uintilenkillä ja hörppäsi pannukahvit. Ei sekään nyt ihan putkeen mennyt. Tuli poroja kuppiin kun en vissiin osannut "säikäyttää" kahvia kunnolla. Ei kuulu pannukahvin keittokaan vahvuusalueisiini, vissiin. Mutta no kuitenkin, mukavaa päivää vaan...
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pieniä (todella pieniä), hinta noin 16,90 kilo (en muista ihan tarkasti ku nopeasti vilkaisin). Ruotsalaisia varhaisperunoita sai alle euron kilo.
Kohtalaisen jännä homma. Special-uusien perunoiden kilohinta oli 8,3 ja mansikoilla vain 5,0 euroa.
Maailma on täynnä rikkinäisiä laskimia. vaakoja ja ohimoita?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ihmiset jotka eivät ymmärrä ja osaa ottaa huomioon sitä että toisella on kuulokkeet päässä ja todennäköisesti kuuntelee jotain musiikkia. Ymmärrän kyllä tietyt tilanteet joissa tuon vielä ymmärtää kuten kaupassa asiointi ja vaara sun muut tilanteet liikenteessä. Mutta joskus taas on tullut kyllä tilanteita eteen että ei tuo ole tajunnut että en todennäköisesti kuule mitään musiikin kuuntelun vuoksi.

Kaupassa asioidessa pyrin kyllä minäkin pistämään musiikin kuuntelun tauolle. Tämä jo senkin takia että minulla on kaupassa tilikin ja joudun sen vuoksi varmistamaan sen että tulen itsekin kuulluksi.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näissä Jatkoajan vänkäysketjuissa olen huomannut kuinka helposti- ja usein täysin perusteetta ihmiset käyttävät ilmaisua varmasti.

Hypoteettinen esimerkki: Lukko löytää varmasti Pressille hyvän korvaajan.

No ei helvetissä ole mitenkään varma asia tuo kuviteellinen esimerkki. Mutta vastaavia varmastelijoita löytyy poliitiikkaketjuista, Liigan voimasuhdeketjuista, jne jne.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En tiedä onko tämä taas näitä minun päähän pistojani tyyliin miksei nykytontuilla ole enää silmät näkyvillä... Mutta hieman silti ärsyttää myös nuo koirien taluttajat jotka taluttaessa koiraansa kulkevat itse koiransa edellä. Joskus tällaisia tulee vastaan.

Tuossa tilanteessa en itse uskalla ajaa pyörälläni kovin kovaa vauhtia sillä minä en luota täysin siihen mitä nuo eläimet saavat päähänsä ja ihan mahdollisesti myös yks kaks.

Eihän tuossa varmaan muuta ole mutta jos koira saakin päähänsä alkaa räksyttämään ja juosta pyörää kohden. Ei edellä kulkeva taluttaja näe tällaista tilannetta niin hyvin ja ehdi ainakaan estämään vaaratilanteen syntyä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En tiedä onko tämä taas näitä minun päähän pistojani tyyliin miksei nykytontuilla ole enää silmät näkyvillä... Mutta hieman silti ärsyttää myös nuo koirien taluttajat jotka taluttaessa koiraansa kulkevat itse koiransa edellä. Joskus tällaisia tulee vastaan.

Tuossa tilanteessa en itse uskalla ajaa pyörälläni kovin kovaa vauhtia sillä minä en luota täysin siihen mitä nuo eläimet saavat päähänsä ja ihan mahdollisesti myös yks kaks.

Eihän tuossa varmaan muuta ole mutta jos koira saakin päähänsä alkaa räksyttämään ja juosta pyörää kohden. Ei edellä kulkeva taluttaja näe tällaista tilannetta niin hyvin ja ehdi ainakaan estämään vaaratilanteen syntyä.
Soita kelloa, jos lähestyt fillarilla koiraa takaapäin. Ei ole väliä, onko koira taluttajan edessä vai takana. Suurin osa koirantaluttajista arvostaa tätä pientä elettä.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Soita kelloa, jos lähestyt fillarilla koiraa takaapäin. Ei ole väliä, onko koira taluttajan edessä vai takana. Suurin osa koirantaluttajista arvostaa tätä pientä elettä.

Paitsi jos on kuulokkeet päässä ja kuuntelee musiikkia siinä samalla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Paitsi jos on kuulokkeet päässä ja kuuntelee musiikkia siinä samalla.
Jaa sellaisiakin ääliöitä liikkuu. Vaikka liki kaikkialla kuulokkeet päässä liikunkin, koirien kanssa menin aina ilman. Poikkeuksena ne, kun kesken työpäivän piti lähteä lenkittämään. Silloin toki ilman musiikkia, mutta valmiina vastaanottamaan puheluita.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nuo pienet perkeleet tuolla pihalla... Olkoon vaikka mäkäräisiä, ihan sama mikä niiden nimi on mutta vituttavia olentoja ovat. Hiljaisia, verenhimoisia ja niitä on paljon. Kitke nyt kasvimaata kun toiset on laumana koko ajan kimpussa. Tulin hakemaan hyttysverkkohatun ettei ole suu, nenä ja korvat täys ötylää... Ja huomenna ei olisi naama ruvella. Muuten olen jo vaatteilla suojattu varpaista kaulaan.
 
K

Kiekkokatsoja

Nuo pienet perkeleet tuolla pihalla... Olkoon vaikka mäkäräisiä, ihan sama mikä niiden nimi on mutta vituttavia olentoja ovat. Hiljaisia, verenhimoisia ja niitä on paljon. Kitke nyt kasvimaata kun toiset on laumana koko ajan kimpussa. Tulin hakemaan hyttysverkkohatun ettei ole suu, nenä ja korvat täys ötylää... Ja huomenna ei olisi naama ruvella. Muuten olen jo vaatteilla suojattu varpaista kaulaan.
Tänä kesänä vaikuttaa ötökkää olevan tavallista enemmän. Ainakin etelä ja keskisuomessa. Pohjoisessa lienee juuri aika, jolloin ötökkämäärä lisääntyy.
Kieltämättä, kyllä noi kesän ötökät on toisinaan ärsyttäneet. Varsinkin silloin, kun yrittää saada ulkona, jotain aikaseksi.
Lisäys. Tänään ärsytti paarmat. En tiedä mistä ne tuli, ja en tiedä miksi ne halusi mua purra. Tunninverran oli ulkohommia, jossa kymmeniä puremisyrityksiä, ja 5 onnistunutta suoritusta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pride.

On sateenkaaria siellä sun täällä: firmojen logoissa, mainoksissa, some pullollaan. Insta, face ja Twitter.

Hyvällä asialla juu, mutta kyllä tuo tuntuu aika bullshittiä monen kohdalla olevan, kun nyt vaan on pakko.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Pride.

On sateenkaaria siellä sun täällä: firmojen logoissa, mainoksissa, some pullollaan. Insta, face ja Twitter.

Hyvällä asialla juu, mutta kyllä tuo tuntuu aika bullshittiä monen kohdalla olevan, kun nyt vaan on pakko.

Vaikka autojen puskuritarrat onkin vihoviimeistä junttiutta (mun mielestä), oon kerran nähnyt ”hyvän” sellaisen Ison veden toisella puolen.
Siinä luki: ”This sticker replaces all another stickers”...tai jotain lähelle tuota.

Tähän Prideen, polvistumisiin ja mielensäpahoittamisiin jos ei niin tehdä, ison virman/urkkaseuran pomona antaisin lausunnon:

Meille jokainen ihminen (ja eläin toki myös), on tasa-arvoinen vuoden jokaisena päivänä. Myös ensi vuonna. Ja sitä seuraavana.
Ei tarvii koko ajan ”ideoida” logoo tai markkinointii uusiksi.
 
K

Kiekkokatsoja

Pride.

On sateenkaaria siellä sun täällä: firmojen logoissa, mainoksissa, some pullollaan. Insta, face ja Twitter.

Hyvällä asialla juu, mutta kyllä tuo tuntuu aika bullshittiä monen kohdalla olevan, kun nyt vaan on pakko.
Gay on nyt in.
Hyvähän se on kun ihmiset on hyvällä asialla liikkeellä, juhlii ja iloitsee.
Kunhan ei menisi liiallisuuksiin. Pitää antaa jokaisen suhtautua tähän(kin) asiaan, omalla haluamallaan tavallaan. Ei priden varjolla vaatia toisilta liikaa aatteen mukaisuuksia, eikä provosoida muita.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämä nyt ei ole ihan niin pienikään asia mutta ärsyttää joten kirjoitan tänne. Minua ärsyttää kun nuo hoitotahot ottavat nykyään yhteyttä lähinnä vain tekstiviestien tai niihin rinnastettavin Whats up viestein. Tarkoitan hoitotahoilla esimerkiksi tuota tukihenkilöäni kotihoidosta.

Alussahan nämä tulivat luonani käymään kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa. Siten miten oli sovittu. Sitten tuli korona ja vaikutti tähänkin. Tukikäynnit muuttuivat tukisoitoiksi. Mutta oli nyt vielä sentään soittoja. Nykyään nuo hoidetaan lähinnä vain viestein jossa ei nyt niin paljoa asiaa jaksa kirjoitella.

Ok, tietenkin näihin on nyt vaikuttanut muutkin asiat kuin pelkkä korona eli se hoidon määrän tarve mitä tarvitsen. Se tarve on koko ajan pienentynyt ja samalla kontaktit ovat vähentyneet. Ja aivan just itse asiassa loppuu kokonaan eli kesäkuun viimeisenä päivänä, siis ylihuomenna. Se on nyt ihan paskan haileaa toki mitä nyt enää purnaan mutta kun tämä asia on tässä ärsyttänyt aina välillä.

Olen muistaakseni sanonut että mieluiten nämä kuulumisten kyselyt puheluilla. Olen tuon sanonut sekä Klubitalolle että tuonne kotihoitoon. Syy on ihan siinä että vaikka olen innokas kirjoittaja niin ei sitä jaksa kuitenkaan ihan kaikkea kirjoitella johonkin viestiin. Puheluilla nuo on helpompi hoitaa ja toki, tunteetkin on paremmin pelissä mukana. Ilman hymiöiden käyttöäkin.

No, sitten pienempi asia mikä ärsyttää eli on nuo pyöräteiden paikka paikoin huonot kunnot. Töyssyjä, viiruja paljon teissä ja kun minullakin käytössä vain sellainen vanha munamankeli että kyllähän ne kaikki pienemmätkin viirut ja töyssyt tiessä tuntuu. Tämä oli siis just sitä itseään eli pieni asia mikä ärsyttää.
 

444

Jäsen
Nuo pienet perkeleet tuolla pihalla... Olkoon vaikka mäkäräisiä, ihan sama mikä niiden nimi on mutta vituttavia olentoja ovat. Hiljaisia, verenhimoisia ja niitä on paljon. Kitke nyt kasvimaata kun toiset on laumana koko ajan kimpussa. Tulin hakemaan hyttysverkkohatun ettei ole suu, nenä ja korvat täys ötylää... Ja huomenna ei olisi naama ruvella. Muuten olen jo vaatteilla suojattu varpaista kaulaan.
Täälläkin on paljon kaiken maailman verenimijöitä pihassa. Hyttysiä vasta hämärän tullen, kun eivät niin viihdy tuossa paahteessa, mutta paarmoja sitäkin enemmän. Onneksi on myös älyttömän paljon sudenkorentoja, jotka popsivat noita paskiaisia minkä kerkeävät. Tuossa juhannuksena kun tehtiin kumppanin kanssa ties mitä taikoja ja kerättiin kukkia ”puutarhasta”, niin muutaman kerran surahti iso korento aivan korvan juuresta. Toivottavasti sai hyvän saaliin.
Punkkeja on ollut yllättävän vähän siihen nähden, että ruohonleikkuuinto on ollut vähän laimeanlaista ja peuroja kuitenkin pyörii pihapiirissä päivittäin. Varsin hyvä asia on se.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täälläkin on paljon kaiken maailman verenimijöitä pihassa.
Suvun kesämökki on kohtalaisen ideaalisella paikalla keskisessä Lapissa. Järveen on matkaa noin 20 metriä ja ruohoa on aika ajoin leikattava noin 15 x 200 metrinen alueelta. Olen erittäin lahjakas hikoilemaan ja ilmeisesti hiessäni hieman enemmän rikkiä, sillä porukoissa minua käytetään hyvin toimivana hyttyssyöttinä.

En todellakaan ole leikkuria tuupatessa lumipallo, vaan hitaasti liikkuva musta pilvi. Tapahtumasta on napattu kuvaajien ottaessa nauraen jopa kohtalaisen paljon valokuvia. Minä en ollut se, joka nauroi.
Ennätys läimäyttäessä polvensyrjää on ollut 12 sääskeä. Kaksi viikkoa sitten, jälleen ruohonleikkauksen yhteydessä, laskin illalla sääristä noin 60 mäkäräisen puremaa kutisevaa renkulaa. Voihan iso vag[SENSUROITU]na!
Ne kaikki [SENSUROITU] ötökkäspray-tuotteet eivät todellakaan toimi. Mökkeily on mukavaa, mutta... onneksi on kohta talvi.

Onko muita vastaavia jatkislaisia
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ennätys läimäyttäessä polvensyrjää on ollut 12 sääskeä.

Mulla on ennätys 20 jotain. Olisko 26? Läimäytin tosin kahdella vierekkäisellä kämmenellä yhtaikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös