No niin tämä minun Stockmann-episodi päättyi siten, että tavaratalo palautti rahani, koska lähetys oli mennyt mönkään. Katsoin nettikaupasta ja kaikki Hulluilta Päiviltä tilaamani tuotteet löytyvät edelleen tavaratalon valikoimista ja kysyin, että eivätkö he vaan voisi tehdä uuden lähetyksen, kun tavaraa kerta löytyy. Vastaus oli, että ei kun oli jo palautus tehty. Neropäät, olisitte miettineet asiaa vähän aiemmin ja tehneet uuden lähetyksen, niin ei tarvitsisi antaa rahoja takaisin. Ei ihme, että lafka on vaikeuksissa.
Ottaa päähän, miten Stockmann hoiti tämän asian kaikkinensa. Aluksi ei edes pahoiteltu myöhästynyttä lähetystä, sitten jouduin itse selvittämään kuljetusfirman kanssa lähetykseni tilannetta, vaikka Stokka olisi hyvin voinut tehdä edes sen. Sitten sain pari kertaa laittaa viestiä ennen kuin sain vastausta, että rahat on vaan palautettu eikä kenellekään tullut mieleen tehdä uutta lähetystä tosiaankaan. Ihmettelen kanssa, kun eivät laittaneet jotain pientä esimerkiksi lahjakorttia pahoitellakseen asiaa. Kuukausi sitten aloitin asian selvittelyn ja puolitoista kuukautta odotin lähetystä tuloksetta kuitenkin. Olisivat laittaneet vaikka alennuskoodia, jolla olisin saanut tilattua ne tuotteet Hullujen Päivien hintaan verkkokaupasta. Tämän olisi voinut hoitaa niin paljon paremmin ja nyt minua ketuttaa ja etsin, että mistä muualta saan tilattua haluamani tuotteet.
Vertailun vuoksi, kun olin tuolla töissä ja jouduin vastaamaan omasta tai jonkun toisen tekemästä virheestä, niin annoin pieniä lahjakortteja tavaratalon kahvilaan hyvityksenä. Sillä lahjakortilla oli muistaakseni viisi euroa arvoa eli Stokkan hinnoilla sillä sai kahvin ja pullan, mutta se ei kertaakaan epäonnistunut olemaan kääntämättä pettyneen asiakkaan suupieliä ylöspäin. Hyvillä mielin lähtivät kassalta, vaikka oli esimerkiksi myöhästynyt tilaus tai jokin muu kyseessä.