Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 918 336
  • 6 141

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Unohdin tietokoneen laturin töihin. No olisi alle kymmenen kilometrin kävelymatka hakea, mutta kai sitä voisi toisaalta loppuviikon viettää ilman konettakin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tällai kun on kevyt aamukanki päällä ja asetut katteleen aamu-tv:tä, tietäen että Ylellä olisi säätiedotuksessa heittää askiin sellasia siskoja kuin Anniina, Kepa ja Elina, niin kumminkin vässyköidään ja mennään vittu "kaikki pelaa" -meiningillä. Sitten kaikenmailman nelosketjun jämänörttijoonakset, Matit ja Anssit päästetään tonne heiluun ja tappaan orastavat aamukanget. Vittu mitä puuhastelua. Ja studiossa joku koulukiusattu nörttinicklas ja saatana kinky-Roosat ja mature-Annat scratchattynä. Vituttaa tämmönen perseily.
No, on siä sentään Milla uutisissa...
 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ja studiossa joku koulukiusattu nörttinicklas ja saatana kinky-Roosat ja mature-Annat scratchattynä. Vituttaa tämmönen perseily.
No, on siä sentään Milla uutisissa...
Kyllä harmitti, kun Annika D. meni tekemään jotain muuta ohjelmaa. En tiedä mikä, mutta jokin siinä viehätti minua.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kyllä harmitti, kun Annika D. meni tekemään jotain muuta ohjelmaa. En tiedä mikä, mutta jokin siinä viehätti minua.
Tarkotakko Damströmmin likkaa? joku viähättää siinä muakin... Se tykkää jalkapallosta. Ja Argentiinasta. Kyllä mää sille paremmat kikat näyttäsin kun joku Barcan Kirppu.
Nii, ohan Annikalla hyvä perse (vai onko, tunteella vedin nyt...) Monet mikkihiiret pelkää Annikaa kun se on niin pitkän olonen. Ryämikää sopulit takas koloihinne. Johnny ja Finnjewel hoitaa!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Itsepalvelukassoilla pitäisi saada joku alennus kun joutuu itse tekemään työn josta maksaa. Sama ravintoloissa, joissa pitää itse viedä astiat pois.
Ne astiat on helppo jättää sinne pöytään.
Minä kyllä en ikinä kiikuta astioita pois. Olen maksanut pöperöstä, en siitä että pääsisin tekemään henkilökunnan töitä. Kohta tämä menee siihen, että joutuu jo tiskaamaankin. Ja pihvinsä saa paistaa itse. Ja potut kuoria.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kun Flash on nykyään menneisyyttä, kaikki kivat pienet nettipelit on paskottu. Mihinkään ei pääse kirjatutumatta ja kaikki sun tiedot käytetään markkinointitarkoituksiin. Mä olisin vaan halunnut pelata pari perinteistä mahjonggia. Jopa windowsin solitaire on paskottu. Kirjaudu sisään? En kirjaudu.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kun Flash on nykyään menneisyyttä, kaikki kivat pienet nettipelit on paskottu. Mihinkään ei pääse kirjatutumatta ja kaikki sun tiedot käytetään markkinointitarkoituksiin. Mä olisin vaan halunnut pelata pari perinteistä mahjonggia. Jopa windowsin solitaire on paskottu. Kirjaudu sisään? En kirjaudu.
Samaa on varsinkin vaimo kironnut. Löytyisikö tuolta jotain vastaavaa? Ei rekisteröitymistä, mutta adblockerin haluaa sulkea.

 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ei rekisteröitymistä, mutta adblockerin haluaa sulkea.
Tämä kyllä vituttaa myös. Oonkin päättänyt että mulla ei ole tasan mitään asiaa yhdellekkään sivulle tai videolle joka ei salli ad-blockeria. Pitäkööt tunkkinsa, perkele.
 

jatu

Jäsen
Suosikkijoukkue
alhaalta ponnistavat
Kun Flash on nykyään menneisyyttä, kaikki kivat pienet nettipelit on paskottu. Mihinkään ei pääse kirjatutumatta ja kaikki sun tiedot käytetään markkinointitarkoituksiin. Mä olisin vaan halunnut pelata pari perinteistä mahjonggia. Jopa windowsin solitaire on paskottu. Kirjaudu sisään? En kirjaudu.
Mahjong | pelaa ilmaiseksi netissä
Tuolta tulee pelailtua näitä Windows "klassikoita". On vapaakentät ja sun muut.
 

SgtMarkov

Jäsen
Jostain ihmeen syystä liikenneympyrässä vasemmalle vilkuttaminen ärsyttää enemmän kuin kokonaan vilkuttamatta jättäminen.

Ja myöskin kun v-kirjaimesta puhutaan muodossa yksöisvee.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minua ärsyttää, kun digataan jostakin. Minä diggaan joskus jotakin. Koska sana on puhekieltä, ei sen käytölle sinänsä ole sääntöjä, mutta epäilen elatiivisijamuodon käytön johtuvan siitä, että kielikorvattomat sekoittavat sanat digata ja tykätä.
Toinen ärsytys on psyyke-sanan taivutus. Se ei ole alunperin suomea eikä taivu kuin vastaavat supisuomalaiset sanat. Se on monikossa psyyket eikä "psyykkeet" ja genetiivissä psyyken eikä "psyykkeen". Tämä jälkimmäinen ärsytys on jo kielipoliisiasia.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Mainitsin jo hitaasti kävelijät. Nyt mainitsen nämä, jotka tulee portaat alas sataakolmeakymppiä, mutta kun tullaan tasamaalle vauhti hidastuu oitis siihen viiteen kilometriin tunnissa. Tekisi mieli tuupata nekin aina nurin.
Ja tästäkin on pitänyt avautua. HSL:n mainos, jossa käsketään pitää huolta käsihygieniasta. Se saatanan etusormi siinä. Siinä täytyy olla vähintään neljä niveltä, sillä on se niin luonnottoman pitkä kuin vaan voi. Ja joku on saanut rahaa tuostakin "taideteoksesta". Voi prkl sanon!
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mikä perkeles siinä on että mitä uudempi pullo/tölkkipalautusautomaatti niin sitä paskempi laite se on. Joka saatanan hylsyn kohdalla valittaa että ei näin, laita uusiks blaa blaa. Niissä vanhoissa ei oo mitään vikaa. Joka leka menee mukisematta kitaan. Ja sama ottomaateissa. Näissä uusissa värkeissä tuntuu että kestää viikon sen setelisetin ulostautuminen, siinä missä niissä vanhemmissa värkeissä sujuu suit sait sukkelaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mikä perkeles siinä on että mitä uudempi pullo/tölkkipalautusautomaatti niin sitä paskempi laite se on. Joka saatanan hylsyn kohdalla valittaa että ei näin, laita uusiks blaa blaa. Niissä vanhoissa ei oo mitään vikaa. Joka leka menee mukisematta kitaan. Ja sama ottomaateissa. Näissä uusissa värkeissä tuntuu että kestää viikon sen setelisetin ulostautuminen, siinä missä niissä vanhemmissa värkeissä sujuu suit sait sukkelaan.
Vähän samaa ihmetellyt. Välillä menee sisään kolmioksi vääntynyt pullo kerralla, mutta täysin muotonsa säilyttänyt menee hylkyyn kerran tai kaksi.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Listataan tämän päivän saldoa:

- Kaiutin päällä puhuminen julkisessa liikennevälineessä/kaupassa.
- Videoiden katsominen äänillä ilman kuulokkeita julkisessa liikennevälineessä.
- Liian lähellä seisominen kauppajonossa. Luulisi, että edes korona-aika olisi tehonnut näihin ääliöihin, mutta ei kun ei.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Aina ja ikuisesti:

- Liian varovaisesti ajavat autoilijat. Kun pitäisi mennä, niin mieluummin pysähdytään ja ihmetellään. Ja ajetaan mieluummin alinopeutta kuin edes sitä sallittua nopeutta. Näiden kanssa lähtee järki, kun liikenteen pitäisi kuitenkin sujua.
 

axe

Jäsen
Mua ärsyttää tv-ohjelmien kertomisen kausiajattelu, jos puhutaan tästä perushuttuviihteestä, visailuista, huumoripaneeleista ja sen sellaisista. Esimerkkejä:

Stadi vs. Lande, Kausi 4, 5/14
Neljän tähden illallinen, Kausi 3, 13/40
Rillit huurussa, Kausi 11, 11/24
Hyvät ja huonot uutiset, Kausi 12. Jakso 6/10
Suomen huutokauppakeisari, Kausi 2. Jakso 9/12

Asiaa pahentaa sitten tämä käytäntö, että ilmeisesti se pääkanava näyttää sitä uusinta kautta "reaaliajassa" ja sitten ne apukanavat tykittää vanhoja kausia - ja sitten vielä niin uusille kuin vanhoille jaksoille pyörii koko ajan uusinnat ja uusintojen uusinnat. Jos ei ole joku fani joka tietää, että Sohvaperunoista on nyt menossa nimenomaan 12. kausi tai et tiedä että sen uudet jaksot esitetään nimenomaan kakkosella perjantaisin klo 21, niin et ikinä tiedä mikä on sitä uutta kamaa ja mikä ei. Joka päivä ohjelmassa lukee että tulee Pitääkö olla huolissaan, mutta ikinä et tiedä onko joku niistä viikon aikana tulevista yhdeksästä jaksosta uusi ja ennennäkemätön vai onko mikään niistä sellainen.

Eli jotta eikö näihin voisi aina merkitä jonkun "ensiesitys" tai "esitetty ensimmäisen kerran 28.2.2018", niin ei tarvis vaivautua pistämään taustamölinää sieltä vaan voi valita yhden lukuisista luonto- tai poliittishistoriadokumenteista, joita meillä kaikilla on valmiina odottamassa.

Kiitos, moderaattorit, että laitatte tämänkin kuntoon telkku.comiin ja vastaaviin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
@axe kyllä tämä asia oli paremmin minun nuoruudessa. Oli vain kolme kanavaa ja ohjelmat taisivat loppua joka ilta noin kello 23.15. Toki välillä oli poikkeuksia. Ei tullut paljoa uusintoja. Lapsuudessa asiat oli vielä paremmin, näkyi vain kaksi kanavaa. Ja kun ei ollut interwebsiä eikä tietokonetta/pelikonsolia/ym. Niin eipä tullut valvottoa joka yö aamuun saakka, kuten nykyteinit. Ihan vihaksi välillä pistää moinen.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
LinkedInin profiilikäynnit. Ärsyttää kun vanhat tutut/kollegat käy pällistelemässä, eikä jätä mitään viestiä tms. MITÄ NE HALUAA.

Tosiaan ärsyttävä feature, että nuo käynnit näkee, niin jää häiritsemään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös