Miten Uotila on pelannut huonosti?
Tilastoista vaan katselin että neljänneksi eniten peliaikaa ja Yonkmanin kanssa ainoa enemmän peliaikaa saaneista kuka ei ole miinuksella.
Sitä olenkin ihmetellyt, miksi Uotila on saanut niin paljon peliaikaa, vaikka minun silmääni on osunut lähinnä epävarmoja syöttöjä, kaksinkamppailutappioita (taklaa kyllä kovaa, mutta lähinnä kaatuu itse ja taklaukset väärin ajoitettuina eivät sinänsä ole edistäneet peliä millään tasolla), ja muutenkin liike ei ole mielestäni riittävällä tasolla. Odotin varmaa peruspelaamista, en ihmetekoja, mutta edes vähimmäiskriteerit eivät minun mielestäni ole Uotilan osalta täyttyneet. Myönnettäköön samalla, että myös muilla pakeilla, kuten Yonkmanilla, on ollut samanaikaisesti vaikeuksia, mutta silti odotin sellaista sopivaa näkymättömyyttä kentällä. Sopiva näkymättömyys on mielestäni peruspakin tärkeimpiä ominaisuuksia, koska ei tee virheitä. Muuta en odotakaan.
En ole tilastoja katsellut ja olenkin huono tilastoniilo, mutta yllättävää sinänsä, että Uotila ei ole pakkasen puolella. Toki nekin jotakin korreloivat, mutta silti minua ei Uotila ole vakuuttanut pelkästään peliesityksiä katsellessa.
Kuukka ja Friman ainakin palstaveljien kertomana kuulostavat yhä enemmän järkeviltä hankinnoilta JYPille, joten näin etukäteen peukkua kummastakin. Peruspakkeja JYP tulee vielä tarvitsemaan, ja jos edes jompikumpi näyttää kauden aikana alakerran isännän otteita muutenkin kuin turhilla kähnäyksillä, olen tyytyväinen hankintoihin (tai hankintaan).
Niku on ollut todella hyvä, ja Kaltevan vielä parantaessa peliään meillä on kaksi kiekollista suhteellisen kovan tason pakkia. Vaakanainen ei ole oikein jäänyt mieleen missään mielessä, joten pitääkin jatkossa seurata Urhon otteita tarkemminkin.
Uotila kun ei huomata kentällä niin sillo hän ei voi olla hyvä, toisinkuin Pulli joka koheltaa ympäri kenttää ilman päätä ja häntää.
Luin vasta jälkikäteen välissä tulleet viestit, mutta kuten yllä jo ehdinkin kirjoittaa: Uotila ei ole ollut näkymätön (hyvässä mielessä). Pullista silti samaa mieltä, tekee paljon turhaa työtä kentällä, eikä hoida tärkeimpiä puolustusvelvoitteitaan samalla edes kunnolla.