En ole -Pasi-, mutta osoitatko vielä, että missä kohtaa hän mainitsee, että Kuukalle ei olisi käyttöä? Minä löysin häneltä vain kommentointia siihen suuntaan, että Kuukka olisi varmasti täysikuntoisena vahvistus, mutta emme tiedä millainen hänen nykykuntonsa on.@-pasi- Mikko Kuukka on terveenä EHT-tason pakki. Sinusta hänelle ei ole käyttöä JYPin puolustuksessa koska onhan siellä kailehtinen ja juusopulli jo valmiina.
Aikamoinen mielipide.
Oletkohan nyt ihan oikeasti seurannut yhtään Frimanin pelaamista näissä JYP-otteluissa? Jatkuvasti tekee pieniä virheitä, ottaa löysästi oman miehensä ja menettää kiekkoja. Jos miehen otteita ei erityisesti seuraa, niin ehkäpä se HIFK-ottelun munaus on ainoa selkeästi näkyvillä ollut virhe, mutta löytyy sieltä paljon muutakin, jos yhtään peliä tarkemmin seuraa. Itselläni on aina tapana ottaa koeajalla olevat kaverit tarkempaan syyniin ja silloin kyllä näkee, jos peli ei kulje. Jännä homma muuten, että Friman oli ensimmäisessä pelissään JYPin paidassa parhaimmillaan ja tuo TPS-matsi onkin ainoa ottelu, josta annan hänelle puhtaat paperit. Sen pelin perusteella voisin samantien unohtaa koeajat, jos vain taso olisi jatkunut samanlaisena. Sen jälkeen on kuitenkin menty epävarmalle linjalle, mutta en missään nimessä väitä, että tämä on Frimanin oikea taso. Parannettavaa kuitenkin on.Kuukka ja Friman hilaavat osaltaan JYPin pakiston suoritusvarmuutta sille tasolle että ihan jokaista johtoa ei menetettäisi ja täällä ei tarvitisi joka pirun pelin jällkeen selitellä miten Veini on ihan hyvä veskari vaikka päästikin ottelun lopussa ne kolme helppoa.
Jos keskitytään vielä Frimaniniin niin hänhän nimenomaan tuo jotain mitä joukkueessa ei ole - suoritusvarmuutta. Friman on pelannut paljon paremmin kuin esim. joku Uotila, Aitola tai Pulli joka on kuin varjo entisestään.
Mihin virheisiin tulee niin mihinköhän tällä viitataan? Se IFK-pelin pelinviivytysjäähy? Entä muuta? Minua vituttaa jääkiekkoa tunteella seuraavat joille tapahtumat ovat "epävarmoja", "hermostuneen oloisia" tai muita määreitä joita ei voi mitata.
Minä nimenomaan odotin, että Friman olisi suoritusvarma peruspakki, mutta kun epävarmuus on juurikin pelistä paistanut, niin en ole vakuuttunut. Frimanin hyökkäyspään pelaamisesta olen jopa hieman positiivisesti yllättynyt, sillä en odottanut juuri mitään siltä osastolta. Nyt nähty taso ei kuitenkaan riitä, jos haluaa jatkaa joukkueessa.