Frendit – kaikkien aikojen komediasarja?

  • 28 320
  • 223

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Lähinnä se tarkoitti sitä että vaikka Perryn valitettavan poismenon johdosta sarjastakin on puhuttu viime aikoina lähinnä vain ylistävään malliin ja silkkihansikkain ikäänkuin kunnioituksesta, on silti olemassa toisenlaisiakin mielipiteitä. Niistä kai tässä ketjussa on tarkoitus keskustella ja vääntää tuttuun tapaan.
Ei nyt liity Frendeihin oikeastaan mitenkään tämä avautumiseni, mutta tätä vääntötarvetta, tai oikeastaan tarvetta käydä ilmoittamassa että "tämä on kauheata paskaa", en ole täällä oikein ikinä ymmärtänyt. Ja siis toki, olet ehdottomasti oikeassa että toisenlaisiakin mielipiteitä on, eivätkä kaikki varmasti tykkää sarjasta, mutta mitä siitä saa kun kiertää ketjuissa kertomassa että "tämä on kauheata paskaa"? Tai miksi siihen ylipäänsä haluaa käyttää aikaa, mitä sillä tavoittelee ja mitä siitä saa?

Jos mä nyt lähtisin täällä perkaamaan ketjuja läpi, joiden aihe ei kiinnosta pätkääkään, niin enhän mä varmaan muuta kerkeäisi tekemään. Tai vaikkapa marssisin johonkin örinäheviketjuun kertomaan, että tämä on muuten niin kauheaa paskaa, että itse paskakaan ei ole enää nimensä veroista, niin mitä helvettiä mä siitä saisin? Tai miksi mä niin tekisin? Mä uskon, että örinähevin kuuntelijat kyllä tietävät jo että on olemassa ihmisiä, jotka eivät kyseisestä musiikista pidä eli mun ei tarvitse tuoda tällaista heidän tietoisuuteensa. Tuntuu aika paksulta, jos joku väittää tällaista motiivikseen. Ja tuskin tollaisilla kommenteilla mitään varsinaista keskusteluakaan aiheesta tavoitellaan vai?
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Ei nyt liity Frendeihin oikeastaan mitenkään tämä avautumiseni, mutta tätä vääntötarvetta, tai oikeastaan tarvetta käydä ilmoittamassa että "tämä on kauheata paskaa", en ole täällä oikein ikinä ymmärtänyt. Ja siis toki, olet ehdottomasti oikeassa että toisenlaisiakin mielipiteitä on, eivätkä kaikki varmasti tykkää sarjasta, mutta mitä siitä saa kun kiertää ketjuissa kertomassa että "tämä on kauheata paskaa"? Tai miksi siihen ylipäänsä haluaa käyttää aikaa, mitä sillä tavoittelee ja mitä siitä saa?
En nyt oikein ymmärrä mitä koitat sanoa. Mielipiteitä saa olla, keskustelua pyydetään ketjun avausviestissä ja kaikki kukat saa kukkia, mutta sitten ei kuitenkaan saisi kertoa sitä omaa näkemystään aiheesta, jonka mielestäni kyllä ekassa viestissä ihan perustelin? Populaarikulttuuri ja taide ylipäätänsä - jota sitcomitkin ovat - ovat aina herättäneet näkemyksiä suuntaan tai toiseen, ja jos niiden suhteen sallitaan vaan pelkkä hymistely ja hehkuttelu, keskustelu menee aika nopeasti tylsäksi ja yksipuoliseksi. Eikai tässä nyt mitään sen kummempaa ole todettu suuntaan tai toiseen mitä ei esimerkiksi elokuva-aiheisissa ketjuissa ja muidenkaan sarjojen ketjuissa puhuttaisi?
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Olen oman osani Frendejä katsonut. Jaksot ovat kuitenkin sekalaisia pitkin eri kausia, joten minulle on jäänyt epäselväksi pidempiaikaiset juonikuviot. Yksittäiset jaksotkin ovat viihdyttäviä, mutta ei sarja itselleni kuitenkaan top5-paikalle pääse komedioissa. Ehkä tilanne olisi eri, jos jaksoja katsoisi järjestyksessä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen oman osani Frendejä katsonut. Jaksot ovat kuitenkin sekalaisia pitkin eri kausia, joten minulle on jäänyt epäselväksi pidempiaikaiset juonikuviot. Yksittäiset jaksotkin ovat viihdyttäviä, mutta ei sarja itselleni kuitenkaan top5-paikalle pääse komedioissa. Ehkä tilanne olisi eri, jos jaksoja katsoisi järjestyksessä.
Ei varmaan olisi huono idea katsoa sitä kokonaan alusta loppuun, mikäli on jo todennut, että yksittäisetkin jaksot viihdyttävät? Suosittelen.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
En nyt oikein ymmärrä mitä koitat sanoa. Mielipiteitä saa olla, keskustelua pyydetään ketjun avausviestissä ja kaikki kukat saa kukkia, mutta sitten ei kuitenkaan saisi kertoa sitä omaa näkemystään aiheesta, jonka mielestäni kyllä ekassa viestissä ihan perustelin? Populaarikulttuuri ja taide ylipäätänsä - jota sitcomitkin ovat - ovat aina herättäneet näkemyksiä suuntaan tai toiseen, ja jos niiden suhteen sallitaan vaan pelkkä hymistely ja hehkuttelu, keskustelu menee aika nopeasti tylsäksi ja yksipuoliseksi. Eikai tässä nyt mitään sen kummempaa ole todettu suuntaan tai toiseen mitä ei esimerkiksi elokuva-aiheisissa ketjuissa ja muidenkaan sarjojen ketjuissa puhuttaisi?

Mä koitin kysyä, että mikä ajaa ilmoittamaan että tämä on paskaa. Mikä sun motiivisi on ja mitä sä siitä saat? Sitä ihmettelin.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Varmaankin se että en juurikaan pidä kyseisestä sarjasta.

Mutta eiköhän tämä ollut osaltani tässä ja meikäläisen kanta harvinaisen selvä.

Kantasi tuli kyllä selväksi. Ei siinä mitään. Lähinnä pohdin tosiaan vaan sitä miksi tuollaiseen haluaa lähteä ja mitä siitä saa. En tarkoita,etteikö sitä saisi sanoa mutta en vain ymmärrä sen tuomia hyötyjä tai siihen ajavia motiiveja.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Frendit on amerikkalainen primetimeen tuotettu sitcom, jonka jaksot kestävät sen reilu 20 minuuttia. Se on tyyliltään mahdollisimman helposti lähestyttävä ja helposti ymmärrettävä. Tämän takia hahmot ovat karikatyyrimäisiä ja tarinat kaavamaisia. Jos sarjaa katsoo analyyttisemmin, niin näitä asioita on vaikea olla huomaamatta, mikä voi viedä maun katsoa koko hommaa, varsinkin kun sarjassa ei ole sen enempää syvyyttä. Sinänsä ymmärrän @NakkiFakiiri :a, mutta toisaalta samat sanat voi sanoa suurimmasta osasta sitcomeista tai massaviihteestä ylipäätänsä.

Mielestäni asia mikä ehkä erottaa Frendit monista muista sitcomeista on, että hahmot tuntuvat oikeasti olevan ystäviä keskenään. Hahmoissa on tiettyä lämminhenkisyyttä. Vaikka heillä on välirikkoja ja riitoja, niin lopussa sovitaan ja halataan. Hahmojen väliset ongelmat ovat monesti sellaisia, että joku ei uskalla sanoa oikeaa mielipidettään, koska pelkää loukkaavansa toista. Sehän on vaan huomaavaista. Vertailun vuoksi esimerkiksi The Big Bang Theoryssä hahmot kettuilevat aika paljon toisilleen joko päin naamaa tai selän takana ja vitsit ovat hyvinkin pistäviä. Sitä katsoessa mietin monesti, että miksi nämä ihmiset ovat kavereita keskenään. Sarja tuntuu paljon kyynisemmältä verrattuna Frendeihin ja uskon, että Frendien lämminhenkisyys on yksi syy, miksi sarja on monelle sellainen lohduttaja ja hyvänmielen tuoja.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielestäni asia mikä ehkä erottaa Frendit monista muista sitcomeista on, että hahmot tuntuvat oikeasti olevan ystäviä keskenään. Hahmoissa on tiettyä lämminhenkisyyttä. Vaikka heillä on välirikkoja ja riitoja, niin lopussa sovitaan ja halataan. Hahmojen väliset ongelmat ovat monesti sellaisia, että joku ei uskalla sanoa oikeaa mielipidettään, koska pelkää loukkaavansa toista. Sehän on vaan huomaavaista. Vertailun vuoksi esimerkiksi The Big Bang Theoryssä hahmot kettuilevat aika paljon toisilleen joko päin naamaa tai selän takana ja vitsit ovat hyvinkin pistäviä. Sitä katsoessa mietin monesti, että miksi nämä ihmiset ovat kavereita keskenään. Sarja tuntuu paljon kyynisemmältä verrattuna Frendeihin ja uskon, että Frendien lämminhenkisyys on yksi syy, miksi sarja on monelle sellainen lohduttaja ja hyvänmielen tuoja.
Olen pitkälti samaa mieltä, mutta tuosta The Big Bang Theory -vertauksesta en täysin.

Kyseinen sarjahan kertoo hyvin erilaisista hahmoista. Jos Frendeissä on kyse kohtalaisen tavanomaisista nuorista ihmisistä, niin TBBT kertoo nörteistä, joilla ei ole samanlaisia sosiaalisia taitoja. Olen oman luonteen, työn ja harrastuksien puolesta pyörinyt aika paljon jonkinlaisten "nörttien" parissa, niin töissä kuin vapaallakin, ja voin sanoa, että pystyn samaistumaan TBBT:n huumoriin ja hahmoihin. Onhan siinä vedetty kaikessa vähän yli, mutta samaa voi sanoa Frendeistäkin. TBBT:n hahmot piikittelevät toisiaan paljon ja sanovat asioista välillä turhankin suoraan, mutta tämä on kohtalaisen normaalia niissä piireissä ja sellaisten henkilöiden keskuudessa, mistä tuo sarja kertoo. Piikittely ja asioiden suoraan sanominen ei tarkoita sitä, että ei välitä toisesta. Senhän huomaa myös tuossa sarjassa, että lopulta hahmot välittävät toisistaan todella paljon, vaikka jatkuva kanssakäyminen onkin varsin erilaista esimerkiksi Frendeihin verrattuna.

Omissa kaveripiireissä on välillä varsin tavallista, että piikitellään toisia, sanotaan asioista suoraan ja ulkopuolisen silmään se saattaa vaikuttaa siltä, että ovatko nuo edes kavereita keskenään. Lopulta kuitenkin me ymmärrämme toisiamme pirun hyvin ja ns. tosipaikan tullen ollaan täysillä kavereiden tukena.

Se on toki selvää, että yleisesti ihmisten on varmasti helpompi samaistua Frendeihin ja suurin osa ihmisistä ei ehkä pysty samaistumaan TBBT:n hahmoihin kovinkaan paljoa.
 
Olen pitkälti samaa mieltä, mutta tuosta The Big Bang Theory -vertauksesta en täysin.

Kyseinen sarjahan kertoo hyvin erilaisista hahmoista. Jos Frendeissä on kyse kohtalaisen tavanomaisista nuorista ihmisistä, niin TBBT kertoo nörteistä, joilla ei ole samanlaisia sosiaalisia taitoja. Olen oman luonteen, työn ja harrastuksien puolesta pyörinyt aika paljon jonkinlaisten "nörttien" parissa, niin töissä kuin vapaallakin, ja voin sanoa, että pystyn samaistumaan TBBT:n huumoriin ja hahmoihin. Onhan siinä vedetty kaikessa vähän yli, mutta samaa voi sanoa Frendeistäkin. TBBT:n hahmot piikittelevät toisiaan paljon ja sanovat asioista välillä turhankin suoraan, mutta tämä on kohtalaisen normaalia niissä piireissä ja sellaisten henkilöiden keskuudessa, mistä tuo sarja kertoo. Piikittely ja asioiden suoraan sanominen ei tarkoita sitä, että ei välitä toisesta. Senhän huomaa myös tuossa sarjassa, että lopulta hahmot välittävät toisistaan todella paljon, vaikka jatkuva kanssakäyminen onkin varsin erilaista esimerkiksi Frendeihin verrattuna.

Omissa kaveripiireissä on välillä varsin tavallista, että piikitellään toisia, sanotaan asioista suoraan ja ulkopuolisen silmään se saattaa vaikuttaa siltä, että ovatko nuo edes kavereita keskenään. Lopulta kuitenkin me ymmärrämme toisiamme pirun hyvin ja ns. tosipaikan tullen ollaan täysillä kavereiden tukena.

Se on toki selvää, että yleisesti ihmisten on varmasti helpompi samaistua Frendeihin ja suurin osa ihmisistä ei ehkä pysty samaistumaan TBBT:n hahmoihin kovinkaan paljoa.
Rajeshia kohdellaan kyllä todella tylysti TBBT:ssä. Varsinkin Howardia voisi sanoa rasistiksi. Ja muutkin kohtelevat Rajia kuin jotain vähempi arvoista junttia.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Frendit on parasta mitä housut jalassa voi katsoa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rajeshia kohdellaan kyllä todella tylysti TBBT:ssä. Varsinkin Howardia voisi sanoa rasistiksi. Ja muutkin kohtelevat Rajia kuin jotain vähempi arvoista junttia.
Ulkopuolisen silmin noin ehkä voi nähdä, mutta mun silmään vaikuttaa siltä, että kaverit tuntevat toisensa ja tietävät, että toinen ei ota rajumpaa huumoria liian vakavasti. Oikeassa elämässäkin on tavallista, että turvallisesti toisensa tuntevien kaverien keskuudessa voi lentää rajua läppää, kun tiedetään mikä toiselle on ok ja tiedetään mitä toinen oikeasti asiasta ajattelee.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Täysin yhdentekevä kuten esim Seinfeld, Rillit huurussa, Frasier ja Ensisilmäyksellä. Ei kuitenkaan niin paha kuin joku moderni perhe, joka aiheuttaa välittömän kanavan vaihdon. Frendit ja nuo muut samassa ryhmässä mainitut voi taustalla pyöriä, mutta ikinä en ole katsomalla katsonut. En siis ylipäänsä juuri tykkää katsella noita jenkkikomedioita (on siellä jotain poikkeuksia kuten Pulmuset ja Miehen puolikkaat, puhumattakaan oikeasta priimatavarasta joka on toki animoitua eli South Park ja Family Guy).
 

Palvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On vähintään todella laadukas komediasarja, jollei se paras kaikista. Ehdin itse katsoa How I Met Your Motherin ennen Frendejä, mutta kyllähän Frendeissä taso pysyy huomattavasti paremmin loppuun asti verrattuna Himymiin. Äkkiseltään on myös todella hankalaa sanoa edes yhtä huonoa jaksoa sarjasta. Voi olla että sellainen/sellaisia löytyy, mutta kertoo sekin sarjasta, että sellaista ei tule heti mieleen.

Vaikka kaikki jaksot on nähnyt (tosin koko sarjan vasta vain kerran kokonaan lävitse), niin kyllä noita yksittäisiä jaksoa ja klippejä silti jaksaa yhä katsoa. Ainakin itseäni ne jaksavat yhä naurattaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka kaikki jaksot on nähnyt (tosin koko sarjan vasta vain kerran kokonaan lävitse), niin kyllä noita yksittäisiä jaksoa ja klippejä silti jaksaa yhä katsoa. Ainakin itseäni ne jaksavat yhä naurattaa.
Yksi läpikatselu on amatööritasoa vielä :)

Mulla taitaa olla 5+ kertaa katsottuna koko roska läpi ja edelleen jaksaa naurattaa/viihdyttää. Taitaa olla monilla muillakin sama homma, että useampaan kertaan katsottu ja edelleen maistuu.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
En sanoisi kaikkien aikojen parhaaksi, mutta merkittävin voi hyvinkin olla. Läntisessä maailmassa tuskin on juuri ketään, joka ei olisi Frendeistä kuullut ja/tai tietäisi ainakin Rossin tai Rachelin. Sarja on siis kestänyt aikaa - vaikka kovasti yritettiinkin canceloida muutama vuosi takaperin - varmaankin siksi että sen premissi on helppo omaksua ja jokainen tunnistaa Frendeistä tuttuja asioita elämästään.

Itse tutustuin Frendeihin Simpsonien kautta; ts. Simpsonit tulivat klo 20.30 ja Frendit puoli tuntia ennen sitä. Ihan muksuna en voinut sietää Simpsoneita "lykännyttä" ohjelmaa, mutta vähitellen pääsin kiinni ja edelleen maistuu. Chandler Bing varsinkin on aivan nerokas hahmo.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Äkkiseltään on myös todella hankalaa sanoa edes yhtä huonoa jaksoa sarjasta. Voi olla että sellainen/sellaisia löytyy, mutta kertoo sekin sarjasta, että sellaista ei tule heti mieleen.
Tjaa, muutaman kertaan aikanaan läpi kahlanneena väitän, että taso romahti jossain 4. kauden kieppeillä. Homma kusi viimeistään siinä vaiheessa, kun Ross ja Rachel oli silleen. Sen jälkeen alkoi myötähäpeä.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Piti ihan googlata millä tavalla Frendejä canceloitiin. Tai ainakin yritettiin. Ilmeisesti jengi ei tajua, että elämä 90-luvulla ja 2000-luvun alussa ei ollut ihan samanlaista kuin nykyään. Samalla logiikalla näin 80-luvun alussa syntyneenä pitäisi ihmetellä meininkiä esimerkiksi 60-luvun Bondeissa.


Frendit olen itse kahlannut monesti lävitse, vaikka nykyään toimiikin lähinnä "laitetaan nyt jotain pyörimään"-tyyppisenä viihteenä, niin edelleen omasta mielestäni huippusarja.

Jokaisella kaudella on hyviä ja huonoja jaksoja ja mahtuuhan mukaan myös myötähäpeää aiheuttavia kohtauksia.

Minustakin Chandler on paras hahmo ja joku sanoikin Chandlerin tartuttaneen sarkasmia omaan tyyliinsä ja sama homma minullakin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Kuten täälläkin on jo monesti mainittu, Frendit on nimenomaan semmoinen turvallinen ja lohtua tuova sarja. Tuttu ja turvallinen. Lämmin syli. Perheenjäsen. Itse esimerkiksi laitoin Frendit pyörimään sen jälkeen kun sain elämäni ensimmäisen (ja toistaiseksi viimeisen *kop kop*) paniikkikohtauksen. Pääsi nukkumaan paremmin mielin. Kaiken ei tarvitse olla syvällistä ja yhteiskunnan rakenteita ravistelevaa taidetta. Synkkä maailma tarvitsee kevyttä hömppää.

Hahmoista suosikkini ovat Chandler ja Phoebe, ja ehdoton inhokkini Rachel. En nyt ulkomuistista osaisi nimetä yhtäkään kohtausta, jossa Rachel olisi hauska. Mutta sellaisia missä hän on aivan uskomattoman rasittava syystä tai toisesta, löytyy kymmeniä. Chandler ja Phoebe ovat itselleni ne kaikista samaistuttavimmat. Phoeben ajatuksenjuoksu on kiehtovaa, ja hänen "hölmöytensä" osuu ja uppoaa minuun. Olen välillä itsekin aikamoinen pää pilvissä- haahuilija. Chandler taas on sarkasmillaan ja huumoria suojamuurina käyttävänä todella samaistuttava. Hän on itsevarmasti epävarma, tai "awkward", kuten jenkeissä sanotaan. Tästä olen saanut itsekin paljon itsevarmuutta olla oma itseni kaikkine vikoineni.

Joey, Ross ja Monica itselleni aika neutraaleja hahmoja. Joey on mielestäni kaikista mukavin ja lojaalein. Sellanen kenen ystävä itse olisin kaikista mieluiten. Ross taas ärsyttää välillä, mutta loppupeleissä kääntyy tahattomalla hauskuudellaan posin puolelle. Monicaa vihasin aluksi, mutta nykyään tavallaan jopa tykkään, tai ainakin symppaan. Omaan itsekin hieman neuroottisia piirteitä, joten ehkä siksi koin hänet itselleni hyvin ristiriitaisena hahmona, kun en halunnut itselleni myöntää omaavani samoja piirteitä kuin hän.

Mitä käsikirjoitukseen tulee, niin parhaat kaudet sijoittuu mielestäni kausien 4-6 paikkeille. Ne Lontoo-jaksot ovat parhaita, ja sen jälkeiset ajat. Itseasiassa suosikkikohtaukseni (tämä on hyvin pieni detalji, mutta naurattaa joka kerta) on se, kun Ross on kuumeisesti odottanut Emilyn soittoa, ja eräänä iltana Emily vihdoinkin soittaa. Rossilla menee tästä pasmat täysin sekaisin, ja hän nostaa pöydältä pöytälampun ja antaa sen Chandlerille pideltäväksi. Miksi? No, kukaan ei tiedä. Tämä oli kuulemma improvisoitu David Schwimmeriltä (joka on mielestäni sarjan päähahmoista ylivoimasesti paras näyttelijä. Ainakin komedialliselta osaamiseltaan). Toinen lukuisista lempikohtauksistani on kun Phoebe on juuri muuttanut yhteen tämän poliisin kanssa (Gary, taisi olla nimeltään) ja he heräävät ensimmäiseen yhteiseen aamuun. Linnut laulavat ja aurinko paistaa, harmonien ja kotoisa tunnelma välittyy ruudun läpi. Ja kuten tämmöisenä aamuna yleensä, Gary tekee sen, minkä jokainen meistä varmasti tuossa tilanteessa tekisi - ottaa yöpöydän laatikosta käsiaseen, ja ampuu ikkunasta linnun, ylpeä hymy kasvoillaan. Se siitä orastavasta rakkaustarinasta. Gary oli muutenkin yksi hauskimpia sivuhahmoja heti Rossin ja Monican vanhempien jälkeen.

Viimeisenä kommenttina vielä, että Frendeistä löytyy myös todella ärsyttäviäkin juttuja, ja näistä ylivoimasesti ärsyttävin on jo tässäkin ketjussa mainittu Joeyn täysin överiksi vedetty tyhmyys. En voi sietää sitä jaksoa jossa Joey puhuu ranskaa ja jossa hän osallistuu tietovisaan. Ne ovat täysin irrallisia siihen kuvaan verrattuna mikä Joeysta on ensimmäisillä kausilla annettu. Sympaattinen ja herttainen, charmantti hölmö. Siinä missä esim. Rachelin hahmosta tehdään kypsempi ja viisampi kausien saatossa, Joeyn hahmoa vain runnotaan tyhmyydellä. Käsittämätön ratkaisu, ja tietyllä tapaa jopa epäkunnioittava ratkaisu sarjan sympaattisinta hahmoa kohtaan. Iso lampaanperse käsikirjoittajille tästä.

Tulipas paljon tekstiä. Kertoo ehkä siitä, että kyseessä on itselleni todella tärkeä sarja. Ei ehkä välttämättä ole kestänyt aikaa niin hyvin kuin osa väittää, ja jotkut jaksot/kohtaukset ovat ihan oikeasti aika ongelmallisia, mutta kun ne osaa nähdä sormien läpi ja ymmärtää ajankuva, niin on omassa genressään nimenomaan se Kaikkien aikojen komediasarja.

Loppuun vielä, Rest in Peace Matthew Perry.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Siirretty toisesta ketjusta:

Chandler oli Chandler ja Joey Joey. Heillä oli oma yhteinen juttunsakin. Rachel ehkä hieman kuivakkakin hahmo, ilmeettömämmästä päästä. Tilanteesta riippuen.

Mutuilen nyt, että ehkä nimenomaan Rossin kohdalla hyppää silmille se melkomoinen kontrasti, tai abdurdilta tuntuva epäloogisuus, miten hän on yhtenä hetkenä hölmö, psyko tai outo, ja sitten seuraavassa täytys eläytyä vakavahenkisiin elämän ja ihmissuhteiden tavanomaisiin kiemuroihin. Ei meinaa käydä järkeen.
Juu minun tosiaan ollut tarkoitus sen kummemmin Joeya dissata, varmaan oma kakkossuosikki heti Chandlerin jälkeen. Mutta tosiaan hahmosta tehtiin ajoittain jopa niin tyhmä että se tuntui ihan täysin vittuilulta hahmoa ja näyttelijää kohtaan, joten se on ehkä ainoa sellainen pieni miinus mitä tuohon sarjaan nyt voi keksiä.

Mitä nyt tuotantokausiin niin tulee niin itse heitän ne kaudet 3-6 parhaimpien joukkoon, sitten varmaankin ne pari ekaa kautta. Päätöskausi ja sitten kaudet 7-8 on varmaan aika tasaisessa nipussa ja toiseksi viimeinen eli 9. kausi on varmaan selvästi se kaikkein heikoin. Toki hetkensä on kaikilla kausilla ja kyllähän niissä katsottavaa on. Myönnetään tosin että tuo ysikauden olen nähnyt kokonaisuudessaan ehkä kerran.

Aloitin sarjan katsomisen joku aika sitten alusta, olen nyt ekaa kautta sen parikymmentä jaksoa katsonut eli ei ole paljoa enää jäljellä ekaa kautta. Tämä on itse asiassa tosi helppoa seurattavaa siinäkin mielessä jaksot kestää sen n. 20 minuuttia, eli tuossa pystyy parissakin tunnissa etenemään ison osan tuotantokautta eteenpäin.

Btw, en tiedä onko muut kiinnittäneet huomiota mutta omaan silmään Joeyn ja Phoeben välisestä kemiasta yritettiin vähän flirttailla pitkin sarjaa. Ihan jo ekalla kaudella Phoebe pahoittaa selvästi mielensä kun Joey deittailee Phoeben kaksoissiskoa Ursulaa ja tuon tuplajakson lopussa kun Phoebe esittää Ursulaa ja "jättää Joeyn", niin nämähän suutelevat ja Phoebe on ihan innoissaan tästä. Joeyhan tajuaa tämän sitten hetkeä myöhemmin että kyseessä oli Phoebe ja Phoebe myös katselee Joeya vähän sillä silmällä tuon jälkeen.

Myöhemmin jollakin kaudella Phoebe toivoo "täydellistä suudelmaa" ja Joeyhan sen antaa hänelle, mutta tämäkään ei sitten lopulta oikein johda mihinkään ja lopultahan Phoebe päätyy naimisiin Miken kanssa. Joey on päähahmoista ainoa joka pysyy sinkkuna.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Btw, en tiedä onko muut kiinnittäneet huomiota mutta omaan silmään Joeyn ja Phoeben välisestä kemiasta yritettiin vähän flirttailla pitkin sarjaa. Ihan jo ekalla kaudella Phoebe pahoittaa selvästi mielensä kun Joey deittailee Phoeben kaksoissiskoa Ursulaa ja tuon tuplajakson lopussa kun Phoebe esittää Ursulaa ja "jättää Joeyn", niin nämähän suutelevat ja Phoebe on ihan innoissaan tästä. Joeyhan tajuaa tämän sitten hetkeä myöhemmin että kyseessä oli Phoebe ja Phoebe myös katselee Joeya vähän sillä silmällä tuon jälkeen.

Myöhemmin jollakin kaudella Phoebe toivoo "täydellistä suudelmaa" ja Joeyhan sen antaa hänelle, mutta tämäkään ei sitten lopulta oikein johda mihinkään ja lopultahan Phoebe päätyy naimisiin Miken kanssa. Joey on päähahmoista ainoa joka pysyy sinkkuna.
Tästähän on ihan "salaliittoteoriakin", että Joeylla ja Phoebella olisi ollut main storylinen (anteeksi finglish, en keksinyt sopivaa käännöstä) ulkopuolella salasuhde.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös